Nyt kun lähes kaikki hyvät kirjoittajat poissa, on alkanut tulla tyhjänpäiväisiä sepustuksia. Ei kaikki suinkaan, mutta ihan liikaa.
Jos nyt keskusteltaisiin otsikon alla eikä penseitä juttuja, taikka omista harrastuksista, niille kun on omat sivustot.
Aloituksien tulee olla rukiista Jumalan sanaa. Saa tietenkin muutakin mutta Raamattu on kaiken lehtökohta.
Palsta vaatii kokotoimisen seriffin!
Missä ovat asiapohjakirjottajat?
35
849
Vastaukset
- kaikki helluntailaisuutta ja
Raamattua arvioivat/arvostelevat kirjoitukset pitäisi poistaa?
Helluntailaista hyminää, vai?- Amos7
Raamattua arvioivissa kirjoituksissa on Raamattu lähtökohtana.
Raamattu kestää arvostelun ja koettelun.
Ei pidä kieltää mitä kysyit! - kokemukseen
Amos7 kirjoitti:
Raamattua arvioivissa kirjoituksissa on Raamattu lähtökohtana.
Raamattu kestää arvostelun ja koettelun.
Ei pidä kieltää mitä kysyit!aikaisemmista kirjoituksista.
Kun Raamattua arvostelee risririitaiuuksista ja suoranaisista virheistä, vastaukseksi tulee 1) epäasiallisuuksia, onnettomasti perusteltua sekavaa tekstiä ja raamatunlainauksia tai, mikä tavallista, ei yhtään mitään.
Uskovien raamatuntuntemus on osoittautunut ällistyttävän heikoksi. Etupäässä toistellaan saarnamiesten käyttämiä fraaseja ja Raamattua siteerataan valikoiden sopivia kohtia ja unohtaen epäsopivat.
Esimerkiksi sinä Amos, et pysty asialliseen keskusteluun oikein mistään aiheesta. Leimaat homoiksi suuren osan kanssasi eri mieltä olevista kirjoittajista. - Amos7
kokemukseen kirjoitti:
aikaisemmista kirjoituksista.
Kun Raamattua arvostelee risririitaiuuksista ja suoranaisista virheistä, vastaukseksi tulee 1) epäasiallisuuksia, onnettomasti perusteltua sekavaa tekstiä ja raamatunlainauksia tai, mikä tavallista, ei yhtään mitään.
Uskovien raamatuntuntemus on osoittautunut ällistyttävän heikoksi. Etupäässä toistellaan saarnamiesten käyttämiä fraaseja ja Raamattua siteerataan valikoiden sopivia kohtia ja unohtaen epäsopivat.
Esimerkiksi sinä Amos, et pysty asialliseen keskusteluun oikein mistään aiheesta. Leimaat homoiksi suuren osan kanssasi eri mieltä olevista kirjoittajista.Kolikossa on myös toinen puoli, onko kysymys esitetty asiallisesti ja ymmärrettävästi.
Jos et minusta tykkää älä keskustele minun kanssani, äläkä ainakaan valehtele suuhuni mitä en ole puhunut! - Mitäs nyt
Amos7 kirjoitti:
Kolikossa on myös toinen puoli, onko kysymys esitetty asiallisesti ja ymmärrettävästi.
Jos et minusta tykkää älä keskustele minun kanssani, äläkä ainakaan valehtele suuhuni mitä en ole puhunut!valehtelin?http://watchseo.rankquest.com/
- Tuo linkki ei kuulu
Mitäs nyt kirjoitti:
valehtelin?http://watchseo.rankquest.com/
asiaan. :)
Värkkäinen tässä kotisivuja ja leikepöydältä tupsahti tuollainen. Nopea kun olen, kerkisin painaa röttöstä ja oops- näppylä oli jumissa.
- ex-hellari
Käsittääkseni kyseessä on helluntalaisuutta koskeva palsta, ei varsinaisesti/ainoastaan Raamatun tutkimiseen liittyvä palsta. Helluntalaisuus on kuiten ihan eri asia kuin Raamattu...
- Helluntailaisilla
on ihan omintakeinen tulkinta Raamatusta, kasteineen kaikkineen.
- ex-hellari
auroraboreallis kirjoitti:
ollaan.
Ja Raamattua puidaan tuolla:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&subcat=912 ex-hellari kirjoitti:
Ja Raamattua puidaan tuolla:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&subcat=912se yx.
- Amos7
En ihmettele että olet ex.
Raamattu on koko helluntaiherätyksen pohja.
Et ole ollut kiinnostunut Raamatusta ja seuraukset ovatkin nimimerkissäsi. Amos7 kirjoitti:
Et ole ollut kiinnostunut Raamatusta ja seuraukset ovatkin nimimerkissäsi.noudata läheskään kaikkia Raamatun ohjeita. Tai ainakin ne, jotka noudattavat, ovat lusimassa. Ja pitää ollakin.
- Amos7
Työmies2 kirjoitti:
noudata läheskään kaikkia Raamatun ohjeita. Tai ainakin ne, jotka noudattavat, ovat lusimassa. Ja pitää ollakin.
Sanoha Työmies(?) nimiä helluntailaisista jotka ovat lusimassa.
Ps. Et tullukaan laittamaan minun saaristolaistyyppistä venettä. Miksi?
Oletko työtä vieroksuva hamppi? - ex-hellari
Amos7 kirjoitti:
Et ole ollut kiinnostunut Raamatusta ja seuraukset ovatkin nimimerkissäsi.Aika syväluotaavia päätelmiä teet pelkän nimimerkin perusteella. Olen luopunut helluntalaisuudesta, mutta en missään tapauksessa uskosta. Suhteestani Raamattuun en tainnut kommentissani mainita mitään, joten siitä et sinäkään voi tietää mitään. Kommentillani tähän keskusteluun tarkoitin sitä, että kyllähän tällä palstalla täytyy voida keskustella muustakin kuin Raamatusta, jos palstan nimi on "Helluntailaisuus". Helluntalaisuuskin on vain elämäntapa ja kulttuuri, jonka luomista ilmiöistä täytyisi voida keskustella ja kyetä vastaanottamaan tervettä kritiikkiä. Jos jossain niin täällä sen pitäisi edes jossain muodossa olla mahdollista, kun seurakunnissa se ei ole...
"Raamattu on koko helluntaiherätyksen pohja.""
-Tästä voisimme saada aikaan pitkän keskustelun, mutta tuskin pääsisimme siitä huolimatta yhteisymmärrykseen.
"Et ole ollut kiinnostunut Raamatusta ja seuraukset ovatkin nimimerkissäsi."
-Olen mitä onnellisin, että en ole enää helluntalainen, mihin ratkaisuun päädyin tutkimalla omaa sydäntäni ja Raamattua. Amos7 kirjoitti:
Sanoha Työmies(?) nimiä helluntailaisista jotka ovat lusimassa.
Ps. Et tullukaan laittamaan minun saaristolaistyyppistä venettä. Miksi?
Oletko työtä vieroksuva hamppi?Meni sitten haukkumiseksi. Olemme siis helluntailaisuuden ytimessä aiheinemme...
- Amos7
Työmies2 kirjoitti:
Meni sitten haukkumiseksi. Olemme siis helluntailaisuuden ytimessä aiheinemme...
Eiköhän vankilat ole täynnä sinun uskonveljiä ja sisaria.
Olethan lapsena kastettu, niinkuin Pinotset-Pekku ja TT. - Amos7
ex-hellari kirjoitti:
Aika syväluotaavia päätelmiä teet pelkän nimimerkin perusteella. Olen luopunut helluntalaisuudesta, mutta en missään tapauksessa uskosta. Suhteestani Raamattuun en tainnut kommentissani mainita mitään, joten siitä et sinäkään voi tietää mitään. Kommentillani tähän keskusteluun tarkoitin sitä, että kyllähän tällä palstalla täytyy voida keskustella muustakin kuin Raamatusta, jos palstan nimi on "Helluntailaisuus". Helluntalaisuuskin on vain elämäntapa ja kulttuuri, jonka luomista ilmiöistä täytyisi voida keskustella ja kyetä vastaanottamaan tervettä kritiikkiä. Jos jossain niin täällä sen pitäisi edes jossain muodossa olla mahdollista, kun seurakunnissa se ei ole...
"Raamattu on koko helluntaiherätyksen pohja.""
-Tästä voisimme saada aikaan pitkän keskustelun, mutta tuskin pääsisimme siitä huolimatta yhteisymmärrykseen.
"Et ole ollut kiinnostunut Raamatusta ja seuraukset ovatkin nimimerkissäsi."
-Olen mitä onnellisin, että en ole enää helluntalainen, mihin ratkaisuun päädyin tutkimalla omaa sydäntäni ja Raamattua.Kun tutkit Raamattua sydämesi halusi pois helluntaiseurakunnasta.
Perusteluja tarvittas kiitos! - Ex-hellari
Amos7 kirjoitti:
Kun tutkit Raamattua sydämesi halusi pois helluntaiseurakunnasta.
Perusteluja tarvittas kiitos!Ei helluntalaisuus ole ainoa oikea tapa uskoa, vaikka näinhän liikkeen sisällä uskotaan ja opetetaan. Koin, että oma paikkani on jossain muualla. Olen lapsesta asti ollut helluntailiikkeen vaikutuspiirissä, joten täysin omaa valintaa en ollut vielä ymmärtänyt tehdä ennen kasteelle menoa. Ts. seurakunnnan opetukset olivat iskostuneet minuunkin hyvin syvästi. Nyt koen valtavaa vapautta helluntalaisuuden ahdasmielisyyksistä vapauduttuani.
- Amos7
Ex-hellari kirjoitti:
Ei helluntalaisuus ole ainoa oikea tapa uskoa, vaikka näinhän liikkeen sisällä uskotaan ja opetetaan. Koin, että oma paikkani on jossain muualla. Olen lapsesta asti ollut helluntailiikkeen vaikutuspiirissä, joten täysin omaa valintaa en ollut vielä ymmärtänyt tehdä ennen kasteelle menoa. Ts. seurakunnnan opetukset olivat iskostuneet minuunkin hyvin syvästi. Nyt koen valtavaa vapautta helluntalaisuuden ahdasmielisyyksistä vapauduttuani.
Jos sinä uskossa olet etkä mitenkään katkeroitunut helluntaiseurakunnalle, mikäs siinä. Kyllä sitä samoin edelltyksin muuallakin pelastuu, parannus ja uskosta Jeesukseen.
Onnea! - ex-hellari
Amos7 kirjoitti:
Jos sinä uskossa olet etkä mitenkään katkeroitunut helluntaiseurakunnalle, mikäs siinä. Kyllä sitä samoin edelltyksin muuallakin pelastuu, parannus ja uskosta Jeesukseen.
Onnea!En sanoisi, että katkeroitunut, ennemminkin pettynyt. Ihmetyttää, kun ei kestetä minkäänlaista kritiikkiä vaan täytyisi kyseenalaistamatta ottaa kaikki vastaan. Aika vaarallista on sellainen, ettei kehoiteta ajattelemaan itse asioita ja käyttämään sitä tervettä järkeä, jonka Jumala on meille antanut, vaan ennemminkin varoitetaan sen "vaarallisuudesta". Aluksi olin ehkä katkeroitunut siitä, että helluntalaiskaverit lakkasivat olemasta ystäviäni, mutta nyt olen senkin pystynyt unohtamaan. Jälkeen jäi ihmetys ja kummastus, joita olen tässä viime vuosina pohtinut päivittäin. Tarkoituksenani ei ole nostaa mitään vihamielistä keskustelua helluntalaisuutta kohtaan, vaan lähinnä kehoittaa terveeseen itsekriittisyyteen ja objektiivisuuteen.
Kaikkea hyvää sinulle! - Amos7
ex-hellari kirjoitti:
En sanoisi, että katkeroitunut, ennemminkin pettynyt. Ihmetyttää, kun ei kestetä minkäänlaista kritiikkiä vaan täytyisi kyseenalaistamatta ottaa kaikki vastaan. Aika vaarallista on sellainen, ettei kehoiteta ajattelemaan itse asioita ja käyttämään sitä tervettä järkeä, jonka Jumala on meille antanut, vaan ennemminkin varoitetaan sen "vaarallisuudesta". Aluksi olin ehkä katkeroitunut siitä, että helluntalaiskaverit lakkasivat olemasta ystäviäni, mutta nyt olen senkin pystynyt unohtamaan. Jälkeen jäi ihmetys ja kummastus, joita olen tässä viime vuosina pohtinut päivittäin. Tarkoituksenani ei ole nostaa mitään vihamielistä keskustelua helluntalaisuutta kohtaan, vaan lähinnä kehoittaa terveeseen itsekriittisyyteen ja objektiivisuuteen.
Kaikkea hyvää sinulle!Vaikka en kannatakkaan yhteiskristillistä toimintaa, minulla on ystäviä eri seurakunnissa. Jokainen joka uskoo Jeesukseen pelastajanaan, on minun uskonveljeni tai sisareni.
Niin, sinulle myös kaikkea hyvää!
olisi hyvä ja asiallinen keskustelunaihe esimerkiksi se, miksi rikollisten valinta on juuri helluntailahko.
- frihet
Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa. [Room. 1:18]
10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta, [3:10-12: Ps. 14:1,3, 53:2,4]
11 ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, heidän kielensä puhuu petollisesti, huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä, [Ps. 5:10, 140:4]
14 heidän suunsa on täynnä katkeria kirouksia. [Ps. 10:7]
15 Nopein jaloin he rientävät vuodattamaan verta, [3:15-17: Jes. 59:7,8 : Sananl. 1:16]
16 tuhoa ja kurjuutta he jättävät jälkeensä.
17 Rauhan tietä he eivät tunne, [Luuk. 1:79]
18 jumalanpelko on heille vieras. [1. Moos. 20:11; Ps. 36:2]
19 Me tiedämme, että lain sanat kohdistuvat niihin, joilla on laki. Näin ei kukaan voi väittää vastaan, vaan koko maailma joutuu Jumalan tuomion alaiseksi. [Hes. 16:63]
20 Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on. [Gal. 2:16, 3:11 | Room. 4:15, 5:13, 7:7]
Vanhurskaus
21 Nyt Jumala on kuitenkin laista riippumatta tuonut ilmi vanhurskautensa, josta laki ja profeetat todistavat. [1. Moos. 15:6; Jes. 53:11; Jer. 23:6; 1. Piet. 1:10 | Room. 1:17; Fil. 3:9]
22 Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa, [Room. 10:12; Gal. 3:28; Kol. 3:11]
23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta [Room. 11:32; Gal. 3:22]
24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. [Room. 5:1; Ef. 1:7, 2:8; Tit. 3:5]
25 Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta, [Ap. t. 13:38,39, 17:30; Room. 5:9; 2. Kor. 5:19; Hepr. 9:15]
26 mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen. [Gal. 2:16]
27 Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki. [1. Kor. 1:29; Ef. 2:9]
28 Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
29 Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki, [Room. 9:24-26, 15:9]
30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat. [5. Moos. 6:4; Ap. t. 15:11; Room. 4:11,12; Gal. 3:8]
31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo frihet kirjoitti:
Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa. [Room. 1:18]
10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta, [3:10-12: Ps. 14:1,3, 53:2,4]
11 ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, heidän kielensä puhuu petollisesti, huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä, [Ps. 5:10, 140:4]
14 heidän suunsa on täynnä katkeria kirouksia. [Ps. 10:7]
15 Nopein jaloin he rientävät vuodattamaan verta, [3:15-17: Jes. 59:7,8 : Sananl. 1:16]
16 tuhoa ja kurjuutta he jättävät jälkeensä.
17 Rauhan tietä he eivät tunne, [Luuk. 1:79]
18 jumalanpelko on heille vieras. [1. Moos. 20:11; Ps. 36:2]
19 Me tiedämme, että lain sanat kohdistuvat niihin, joilla on laki. Näin ei kukaan voi väittää vastaan, vaan koko maailma joutuu Jumalan tuomion alaiseksi. [Hes. 16:63]
20 Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on. [Gal. 2:16, 3:11 | Room. 4:15, 5:13, 7:7]
Vanhurskaus
21 Nyt Jumala on kuitenkin laista riippumatta tuonut ilmi vanhurskautensa, josta laki ja profeetat todistavat. [1. Moos. 15:6; Jes. 53:11; Jer. 23:6; 1. Piet. 1:10 | Room. 1:17; Fil. 3:9]
22 Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa, [Room. 10:12; Gal. 3:28; Kol. 3:11]
23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta [Room. 11:32; Gal. 3:22]
24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. [Room. 5:1; Ef. 1:7, 2:8; Tit. 3:5]
25 Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta, [Ap. t. 13:38,39, 17:30; Room. 5:9; 2. Kor. 5:19; Hepr. 9:15]
26 mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen. [Gal. 2:16]
27 Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki. [1. Kor. 1:29; Ef. 2:9]
28 Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
29 Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki, [Room. 9:24-26, 15:9]
30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat. [5. Moos. 6:4; Ap. t. 15:11; Room. 4:11,12; Gal. 3:8]
31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoonäkyi olevan. Niitä on helppo kopioida, kysymyksiin vastaaminen onkin sitten ihan eri juttu.
- Amos7
Työmies2 kirjoitti:
näkyi olevan. Niitä on helppo kopioida, kysymyksiin vastaaminen onkin sitten ihan eri juttu.
kun ei ole vastaanotto kunnossa.
Sinuthan on lapsena kastettu. Miksi et elä oppiesi mukaan?
- todé
repii rukiista Jumalan sanaa sisältävän aloituksen?
Suomi24- foorumilla on jo ihan tarpeeksi kokopäivätoimisia saarnaajia, mutta siitä huolimatta tarjoilu on aika -ettensanoisi- vastenmielistä.
On se kyllä mukavaa tietää, mitä keskustelukummpanit harrastavat. Minusta ainakin on. Mitä sinä harrastat?- frihet
Vaikket minulta kysynytkään.
Aiemmin vaimoni ajatteli, et olen lumppukuski, mut se nimitys ei oikein sovi, kun en vaatteita juurikaan kuljeta.
Mulla muuten ei oikein ole sellaista vapaa-ajan harrastetta, kun harrastelen vähä kaikkee.
No sit nää aikomukset on sellasia, että niistä ei mienaa puoletkaa toteutua, eli unelmia on enemmä ku ehtis toteuttaa, mut sehä on hyvä, kun ei dementiaan taivu, siis ei liiaksi muistoihin ja miljoonien vuosien takaisiin sukeltelemisiin.
Sienestäminen ei kylläkään ole mikään harrasteeni, vaikka joskus innostun korin kanssa metsään menemäänkin.
Kuka muuten tietää, tuleeko lakkoja hyvin tänä vuona, ku ens viikolla matkaan lähden?
- frihet
Koulutus jääköön vielä tuonnemmaksi.
- Amos7
Lienee huvittavin kommentti oli, palstan anti vastenmielistä. Hih, tämän sanojan tekstit ovat tietysti huippuluokkaa, aina, oli asia mikä asia, kun sitä ei varsinkaan ole.
Minusta ne ovat kanssa huippuluokkaa, kun saan seurata mikä on tärkeää tuon elämässä, kenties tärkeintä. Tietenkin s.....- todé
Ei ollut puhe palstan annista, vaan S24 -foorumin annista. Vaikka mitäpä eroa tuolla nyt lienee?
- Amos7
todé kirjoitti:
Ei ollut puhe palstan annista, vaan S24 -foorumin annista. Vaikka mitäpä eroa tuolla nyt lienee?
puhu Jumalan sanaa koskaan?
- todé
Amos7 kirjoitti:
puhu Jumalan sanaa koskaan?
sitten puhutaan?
- ja verrytellään
ennen tositoimia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 662975
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671678Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241530- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161277Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001