Parhaita biisejä Janis Joplinilta?
Janis Joplin
7
573
Vastaukset
- anna
Parhaat kappaleet? Niitä on hyvin vaikeaa nimetä. Kuka mistäkin pitää, itse kallistun Big Brother And the Holding Companyn aikaiseen tuotantoon. Albert Grossmanin luoma Kozmic Blues Band on minulle jo liikaa - edes Janis ei itse pitänyt bändistä. Viimeisen vuotensa Joplin oli osa Full Tilt Boogieta. Full tilt boogien Pearl-albumin levytykset varmasti ovatkin ne tunnetuimmat, Me and Bobby McGee (alkuperäinen kappale Kris Kristoffersonin), Move Over, Mercedes Benz jne. Jos minun tulisi nyt nimetä kolme parasta Janisilta, mainitsisin Piece of My Heart:n, Down On Me:n ja Ball And Chain:in. Etenkin Winterlandissa vuonna 1968 esitetyt versiot iskevät, Montereyn Pop-festivaalienkaan esitykset eivät ole huonoja.
- minni
janis j on ihana nainen!
piece of my heart on ehdottomasti mimmin paras biisi..tai oikeestaan mikä vaan niinku edellinen vastaaja on listaillu.
janis on vienyt sydämeni..- paratiisin arvet
Wautsi Joplin rulaa myös täällä
Hänellä on paljon koskettavia lauluja joissa on sähköä enemmän kuin imatran voima pystyy tarjoamaan :)
mun top 5
1. Maybe
2. Get It While You Can
3. Summertime
4. To Love Somebody
5. Move Over
publing under
1. Mercedes Benz
2. Try (Just Little Bit Harder)
3. Little Girl Blue
4. Cry Baby
5. Ball And Chain - leena
paratiisin arvet kirjoitti:
Wautsi Joplin rulaa myös täällä
Hänellä on paljon koskettavia lauluja joissa on sähköä enemmän kuin imatran voima pystyy tarjoamaan :)
mun top 5
1. Maybe
2. Get It While You Can
3. Summertime
4. To Love Somebody
5. Move Over
publing under
1. Mercedes Benz
2. Try (Just Little Bit Harder)
3. Little Girl Blue
4. Cry Baby
5. Ball And Chainmistä löytyisi tuon janisin kokoelma levy?eikös joku sen tyyppinen joskus tullut markkinoille?
- Mr. Benz
leena kirjoitti:
mistä löytyisi tuon janisin kokoelma levy?eikös joku sen tyyppinen joskus tullut markkinoille?
Niitä saa varmasti kaikista hyvin varustetuista levykaupoista.Ja jos ei ole niin pyydä niiden tilaamaan se sinulle (ei maksa mitään tilausmaksu).
Mulla henk.koht on toi Janis Joplin anthology missä on sen parhaat biisit (oma mielipide siis). Se on aika vanha kokoelma ja varmasti häneltä on tullut uudempikin kokoelma mis on samat biisit ja ehkä pari ennen julkaisematonta.
että silleen
- Ari
nimeän tässä kolme:
me & bobby mcgee
summertime
move over
taitaahan tuo kantrilallatus erottua janiksen tuotannosta mutta siinä on vaan niin mukava "svengi" :)
muistaakseni janis soittaa siinä itse akustista kitaraa? - MONOLITH
PIECE OF MY HEART !!!!!!!
...And Well, It Really Took It...YEAH!!! -;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468