Onko nettiystävä oikea ystävä?

Melina_Q

Minä olen jutellut ulkomaalaisen ystäväni kanssa jo 3 vuotta. Meillä on kivaa "yhdessä", tuntuu niin hyvältä olla hänen seurassaan, olemme samalla aaltopituudella.
Välillä tunnen suunnatonta ikävää ja kaipuuta , kun en pääse juttelemaan kanssaan.(mesessä)
Samoin hän tahollaan.

Tapaamisesta on sovittu senverran, että tapaamme jonain päivänä, mutta ajankohtaa ei ole päätetty.
Olemme molemmat naimisissa tahollamme, jote tapaamiseen ei liittyisi mitään luvantonta puuhastelua.

Vaikka kyllä minulla on hyvin voimakkaita tunteita häntä kohtaan, niin luokittelisin ne syväksi ystävyydeksi.
En rakasta tai halua häntä seksuaalisesti.

Tunnen vain halua tavata ja tutustua, halata...
kohdata se ihminen, joka on tuonut elämääni niin paljon iloa.
En koe , että tämä on väärin.

Onko kenelläkään tällaista kokemusta?

41

5539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta,mutta

      Olen tasan yhden ns. netti/chatti/mese- ystävän saanut. Siis, ihmisen johon uskallan jopa hieman luottaa- siis tuolla nettimaailmassa. Koskaan emme varmaankaan tapaa, mutta satunnaisesti soitellaan. En osaa sanoa miksi ko. ihmisen kanssa tuntuu "natsaavan" ajatukset ja jutut niin hyvin yhteen- vaikka OIKEASTI EN TUNNE ko. henkilöä lainkaan. Tuntuu hieman loukkaavalta sanoa häntä "virtuaaliystäväksi", mutta sitä hän on. Molemmat elävät omaa OIKEAA elämäänsä perheidensä kanssa, eikä kummallakaan ole aikomustakaan alkaa suunittelemaan mitään tapaamista.
      Muutoin, en millään kykene luottamaan kehenkään chattaajaan tms. virtuaalihenkilöön oikeastaan lainkaan. En puhu yksityisasioistani chatissa koskaan, ne eivät kuulu sinne- vieraille ihmisille. Mutta eikös chat olekin nimenomaa keskustelua varten??
      Tämän vuoksi en tajua lainkaan, miksi niin monet hakevat/etsivät jopa elämänkumppaniaan sieltä??
      Ehkäpä ajatteluuni vaikuttaa se, että olen perheellinen ja siis naimisissa- voihan olla että JOS olisin ns. sinkkuna, niin itsekin haeskelisin sitä live-seuraa chatista...
      Toisaalta, onhan noita kavereita ja ystäviä jo melkoisesti ihan täällä chatin ulkopuolellakin- että en välttämättä tarvitsisi chattia ystävän "hankintaan"- saati elämänkumppanin "metsästykseen"!!
      (TÄMÄ EI OLE mitenkään viestiketjun aloittajaa arvosteleva tm. vastaus- kerroin vain oman mielipiteeni ja näkökantani)..

      • Toiset löytävät netistä puolison, niin että varmaan siinä jotain hyvääkin on... :-)


      • Tähtisilmä68

        Oli kuin olisin lukenut omaa tekstiäni muutaman vuoden takaa. Hieman hymyillen suhtauduin chat-treffeihin enkä uskonut, että jotakin todellista voisi tälläisen takaa löytyä. Aiemmin olen seurustelukumppanini löytänyt live-alämästä.. ravintolasta, harrastusten parista.. joten chattiä en suhteiden.. en seurustelu- enkä ystävyysmielessä.. solmimiseen ole aiemmin tarvinnut.

        Sitten erosin monta vuotta kestäneestä suhteesta. Ravintoloissa ei tämän ikäisenä jaksanut enää notkua. Vahingossa päädyin netin kautta tänne. Törmäsin pariin mieheen, kirjoittelimme, soittelimme, lopulta tapasimmekin. Ensimmäinen olisi halunnut kanssani enemmän, mutta jotain vain puuttui mielestäni väliltämme. Toinen vei heti jalat altani. Samoin kävi hänellekin minun suhteeni. Olimme molemmat vapaita tekemään mitä tahdoimme. Kumpikaan ei hakenut mitään yhden yön juttua. Rakastuimme ja olemme seurustelleet nyt vajaan vuoden. Yhä edelleen tuntuu hyvältä olla yhdessä. En ikinä olisi uskonut, että tämän kautta voisin tavata elämäni miehen. Näköjään yllätyksiä voi tulla minkä kulman takaa tahansa. Toivon, että muutkin etsivät löytävät haluamansa ja tulevat onnellisiksi. Toki varovainen kannattaa olla, vaikka silmänsä auki pitäisinkin. Hyvää kesää kaikille!


      • oikea ihminen

        Virtuaaliystävä. Ystäväsi on todellinen, oikea ihminen, vaikka vain koneen kautta häneen pitäisi yhteyttä.
        Voihan töistäkin tuttu ihminen olla ystävä, vaikka hänen kanssaan pitäisi yhteyttä vain töissä, vai sanoisitko sinä "Meillä molemmilla on kyllä oma OIKEA elämä, ei tämä ole totta".
        Koneet ja netti ovat osa ihmisten elämää, ainakin joidenkin. Ei internet ole mikään virtuaalitodellisuus, vaan se on väline pitää yhteyttä ihmisten kanssa, kuin puhelin tai posti.
        Olen löytänyt kavereita, ystäviä, ihania ihmisiä netin välityksellä, joitakuita tavannut kasvokkain, toisia en.

        Ja jos jotkut puhuvat kumppanien hausta netistä, niin mielummin etsisin kumppanini netistä kuin baarista ;)
        Ei netissä valehtelevakaan mitään voita, ellei toinen ole hemmetin hyväuskoinen ja niin hyväuskoista voisi huijata missä tahansa muuallakin.


      • keskusteluako

        Ihmettelen epäluuloisuuttasi ja myös asennettasi sinkkuihin. Omat kokemukseni ovat sellaisia, että yli 90% chatissa kohtaamistani miehistä on etsinyt seksikumppania joko satunnaiseen lystin pitoon tai vakivierasta oman vaimon rinnalle puutteen korvikkeeksi. Joukossa on myös hjeitä, jotyka haluavat vakituisen salarakkaan, kun oma avioliitto on huono/kylmä/pelkkä muodollisuus. On joukossa jokunen aidosti vapaakin (ainakin omien sanojensa mukaan). Mitään keskustelua saati pidempää tuttavuutta en yhdenkään kanssa saanut aikaan. En ole edes yrittänyt, kun seksi on ollut chattiin tulon motiivi.
        Kokemuksieni perusteella enemmänkin ihmettelen varattujen (=ukkomiesten) sähläämistä chatissa "ystävää" etsimässä kuin aidosti sinkkujen, yksin elävien, halua saada keskustelupalstojen kautta kontakti toisiin ihmisiin. Kaikki eivät ravaa kapakoissa tai tansseissa.
        Ihmettelen myös sitä, että varatut miehet etisvät ystävää chatissä vaimoltaan salaa. Miksi, jos kyse on viattomasta parisuhdetta sotkemattomasta ystävyydestä?

        Edellä olevasta huolimatta uskon siihen, että ystävän löytäminen ja aidon ystävyyden syntyminen on chatin ja erilaisten keskustelupalstojen kautta mahdollista.


      • valehdella
        keskusteluako kirjoitti:

        Ihmettelen epäluuloisuuttasi ja myös asennettasi sinkkuihin. Omat kokemukseni ovat sellaisia, että yli 90% chatissa kohtaamistani miehistä on etsinyt seksikumppania joko satunnaiseen lystin pitoon tai vakivierasta oman vaimon rinnalle puutteen korvikkeeksi. Joukossa on myös hjeitä, jotyka haluavat vakituisen salarakkaan, kun oma avioliitto on huono/kylmä/pelkkä muodollisuus. On joukossa jokunen aidosti vapaakin (ainakin omien sanojensa mukaan). Mitään keskustelua saati pidempää tuttavuutta en yhdenkään kanssa saanut aikaan. En ole edes yrittänyt, kun seksi on ollut chattiin tulon motiivi.
        Kokemuksieni perusteella enemmänkin ihmettelen varattujen (=ukkomiesten) sähläämistä chatissa "ystävää" etsimässä kuin aidosti sinkkujen, yksin elävien, halua saada keskustelupalstojen kautta kontakti toisiin ihmisiin. Kaikki eivät ravaa kapakoissa tai tansseissa.
        Ihmettelen myös sitä, että varatut miehet etisvät ystävää chatissä vaimoltaan salaa. Miksi, jos kyse on viattomasta parisuhdetta sotkemattomasta ystävyydestä?

        Edellä olevasta huolimatta uskon siihen, että ystävän löytäminen ja aidon ystävyyden syntyminen on chatin ja erilaisten keskustelupalstojen kautta mahdollista.

        miksi aina verrataan nettiä ja live-elämää ?? samat ihmiset ne pettää ja jättää kummassakin...
        ravintoloissakin voi olla varattuja sormus povitaskuun piilotettuna...

        kaunista kesää kaikille..sinkuille ja varatuille...


    • olen tältä tavannut

      Joidenkin kanssa chattailu luistaa todella hyvin, mutta sitten livessä tökkii.
      Erään kanssa olen soitellut kohta 1,5 v tapaamisen olemme siirtäneet jonnekin tulevaisuuteen.
      Tämän hetkinen suhteenikin on alkanut täällä.
      Monia hyviä ystäviä olen saanut, joista olen onnellinen - terveisiä teille kaikille :))

    • Saana vain.

      Itselläni ollut netti ystävä ehkä puolisen vuotta, ei kylläkään ulkomailta. Juttumme luistaa todella hyvin, ja olemme tavanneet muutaman kerran. Ystäväni on vastakkaista sukupuolta ja ihan himpun verran nuorempi.

      Minulla on samankaltaisia tunteita kuin sinulla, suunntatonta ikävää ja kaipuuta, ja luulen että olen rakastunut tähän ystävääni. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan... :)

    • Mies +50

      Toki netin avulla voi saada ystävän ja jopa sydänystävän. Omalla osallani tämä on toiminut kaksi kertaa ja tavallaan kumpikin ystävyys elää edelleen. Ensimmäisen ystävän sain ihan treffi-ilmoituksella ja se ystävyys on jatkunut 9 vuotta. Pari ensimmäistä vuotta suhde oli läheisempi, mutta välimatka oli ja teki tehtävänsä. Edelleen olemme yhteydessä ja jutustelemme iloisesti.
      Toinenkin ystävä tuli kohdattua 6 vuotta sitten treffipalstalta ja suhde jatkuu hyvin läheisenä. Tosin yhdessä asuminen ei ole kummankaan itressissä, mutta päivittäinen vapaa-aika vietetään yhdessä jomman kumman luona, mökeillä tai matkoilla.
      Nettissä kohtaaminen on vaan hieman onnestakin kiinni. Joukossa on paljon ihmisiä "ketunhäntä kainalossa", esiintyvät toisena kuin ovat, heille vakaamielisten huiputtaminen on sairaanloista hupia.

      • Anonyymi

        Facebook datingin kautta pari miestä tapasin,ei ollut seksiä, käytiin vaan ajelee autol ja kahviloissa. Sit muutaman seksisuhteen löysin sekä hetken panoja. Mut tän yhden kans vieläkin ystäviä,siis tän kans ei oo seksiä ollut koskaan,lukuunottamatta pieniä pusuja.


    • Nimetön

      Olen tavannut jopa livenä HÄNET ja voisin vaikka tänään suostua hänen kosintaansa..Valitettavasti vaan hän aviossa jo yli 30v ja tuskin malttaa ottaa eroa edes. Silti rakastan häntä enemmän mitä laki sallii. Tapasimme 50 osastolla SUOMI24 , elämäni parhainta aikaa. Suhteemme tuskin kuolee koskaan!!

    • Melina_Q

      Kaikki tuo , mitä välillämme on, on "salaista".
      En ole siitä kenellekään kertonut.
      Onko pettämistä, jos ei kerro ystävästään ulkopuolisille?Miksi pitäisi kertoa?


      Kuitenkaan en koe pettäväni ketään, koska jutun aiheet meillä ovat usein arkisia ja vaikka hänellä on webcam, niin mitään "seksiesityksiä" en ole nähnyt, eikä ole ehdottanutkaan ikinä.
      Ja jos ehdottaisi, niin homma loppuisi minun osaltani siihen paikkaan.
      Tottakai pientä huumorimielessä heitettyä juttua on välillä muistakin, ns. luvattomista aiheista, muttei mitään ihmeempää.
      Tai vaikka hyvänyön suukko "poskelle", mikä nyt ei liene vaarallista.

      Siis kyseessä normaali ystävyys suhde, vaikkakin olemme eri sukupuolta.

      Tämä ystävyys on johtanut siihen, että englannin kielen taitoni on kehittynyt huimasti, samoin sanavarasto.

      Ja tuo mainitsemani tapaaminen on lähinnä haave, että "jonain päivänä".

    • Eräs vaan

      Ihmiset ovat ihmisiä myös täällä.

    • kihloissa

      Minä tapasin yli vuosi sitten ystäväni..hän oli todellakin vain ystävä, mutta vain 3 kk:n ajan. Ystävyys muuttui väistämättä rakkaudeksi, niin paljon samankaltaisuuksia ja yhteisiä asioita löytyi. Kaikki vaan tapahtui.

      • ApinEllen

        Niin siinä käy väkisin,
        kaveruus muuttuu ystävyydeksi,
        ystävyys muuttuu läheiseksi, turvalliseksi,

        yhteinen aika lisääntyy.

        Rakastumisen "vaara" on suuri.

        Toisaalta, en yhtään epäile naisen ja miehen välistä pitävää ystävyyssuhdettakin.

        Siinä vain joutuu jotenkin miettimään, mikä sitä kantaa... jos kummatkin tahoillansa omissa liitoissaan ja silti kaipaus yhdessäOloon


      • NainenVantaa
        ApinEllen kirjoitti:

        Niin siinä käy väkisin,
        kaveruus muuttuu ystävyydeksi,
        ystävyys muuttuu läheiseksi, turvalliseksi,

        yhteinen aika lisääntyy.

        Rakastumisen "vaara" on suuri.

        Toisaalta, en yhtään epäile naisen ja miehen välistä pitävää ystävyyssuhdettakin.

        Siinä vain joutuu jotenkin miettimään, mikä sitä kantaa... jos kummatkin tahoillansa omissa liitoissaan ja silti kaipaus yhdessäOloon

        Aloitimme tarkoituksenamme kokeilla, olisiko meistä pariksi. No, ei ollut. Meillä oli kuitenkin hauskaa yhdessä ja viihdyimme keskenämme, joten jäimme ystäviksi. Soittelemme, tapaamme harvakseltaan, vietämme yhdessä mökkiviikonloppuja jne. Olemme hyvin vapautuneita toistemme seurassa, mutta suhteemme on platoninen. Tavatessa ja erotessa saatamme halata - siinä kaikki.

        Tätä on jatkunut nyt parisen vuotta eikä se siitä rakkaudeksi muutu. Luonteiltamme emme sopisi pariksi, mutta ystäviksi sovimme. Kestämme toisiamme tuon pari päivää, mutta sitten luonteemme erilaisuudet jo alkavat molempia rasittaa. Meillä on kuitenkin usein hulvattoman hauskaa, joten siksi ystävyytemme jatkuu.

        Nainen ja mies voivat siis todellakin olla ystäviä. Tätä ennen minulla ei ole ollut aidosti miespuolista ystävää, mutta nyt tiedän, että on täysin mahdollista olla VAIN ystävä ilman mitään sivujännitteitä tai pienintäkään kiinnostusta toiseen seksuaalisesti tai romanttisesti.


      • NainenVantaa
        NainenVantaa kirjoitti:

        Aloitimme tarkoituksenamme kokeilla, olisiko meistä pariksi. No, ei ollut. Meillä oli kuitenkin hauskaa yhdessä ja viihdyimme keskenämme, joten jäimme ystäviksi. Soittelemme, tapaamme harvakseltaan, vietämme yhdessä mökkiviikonloppuja jne. Olemme hyvin vapautuneita toistemme seurassa, mutta suhteemme on platoninen. Tavatessa ja erotessa saatamme halata - siinä kaikki.

        Tätä on jatkunut nyt parisen vuotta eikä se siitä rakkaudeksi muutu. Luonteiltamme emme sopisi pariksi, mutta ystäviksi sovimme. Kestämme toisiamme tuon pari päivää, mutta sitten luonteemme erilaisuudet jo alkavat molempia rasittaa. Meillä on kuitenkin usein hulvattoman hauskaa, joten siksi ystävyytemme jatkuu.

        Nainen ja mies voivat siis todellakin olla ystäviä. Tätä ennen minulla ei ole ollut aidosti miespuolista ystävää, mutta nyt tiedän, että on täysin mahdollista olla VAIN ystävä ilman mitään sivujännitteitä tai pienintäkään kiinnostusta toiseen seksuaalisesti tai romanttisesti.

        Hupsista:)


    • tellulellu

      Miksi ei ystävää voisi netistä löytää. Itselläni on ollut jo monta vuotta nettiystävä. Koskaan emme ole tavanneet mutta kuka sitäkään takaa, ettei joskus niin voisi käydä. Tapailemme silloin tällöin säännöllisin väliajoin ja voimme jutella tuntikausia silla kertaa. Kaikkihan täällä on mahdollista niin miksei sitten sekin.

    • SS.

      Julkistin galleriani vuosi sitten. Nettimaailma oli uusi ja ihmeellinen. Pelokkaana ja varauksella suhtauduin yhteydenottoihin ja netti-ihmisiin yleensä. Vaaroista varoitetaan ja hyvä niin, mutta sitten tapahtui jotain – joka sai tähdet tanssimaan taivaalla ja sukat pyörimään jalassa. Maailman Ihanin Mies kirjoitti s-postiini!

      Tuijotin tietokoneen näyttöä. Kirje oli Häneltä.
      Olimme kurkkineet toistemme gallerioita jonkin aikaa ja sitten - Hän kirjoitti! Siitä se alkoi.

      Löysimme toisemme viidenmiljoonan ihmisen joukosta. Pidämme hyvin paljon toisistamme. Asumme eri paikkakunnilla. Emme ole tavanneet vielä livenä mutta tapaamme, tiedän sen.

      Monenlaiset kriisit on läpikäyty ja selvitty tähän asti voittajina. Sormuksien ostamisestakin ollaan puhuttu. Tiedämme olevamme maailman onnellisimmat ihmiset yhdessä ikäerostakin huolimatta.

      Tiedän nyt, että ihmiset netissä ovat samanlaisia kuin muuallakin. Kannattaa tutustua varoen – sieltä voi löytää todellisen aarteen kuin mistä tahansa muualta. Minä olen löytänyt.
      Kirjoitan ajallaan kokemukseni kirjaksi.

      Aurinkoista kesää kaikille. Tehkää tilaa rakkaudelle.

      • minä..

        olen löytänyt myös itselleni ystävän netistä.Vuosi sitten keväällä aloitettiin kirjoittelemaan ja edellinen kesä meni reissatessa hänen kotikaupunkinsa väliä.Lopulta huomattiin,ettei tästä kyllä mitään romanssia saa syntymään jo pelkkien välimatkojen takia ja luonteetkin oli niin erilaisia.Mutta ystävinä on pysytty.Puolin ja toisin soiteltu ja merkkipäivät muistettu.
        Yhden asian olen huomannut viime aikoina näillä palstoilla pyöriessäni.Tiettyjä palstoja en enää edes aio avata,koska niitä juttuja ja vaatimuksia ynnä muita menee kyllä viimeinenkin toivo siitä,että täällä liikkuisi vielä ihan oikeallakin asialla olevia ihmisiä.Just noi palstat tekee ihmisistä valitettavasti niin varovaisia yhteydenotojen suhteen.


      • Tavallinen tallaaja

        Muistappas tämä.Sinä olet ihmisistä parhain, mutta et todellakaan voi tietää kundin siis no, minun taustoja.En ole rikollinen, elämänarvot OK.Mutta muista tämä elämäsi ohjeena.Toistan uudelleen ja uudelleen.Parempiakin löytyy.Olen huono kirjoittamaan, itse opetit nämä pilkkujen väli tekstien väliin ei näin' moi,että. Vaan näin moi, että ' toi väli noihin juttuihin ;) Tiedän kyllä että olen hiton kovia elämässäni kokenut ikääni mennessä moni olisi kyllä tipahtanut kanveesiin, mutta per. . . isken kyllä kovasti vielä.Siis tatamilla.Mutta enempää en kirjoittele ainakaan toistaiseksi.


      • Kannustan

        jos olet löytänyt noinkin arvokasta.Pidä ihmeessä kiinni ja rakastakaa toinen toisianne.Vaikeuksien kautta voittoon.


    • mopo

      Olen löytänyt netin kautta monta hyvää ystävää. Olen tavannut erään nettitutun ja se lujitti ystävyyttämme. En ole elämänkaveria etsinyt netistä vaan lähinnä juttu kavereita.

    • eräs löytäjä

      Kyllä voi löytää ystäviä ja olen löytänytkin.
      Se vaatii rehellisyyttä ja luottamusta, minkä kaiken oppii aikaa myöden.

      Useita hyviä ystäviä, miehiä ja naisia, ja rakkaan ystävänkin, jonka kanssa pohdimme maailman menoa päivittäin.
      Onko nettiystävä oikea ystävä? Mielestäni on, kun on tutustunut ja luottaa toisen juttuun.

      • >Kyllä voi tötää netistä ...Itselleni kävi niin.Olemme vaihtaneet viestejä ,noin 3kk .Tämän > kuun lopulla tavataan , tuntuu että monet asiat natsaa , yhteen ....Olemmme molenmat leskiä> välimatka on noin300 km .


    • juuri näin!

      Itse löysin kihlattuni (en siis ystävää, vaikka pidänkin kihlattuani myös parhaana ystävänäni!) netin kautta, jäätiin "suustamme" kiinni keskustelussa, joka molempia kiehtoi ja lopulta vaihdoimme sähköpostiosoitteet. Jo ensimmäisissä kirjeissä meillä tuntui SYVÄ yhteys, sellainen, mitä ei selitetä sanoin tai teoin, meidät vaan oli johdattanut jokin yhteen. Kirjeet muuttuivat mesettelyksi, joka venyi moneen tuntiin illassa jokaikinen päivä. Mä asuin silloin ulkomailla, mutta halu tavata tämä mystisen ihana ihminen vaan kasvoi molemmilla, joten tulin häntä Suomeen tapaamaan. Olin pakko saada halata ihan oikeasti, ei vaan hymiöiden kautta. Tapaamisessa kolahti, halattiin heti ja kemiat meni yhteen kaikessa. Nyt ollaan kihloissa, mä asun taas Suomessa, hänen kanssaan ja hääpäiväkin on sovittu. Eli elämänkumppanin, kuten ystävänkin VOI löytää netistä ja sanoisin, että kirjoittamalla ja mesettämällä voi oikeasti ystävystyä paljon syvällisemmin kuin naamatusten.

      Mä olen tuntenut nettiYSTÄVIEN kanssa sekä poikakaverini kanssa jotain todella vilpitöntä kemiaa, syvää tunnetta, jota on tosi vaikea selittää esim. ihmisille, jotka eivät ole koskaan tällaista harrastaneet. Kun kerron tavanneeni mieheni tai jonkun ystäväni netissä, mulle hiukan naurahdetaan tai katsotaan epäilevästi. Tuntuu, että tällaisesta ystävyydestä voi puhua vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat tämän saman kokeneet.

      Ennen netin leviämistä koteihin, oli kirjeystävät. Mulla itselläni oli monta hyvää "pen friendiä" ympäri maailmaa, joiden kanssa kirjoiteltiin KÄSIN ihan oikeita kirjeitä. Ystäviä oli esim. Brasiliassa, Trinidad & Tobagossa, Australiassa, Englannissa, Hong Kongissa, Saksassa... Joitakin näistä ihmisistä pääsin jopa tapaamaan ja kirjoittelemme edelleen. Jotkut sitten taas menivät naimisiin ja perheen myötä jättivät kirjeiden kirjoittelun sikseen. Se ystävyys, mikä kirjeiden kautta kantoi, oli todellista ja syvää, suuri osa suhteista on kestänyt jo 20 vuotta, 2/3 mun elämästä! Haluaisinkin tässä yhteydessä ihmetellä, miksi sellaista kirjeystävyyttä ei kukaan silloin hämmästellyt, vaikka yhteys ei ollut läheskään niin tiivistä kuin netissä se voi nykyaikana olla?? Kirjeiden lähettäminen toiselle puolelle maailmaa kesti joskus viikkoja ja vastauksen saaminen yhtä kauan. Joten miksi myös nettiystävyyttä, jossa toisen kanssa jutellaan reaaliajassa, ei voisi laskea ns. "oikean ystävyyden" kanssa samaan lajiin? Itse pidän nettiystäviäni aivan yhtäläisinä ystävinä kuin livenä tapaamiani ihmisiä. Nettiystävyydessä tulee ihmisen sisin esiin. Kun ei voi muuta tehdä toisen kanssa kuin jutella ja keskustella, ihmisen oppii tuntemaan perinpohjin.

      Ihminen, joka tuo sun elämääsi suunnatonta iloa, on tapaamisen arvoinen, oli se sitten samaa tai eri sukupuolta. Jos olisin sinä, tapaisin hänet. Jos et sitä tee, voisit katua myöhemmin vanhempana. Tuskin puolisonne pistävät pahakseen, jos kyse on vain ystävyydestä. Ja voivathan he tulla vaikka mukaan tapaamiseen, kun kerran teillä ei mitään salattavaa ole. Tapaaminen voisi olla kaikille uusi, hauska ja ikimuistoinen kokemus, josta voisi muotoutua teidän perheiden välinen ystävyys loppuiäksi.

    • suurimmasta

      osasta vastauksia näet, niin se on hyvin epätodennäköistä.
      Lähes kaikissa vastauksissa on ystävinä nainen ja mies.
      Nainen pystyy olemaan platoninen ystävä miehen kanssa. Mies harvemmin naisen kanssa.

      Tuossa sinun jutussa liikutaan jo pettämisen rajoilla ja kuulostaa siltä, että olet ihastunut tuohon mieheen. Salaista puuhastelua se on jo nyt, ellet sitten oe kertonut omalle kumppanillesi tästä "aina kun vaan mahdollista" mesettelystä" ja tuntemuksistasi.




      Ongelmia tiedossa. Näin se menee.

    • LINDAMOO

      Mä olen myös löytänyt samanlaisen ystävän netin kautta. Olemme hänen kanssaan hyvin samanlaisia. Tunnemme samoja ihmisiä ja meillä on samoja harrastuksia.
      Myös olemme sopineet tapaamisesta joskus mutta tarkempi ajankohta on vielä auki, hänellä kun on omat menonsa, minulla taas päivät yleensä vapaata.
      Mutta nettiystävästäni on tullut minulle tärkeä, enkä pystyisi kuvittelemaan elämääni ilman häntä. Olen tuntenut hänet vasta n. puoli vuotta, mutta tuntuu kuin olisimme tunteneet aina.
      Ikäero ei minua ystävys suhteissa haittaa. Kyseinen poika on 18, ja minä 16.
      On minulla myös ystäviä jotka ovat yli 30, eikä se ole ongelma.
      Netissä voi tutustua, ystävystyä ihan oikeasti, mutta kaikkiin ei kannata luottaa.
      SEn olen tähän ikään mennessä huomannut.

    • Onnellinen Tyttö

      Löysin todellisen sydänystävän noin vuosi sitten irc-galleriasta. :) se lähti siitä, kun kommentoin johonkin hänen kuvaansa ja sitten aloimme kirjoitella toisille. :) siitä asti olemme olleet todella läheisiä ja soittelemme silloin tällöin, textailemme päivittäin. :) puhe on ollut nähdä jossakin vaiheessa. :) hän on todellinen ystävä, meillä on samanlaisia ajatuksia ja hänelle voin kertoa kaikista asioista. minulla on 3 suhdetta takana, ne kaikki jätkät löysin netin kautta. :) tuntuu, että se on minulle jo sellainen tapa, että chattiin vain juttelemaan ja sitten siellä alkaa juttelemaan joku vain ja juttu vain luistaa. :) suosittelen chattia kaikille ketkä etsivät esim. ystäviä tai seurustelukumppania. :) siellä voi kohdata elämänsä rakkauden ym ym.

    • kaaru

      ...että netistä löytyy aito ystävä. Itselleni kävi näin. Hän löysi ensin minut ja sitten kuljin hänen perässään osallistumaan erään kaupungin keskustelupalstoille.

      Ystävyys syveni niin vuosien aikana, että olemme perustaneet n. kuukausi sitten yhteisen yrityksen.
      Voin sanoa, että tavallaan meillä on yhteinen lapsi, jonka kehitykseen ja kasvamiseen panostamme uudella innolla:)

      • -aurinko-

        Löysin puolisoni netin kautta. Olen hyvin onnellinen.


    • pirre

      Tuttu tunne, olen löytänyt muutaman ihmisen netistä. Ja minusta he ovat enempi nettiystäviä, jo yksistään sen takia että välimatkat ovat pitkiä. Heidän kanssa on kiva jutella ja kun tietää vielä että on oikeasta ihmisestä kyse.. mutta kuitenkin pidän sitä enempi ystävyytenä, en minään muuna.

    • Venla85

      tossa muutama vuosi sitten keskustelin erään mukavan pojan kanssa chatissä. viikot kuluivat ja juttelu siirtyi puhelin keskusteluihin.
      parin kuukauden päästä sama poika tuli luokseni toiselta puolelta suomea.
      sille tielle hän jäi...
      tällä hetkellä olemme onnellisesti naimisissa ja rakennamme yhteistä kotia :)

    • Kaarina

      Mistä hän on kotoisin? Miten löysit hänet?

      Haluaisin itsekkin paljon uusia tuttavuuksia ympäri maailmaa, mutta en tiedä mistä aloittaa..

    • Anonyymi

      Netissä on turvallista olla ystävä. En kertoisi kylläkään kotiosoitetta tms.

    • Anonyymi

      Mikäs siinä, kunhan vain muistaa että netissä on mahdollista esittää muuta kuin on ja valehdella vaikka kaikesta!

    • Anonyymi

      Otsikkoon vastaus! Voi se olla jos kumpikin hyväksyy toisen sellaisena kun toinen on ja tiedetään mitä jutellaan ja mitä se tarkoittaa ja mitä siitä seuraa! Kasvotusten tutustuminen ja toisen lähelle päästäminen voi olla vaikeaa!

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      moi, sinulle myös, =)

    • Anonyymi

      >> Minä olen jutellut ulkomaalaisen ystäväni kanssa jo 3 vuotta. Meillä on kivaa "yhdessä", tuntuu niin hyvältä olla hänen seurassaan, olemme samalla aaltopituudella.
      Välillä tunnen suunnatonta ikävää ja kaipuuta , kun en pääse juttelemaan kanssaan.(mesessä) Samoin hän tahollaan. <<

      Minäkin olen vuoden ajan jutellut netissä yhden kanssa, jota kohtaan on erilaisia tunteita. Koska emme kuitenkaan oikeasti tunne, tajuan, että ne tunteet tulevat vain omista mielikuvistani. Eli olen ihastunut omaan mielikuvaani siitä, mikä luulen hänen olevan oikeassa elämässä. Itse ajattelen, että jos nettituttu olisi minua varten, niin kyllä olisimme tavanneet muutenkin sitten. Kannattaa muistaa, että netissä voi esittää mitä vain. Vaikka tiedän kyllä yhden tapauksen, jossa netin kautta löytyi ihan kunnon aviopuoliso, vaikka he tapasivat nettipelin kautta. Itse en kyllä luottaisi nettituttuihin, mutta tämä pari päätti tavata toisensa ja ovat jo vuosia olleet naimisissakin, on lapsia ja talo.

    • Anonyymi

      On ne oikeita ystäviä. Mulla on muutama tiktokissa,joiden kanssa tiivistä juttelua. Mulla on yli 1000seuraajaa ja live oikeudet siis. Tunnen syvää ystävyyttä ja se on parempaa kuin oikeassa elämässä olisi riitaa ja draamaa. TikTok korvaa jopa suvun mulle. Suku hylkii , tiktok ystävät ei.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe