Miehet 3 190 €/kk
Naiset 2 430 €/kk
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707046314799_uu.shtml
Tänä vuonna luvut taitavat olla
Miehet n. 3 300 €/kk
Naiset n. 2 515 €/kk.
Rivinaisetkin ovat tulossa kohta kolmen kilon kerhoon.
Onko sinulla keskimääräistä pienempi palkka?
Keskiarvopalkka 3190 €/kk
23
9442
Vastaukset
- tämä,.-.
"koske meitä tavallisia ihmisiä" Suomessa keski palkka oli muistaakseni 2600e/kk
- 12455
Keskimääräinen palkka ei kerro taviksen palkoista juurikaan mitään. Parempi on jos ottettaisiin mediaani. Esimerkkinä 5 henkilöä tienaa 1200 euroa kuussa, 3 henkilöä 1700 euroa kuussa ja 2 henkilöä tienaa 10 000 eur/kuussa, jolloin keskimäärinen palkka on noin 3110 euroa kuussa. Tilastotieteen avulla voidaa kääntää asioita minne päin halutaan.
- kipa
12455 kirjoitti:
Keskimääräinen palkka ei kerro taviksen palkoista juurikaan mitään. Parempi on jos ottettaisiin mediaani. Esimerkkinä 5 henkilöä tienaa 1200 euroa kuussa, 3 henkilöä 1700 euroa kuussa ja 2 henkilöä tienaa 10 000 eur/kuussa, jolloin keskimäärinen palkka on noin 3110 euroa kuussa. Tilastotieteen avulla voidaa kääntää asioita minne päin halutaan.
onneksi fiksuja kuitenkin ON tässä maassa, oli palkka mikä tahansa. tässä nähdään: ihmiset tuijottavat sokeasti niitä tilastoja joita naaman eteen lyödään etenkin MEDIASSA ajattelematta yhtään mitä ne edes tarkoittavat.
- korkeakoulutettu
Kyllä palkkani jää ton keskiarvon alle, yliopistotutkinnosta ja koulutusta vastaavasta työstä huolimatta. Palkkani on vähän alle 2300 €. Olenkin nainen ja työskentelen naisvaltaisella alalla, se selittänee huonon palkkauksen.
Haluaisin tietää, kenellä on ton keskiarvon ylittävä palkka? Mitä työtä pitäisi tehdä, jotta pääsisi vaikkapa 3000 € kuukausipalkkaan??- palkka
Itse työskentelen erään yrityksen taloushallinnossa Controllerina 4200 euron kk-palkalla. Olen 30-vuotias akateeminen.
- numero2
palkka kirjoitti:
Itse työskentelen erään yrityksen taloushallinnossa Controllerina 4200 euron kk-palkalla. Olen 30-vuotias akateeminen.
Sama titteli, vähän alempi palkka 4000/kk. 27v ikää
- juurikin
tuon 3000 euroa tai hiukan enempikin ja ihan tavallisesta varastohommasta!Siis tietenkin kaikkine lisineen,peruspalkka on vain 1800 euroa kuukaudessa.Mutta se on kyllä yötyö.
- +++
tiettyyn alaan( mistä on todella kiinnostunut).Mitä erikoisempi ala se on mihin pääset asiantuntija tehtäviin niin sen parempi palkkataso yleensä on.Itse olen erikoistunut 12 vuoden aikana lääketeollisuus ja tutkimus alalle (myyntityö).Palkka on kivunnut 2000:sta eur noin 7000 eur/kk. Tämä vaatii aikaa ja ertyisalan omaksumista ja elääminen sen jatkuvan kehityksen kanssa.Minulla ei ole korkeakoulututkintoa.Vaimolla kyllä ja saa rivityöntekijänä 2300 eur/kk
- kipa
olla Noksulla (Nokia Oyj:llä) insinöörinä. eikä ole muuten edes mikään superhyvä palkka alalla noin yleensä. inssejä, DI:tä, maistereita, vanhemmat jopa teknikkoja, muutamia kovalla kokemuksella pysyvät "suojatyöpaikoissaan" kymmenien vuosien noksu-työkokemuksen perusteella - eihän niitä voi pois potkia (no niillä on "kavereita...").
teknologia ja talous tässä maassa jylläävät, heikot ja hiljaiset kyykkyyn.
tienata voi jos haluaa, mutta kuka haluaa ja millä hinnalla? jotkut onnella vähän helpomalla, useimmille vaatii monia uhrauksia.
etkä sinä mikään pienipalkkainen ole. humanistit, hoitotyöntekijät, lasten kanssa työskentelevät, opettajat, ym... paljon koulututsta ja aatteleppa miten vastuullista ja tärkeätä työtä tekevät ja helkutin vaikeaa ja raskasta - ja millä palkoilla verrattuna kehen tahansa duunariin.
mikä on oikein ja mikä väärin? saako trukinkuljettaja työstään saman henkisen tyydytyksen ja kasvun kuin lastentarhanopettaja? jos pelkkä "parempi palkka" riittää niin onneksi olkoon.
pieni ajatusleikki: se isopalkkainen "nn" maksaa mielellään pienipalkkaisen "mm:n" palkkion, jotta mm hoitaisi nn:n vanhan äitiparan päivittäiset tarpeet niin, ettei hänen itsensä tarvitsisi mieltään asialla vaivata. ja vielä kun valtio antaa siitä suuren veroedun, niin miksei!?!?
noh, miksi tämä nn sitten ei osaa arvostaa mm:n työpanosta sen verran, että eduskunnassa istuessaan toivoisi hänellekin kaikkea hyvää ja olisi hänen palkankorotuksensa puolesta?
???
??
? - arvo pärt
kipa kirjoitti:
olla Noksulla (Nokia Oyj:llä) insinöörinä. eikä ole muuten edes mikään superhyvä palkka alalla noin yleensä. inssejä, DI:tä, maistereita, vanhemmat jopa teknikkoja, muutamia kovalla kokemuksella pysyvät "suojatyöpaikoissaan" kymmenien vuosien noksu-työkokemuksen perusteella - eihän niitä voi pois potkia (no niillä on "kavereita...").
teknologia ja talous tässä maassa jylläävät, heikot ja hiljaiset kyykkyyn.
tienata voi jos haluaa, mutta kuka haluaa ja millä hinnalla? jotkut onnella vähän helpomalla, useimmille vaatii monia uhrauksia.
etkä sinä mikään pienipalkkainen ole. humanistit, hoitotyöntekijät, lasten kanssa työskentelevät, opettajat, ym... paljon koulututsta ja aatteleppa miten vastuullista ja tärkeätä työtä tekevät ja helkutin vaikeaa ja raskasta - ja millä palkoilla verrattuna kehen tahansa duunariin.
mikä on oikein ja mikä väärin? saako trukinkuljettaja työstään saman henkisen tyydytyksen ja kasvun kuin lastentarhanopettaja? jos pelkkä "parempi palkka" riittää niin onneksi olkoon.
pieni ajatusleikki: se isopalkkainen "nn" maksaa mielellään pienipalkkaisen "mm:n" palkkion, jotta mm hoitaisi nn:n vanhan äitiparan päivittäiset tarpeet niin, ettei hänen itsensä tarvitsisi mieltään asialla vaivata. ja vielä kun valtio antaa siitä suuren veroedun, niin miksei!?!?
noh, miksi tämä nn sitten ei osaa arvostaa mm:n työpanosta sen verran, että eduskunnassa istuessaan toivoisi hänellekin kaikkea hyvää ja olisi hänen palkankorotuksensa puolesta?
???
??
?Hyvin sanottu.
Ala-asteen opettajien (ja miksei muidenkin), kirjastonhoitajien, sairaanhoitajien ja lastenhoitajien palkat pitäisi tuplata.
Lisäisi vielä tuohon arvokeskusteluun: Minusta palkkauksen irvokkuus tulee vielä paremmin esiin, jos kysytään, että onko esim. Fortumin johtajien työ niin tärkeää että siitä piti maksaa miljoonien optiot? Mikä siitä tekee niin paljon tärkeämmän? Entä ylipäänsä suurituloisten palkkaus, mikä työ on niin tärkeää että se pitää korvata tähtitieteellisillä summilla?
Äiti on vanhustenhoitaja ja tehnyt tosi pitkän työuran, monet kerrat lomansakin polttanut kun ei ole saanut sijaisia. Minusta hänen työnsä on paljon tärkeämpää kuin Liliuksen.
Mitä tämä kaikki kertoo meidän arvoistamme? - opeope
...tai lukion opettajan töitä.
- donaa
Tasan 3000 e/kk saa esim. olemalla minä. Olen humanistimies, erään kielen asiantuntija yksityisellä sektorilla, naisvaltainen ala. Työ on korkeakoulututkintoa vastaava, tosin en ole itse vielä valmistunut. Saan isompaa palkkaa kuin muut saman alan valmistumattomat, valmistuneen keskipalkka näinstä hommista on käsittääkseni 2500 e.
- DI, nainen, 30v
Olen ns. asiantuntijatehtävässä raskaassa teollisuudessa. Neljä vuotta sitten aloittaessani palkka oli tasan puolet nykyisestä ja välissä on ollut äitiyslomakin. En oleta palkan enää kasvavan tätä tahtia, ellen suostu ottamaan päällikön hommaa.
- Vain 2,8 k€/kk
Eipä tässä paljoa juhlita.
- onkin
vain harhaa.itse en tunne ketään norm.töissä(tehdas jne.)jonka palkka olisi yli 15e/h.useimmilla siinä 13 korvissa.ja asun tampereella,mitähän noi palkat on oulun yläpuolella tai itä suomessa.enkä ole kade sillä kyllä koulutetun pitääkin saada kunnon korvaus,mutta tuo tilasto on iluusiota.kuten lamavuosinakin tilastojen mukaan oli vain 700000 työtöntä,mutta puolueeton ulkolainen tutkija pääsi lähemmäs 1,5 milj.toverit leipää ja sirkus
huveja!kyllä kansa rauhoituu ja on tyytyväinen(ja tekee lisää velkaa)kun on noin hyvät tulot,vaikka tilinauha toisin sanoo.
- markkinointimies
Myynti- ja markkinointialan mediaani on v.2006
3600e/kk. Neljännes alan ihmisitä tienaa kuitenkin yli 4000e/kk.
Täytyy kuitenkin muistaa että niitä todella suuritulosia on erittäin vähän, 1-2% kun puhutaan 100.000 vuodessa tai yli. Heidän tuloilla ei ole paljoa merkitystä kokonaisuudessa - tilastotieteilijät
"Ylemmän korkeakoulutuksen saanut mies sai viime vuonna palkkaa keskimäärin 4 406 euroa,
nainen 3 564 euroa.
Tilastokeskuksen tänä aamuna julkistamat luvut ovat yksityisen sektorin kuukausipalkkaisten säännöllisen työajan ansioita."- röhvetti
Olisi myös kiva tietää mitä kunnallisella puolella tienataan ja mikä on kaikkien akateemisen koulutuksen saaneiden keskimääräinen palkka riippumatta siitä millä sektorilla he työskentelevät.
- juupa juu
röhvetti kirjoitti:
Olisi myös kiva tietää mitä kunnallisella puolella tienataan ja mikä on kaikkien akateemisen koulutuksen saaneiden keskimääräinen palkka riippumatta siitä millä sektorilla he työskentelevät.
täällä ei kannata uskoa kenenkään palkkatietoja todeksi. en usko että joku 4000 euroa tienaava viittii täällä palstalla roikkua ja kehuskella palkalla. koko suomi24 foorumi on niin huvittava ku ihan sama mitä kysyy niin aina provoillaan
- se on
juupa juu kirjoitti:
täällä ei kannata uskoa kenenkään palkkatietoja todeksi. en usko että joku 4000 euroa tienaava viittii täällä palstalla roikkua ja kehuskella palkalla. koko suomi24 foorumi on niin huvittava ku ihan sama mitä kysyy niin aina provoillaan
lukioikäiset kollit tai työttömät täällä näitä palkkojaan esittelevät.
- ihmettelijät
juupa juu kirjoitti:
onko netti ja keskustelupalstat tarkoitettu vain köyhille? En tiennytkään!
Tiesitkö että usea 4000e tienaava saattaa seurata näitä sivuja jopa ihan ammattimielessä.
Tänne myydään ilmoitustilaa, seurataan keskusteluita ja haetaan juttuja.
- suomionpaskamaa
mä ainakin tienaan ton.revi siittä.Siis yli 4000 donaa.kk.ja hesaslaisittain asun böndellä .repikää siittä saatanan aivottomat.ps .On sitä elämää muuallakin kun afrikaanojen kans .
- vituttaanoikusettajat
Ja sen verran vielä.Ammatti miehelle maksetaan ammatti miehen palkka.Joku vitun vuokra työvoima vetää teijän palkasta ainakin 25%.repikää siittä.TÄMÄ ON TOSI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667