Missä Suomen 1. Rock-festarit ?

Kertokaapa ihmiset, missä ja milloin on järjestetty Suomen ensimmäiset Rock-festarit? Sen verran voin antaa vinkkiä, että ei ole Ruisrock.

Nimimerkillä minä tiedän...

9

2274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä....

      Aitoon kirkastusjuhlat

      1882-

    • sulle

      Suomen ensimmäinen rock-festari oli 1970 perustettu Turun Ruisrock - alunperin Turun Musiikkijuhlien Pop & Rock Festival. Hyvin menneen alun jälkeen tuli ongelmia ja Ruisrockista tuli Turun kaupunginvaltuuston kestoaihe.
      Vuonna 1972 valtuusto latisti Ruisrockin yksipäiväiseksi. Tähän saumaan iski ennestään tuntematon yhdistys nimeltä "Helsingin Nuorten puolesta ry," Sen puhemies oli sitäkin tunnetumpi, rockin monitoimimies Benny Hermansson. Yhdistys järjesti elokuussa 1972 Keimolan moottoristadionille kolmipäiväiset festarit nimellä
      Helsinki Rock Festivals


      Esiintyjät olivat pääosin samoja kuin samana viikonloppuna pidetyssä Ruisrockissa. Luvassa oli kovia staroja Britanniasta ja Irlannista, samoin kotimaasta laatutavaraa. Paperilla kaikki näytti liiankin hyvältä...

      • Tarkempaa tietoa

        Varsinais-Suomessa Hevonlinnanjärvellä on järjestetty Suomen ensimmäiset rockfestarit muutama vuosi ennen Ruisrockkia. Ne järjestettiin vain kerran ja ainakaan netistä ei löydy siitä yhtään mitään, asia on niin vanha. Mutta kaikki vanhat paikkakuntalaiset ja lähiseutujen asukkaat muistavat tapahtuman. Kannattaa ottaa selvää, jos jostain löytyisi lisää tietoa. Kiinnostaa.


      • Anonyymi

        Juu ,olin siellä 3 päivän vesisateessa. Liejua riitti. Viimeinen bändi kun alkoi soittaa sunnuntaina niin aurinko alkoi porottamaan.


    • sulle

      Aitoon kirkastusjuhlat mainostaa itseään suomen vanhimmaksi kesäjuhlaksi. Ei ollut siellä 1970 tietoakaan rockista. Sekoitat kaksi asiaa.

      • minä...

        haista sinä homo paska!!! saatana!!!


    • turhaa kiistelyä

      Aitoon kirkastusjuhlat voi olla ekat kesäjuhlat muttei niillä oo mitään tekemistä rock musan kanssa. Voi olla et samaan aikaan siellä on muutakin ohjelmaa jossa on musaa monelta eriholta ja jos siellä samaan aikaan oli jokunen ulkolainen yhtye jossain esiintymässä, se ei tee siitä rockfestaria. 1968 Mustikkamaalla järjestettiin ehkä ne ihan ekat musafestarit, tai sitten Kotkan Meripäivät 1962, sielläkin oli bändejä soittamassa jne. Ruisrock on edelleen se ainut vielä toimiva musavestari jota voi kutsua vanhimmaksi.

    • Anonyymi

      Suomen ensimmäiset rock festivaalit järjestettiin Espoossa 29-30.5. 1966

    • Anonyymi

      Eipä nuokaan Turun Ruisrock ole enää Ruisrock...ennemminkin RuisHop.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe