Kun fariseukset kuulivat että Jeesus oli tukkinut saddukseuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetuksille:"opettaja mikä on lain suurin käsky?"Jeesus vastasi:"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi." Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
Toinen yhtä tärkeä on tämä:"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."Näiden varassa on laki ja profeetat.
Matt.22:34-40
Miksi silti on niin paljon tuomionhenkeä?
Se on surullista.
Kysymys suurimmasta käskystä
6
298
Vastaukset
- armahtajasi
Kuinka kauan sinun pitää ruikuttaa armoa? Oletko tilaustuote hellareiden tarkitusperiä varten? Pystytkö itse luomaan omaa elämääsi? Sinä jokatapauksessa säälität minua.
- ...
Noinko sinua on kotona opetettu kohtelemaan naista? Noinko sinua on opetettu kohtelemaan heikoilla olevaa ja kyselevää ihmistä? Häpeä - jos vielä hävetä osaat!
- katsokaahan itse peiliin
... kirjoitti:
Noinko sinua on kotona opetettu kohtelemaan naista? Noinko sinua on opetettu kohtelemaan heikoilla olevaa ja kyselevää ihmistä? Häpeä - jos vielä hävetä osaat!
arvoisat "vanhimmat", kuinka itse pyritte syyllistämään aloituksen tekijän kaltaisia tyttörukkia. Etsimällä etsitte raamatusta irtolauseita ja taakkoja, joita sysäätte heikompiosaisten harteille, itse niihin ette halua kajota. MINÄ aidosti SÄÄLIN näitä "pommitustenne" kohteena olevia, senkin iso ROTTA.
- eräsajattelija
-suomalaisuuteen on oikein iskostettu äidin rintamaidossa sellainen asia,että kaikki pitää ansaita !
-jos vielä joku pelastuksen saa otettua armosta vastaan niin se on jo suuri saavutus,-mutta kohta tämän jälkeen on taas alettava töihin,jotta kelpais
Jumalalle !
-ja kaikista naurettavinta on vielä se että jaksetaan huolehtia naapuristakin siinä määrin että sekään ei vaan pelastuisi "makailemalla",-vaan kyllä sitä on hommia tehtävä että pelastuu !!!
-myöskin tuomiohenkisyys johtuu samoista motiiveista ja siitä iankaikkisesta asenteesta,-jos et tee niin ja niin,-niin mörri tulee muurin takaa ja tipauttaa kivenmurikan kalloon !!!
-tästähän se johtuu tällä palstallakin tämä tuomiohenkisyys,-koska näillä ei ole armon Jumala vaan Jumala joka jatkuvasti vaatii,-sitä ja tätä !
-oi te älyttömät galatalaiset,-sanoi Puaval !!!
-liha kun heittäytyy uskovaiseksi niin siitä on leikki kaukana...kyllä vaatimuksia ja tuomioita piisaa...varsinkin toisten ihmisten suhteen ja kontrolli,pelaa !
-lihallisesta ja lakihenkisestä uskovasta tulee sellainen kyttäkalle ja kontrollikello muille uskoville,joka on jatkuvasti paasaamassa mitä kenenkin elämästä,milloinkin puuttuu ja miten sitä pitäisi,-elää !!!auroraboreallis kirjoitti:
niinhän se on.
pelastut, niin sanoo Sana(Jumala on Sana, lukee Raamatussa.).
Ei kai ketään niin synnitöntä edes etsimällä löydä, että voisikaan teoilla pelastua. Joku voi kuitenkin lähelle päästä, niin että rakastaisi täysin.
Mä uskon että meidän kristittyjen Jumala arvostaa rehellisyyttä. Siinä kai oli Jeeesuksenkin "kansansuosion"syy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 662975
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671678Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241530- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161277Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001