PUUKAMINA !!

vaunussa?

Kuulin kummia,ja vielä mielestäni luotettavalta taholta.
Tämä ko.henkilö oli nähnyt asunto-vaunussa puilla lämmitettävän kaminan.Miten se on mahdollista,kun vaunuja sanotaan todella helposti palaviksi.
Vaunu oli liikenteessä oleva.
Uskomatonta,ja miten mahdollista?

37

7674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otek

      Olen nähnnyt mainostettavan sisustuluettelossa m.m. Takka.Oli kyseessä iso vaunu.merkkiä en muista

      • kaikki käy

        Ainakin T@B 510 vaunussa on takka vakiovarusteena.
        Mullakin on vaunussa tulikivitakka, tosin vaan 15 cm korkea.


    • kyseessä on

      sauna joka on rakennettu asuntovaunuun sisään.
      Elikä se on sauna ei asuntovaunu.

    • Kubota

      Mielestäni ajatus on mahdoton.
      Minulla on jäänyt asuntovaunukaupst Wallaksen öljylämityskamina
      Myyn edullisesti ettäin vähän käytetty
      aunu myyty kamina jäi taatusti halvin lämmitysmuoto asuntovaunuun
      Pelle pelottomalle

      • Ei ole halvin. Halvin on puukamina ja hakee puut kauppojen pilalle menneistä puulavoista ja muusta ilmaispuutavarasta...


      • Anonyymi
        T12 kirjoitti:

        Ei ole halvin. Halvin on puukamina ja hakee puut kauppojen pilalle menneistä puulavoista ja muusta ilmaispuutavarasta...

        Syksyisin kun ajelee puukamiinan kanssa niin teiden varsilla näkee polttopuupinoja. Sieltä voi ostaa sylillisen kunhan vaan jättää puiden omistajalle 100e sylillisestä. Silloin ei pinon omistaja ole pahoillaan


    • poöåiluytr

      Mulla on teräsveneessäni kaksi Sissi-kamiinaa. Ajan jäiden tuloon saakka heti huhtikuun puolesta välistä. -Eikä ole koskaan kylmää sisällä ollut! Parilla pesällisellä saa 20 C ja yöksi pihi -asentoon imu, niin riittää klo 5 aamulla.

    • Fyrt 34

      Minä lämmitän solikkaani naapurin sähköllä ilmaiseksi. Hyvä ja helppo tapa säästää kuluissa, olemme tunnetusti nuukaa väkeä.

    • Mellan Matti

      Miun Behlettini piironkini lämpiää pieruilla, se on mukavoo ja lisäksi sinfoniaa korville. KJON

      • Oilon ja Laka

        Meillä on Oilonin poltin ja Lakan kattila. Aika kivasti lämpiää


    • Late Lapista.

      Aloittaja ei kerro probakandaa, minäkin näin muutamavuosi sitten Haaparannassa asuntoauton, jota lämmitettiin puukamiinalla, katosta tuli ulos 10 senttinen peltinen savupiippu, ja siitä tuprusi savua joka haisi ihan selvästi jotta koivuklapia poltettiin kamiinassa!


      Late Lapista. SSSS Ry!

      • Ainakaan tieliikennelait eivät kiellä puukaminan asentamista
        ajoneuvoon. Mutta jos laitetaan, on paloturvallisuudesta pidettävä
        ehdoton huoli. Auton tai vaunun kori on muovia, joka syttyy, kun
        lämpötilaa on riittävästi. Puukaminan rööri voi paahtaa punahehkuna
        ainakin 300 asteisena. Töllöin eristäminen on kaiken A ja O. Eristystä
        koriin oltava ainakin 30 cm ja väliin reilusti tarkoituksenmukaista
        palovillaa. Tässä asiassa kannattaa vielä kääntyä asiantuntijan puoleen.
        Muuten voi koko paska palaa.


      • Pökköä pesään...
        feldgendarmerie kirjoitti:

        Ainakaan tieliikennelait eivät kiellä puukaminan asentamista
        ajoneuvoon. Mutta jos laitetaan, on paloturvallisuudesta pidettävä
        ehdoton huoli. Auton tai vaunun kori on muovia, joka syttyy, kun
        lämpötilaa on riittävästi. Puukaminan rööri voi paahtaa punahehkuna
        ainakin 300 asteisena. Töllöin eristäminen on kaiken A ja O. Eristystä
        koriin oltava ainakin 30 cm ja väliin reilusti tarkoituksenmukaista
        palovillaa. Tässä asiassa kannattaa vielä kääntyä asiantuntijan puoleen.
        Muuten voi koko paska palaa.

        "Puukaminan rööri voi paahtaa punahehkuna ainakin 300 asteisena."

        Joo, ainakin...

        Teräs alkaa hehkua himmeasti punaruskeana noin 600 asteen lämpötilassa. 800 asteessa väri on kirkkaan punainen ja 900 asteessa kirkas oranssi.

        Vertailun vuoksi: Kuiva puu saattaa syttyä itsestään 200 asteen lämpötilassa.


      • jäminki
        Pökköä pesään... kirjoitti:

        "Puukaminan rööri voi paahtaa punahehkuna ainakin 300 asteisena."

        Joo, ainakin...

        Teräs alkaa hehkua himmeasti punaruskeana noin 600 asteen lämpötilassa. 800 asteessa väri on kirkkaan punainen ja 900 asteessa kirkas oranssi.

        Vertailun vuoksi: Kuiva puu saattaa syttyä itsestään 200 asteen lämpötilassa.

        Juuri tuota tarkoitettiin, kun mainittiin se 300 astetta. Sytyttää puun ja muovin.
        Ei tarvitse siinä saivarrella korkeammista lämpötiloista ja niiden
        aiheuttamista visuaalista kokemuksista.


      • Sori...
        jäminki kirjoitti:

        Juuri tuota tarkoitettiin, kun mainittiin se 300 astetta. Sytyttää puun ja muovin.
        Ei tarvitse siinä saivarrella korkeammista lämpötiloista ja niiden
        aiheuttamista visuaalista kokemuksista.

        En vaan voinut olla sanomatta, kun oli niin pahasti pielessä tuo punahehkuisen teräksen lämpötila.

        Tai no, voihan sitä väittää myös että vesi kiehuu ainakin 40 asteisena, eikä sekään väärin ole...


      • miten vaan
        Sori... kirjoitti:

        En vaan voinut olla sanomatta, kun oli niin pahasti pielessä tuo punahehkuisen teräksen lämpötila.

        Tai no, voihan sitä väittää myös että vesi kiehuu ainakin 40 asteisena, eikä sekään väärin ole...

        Ja voi väittää vielä, että lehmät lentää ja Fiat on hyvä.


      • Ilimalla
        miten vaan kirjoitti:

        Ja voi väittää vielä, että lehmät lentää ja Fiat on hyvä.

        Tahvolla on Fiatissa Rummatikki 3002 , kyllä puhaltaa pahviputkissa. Voi kuivattaa sukatkin , Ei mene kaasua kun ei ole talvivärkki ,on se Tahvo !!!


      • Eihän?
        Ilimalla kirjoitti:

        Tahvolla on Fiatissa Rummatikki 3002 , kyllä puhaltaa pahviputkissa. Voi kuivattaa sukatkin , Ei mene kaasua kun ei ole talvivärkki ,on se Tahvo !!!

        Eihän vaan reinoreppana saanut jotain vakavampaa kuin hulluuskohtauksen? Aamupäivästä oli ensin niin kiimassa kirjoitellut, ja sitten aivan yllättäen hiljennyt. Tietääkö joku mikä tuli reinolle, eihän vain reinon Rumatikki tuottanut häkää?


      • On se Tahvo
        Eihän? kirjoitti:

        Eihän vaan reinoreppana saanut jotain vakavampaa kuin hulluuskohtauksen? Aamupäivästä oli ensin niin kiimassa kirjoitellut, ja sitten aivan yllättäen hiljennyt. Tietääkö joku mikä tuli reinolle, eihän vain reinon Rumatikki tuottanut häkää?

        Menitko tollukka Tahvo pettämään Reinoa Kankimiehen kanssa. jos romassiinne tuli ryppy.
        Naisen päälle kun et ymmärrä mitään runkku!


      • Huokaus!
        On se Tahvo kirjoitti:

        Menitko tollukka Tahvo pettämään Reinoa Kankimiehen kanssa. jos romassiinne tuli ryppy.
        Naisen päälle kun et ymmärrä mitään runkku!

        Ei pöpirino ole menehtynytkään häkään, pöpireino kävi vain välillä terapiassa.


      • Anonyymi
        Sori... kirjoitti:

        En vaan voinut olla sanomatta, kun oli niin pahasti pielessä tuo punahehkuisen teräksen lämpötila.

        Tai no, voihan sitä väittää myös että vesi kiehuu ainakin 40 asteisena, eikä sekään väärin ole...

        Kiehuu se vesi 40asteisenaki kun on tarpeeksi korkealla


    • naapurin vihaaja

      Sauna Jorma myy kiuastansa blocketissa, kun oli ruottinoikeuslaitos ihan kieltäny puuta polttamasta. Oliskos kellään tarjota Jormalle viritettyä rummatikkiä, jotta sais kylypee siellä ruottissa.

      • Jorma Jortikka

        Älä sie jauha paskaa. Jorma ei ole myymässä mitään, eikä varsikaan
        kiuasta. Tietenkin, jos välttämättä haluat, voi Jorma järjestää sinulle
        turpajuhlat lammen rannassa.


    • naapurin vihaaja

      Minkä lammen? Saako siellä jormaa? Kyllä Se viritetty rummatikki svedu saunat voittaa löölyissä

    • Niilo Persnykimä

      Meillä on ariassa kaukolämpö, ei muuten lopu suihkuvesi kesken!
      Naapurilla on maalämpö, saa viilennyksen kesällä!
      Poika aikoo viritellä pellettikattilaa matkaajaan..

    • ennakkoluuloja

      Kyllähän autoon ja vaunuun voi laittaa vaikka esim venekamiinan. Hormi pitää olla vaipallinen ja katto suojallu metallilevyin, jotta ei polta kattoa samoin kamiinan ympärillä olevat seinät ja lattia pitää palosuojata esim keraamisin tai metallisin levyin.

      Huvittavinta on se, että joka autossa on kaasulaitteisto joka on huomattavasti vaarallisenmpi kuin nykyaikainen puukamiinalämmitys, johon saa generaattorin akkujen lataukseen ja lämminvesiboilerin.
      Kamiinan poltoaine on turvallista,halpaa, sitä on kaikkialla ja toimii lämpötilasta riippumatta.´

      • Ennakkoluuloton

        "Huvittavinta on se, että joka autossa on kaasulaitteisto joka on huomattavasti vaarallisenmpi kuin nykyaikainen puukamiinalämmitys."

        Mikä vaan lämmitysmuoto on vaarallinen jos käyttäjä on uusavuton!


    • 42,,,

      minälaitin maalämmön on edullinen,yks haitta,vaikea kuljettaa mukana,

    • Piritta tyttö

      Minulla toimii parhaiten munalämpö.

    • Anonyymi

      Savusaunan kiuas on paras.

    • Anonyymi

      Voiko asuntovaunun laittaa airot?

      • Anonyymi

        Tietysti voi, mahtuvathan ne menemään ovesta vaunuun sisälle.


      • Anonyymi

        Hyppynaru on edullisin ja nopein lämmitin.
        500 hyppyä niin on hiki


    • Anonyymi

      Minulla on Elnakissa perämoottori.
      Palstavahti Kuopiosta

      • Anonyymi

        Sinullahan on perässäsi pelkkä rupureikä, Jokinen.


    • Anonyymi

      Mitäs ihmeellistä tuossa nyt sitten on? Onhan teltoissakin kamiinoita

    • Anonyymi

      YouTubessa on videota (Vantastic)..katsokaa sieltä varsinkin alkupään videoita, nuoripari asuu retkeilyautossa myös talvella, heillä on/oli pieni kamiina autossa ja kaminan päällä kaminapuhallin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe