Iltapala

yksi_laihduttaja

Mihin aikaan syötte iltapalaa ja miten paljon? Iltapalahan ei saa olla kovin tuhti koska se tuppaa varastoitumaan yön aikana... :/ Itselläni vain vähän se ongelma että en saa unta jos on vähänkin nälkä. Tosin juominen auttaa siihen useimmiten mutta välillä tulee sitten se ongelma että ei saa unta kun pitää ravata vessassa sen juomisen takia ;)

Mutta siis, iltapaloistanne? Kokemuksia, vinkkejä ym!

35

2357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi_laihduttaja

      Anteeksi että tuo ylempi otsikko tuli paksunnettuna.. En tiedä mistä se johtuu, en ole edes rekisteröitynyt tänne o.O Ei ollut tarkoitus.

    • kunnon iltapalan

      siinä 200-300 kcal. Ei kai se mihinkään varastoidu sen enempää kuin muukaan ravinto? Tasaisesti palaa kilot näinkin..

      • yksi_laihduttaja

        Itse vaan olen huomannut että juuri tuhti iltapala nostaa painoa, vaan kait se on sitten yksilöllista tai olen väärässä ;) Mitäs sinä sitten syöt? Leipää, viiliä, jugurttia...? Ja mihin aikaan?


      • yksi_laihduttaja

        ,Itse vain olen huomannut että juuri raskas iltapala lihottaa.. Kai se on yksilöllistä tai sitten olen vain väärässä :) Mitä muuten syöt iltapalaksi, leipää? Jugurttia? Viiliä? Ja mihin aikaan?


      • yksi_laihduttaja
        yksi_laihduttaja kirjoitti:

        ,Itse vain olen huomannut että juuri raskas iltapala lihottaa.. Kai se on yksilöllistä tai sitten olen vain väärässä :) Mitä muuten syöt iltapalaksi, leipää? Jugurttia? Viiliä? Ja mihin aikaan?

        Anteeksi taas, kone temppuilee. "Olet jo lähettänyt samanlaisen viestin", oikeasti sitä viestiä ei näkynyt ennen kuin nyt :>> En osaa käyttää nettiä x>


      • laihduttaja101
        yksi_laihduttaja kirjoitti:

        ,Itse vain olen huomannut että juuri raskas iltapala lihottaa.. Kai se on yksilöllistä tai sitten olen vain väärässä :) Mitä muuten syöt iltapalaksi, leipää? Jugurttia? Viiliä? Ja mihin aikaan?

        syön iltapalan. Illlalla tulee kuitenkin käytyä urheilemassa, niin olisi tosi heikko olo mennä sitten urheilun jälkeen tyhjällä vatsalla nukkumaan.
        Syön yleensä voileipää, hedelmiä, kananmunaakin...mitä nyt sattuu olemaan. urheilun jälkeen varsinkin kannattaa syödä myös proteiinia iltapalalla.


      • oma systeemi
        yksi_laihduttaja kirjoitti:

        ,Itse vain olen huomannut että juuri raskas iltapala lihottaa.. Kai se on yksilöllistä tai sitten olen vain väärässä :) Mitä muuten syöt iltapalaksi, leipää? Jugurttia? Viiliä? Ja mihin aikaan?

        Syön aika paljon Kutrin ohjeiden mukaan ja vähän karppaajakavereilta poimittuja juttuja myös.

        Tällä syön hetkellä 1600 kcal/päivä, jossa pitäis löytyä yli 90g protskuja ja paljon kuitua, tämä jakautuu sitten 5-6 ateriaan. Herään lomalaisena vaihtelevasti ja siksi syömisen ajankohdatkin vähän hyppivät.

        Päiväruoka on ollut tänään lähes karppia ja iltaan kuuluu pilates ja lenkki, joten sieltä tullessa syön vielä mysliä, pellavansiemenrouhetta ja kevytmaitoa plus puolikkaan greipin.


    • vaan päivällisen

      Teen perheelleni päivällisen jonka syömme noin 18.30-19 joten emme syö sen lisäksi enää iltapalaa. Lapset syövät aamiaisen puoli kahdeksalta, itse en ehdi aamiaista kotona syödä vaan syön töissä puuron noin puoli kymmeneltä. Töissä tulee juotua myös 1-2 kuppia kahvia ja syön kevyen lounaan joskus yhden maissa. Jos menen urheiluharrastuksiin töiden jälkeen syön kevyen välipalan joskus neljältä (banaani ja tuoremehua tms) mutta jos menen suoran kotiin en syö välipalaa. Lapset syövät koulussa lounaan ja iltapäivällä pienen välipalan. Päivällinen on kuitenkin sitten seitsemän maissa ja sen jälkeen on liian myöhä syödä enää mitään.

    • syöttöpossu

      teenkö mä ihan väärin, mä syön päivän pääruuan illalla,Siinä 19-21 aikoihin. Ja todella tuhdisti syön. Saattaa mennä lautaselline kebabbia (kotitekoista kylläkin :D) riisiä ja kurkkusalattia, pala leipää, 3 nektariinia, 2 omenaa ja 1 päärynä. plus vihanneksia barbeque dipissä, ja vielä kuppi kaakaota. Enkä ole tuon jälkeen edes kovin kylläinen! tänäänkin( tuo on tämän päivän syömiset) otin vielä 2 dominokeksiä ja pistaasipähkinöitä pussillisen ja magnum-java jäätelöpuikon.
      Aloitin "laihdutuksen" n.2 viikkoa sitten ja painoa on tippunut tuolla menetelmällä jo 6 kiloa!!! vielä aamu, väli ja lounas mukaanlukien ruokailuihini. Ne eivät kuitenkaan ole yhtä tuhteja kuin illallinen.
      Aloituspainoni oli 60 ja olen 176cm pitkä. Minun mielestäni puheet iltasyömisen haitoista ovat hölynpölyä!

      • Seija__^^

        siitähän oli juuri jossain lehdessä että on tutkittu ja tultu siihen tulokseen että iltasyöminen ei lihota.


      • älkää olko hupsuja
        Seija__^^ kirjoitti:

        siitähän oli juuri jossain lehdessä että on tutkittu ja tultu siihen tulokseen että iltasyöminen ei lihota.

        Päivän KOKONAISENERGIA ja kulutuksen suhde määrää sen laihtuuko ihminen vai lihoo. Se on ihan sama milloin sen ruoan syö. Järkevintä on toki jakaa se tasaisesti pitkin päivää mutta ehdottomasti kannattaa iltapala syödä jos nukkuminen käy muuten hankalaksi!


    • Anonyymi

      Kovasti vielä painonnosto, rakkaus kengät vedettää, joko ajatellut sitä tai muu.

    • Anonyymi

      Illalla saa syödä aivan samalla tavalla kuin päivälläkin,ja myös yölläkin saa syödä jos siltä tuntuu.

      • Anonyymi

        Oletko sinä taas syönyt yöllä karkkia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä taas syönyt yöllä karkkia?

        Oon syönyt,ja oli hyvää.Entä sitten.
        En minä mikään lihava ole.


    • Anonyymi

      Itse en syö kuuden jälkeen mitään tavallisesti, joskus jos on nälkä niin hieman kiisseliä sitten voin syödä . Vatsan tulisi levätä silloin kun nukutaan , joten minulle sopii tämä tapa, mutta ystävätär syö pari voileipää ja teetä sen kanssa ja sanoo että nukkuu hyvin . Joten ilmeisesti sekin on yksilöllistä jokaisen kohdalla miten reagoi aikoihin jolloin syö.

      • Anonyymi

        Joo sinä oletkin järkevä ihminen, mutta tämä Massiivikalorihöpöttäjä syö yölläkin karkkia ja polkee sitten päivällä pyörää hullun lailla monta tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sinä oletkin järkevä ihminen, mutta tämä Massiivikalorihöpöttäjä syö yölläkin karkkia ja polkee sitten päivällä pyörää hullun lailla monta tuntia.

        Kirjoitin tuon edellisen viestini sekunnilleen puolenpäivän aikaan. Eikö olekin merkillistä?


    • Anonyymi

      Syö kun on nälkä,en silloin kuin on vaan mielitekoa jotain pitää lappaa suhuun.Moni ihmetelee kun syö vain yhden jätti aterian illalla ei laihdu.Unohtaa sen mitä muutaa lapaa päivässä suhunsa kahvin kanssa kuloinkin missä sitä ilmaisiksi tarjotaan.EI ylipaino syömättömyydestä.On ihan kukkua. Ihmiskehon pilaa ja lihotaa kaljat,viinit ymm päihteet.Moni lihava nainen tupakoi vain siksi luulee se laihduttaa.

    • Anonyymi

      Päivän toisen lämpimän aterian syön n. klo 19. Lopetin iltapalan syömisen pari vuotta sitten. Saatan syödä illalla omenan tai mandariinin, ei muuta.
      Aikaisemmin olin sitä mieltä etten saa unta ilman iltapalaa, mutta olen huomannut olleeni väärässä.
      Kaikki ylimääräinen illalla syöty energia muuttuu aamuun menessä rasvaksi, ja ellei sitä seuraavan päivän aikana kuluta lihoo varmasti.

      • Anonyymi

        Kirjoitit juuri sen tärkeän sanan "ylimääräinen".
        Sana ilta ei oikeastaan liity lihomiseen.
        On ihan sama mihin aikaan päivästä syö tuon ylimääräisen niin lihoo.
        Jos syö sen tarpeellisen energian illalla niin ei liho, eli ilta ei ole lihomisen kannalta tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit juuri sen tärkeän sanan "ylimääräinen".
        Sana ilta ei oikeastaan liity lihomiseen.
        On ihan sama mihin aikaan päivästä syö tuon ylimääräisen niin lihoo.
        Jos syö sen tarpeellisen energian illalla niin ei liho, eli ilta ei ole lihomisen kannalta tärkeää.

        Laatikaisen mukaan verensokeri nousee illalla samasta hiilihydraattimäärästä paljon korkeammalle aamuun verrattuna. Ks. kuva https://www.pronutritionist.net/wp-content/uploads/2020/05/OGGT-aamu-ilta.jpg

        ”En halua mitenkään erityisesti promota iltapaastoa, mutta sen sijaan iltasyömisen keventämisen tuomiin terveyshyötyihin isossa kuvassa uskon.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatikaisen mukaan verensokeri nousee illalla samasta hiilihydraattimäärästä paljon korkeammalle aamuun verrattuna. Ks. kuva https://www.pronutritionist.net/wp-content/uploads/2020/05/OGGT-aamu-ilta.jpg

        ”En halua mitenkään erityisesti promota iltapaastoa, mutta sen sijaan iltasyömisen keventämisen tuomiin terveyshyötyihin isossa kuvassa uskon.”

        "Laatikaisen mukaan verensokeri nousee illalla samasta hiilihydraattimäärästä paljon korkeammalle aamuun verrattuna."

        Laatikainen on yhä THL:n juoksupoika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laatikaisen mukaan verensokeri nousee illalla samasta hiilihydraattimäärästä paljon korkeammalle aamuun verrattuna."

        Laatikainen on yhä THL:n juoksupoika

        Voi olla, mutta onko Amerikan Diabetesyhdistys ADA sitten luotettava? Vai onko sekin THL:n juoksupoika?

        ADA:lla on lehti Diabetes Journal, jossa julkaistiin lähes 50 vuotta sitten tutkimus ”Circadian Variation of the Blood Glucose, Plasma Insulin and Human Growth Hormone Levels in Response to an Oral Glucose Load in Normal Subjects”

        Voitko kommentoida tuota tutkimusta? Ehkä Laatikainen ymmärsi vain lukemansa väärin. Kyseinen tutkimus löytyy netistä hakukoneella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laatikaisen mukaan verensokeri nousee illalla samasta hiilihydraattimäärästä paljon korkeammalle aamuun verrattuna."

        Laatikainen on yhä THL:n juoksupoika

        Elikkä siis köyhä joka ei kykene ostamaan riittävästi ruokaa niin hänen kannattaa syödä se vähä ruoka illa kun silloin saa enemmän energiaa??????

        Miettikää nyt vähäsen!!!

        Ise syö lähes aina illalla, siis syön illalla vuorokauden energiamäärän.
        Ei ole paino-ongelmaa.
        Logiikallasi minun pitäisi lihoa kun syön illalla.
        Miten yötöissä käyvät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkä siis köyhä joka ei kykene ostamaan riittävästi ruokaa niin hänen kannattaa syödä se vähä ruoka illa kun silloin saa enemmän energiaa??????

        Miettikää nyt vähäsen!!!

        Ise syö lähes aina illalla, siis syön illalla vuorokauden energiamäärän.
        Ei ole paino-ongelmaa.
        Logiikallasi minun pitäisi lihoa kun syön illalla.
        Miten yötöissä käyvät?

        Minäkin syön enimmäkseen juuri illalla enkä ole lihava.
        Saatan syödä 2 kertaakin.

        Sitä saa syödä aamusta iltaan aivan samalla tavalla.
        Kalorit riippuu aivan siitä mitä syö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, mutta onko Amerikan Diabetesyhdistys ADA sitten luotettava? Vai onko sekin THL:n juoksupoika?

        ADA:lla on lehti Diabetes Journal, jossa julkaistiin lähes 50 vuotta sitten tutkimus ”Circadian Variation of the Blood Glucose, Plasma Insulin and Human Growth Hormone Levels in Response to an Oral Glucose Load in Normal Subjects”

        Voitko kommentoida tuota tutkimusta? Ehkä Laatikainen ymmärsi vain lukemansa väärin. Kyseinen tutkimus löytyy netistä hakukoneella.

        "Voitko kommentoida tuota tutkimusta?"

        Miksi? En ole vedonnut siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatikaisen mukaan verensokeri nousee illalla samasta hiilihydraattimäärästä paljon korkeammalle aamuun verrattuna. Ks. kuva https://www.pronutritionist.net/wp-content/uploads/2020/05/OGGT-aamu-ilta.jpg

        ”En halua mitenkään erityisesti promota iltapaastoa, mutta sen sijaan iltasyömisen keventämisen tuomiin terveyshyötyihin isossa kuvassa uskon.”

        Aamu/ilta-aterian vaikutus verensokereihin
        https://www.pronutritionist.net/wp-content/uploads/2020/05/ateria-aamu-ilta.jpg

        Illalla syöty ateria pitää verensokerin koholla 3 tunnin ajan, kun aamulla nautitun samansuuruisen aterian aiheuttama verensokerin nousu palaa normaaliksi tunnin kuluessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voitko kommentoida tuota tutkimusta?"

        Miksi? En ole vedonnut siihen.

        Onko Amerikan Diebetesyhdistys ADA:kin THL:n juoksupoika?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Amerikan Diebetesyhdistys ADA:kin THL:n juoksupoika?

        Tietysti on. Muita juoksupoikia ovat kaikki lääkärit ja ravitsemustutkijat.

        ADAn mukaa mikään yksittäinen dieetti ei ole kaikille diabeetikoille ylivertainen. Karppauskin kasvirasvoilla ja - proteiinilla on ok jos sillä onnistuu painonhallinta.


    • Anonyymi

      En syö itse lainkaan iltapalaa.

      Syön illallisen arkena klo 18.00. Ei ole tarvetta enää sen jälkeen syödä illalla.

      Viikonloppuna tosin, ainakin perjantaisin juon illalla viiniä ja syön ihan viihteenä herkkua, juustoa jne mutta otan sen huomioon sitten muussa ruokailussa lähipäivinä.

      T kn

      • Anonyymi

        Koettakaa nyt hyvät ystävät hyväksyä muutama perusasia:

        kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulet

        rasva on ihmiselle elintarrkeää
        proteiini on ihmiselle elintärkeää

        Miksikö? Siksi että kehosi ei osaa itse niitä valmistaa

        Hiilihydraatti ei ole ihmiselle elintärkeää, et kärsi vaikka et söisi lainkaan hiilihydraattia.

        THL:n ravintosuositus haluaa sinun saavan vähintään 50 prosenttia energiastasi hiilihydraatista/sokerista.

        Tyydyttynyt rasva, myös eläinrasva ei ole ihmiselle terveyshaitta.

        https://terveydeksesi.fix4you.se/category/category24/

        Avuksi elämäntavanmuutokseen:

        (Ota vaikka kauppaan mukaan:)

         Voita

         Vispikermaa 40 %

         Crème fraiche 34 %

         Munia

         Majoneesia (80% rasvaa)

         Pekonia

         Lihaa(jauhelihaa, paistia, paistipaloja, kotletteja, filettä jne)

         Kalaa (Mielellään rasvaisia, lohta, makrillia, muikkua , siikaa jne)

         Juustoa (kunnolla rasvaisia)

         Turkkilaista jugurttia 10 %

         Kaalia (valkokaali, kukkakaali,brysselinkaali jne.)

         Muita maanpinnan yläpuolella kasvavia vihanneksia

         Pakastettuja vihanneksia (broccoli, wok-vihannekset jne.)

         Avokado

         Oliiveja

         Oliiviöljyä

         Pähkinöitä

        Poista kaapeistasi:

        Jos haluat parantaa mahdollisuuksiasi onnistua ja varsinkin jos sinulla on kova halu imeän perään niin teet itsellesi palveluksen poistamalla (tai anna jollekkin muulle?) sokeri- ja tärkkelyspitoiset ruoat ja ruokatarvikkeet sekä kevyttuotteet.

         Karkit

         Chipsit

         Limsat ja juicet

         Margariinit

         Sokerit eri muodoissa

         Vehnäjauhot

         Pasta

         Riisi

         Perunat

         Kaikki kevytuotteet

         Valmisruoat (kaupasta ostetut)

         Jäätelöt

         Kaakut ja pikkuleivät

        Miksi et tekisi sitä kerralla?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe