Tuossa alempana on keskustelu siitä, että sopiiko parta miehelle.
Haluaisin kysyä muilta miehiltä, että kuinka usein ajatte partanne ja syy ajotiheyteen tai väliin?
Itse ajan useimmiten kaksi kertaa päivässä
Parranajosta
9
2194
Vastaukset
- jeesus
Parran kasvu on kyllä yksillöllistä, toisilla se kasvaa nopeammin kuin toisilla ei. Itse ajan yleensä joka toinen tai kolmas päivä. Mikä tarkoittaa että yleensä naamassa on jonkinlainen säki.
Miksi en anna parran vain kasvaa? Se johtuu yli neljän päivän sängen aiheuttamasta kutinasta. Ja jos sitä raapii, kutisee entistä enemmän.
Kutina loppuu kyllä ainanaan. Olen joskus kasvattanut juha-mieto parran, mutta toista kertaa ei ole riittänyt kärsivällisyys.- melkein kolmekymppinen
JOssain vaiheessa itsekin kasvatin partaa, mutta en ole enää viitsinyt kun sen siistinä pitäminen on aika työlästä.
Tosiaan, parrankasvu on aika yksilöllistä. Ajelin itse partani ensimmäisen kerran 17v ja se alkoi kasvaa yllättävän hitaasti, mutta nyt 28v se on tosiaankin kiihtynyt niin että aamulla ennen töihin lähtöä ajan sängen pois ja taas illalla töistä tullessa. Luulen, että parrankasvuni kiihtyy vielä kolmenkympin korvilla hiukan lisää, päätellen ihan jo siitä, että monella sukulaismiehellä on erittäin voimakas parrankasvu ja siihen se vaikuttaisi olevan itsellänikin menossa.
- ............
Ajelen n. 3-4 päivän välein. Maksimissaan voin ajaa parin päivän välein. Syynä on, että parta on kovaa ja kaulan alue (alimmaiset 2-3 senttiä) tulee näppyjä täyteen ja menee verelle jos ajan useammin. Eli lähestulkoon jatkuvasti on sänki. Yli 4 päivää on jo niin pitkä, että alkaa häiritä ja kutittaa.
- kokenut
annan pienen vinkin; lisää vähitellen parranajo tiheyttä niin iho tottuu. minullakin oli melkoisia iho ongelmia, mutta ne on vähentyneet parrankasvun kiihtymisen myötä
- parta-jeesus
Ajatko sähköparranajokoneella vai partavaahdolla ja terällä?
- ..............
parta-jeesus kirjoitti:
Ajatko sähköparranajokoneella vai partavaahdolla ja terällä?
Ajan Mach 3:lla höystettynä Gilleten partageelillä, joka on for sensitive skin. Ajan lisäksi AINA heti suihkun jälkeen, jolloin parta on pehmeimmillään. Ei ole edes mahdollista ajaa alle 3 päivää pitkää sänkeä ilman suihkua. On niin jumalattoman kovaa tavaraa. Mikään muu alue ei silti ärry kuin se pahuksen kaulan seutu. Posket, leuka (myös leuan alta) yms. kestää ihan hyvin ajamista.
- ............
kokenut kirjoitti:
annan pienen vinkin; lisää vähitellen parranajo tiheyttä niin iho tottuu. minullakin oli melkoisia iho ongelmia, mutta ne on vähentyneet parrankasvun kiihtymisen myötä
Täytyy sitten olla pitkän aikaa näpyt ja arvet naamassa, mutta ehkä lopussa kiitos seisoo. Olen kyllä kokeillut lyhyempääkin ajotahtia, mutta kaatui juuri em. syyhyn. Olen 25, toivottavasti parran laatu ei ainakaan enää kovemmaksi muutu.
- Kokenut jälleen
............ kirjoitti:
Täytyy sitten olla pitkän aikaa näpyt ja arvet naamassa, mutta ehkä lopussa kiitos seisoo. Olen kyllä kokeillut lyhyempääkin ajotahtia, mutta kaatui juuri em. syyhyn. Olen 25, toivottavasti parran laatu ei ainakaan enää kovemmaksi muutu.
niin, lisään vielä aiempaan viestiini sen, että kun tihennät ajotahtia, niin pidä välillä tauko eli esim. 1 vrk ajamatta, niin iho rauhoittuu vähitellen.
Itse olen pian 29v ja voin todeta että parta ei muutu enää kovemmaksi. Jos olet siis n. 25v niin muista että parrankasvu kiihtyy vielä jonkin aikaa. Mikäli muistan oikein niin parrankasvu on useimmiten lopullisessa voimakkuudessaan vasta kolmenkympin jälkeen. Johtuu hormonitoiminnan aikataulusta. Tämä ei sinänsä liity asiaan, mutta muistan lukeneeni aikanaan koulun biologian kirjasta, että miehelle voi kasvaa esim. lisää rintakarvoja vielä kolmekymppisenä.
Itselläni tosiaan kävi niin, että murrosiässä finnejä ja partaa oli yhtäaikaa. Armeijan jälkeen ja vähän yli kaksikymppisenä iho ärsyyntyi ajoittain pahasti parranajosta, mutta nyt kun lähempänä kolmeakymppiä kasvu on kiihtynyt, niin ajoittaiset pienet tauot ovat rauhoittaneet ihoa.
- Mikki87
Näihin vastauksina: näinhän se on miehillä että kalu kasvaa ensimmäisenä. Vaikka parranhaivenia tuleekin, monella tulee kiihkeämpi parrankasvu vasta myöhemmin.
Itselle tuli rintakarvoja vasta yli 3-kymppisenä, ja parrankasvu kiihtynyt niin hitaasti, että vasta nyt, nelikymppisenä, ajan 2 kertaa päivässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3642088- 571568
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2771119Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1501097Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67919- 84867
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.31845Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks9832Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-112830K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali7798