Suolan maku suussa

tynnyri1

Minulla on suussa jatkuva suolan maku, mikä tulee melko varmasti ikenistä. Maun maistaa yleensä vain kielenpäällä happamana. Voisiko tämä olla märkävuotoa, mätää vai mitä?

Mikä tekee jutusta kummallisen, on että ikenet näyttävät täysin terveiltä. Voisiko tämä johtua liiallisesta harjauksesta tai hammaslangan käytöstä?

18

19497

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika ajoin

      Suolan maku suussa. Minunkin hampaani ikeneni ovat kunnossa. En vain osaa sanoa mistä johtuu, eikä tullut kysyttyä viimeksi hammaslääkäriltäkään.

    • Liiallisesta

      Puhdistuksesta jos toinen vaihtoehto olisi mätä hammas. Jatka puhdistamista,jotta ei lisää reikiä tule.

    • ....

      Suolaista ruokaa syönyt..vaihdappa terveellisempään ravintoon.

    • jukhag

      Itselleni tuli sama ongelma vuorokausi sitten. Alkoi noin vain ja eilen illalla oli suuni kuin suolanesteessä, huulet myös. Tänään sama asia. Olen ottanut yhteyttä työterveyteen selvittääkseni asiaa. Syön ja juon terveellisesti, käytän suolaa normaalia vähemmän, harrastan runsaasti liikuntaa jne. Tämä on kyllä aika erikoista. Hampaani ja ikenet ovat mielestäni myös ok.

      • Epätoivonen

        Onko kenellekään selvinny mistä suolan maku johtuu. Itselläni on maistunut suolan maku suussa pari kuukautta. Ei ole selvinny viellä.käynyt hammaslääkärin luona 3 kertaa. Hampaat kuvattu ei mitään. Lääkärit nostaneet kädet pystyyn.


      • ouigyihuijlköl

        Hieman oudolta tuntuu jos ikenet on todettu terveiksi. Veri on suolaisen makuista, joten ienverenvuoto maistuu suolaiselta, mutta kun vikaa ei ole löydetty ikenistä niin...


      • Suolasuu

        Hei. Minä olen kärsinyt jatkuvasta voimakkaan suolan mausta suussa jo kesästä 2016 asti eli 2,5 vuotta. Mielestäni suuhuni tulee voimakassuolaista sylkeä alaleuan etuhampaiden sisäpuolelta läheltä keksijää. Eli kohdasta missä leuanalussylkirauhasten tiehyt tulee suuhun. Tutkittu 1,5 v ajan suusairauksien poliklinikalla yliopistosairaalassa. Pään magneetti tehty, se ok. Sylkirauhaset magneettikuvattu ja ultrattu, nekin ok. Syljeneritys, ph ja puskurointikyky normaalit. Kielestä koepalakin otettu. Kuvittelusta tai psyykkisistä harhoista ei ole kyse.
        Syytä erittäin hankalalle vaivalle ei vain ole löytynyt eikä siten mitään hoitoakaan. Olisin todella kiitollinen, jos joku jossain päin Suomea tai maailmaa osaisi oman kokemuksen tai lääketieteellisen asiantuntemuksensa perusteella antaa neuvoja, mistä päin syytä etsiä. Sisätautien poliklinikalle ei ole useasta lähetteestä huolimatta otettu tutkimuksiin.
        On kyllä psyykkistä hyvinvointia koetteleva mysteerioire.


    • Amalgaamit

      Onko niitä amalgaamipaikkoja hampaissa?

      • Epäilevä1

        Itäiseltäni lähti suolan maku,joka oli kestänyt usean kuukauden ajan.valkosipuli kuurilla viis päivää tee lusikallinen valkosipuli murskaa päivässä suuhun.kannattaa kokeilla en olisi uskonut mut toimi.


      • Corsodylillä_pilannut
        Epäilevä1 kirjoitti:

        Itäiseltäni lähti suolan maku,joka oli kestänyt usean kuukauden ajan.valkosipuli kuurilla viis päivää tee lusikallinen valkosipuli murskaa päivässä suuhun.kannattaa kokeilla en olisi uskonut mut toimi.

        Kun makunystyrät pilataan ylivahvalla valkosipulin maulla, niin eihän siinä enää tunne muita hienovaraisia makuja.


      • Anonyymi
        Corsodylillä_pilannut kirjoitti:

        Kun makunystyrät pilataan ylivahvalla valkosipulin maulla, niin eihän siinä enää tunne muita hienovaraisia makuja.

        Minulla on ollut allergiaa jo pari vuotta ,en maista ruokia kunnolla kun syön jotakin siinä maistuu kovasti suola mutta ei ruoka. Pidän paljon juustoista mutta tuntuu että ne on hirvittävän suolaisia mikä on. Tuntuu niin oudolle, olen 65 vuotias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut allergiaa jo pari vuotta ,en maista ruokia kunnolla kun syön jotakin siinä maistuu kovasti suola mutta ei ruoka. Pidän paljon juustoista mutta tuntuu että ne on hirvittävän suolaisia mikä on. Tuntuu niin oudolle, olen 65 vuotias

        Katsopa seuraavalla kerralla juustopaketin päältä mikä on suolapitoisuus. Useimmat kovat juustot ovat luokitukseltaan voimakassuolaisia (reippaasti yli 1 %).


      • Anonyymi
        Epäilevä1 kirjoitti:

        Itäiseltäni lähti suolan maku,joka oli kestänyt usean kuukauden ajan.valkosipuli kuurilla viis päivää tee lusikallinen valkosipuli murskaa päivässä suuhun.kannattaa kokeilla en olisi uskonut mut toimi.

        Kiitos, tämä toimi


    • Anonyymi

      Omalla kohdalla juuri alkanut kielen syvällä päällä oleca suolainen maku. Olen juuri alkanut teholiikkumaan noin 30km pyöräilyä päivässä tai kuntonyrkkeilyä. Lukuunottamatta kahvin 2-3 kupin päivittäistä kulutusta syön kalaa, salaattia ja lihaa. Enkä juurikaan käytä suolaa. Alkoholiakin maltillisesti. Tämä alkoi 160 sykealueella pyöräillessä mutta on nyt pahentunut kuntonyrkkeilyn jälkeen.

      • Anonyymi

        Oisko munuaisissa jotain vialla


    • Anonyymi

      Sama homma rahikaisella. Maksa-, munuais-, sokeriarvot ym. otettu. Missään ei vikaa. Nyt pari viikkoa ollut. Suklaa(sokeri?) ja muutama annos alkoholia tuntuu pahentavan asiaa. Järjetön suolan maku ja jano vähän väliä. Ei ilmeisesti ole kelleekkään selvinnyt syy?

    • Anonyymi

      Minulla on juuri toinen korvasylkirauhasen tulehtunut ja sen tiehyestä tulee suuhun suolaista sylkeä. Saman maun muistan tulleen joskus lapsena leuanalussylkirauhasista (näiden sylki tulee kielen alta).
      Lähdin tässä juuri selvittelemään miltä maistuu mätä. 🤣
      Se tarkoittaisi, että sylkirauhasessa on bakteeritulehdus ja tarvitsen antibioottikuurin.

    • Anonyymi

      Voiko olla sylkikivi ilman turvotusta?? Kaamea suolan maku suussa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3470
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2810
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2698
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      1981
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1837
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1743
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1632
    Aihe