Pillereiden vaikutus vuotoon

Onko joku tästä lääkärinsä kanssa keskustellut, että vaikuttaako kahden tai kolmen pillerilaatan peräkkäin syöminen lisäävästi tyhjennysvuotoon?

Omalta lääkäriltäni joskus kysyin, saisinko syödä kolmannenkin laatan, koska olin jo syönyt kaksi ja tuli eteen äkillinen matka. Hän sanoi ettei niin pidä tehdä, koska sitten limakalvo ehtii paksuuntua jo niin paljon, että tyhjennysvuoto on oikea tulva.

Täällä taas toistuvasti jopa neuvotaan tekemään niin. Kyseessä oli tietysti lääkäri, mutta mistä te sitten olette omat tietonne saaneet? Ko. lääkäri oli mies eikä edes gynekologi, vaan tavallinen omalääkäri (jos sillä nyt jotain väliä on), joka kuitenkin hoitaa myös omien potilaidensa ehkäisyasiat lähes aina.

Välillä huomaa, että jo kahden laatan jälkeen tulee runsaampi vuoto, mutta ei kuitenkaan joka kerta! Enkä sitten tiedä vaihteleeko tämäkin jotenkin merkin mukaan, itsellä on Meliane.

Haluaisin vähän valaistusta tähän asiaan...
5268
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Kun aloin syömään 2 laattaa putkeen, vuoto väheni lähes olemattomaksi. Ennen vuoto oli ihan normaalia, kunnollista vuotoa, nykyään on hyvä, että tulee edes jotain.. Että ainakaan mun kohdalla tuo "tulva-teoria" ei päde :D Mutta loogisesti ajateltuna näin tulisi tapahtua, en kyllä siltikään ole kuullut, että kukaan olisi tulvinut, vaikka usean (alle 3 kuitenkin) olisi putkeen syönyt.

Äänestä

Itsellä yhden laatan jälkeen vuoto muistuttaa erehdyttävästi niagaraa, tosin myös luomumenkat (valitettavasti) ovat täysin älyttömät ja anemisoivat. Tällä hetkellä syön kahta laattaa jatkuvasti peräkkäin ja vuoto on edelliseen verrattuna vähentynyt alle puoleen. Merkki oli aiemmin Yasmin, nyt Yasminelle, molemmat toimivat minulla täysin samalla tavalla eli käytännössä joko ohentavat limakalvoa tai sitten sieltä ei tule kaikki tavara ulos.

Gyne kehotti kokeilemaan kolmannen laatan syömistä ja tarkoitus olisikin syksymmällä lähteä tälle linjalle, kesällä ei viitsi pelleillä minkään mahdollisten tiputteluvuotojen kanssa kun on loma ja kaikkea. Hänen teoriansa mukaan sen pitäisi vähentää vuotoa sitten entisestään, saas nähdä miten käy.

Ja mitä kukakin sitten pitää tulvana...

Äänestä
  • Kun mä olen kuullut kanssa, että jotkut syö AINA sen kolme laattaa. Terveydenhoitaja sanoi, että Jenkeissä se on just yleisin tapa. Samoin jotkut tosi pahoista kivuista kärsivät kuulemma tekevät niin, ettei tartteis kovin usein olla puolikoomassa menkkojen takia. Ei kuitenkaan kuulemma saa omin luvin mennä kolmatta levyä napsimaan, vaan pitää lääkärin kanssa neuvotella.

    Nämähän on tietyssä määrin yksilöllisiä juttuja tietysti, sitä en ole unohtanut. Ihmetyttää vaan että jos mua varoitellaan jostain mitä joillekin ihan hoitona pidetään! Kun kuitenkaan ei niillä ehkäisyneuvolan tutkimuksilla tai muullakaan voida saada selville muuta kuin kokeilemalla, että kenen keho mihinkin reagoi mitenkin.

    Onpa kumma...

    Olispa täällä joku asiantuntija vähän valaisemassa. Itse kun en ikinä muista kysyä, jos sellaisen tapaan.

    Äänestä

kävin gynellä, se oikein suositteli että kannattaa/voi syödä kaksi tai kolmekin liuskaa putkeen. Minulle ei kerrottu että miksi niin muka kannattaa tehdä enkä itse edes älynnyt kysyä. (minulla on yasminellet)

Sitten kuitenkin ajattelin että no syönpä nyt toisen liuskan heti perään kun kerta siihen on mahdollisuus ettei tarvitse pitää menkkoja ja sain älyttömän turvotuksen ja sen takia ihan hirveän olon. En ole koskaan kärsinyt sellaisesta turvotuksesta ja olosta.

En enää aio syödä pillereitä putkeen jos ei ole ihan "pakko". Muuten nämä ovat kyllä sopineet minulle tosi hyvin, mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut kertaakaan paitsi nyt kun aloitin sitten sen toisen liuskan heti edellisen loputtua.

Onkohan se ihan normaalia että tulee sellainen olo kun syö pillereitä pitämättä taukoa..?

Äänestä

No on mullekin sanottu ettei suositella kolmea putkeen mutta ei sitä kielletäkään. Ja mulla monesti kun kaksikin levyä syön putkeen tulee tiputteluvuotoa kesken kaiken, mutta sekin on ihan tapauskohtaista.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


hämmennetty kirjoitti:

Onko joku tästä lääkärinsä kanssa keskustellut, että vaikuttaako kahden tai kolmen pillerilaatan peräkkäin syöminen lisäävästi tyhjennysvuotoon?

Omalta lääkäriltäni joskus kysyin, saisinko syödä kolmannenkin laatan, koska olin jo syönyt kaksi ja tuli eteen äkillinen matka. Hän sanoi ettei niin pidä tehdä, koska sitten limakalvo ehtii paksuuntua jo niin paljon, että tyhjennysvuoto on oikea tulva.

Täällä taas toistuvasti jopa neuvotaan tekemään niin. Kyseessä oli tietysti lääkäri, mutta mistä te sitten olette omat tietonne saaneet? Ko. lääkäri oli mies eikä edes gynekologi, vaan tavallinen omalääkäri (jos sillä nyt jotain väliä on), joka kuitenkin hoitaa myös omien potilaidensa ehkäisyasiat lähes aina.

Välillä huomaa, että jo kahden laatan jälkeen tulee runsaampi vuoto, mutta ei kuitenkaan joka kerta! Enkä sitten tiedä vaihteleeko tämäkin jotenkin merkin mukaan, itsellä on Meliane.

Haluaisin vähän valaistusta tähän asiaan...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu