Elikkäs.. Miten/voiko hopea tai kultakorua puhdistaa pieniltä tummentumilta ? minulla on hopeinen laattariipus joka on vähän tummentunut. ystäväni kerran puhui jotain etikasta että sillä voi. mutta mitenkä tarkemmin? en halua mennä kokeileen turhia ettei koru mene pilalle.. :]
Korun puhdistus
5
3691
Vastaukset
- Sarts.a
Laita johinkin astiaan foliota, suolaa ja kaada kuumaa vettä päälle.Koru sinne ja odottele, pitäisi puhdistua.Just pudistin tosi tummuneen hopeasormuksen, eikä mennyt paljoa aikaa kun oli kirkkaampi kuin uutena.
- konsti.
Voit kokeilla myös seuraavaa:
Laita jonkun astian pohjalle foliota, kaada päälle kiehuvaa vettä ja hieman merisuolaa. Siellä annat hautua jonkun aikaa niin lähtee liat pois.
Näin sain 26 vuotta vanhan vauvakuva-kehykseni putsattua, ennen ei lähtenyt millään puhtaaksi :) Kyllä nyt kiiltelee. - ..toimii...
ostin kalevala korun puhdistusrätin kultasepänliikkeestä, hinta alle 5e, sillä hinkkaamalla saa puhdistettua kulta/hopea/pronssi korua
- haluantietää
kiitos näistä vinkeistä! täytyy kokeilla.. :)
- ultraäänipesuri
Nopeampi konsti on ultraäänipesuri. Sillä tapahtuu jo muutamassa minuutissa ihmeitä. Minä olen monta kertaa pessyt kellon rannekkeen, kun ranne kerryttää mustaa metallirannekkeeseen. Tällaisia pesureita löytyy ainakin näitten linkkien kautta:
http://pp.kpnet.fi/janhel/ultraaanipesurit.htm
http://www.elekma.com/index.php?main_page=index&cPath=161&zenid=3de12534792f678620b09dd27457322f
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855