Etuhampaiden välissä reikä

saako piiloon???

Eli etuhampaiden väleihin on tullu reiät...sain penskana kammon hammaslankoihin kun sellainen jäi hampaisiin kiinni joten sen jälkeen en ole hammaslankaa käyttänyt.

Reiät on etuhampaiden takapuolella, molempien etuhampaiden väleissä ja näkyyvät jo selvästi ulkopuolelle mustina viiruina hampaan väleissä ja pienet aukot on jo tullut hammasväleihin.

Kysymyksenä...jos ja kun nuo reiät paikataan niin pystyykö pelastamaan etuhampaiden julkisivun? Voiko ne mustat pienet aukot mitkä nyt on tukkia jotenkin et näyttäs hampaat suht normaalilta?
Vai miltä näyttää etuhampaiden väleissä olleiden reikien paikkaus?

13

8409

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hampaat

Julkisivu on ehjä

• julkisivu

ei oo mulla ehjä...vaan näkyy ne reiät myös ulospäin...mustat aukot hampaiden välissä :/

• tekee työn
        julkisivu kirjoitti:

ei oo mulla ehjä...vaan näkyy ne reiät myös ulospäin...mustat aukot hampaiden välissä :/

No hyvä lapsi,sinähön nyt hassuja kyselet. Jos hampaissaon reikiä,tilataan hammaslääkäri eikäihmetelläjossain palstalla, että kuinkahan se lääkäri ne paikkaa ja miltä ne näyttää.

Siellä h.lääkärin tuolissa asiat ratkeavat.Mitäs luulet olevan vaihtoehtona,jos et mee lääkäriin?

• uusi näillä
        tekee työn kirjoitti:

No hyvä lapsi,sinähön nyt hassuja kyselet. Jos hampaissaon reikiä,tilataan hammaslääkäri eikäihmetelläjossain palstalla, että kuinkahan se lääkäri ne paikkaa ja miltä ne näyttää.

Siellä h.lääkärin tuolissa asiat ratkeavat.Mitäs luulet olevan vaihtoehtona,jos et mee lääkäriin?

palstoilla :D

Täällä vaihdetaan KOKEMUKSIA kultaseni :)

• ettei tarvitse
        tekee työn kirjoitti:

lähteä yllätykset suussa! Minulle nimittäin laitettiin amalgaamit etuhampaisiin paikaksi ja siitäpä sitten tulin kotiin ja arvaa vaan, sainko täpinät. Paikat kiilsi etuhampaissani ja purskahdin itkuun. Todella kauhean näköiset.

• etupuolelleko
        ettei tarvitse kirjoitti:

lähteä yllätykset suussa! Minulle nimittäin laitettiin amalgaamit etuhampaisiin paikaksi ja siitäpä sitten tulin kotiin ja arvaa vaan, sainko täpinät. Paikat kiilsi etuhampaissani ja purskahdin itkuun. Todella kauhean näköiset.

sitä amalgaamia laitettiin ja ihanko näillä vuosikymmenillä.

• Korjattua

Mutta ajan mittaan muovipaikat tummuvat auringon uv-säteilyn vuoksi, värjäytyvät: kahvin/teen/punaviinin/tupakan takia ja etuhammaspaikat ovat herkkiä lohkeamaan,koska niillä hampailla yleensä "haukataan" ruokaa.

• hymytön

Nykypäivänä on niin hyvät hammaslääkärit, että reiät kyllä saadaan piiloon:) Mulla kylläkin etuhampaassa paikka, niin ajan mitään se on hieman tummunut ja tuntuu kielellä kun sitä kokeilee. Mutta tämäkin asia saadaan korjattua hiomalla ja uudella paikalla. Joten nou hätä.

• sitten

hammas kuluu sitä mukaa kun uutta paikkaa laitetaan... ja pian koko hammas paikka-aineesta

• Sitten..
        sitten kirjoitti:

hammas kuluu sitä mukaa kun uutta paikkaa laitetaan... ja pian koko hammas paikka-aineesta

Hammas ei enään kestä, lohkeilee, lohkeilee, lohkeilee ja lopulta pelkkä hampaan juuri jälkellä, johon ei saa iskettyä paikkaa päälle. Sitten suositellaan proteesia tai implanttia.

Eli mitä tästä opimme, kannattaa putsailla niitä hammasvälejä!

• Esimerkki

Mulla oli joku 10 vuotta sitten. Eli just etuhampaiden väliin tuli reikä. Paikattiin ja kyllä nuo paikat ovat kestäneet ihan sen aikaa mitä nyt laitosta on kulunut, eli about 10 vuotta. Se on eri juttu et jos hammasta joutuu poraamaan purupinnelle asti, niin sitten paikka saattaa lohkeilla, mutta jos se on vaanlähllä ientä oleva reikä niin porata ei tarvii purupinnalle asti, jolloin paikkakin pysyy paikallaan. Kiireesti vaan hammalääkäriin niin saavat korjattua, ettei vahinko enään suuremmaksi kasvaisi :)

• aivan loistavan...

yksityislääkäriaseman Helsingissä ja Vuosaaressa, menehän sinne hoidattamaan hampaasi ja p.s toivottavasti sinulla on vakuutukset kunnossa.

• reiät etu hampaista

Milloin havaitsit reiät ensikerran, kun ne ovat jo molemmissa hampaissa ja näkyvät ulospäinkin ja tuntuuko kylmä tai makea vihlontana? Itellä tuli reiät kanssa etuhampaiden väliin (aluksi vain taate), mutta minulta ei niitä heti paikattu, vaikka kävin lääkärissä. Myöhemmin, kun menin toiselle hammaslääkärille näkyi reiät jo edestäkin ja lääkäri oli vähän kiukkuinen, kun ei oltu paikattu aiemmin, sillä paikoista tulee aina huomaamattomampia, kun etupuoli jää ehyeksi. Kun hampaisiini tehtiin sitten paikat, niin niitä jouduttiin porata edestä ja takaa, eli tuli 3 pinnan täytteet edestä välistä ja takaa.

Sen vain sanon, että mee kipin kapin lekuriin, ettei reiät pääse suureneen (mulla kyllä nyt näkyy selvästi, että on paikattu) hampaat ovat etuhampaiden välistä kellertävämmät kuin muualta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe