Kitudieetti

on epäterveellistä!

Täällä vauhkotaan tuosta 'kitudieetistä', eikä suotta. Se on erittäin epäterveellistä ja rasittaa mm. munuaisia. Kitudiettiin kuuluu vielä erittäin pahana sivuoireena ahmiminen. Ihan turha puhua, että ns normaali dieetti ei auttaisi - siihen päälle liikunta, jotta aineenvaihdunta toimii normaalisti.

Itse alan ammattilaisena (personal trainer) voin sanoa, että en ole tavannut ketään, joka ei laihtuisi ihan normaaleilla, terveillä metodeilla.

Älkää olko typeriä ja turhaan laittako kroppianne koville!

21

1299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ihan tajua...

En nyt ymmärrä mikä vouhkaus tästä kitudieetistä on? Mikä se edes virallisesti on? Matalan kalorimäärän dieetti? Sitähän tehdään koko ajan vakavasti ylipainoisille lääkäreiden valvonnassakin! Ja kaupat pursuaa noita Nutrilett-systeemejä, joissa kuuluu syödä 500kcal per päivä. Onhan sekin ns. kitudieetti ja silti niitä saa myydä ja niitä ei pidetä hullun vaarallisina. Ne on tarkoitettu lyhytaikaisesti käytettäväksi, ja kyllä ne toimii.

Jos huolehtii vitamiinien ja kivennäis/hivenaineiden saannista esim. Nutrilettin tai apteekin ravintovalmisteiden tai pillereiden muodossa, niin parin viikon "kitudieetti" ei kenenkään terveyttä pilaa.

Ihmisen keho on luoto välillä kituuttamaan hyvin pienellä energialla. Meidän esi-isämme olivat keräilijä-metsästäjiä, joiden ravinnonsaanti oli hyvin epätasaista ja ihmisen keho on muokkaantunut siihen, että se pärjää juuri rasvavarastojaan käyttämällä niukkaruokaisten aikojen yli.

Mielestäni on turvallisempaa laihduttaa parissa viikossa ne viimeiset ylimäärät kilot kertaheitolla pois, ja sitten palata normaaliin terveelliseen ruokavalioon, kuin vuositolkulla kitkuttaa pienessä kalorivajeessa joka sitten viikonlopun mässäyspäivänä nollaantuu ja sitten homma alkaa taas alusta ja mitään laihtumista ei ikinä tapahdu.

Toki, jokainen saa laihduttaa niinkuin parhaaksi tuntee. Mutta jos joku kokee että nopea laihdutus toimii omalla kohdalla niin turha sitä on muiden kauhistella. Sanoisin, että aika hysteeristä joidenkin suhtautuminen näihin matalakalorisiin dieetteihin, vaikka ne on ihan yleisesti käytössä. Tärkeintä on vaan muistaa ottaa ne lisäravinteet koko dieetin ajan.

• tämä...

>kuin vuositolkulla kitkuttaa pienessä
        >kalorivajeessa joka sitten viikonlopun
        >mässäyspäivänä nollaantuu ja sitten homma alkaa
        >taas alusta ja mitään laihtumista ei ikinä
        >tapahdu.

Ja tämäkö sitten on mielestäsi sitä normaalia laihduttamista. Lue mitä kirjoitin, äläkä ole ääliö!

• -500kcal
        tämä... kirjoitti:

>tapahdu.

Ja tämäkö sitten on mielestäsi sitä normaalia laihduttamista. Lue mitä kirjoitin, äläkä ole ääliö!

Kyllä kun puhutaan ns. "normaaleista dieeteistä" tarkoitetaan yleensä näitä -500kcal/päivä dieettejä, joilla laihdutaan maltillisesta noin puoli kiloa viikossa tai vähemmän. Itse olin vuoden verran (! pitkä aika!) yleisimmin suositellulla ns. normaalilla, "terveellisellä" dieetillä eli söin n. 1200 kaloria päivässä, ja en laihtunut kiloakaan!

Ihmiset on erilaisia. Kaikilla tuollainen normaali dieetti ei vaan toimi. Toiset haluaa hoitaa homman nopeasti pois alta ja jatkaa elämäänsä eikä kytätä kuukausitolkulla jokaista suupalaa.

En olekaan ääliö, mutta sinun sen sijaan on opeteltava perustelemaan mielipiteesi paremmin. Puhut epäselvistä asioista, käytät termejä kuten "kitudieetti", "normaali dieetti" mutta et osaa ilmeisesti perustella mitä niillä käsitteillä tarkoitat.

• nimim.
        -500kcal kirjoitti:

Kyllä kun puhutaan ns. "normaaleista dieeteistä" tarkoitetaan yleensä näitä -500kcal/päivä dieettejä, joilla laihdutaan maltillisesta noin puoli kiloa viikossa tai vähemmän. Itse olin vuoden verran (! pitkä aika!) yleisimmin suositellulla ns. normaalilla, "terveellisellä" dieetillä eli söin n. 1200 kaloria päivässä, ja en laihtunut kiloakaan!

Ihmiset on erilaisia. Kaikilla tuollainen normaali dieetti ei vaan toimi. Toiset haluaa hoitaa homman nopeasti pois alta ja jatkaa elämäänsä eikä kytätä kuukausitolkulla jokaista suupalaa.

En olekaan ääliö, mutta sinun sen sijaan on opeteltava perustelemaan mielipiteesi paremmin. Puhut epäselvistä asioista, käytät termejä kuten "kitudieetti", "normaali dieetti" mutta et osaa ilmeisesti perustella mitä niillä käsitteillä tarkoitat.

Joillain voi olla ongelmana se että ei osata laskea kaloreita, niitä voi tulla salakavalasti.

Ja itsensä huijaus on niin helppoa. Aina on helppo sanoa ja kirjoittaa täällä paljonko syö, mutta kuka tietää sen totuuden... Niin monet väittävät syövänsä terveellisesti, ja ihmettelevät liikakilojansa.

Jos olis semmonen kuukauden laihdutusleiri jossa on mahdollista syödä vain valmiiksi valittuja tuotteita, niin kaikki ihan varmasti laihtuis.
        Silloin ei kukaan sähläis omien mielihalujensa kanssa.

• 1200kcal
        nimim. kirjoitti:

Joillain voi olla ongelmana se että ei osata laskea kaloreita, niitä voi tulla salakavalasti.

Ja itsensä huijaus on niin helppoa. Aina on helppo sanoa ja kirjoittaa täällä paljonko syö, mutta kuka tietää sen totuuden... Niin monet väittävät syövänsä terveellisesti, ja ihmettelevät liikakilojansa.

Jos olis semmonen kuukauden laihdutusleiri jossa on mahdollista syödä vain valmiiksi valittuja tuotteita, niin kaikki ihan varmasti laihtuis.

No omalla kohdallani ei kyse suinkaan ollut huijauksesta, että olisin oikeasti syönyt enemmän. Kunto kyllä kärsi, olin jatkuvasti sairaana, joten jatkuva kitkuttaminen kalorivajeessa todellakin kostautui. Sen sijaan kun kerralla laihduttaa nopeasti läskit pois ja sen jälkeen syö terveellisesti ja tasapainoisesti, ei tarvitse pelätä ylikuntoa tai vastustuskyvyn heikentymistä.

• jospa lukisit itse ennenkui...
        tämä... kirjoitti:

>tapahdu.

Halloo, ei täällä kukaan ns kitudieettiä noudattava ole mistään mässäyspäivistä puhunut. Vai onko minun 1200 kcal ruokapäivät mielestäsi mässäystä?
        Minä siis vaihtelen n. 500-600kcal päivien ja noiden 1000-1200kcal päivien välillä saadakseni painoa alas. Ei tuohon 1200kcal:iin ainakaan minulla kuitenkaan mahdu mitään turhaa mässäilyä. Se on kasviksia ja hedelmiä. Mutta ehkä minun sinun neuvostasi pitääkin sitten vain pysytellä tuolla 600kcal:in dieetillä kunnes tavoitan ihannepainoni jos kasvikset ja hedelmätkin noin helposti mieletään mässäilyksi.

• noin ne painonvartijoissaki...
        nimim. kirjoitti:

Tuo on todella alhaista! Epäilläihmisten laskutaitoa tai rehellisyyttä jos kaikki eivät sovi sinun muottiisi.
        Tuo on se painonvartijoidenkin menetelmä. Kun ihminen ei laihdu heidän dieetillään syytetään että hän on laskenut väärin tai että hän syö salaa. Heitä ohjaa raha. He myyvät kalliilla niitä ryhmiään ja heidän maine ei kestä myöntää sitä että laihdutus EI OLE YKSINKERTAISTA MATEMATIIKKAA.
        Itse lihoin painonvartijoissa kunnes lopetin. Eivät millään uskoneet että en syönyt muuta kuin määrätyt pisteet. Kun olin lihonut lähes 10 kg parissa kuukaudessa lopetin kun tajusin että minua huijataan. Sen lisäksi että dieetti ei toiminut niin minua syytettiin epärehellisyydestä vaikka olin tosi tarkka niitten ruokien kanssa. Jälkeenpäin olen tajunnut ettäminä olen juuri näitä joilla on niin hemmetin alhainen kulutus ja tarvitsen niin vähän ruokaa että en olisi millään voinut laihtua heidän 'dieetillään'. Se sopii jollekin keskivertoporukalle mutta monille se ei sovi ollenkaan. Minä olen yksi heistä. Se tässä potuttaa että laitoin siihenkin firmaan rahojani ihan turhaan kun en ymmärtänyt lopettaa aikaisemmin.

• nimim.
        noin ne painonvartijoissaki... kirjoitti:

Tuo on todella alhaista! Epäilläihmisten laskutaitoa tai rehellisyyttä jos kaikki eivät sovi sinun muottiisi.
        Tuo on se painonvartijoidenkin menetelmä. Kun ihminen ei laihdu heidän dieetillään syytetään että hän on laskenut väärin tai että hän syö salaa. Heitä ohjaa raha. He myyvät kalliilla niitä ryhmiään ja heidän maine ei kestä myöntää sitä että laihdutus EI OLE YKSINKERTAISTA MATEMATIIKKAA.
        Itse lihoin painonvartijoissa kunnes lopetin. Eivät millään uskoneet että en syönyt muuta kuin määrätyt pisteet. Kun olin lihonut lähes 10 kg parissa kuukaudessa lopetin kun tajusin että minua huijataan. Sen lisäksi että dieetti ei toiminut niin minua syytettiin epärehellisyydestä vaikka olin tosi tarkka niitten ruokien kanssa. Jälkeenpäin olen tajunnut ettäminä olen juuri näitä joilla on niin hemmetin alhainen kulutus ja tarvitsen niin vähän ruokaa että en olisi millään voinut laihtua heidän 'dieetillään'. Se sopii jollekin keskivertoporukalle mutta monille se ei sovi ollenkaan. Minä olen yksi heistä. Se tässä potuttaa että laitoin siihenkin firmaan rahojani ihan turhaan kun en ymmärtänyt lopettaa aikaisemmin.

En tarkoittanutkaan että kaikille pitäisi olla samat kalorirajat. Jos tietyllä määrällä ei laihdu niin tietenkin pitää vähentää ja yrittää pysyä sitten siinä omassa kaloritarpeessa. Enkä puhunut p-vartijoista.
        Omaakin järkeä saa käyttää. Jos en laihdu yhdellä tavalla niin sitten koitan toista.

Enkä ole väittänyt että kukaan ei ole rehellinen itselleen. Tietenkin on myös teitä täydellisiä. Mutta maailma on pullollaan valheita, jos et ole huomannut.

Ei tarvi montaa viestiä lukea niin tajuaa ihmisen heikkouden kun on kyse ruoasta ja herkuista :)

Yksi esimerkki itsensä huijaamisesta: joku väittää syövänsä terveellistä kotiruokaa pieninä määrinä, on vihannesta ja leipää ja kaikkea. Sitä syödään niin vähän, että välipaloina tarvii karkkia, sipsejä, makkaroita...

• ihmettelen todella
        nimim. kirjoitti:

En tarkoittanutkaan että kaikille pitäisi olla samat kalorirajat. Jos tietyllä määrällä ei laihdu niin tietenkin pitää vähentää ja yrittää pysyä sitten siinä omassa kaloritarpeessa. Enkä puhunut p-vartijoista.
        Omaakin järkeä saa käyttää. Jos en laihdu yhdellä tavalla niin sitten koitan toista.

Enkä ole väittänyt että kukaan ei ole rehellinen itselleen. Tietenkin on myös teitä täydellisiä. Mutta maailma on pullollaan valheita, jos et ole huomannut.

Ei tarvi montaa viestiä lukea niin tajuaa ihmisen heikkouden kun on kyse ruoasta ja herkuista :)

Yksi esimerkki itsensä huijaamisesta: joku väittää syövänsä terveellistä kotiruokaa pieninä määrinä, on vihannesta ja leipää ja kaikkea. Sitä syödään niin vähän, että välipaloina tarvii karkkia, sipsejä, makkaroita...

Pidät lähtökohtana sitä että ihmiset valehtelevat ja ahmivat yms. Sinulla on hyvin negatiivinen elämänasenne ja sen sijaan että levittelet sitä täällä voisit keskittyä parantamaan omaa elämääsi.

• kun noin vouhkaat

Taas siis yksi vouhkaaja. En tajua miksi teille on niin vaikea ymmärtää ja hyväksyä että olemme kaikki erilaisia. Kaikki eivät todellakaan laihdu joillain painonvartijoiden muka terveellisillä dieeteillä tai muillakaan vastaavilla. Meitä on moneksi. Toisilla on aineenvaihduntajuttuja, toisilla joku oireyhtymä ja sitten omn paljon meitä joilla on vain niin alhainen kulutus että emme laihdu millään ns normaalidieeteillä vaan laihtuaksemme joudumme ottamaan noita kitudieeettiperiodeja.

• kaaliin...

>Kaikki eivät todellakaan laihdu joillain
        >painonvartijoiden muka terveellisillä dieeteillä
        >tai muillakaan vastaavilla.

No kyllä laihtuu jos syöt terveellisesti ja vähemmän kuin kulutat. Älä valehtele itsellesi! Myönnä pois, että itsekin sorrut ahmimaan tms.

Kitudieetti on typerien hommaa!

• miten joku muu laihduttaa
        kaaliin... kirjoitti:

No kyllä laihtuu jos syöt terveellisesti ja vähemmän kuin kulutat. Älä valehtele itsellesi! Myönnä pois, että itsekin sorrut ahmimaan tms.

Näitä viestejä lukiessa herää ensisijaisesti sellainen kysymys:

Miksi sinua häiritsee näin paljon se, miten joku tuntematon henkilö jossain pudottaa painoaan?

Etkö voi itse painaa kaaliin että jokaiselle löytyy joku hyvä tapa laihduttaa ja mitä vitun väliä sillä on, miten se tapahtuu jos henkilö on A) tyytyväinen tuloksiin ja B) on terve ja C) kokee että tämä tapa laihduttaa oli oikea tapa laihduttaa juuri hänelle.

Miksi se sun persettä kaivelee, vaikka joku laihduttaisikin kitudieetillä? Jokaisen oma vartalo ja jokainen saa tehdä sillä mitä lystää. Sanoisin että sulla on ongelma, jos et voi hyväksyä sitä että ihmiset on erilaisia.

Kitudieetin etu on se, että se on NOPEASTI ohi. Sen jälkeen voi unohtaa koko laihduttamisen, eikä laihduttaminen jää päälle eikä tarvitse vuositolkulla kitkuttaa pienessä kalorivajeessa. Olen kokeillut sitäkin, ei toiminut.

Kitudieetissa on ihan sama periaate kuin mistä itse puhut: syödään vähemmän kuin kulutetaan.

Kitudieetti sopii mielestäni kyllä vain viimeisten kilojen tai makkaroiden tiputtamiseen, lyhytaikaisuutensa vuoksi. Parin viikon kitudieetistä ei ole mitään haittaa kenellekään, jos muistaa ottaa tarvittavat vitamiinit sun muut purkista.

• hirviä
        miten joku muu laihduttaa kirjoitti:

Näitä viestejä lukiessa herää ensisijaisesti sellainen kysymys:

Miksi sinua häiritsee näin paljon se, miten joku tuntematon henkilö jossain pudottaa painoaan?

Etkö voi itse painaa kaaliin että jokaiselle löytyy joku hyvä tapa laihduttaa ja mitä vitun väliä sillä on, miten se tapahtuu jos henkilö on A) tyytyväinen tuloksiin ja B) on terve ja C) kokee että tämä tapa laihduttaa oli oikea tapa laihduttaa juuri hänelle.

Miksi se sun persettä kaivelee, vaikka joku laihduttaisikin kitudieetillä? Jokaisen oma vartalo ja jokainen saa tehdä sillä mitä lystää. Sanoisin että sulla on ongelma, jos et voi hyväksyä sitä että ihmiset on erilaisia.

Kitudieetin etu on se, että se on NOPEASTI ohi. Sen jälkeen voi unohtaa koko laihduttamisen, eikä laihduttaminen jää päälle eikä tarvitse vuositolkulla kitkuttaa pienessä kalorivajeessa. Olen kokeillut sitäkin, ei toiminut.

Kitudieetissa on ihan sama periaate kuin mistä itse puhut: syödään vähemmän kuin kulutetaan.

Kitudieetti sopii mielestäni kyllä vain viimeisten kilojen tai makkaroiden tiputtamiseen, lyhytaikaisuutensa vuoksi. Parin viikon kitudieetistä ei ole mitään haittaa kenellekään, jos muistaa ottaa tarvittavat vitamiinit sun muut purkista.

Taputukset tuolle kommentille! Eiköhän siis anneta jokaisen tallata tyylillään..

• voi luoja mitä ääliöitä!
        kaaliin... kirjoitti:

"No kyllä laihtuu jos syöt terveellisesti ja vähemmän kuin kulutat. Älä valehtele itsellesi! Myönnä pois, että itsekin sorrut ahmimaan tms."

Jessus, miten monta kertaa tämä pitää sanoa: Kaikki eivät kuluta yhtä paljon!

Minulle juuri tällainen ns kitudieetti sopii koska kulutan muutenkin niin vähän ettei tämä dieettikään paljon kituuttamiselta tunnu. Voin ihan hyvin. Ja minä en ahmi tai sorru herkkuihin, edes sokeria kahviin en laita. On todella alentavaa tuollainen lällättely että myönnä pois jne. Se ei ole aikuisen ihmisen puhetta ollenkaan.

Miksi sinulle on niin vaikea myöntää että ihmiset ovat erilaisia? Onko sinulle ongelma sekin että muilla on erilainen hiusväri kuin sinulla? On muuten ihan samantasoinen kysymys.

• Jokainen omalla tavallaan!
        hirviä kirjoitti:

Taputukset tuolle kommentille! Eiköhän siis anneta jokaisen tallata tyylillään..

Juuri näin! Hyvä että kirjoititte. Jokainen laihduttaa just omalla tavallaan ja siten kun tuntuu hyvältä. Tämä foorumi on hyvä sikäli että täällä voi lukea erilaisista tavoista ja ehkä löytää itselleen jotain vinkkejä, mutta ei täällä tarvitse mihinkään väittelyyn ryhtyä. Olemme kaikki niin erilaisia tyyliltämme ja kehoistamme joten mitään patenttiratkaisuja jotka sopisivat kaikille ei kuitenkaan ole olemassakaan.

• menhir

voi olla myös terveellisellä tavalla. Syödä kasviksia, lihaa/kalaa, munia, täysjyväviljaa, hedelmiä, pähkinöitä, kaakaota, maitoa, juustoa, marjoja ym. ym. Kaikki rasvatuotteet vielä täysrasvaisina.
      Epäterveellinen osuus onkin sitten se liikunnan määrä ja laatu.

• EPÄTERVEELLISTÄ
      • tämä dieetti ei ole sitä

Miksi sekoittaa asiat?

• että....
        tämä dieetti ei ole sitä kirjoitti:

Miksi sekoittaa asiat?

anoreksia alkaa tavallisesta laihdutuksesta. Jossain vaiheessa se vaan menee yli.

• täällä ei ollut kyse anorek...
        että.... kirjoitti:

anoreksia alkaa tavallisesta laihdutuksesta. Jossain vaiheessa se vaan menee yli.

Täällä nyt ei kuitenkaan ollut kyse anoreksiasta. Se on ihan eri asia kuin tavoitteellinen painonpudotus.

• ihan kuinka
        täällä ei ollut kyse anorek... kirjoitti:

Täällä nyt ei kuitenkaan ollut kyse anoreksiasta. Se on ihan eri asia kuin tavoitteellinen painonpudotus.

vaan.. emminä mitään normaalista laihdutuksesta tiiäkkään. pelkään vaan niin muiden puolesta. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      311
      6140
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      63
      3995
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3332
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      77
      3254
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      84
      3177
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      180
      3099
    7. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2556
    8. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      52
      2291
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      213
      2217
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2103
    Aihe