Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ÄKILLINEN painonnousu?

APUA

Onpa outoa, parissa viikossa on tullu lisäkiloja 4kg! Mistä toi vois johtua? vaaka ei oo rikki, syöny oon vähän miten sattuu mut ei kai tollanen kolmes viikos voi tulla. ja en kuitenkaan niin paljoa oo syöny!

19-vuotias oon ja aika paljon vilja pitosii tykkään syödä, makaroonii nuudelii vaaleaa leipää jne. en kuitenkaan liikaa mun mielestä! =(

kuukautiset voi olla lähellä, mutta joskus puolvuotta sitten kirjasin ja seurailin painoa eikä sillon tainut tulla mitään painon nousua ennen kuukautisia.

8

2789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pippuri..

      Jos syöt niin oletko vasta aloittanut? Nimittäin jotku pillerit aiheuttaa painonnousua. Itellä kilahti ainaki 6kg lisää massaa ku rupesin melianeja popsimaan. Ei kiva.. Joutas lopettaa niiden syömisen kokonaan.

      • APUA

        pillereitä, sepä täs ihmeellistä onkin :/


      • vajis
        APUA kirjoitti:

        pillereitä, sepä täs ihmeellistä onkin :/

        käyhän mittauttamassa kilpirauhasarvosi.


    • ^*^*^*

      Oletko punninnut itsesi aamulla alasti ennen aamiaista? Jos et, eivät punnituksesi ole vertailukelpoisia. Kun juot ison lasillisen vettä, on puntarissa välittömästi 300g lisää painoa. Kaikki, mitä suusta sisääsi laitat, painaa. Samoin vaatteet.

      Seuraa painoa punnitsemalla aamuisin vaikka kerran pari viikossa ja kirjaa ylös. Painosi nousu voi olla nesteen kerääntymistä kuukautiskierron eri vaiheissa tai muuten vaan esim, jos olet edellisenä päivänä syönyt suolaista. (Suola sitoo nestettä.)

      Jos lihot paljon lyhyessä ajassa, tilaa aika lääkärille ja tarkistuta kilpirauhasesi tila. Se tapahtuu parilla verikokeella (TSH ja T4V). Ei sen kummempaa.

      Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus voi iskeä ja aiheuttaa kilpirauhasen alitoiminnan. Kilppari säätelee koko elimistön hormonitasapainoa ja aineenvaihduntaa. Se vaatii lääkityksen.

      • sairasp

        täytyy huomenna soittaa terveyskeskukseen että tutkivat milloin on viimeksi otettu tsh ja t4v


    • voi johtua siitäkin

      Jos nyt olet lyhyen ajan sisällä syönyt enemmän hiilihydraattipitoista ruokaa, niin se voi olla osaselittävä tekijä, sillä hiilarit sitoo tosi paljon nestettä ja turvottaa.

    • Sissi

      Moikka!

      Älä huoli, saan aikaiseksi viikonlopun mässäilyllä mummolan herkkupatojen ääressä tuon neljän kilon nousun! Tuntuu, että tissit ja vatsa räjähtää, mutta vaikea on vastustaa äidin loihtimia suolaisia ja makeita herkkuja. Uusia perunoita, voita! ja nakkeja meni taas sammiollinen ja jäätelöä päälle. Ja vohveleita... Paino lähtee viikon aikana siirtyessäni aivan normaaliin syömiseen ja liikkumiseen, josta tiestysti olen karkit ja nisut eliminoinut.

      Terveisiä kaikille, jotka saavat painon nousemaan parissa kolmessa päivässä hurjiin lukemiin. Ette ole yksin!

    • sairas

      sam minulla oisko suola syyllinen lääkäri käski syödä kovasti suolaa ei ole veressä tarpeeksi suolaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe