Laulutunteja Jyväskylässä/lähellä?

kirppuska92

Haluaisin laulutunteja tästä Jyväskylän läheltä. Paljon ne myös maksavat, ja minkä tyylistä musiikkia siellä lauletaan? Ja onko mahdollista että vain englanninkielistä musiikkia lauletaan? Olen itse kyllä suomenkielinen, mutta en pidä suomalaisesta musiikista. Kuinka kauan yleensä menee kehittyä 'peruslaulajaksi' (osaa laulaa lähes mitä vain) Itse osaan laulaa nuoteista suht hyvin, en ole kyllä ollut laulutunneilla, pianotunneilla noin 4v sitten. Musiikkia oon kyllä kuunnellu aika paljon. Laulan lähes puhtaasti, jos ei oo liian vaikee biisi.

3

2897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laulunkirkuja

      Vaihtoehtoja on monia.

      Ennen kaikkea: suosittelen kokeilemaan useita eri opettajia, koska aina se oikea ei välttämättä löydy ensiyrittämällä. Tärkeintä on, että sinulla synkkaa open kanssa ja tunnet oppivasi. Ja tietysti kannattaa kuunnella, miten ope itse laulaa. Jos ei itse osaa, niin ei sitä muitakaan osaa opettaa.

      Sitten tuosta toisesta kysymyksestäsi: Toki on mahdollista ja suotavaa, että laulat useilla eri kielillä. Mutta kannattaa laulaa myös muuta kuin sitä englantia, jos todella tahdot oppia monipuoliseksi laulajaksi. Sikaenkkua pystyy hönkäilemään kuka vaan, mutta oikea laulaminen ei olekaan välttämättä niin yksinkertaista, ellei sitten ole luonnonpillillä varustettu laulaja. Ja niitä on todella vähän.

      Tuo viimeinen kysymyksesi sitten: se on ihan yksilöllistä, ja täysin kiinni motivaatiostasi, lahjoistasi ja tahdonvoimastasi. Ja tietysti siitä, että löydät sen oikean opettajan. Ensinnäkin, se joka osaa laulaa mitä vaan, on jo paljon muuta kuin peruslaulaja, ja sen opetteluun menee todella kauan. Oma openi on opiskellut 15 vuotta, ja käy yhä edelleen laulutunneilla, koska sanoo ettei osaa vielä tarpeeksi.

      Se auttaa jo paljon, jos osaat nuotit, ja jos korvasi ovat hyvät. Pianonsoittotaito on suuri etu.

      Ensiksikin, kokeile paikallista konservatoriota/musiikkiopistoa. Niissä on laulunopetusta. Ja tietääkseni Jykylässä on myös useita yksityisiä musiikkikouluja. Musiikkioppilaitosten ilmoitustauluja ja vastaavia vaan innolla tutkimaan.

    • laulutunteja Jyväskylässä
    • KatariinanLaulustudio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2909
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2194
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1042
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe