Omavalvonta?

Omavalvonta?

Autojen varkaudet ja vahingoittamiset ovat hyvin yleisiä ja poliisi ei voi asialle yhtään mitään edes silloin harvoin kun asia kiinnostaa joten miksi omavalvonta ei yleisty? Autoihin asennellaan yhtä ja toista, mutta ei esim paikannus- ja videovalvontajärjestelmiä. Ei ole mahdottoman kallista tai vaivalloista ja helpottaa mm vahinkojen ja vahigontekojen selvittämistä. Kun autossa on pari videovalvontapistettä ja tallennusjärjestelmä niin mm naarmuttaja jää kiinni hyvän videokuvan perusteella kuten jää myös parkkipaikalla kolaroija.

Jos auton hankin niin varustan sen varmasti tarkoitukseen sopivalla paikannusjärjestelmällä ja videovalvontajärjestelmällä.

11

2490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M Asentaja 2

      Onhan se älyttömän kallista muille, paitsi sinulle, mutta sinähän myytkin niitä laitteita!

      Autonomistajat maksavat jo nyt ainakin ohjauslukosta, käynnistyksenestojärjestelmästä yms rihkamasta mansikoita, vaikka maksu kuuluisi autovarkaille eikä auton omistajille. Lisäksi nuo laitteet ovat liian vikaherkkiä ja kalliita korjattavia eli siis pelkkää bisnestä ja asiakkaitten kusetusta.

      • Omavalvonta?

        En ole laitteiden myyjä. En koe järjestelmiä kalliiksi vaikka en ole varakas. Maksavat itsensä helposti takaisin ja usein ne voi maksaa pelkästään säästämällä muissa autoilun kustannuksissa.

        Muut turvavarusteet eivät auta lainkaan tässä asiassa joten vertailu on turhaa.

        Kustannukset omaisuuden suojaamisesta on vaikea siirtää varkaille ja vahingontekijöille joten valitettavasti itse on jokaisen omaisuutensa suojattava.


    • pappendahl

      Valvonta- ja seurantavehkeet ihan hyvä juttu. Asennan ilman muuta, jos 26.06.-07 varastettu ikivanha sinipressuinen pakuni RMY-801 löytyy. Vaan mikä taho löytää. Poliisi ei ainakaan. Tämmöinen käsitys minulla on kohta kuukausi varastuksen jälkeen.

      KANSALAISYHTEISKUNTA, NETTIYHTEISÖ.

      Jospa joku nuorempi guru osaisi perustaa sivun/sivuston, jossa porukalla kautta Suomen haetaan varastettuja autoja. Se olisi satavarmasti tehokkaampi konsti saada omaisuus takaisin ja konnat kiikkiin kuin nykyinen rikosilmoitus poliisille -virallisväylä.
      Rikosuhrien massiivinen vastahyökkäys olisi signali myös konnille, että autovarastelu voipi käydä terveyden päälle...

      • riimu

        Kieltämättä. Kun vain ajanmyötä ihmiset löytäis sen sivuston. Mutta se on vaan siinä, että siellä tuskin vaivautuisi käymään muut kuin sellaiset joitten auto on varastettu? Ja joilla ei ole ollut varkausvakuutusta.


    • xxhumhum

      No suosittele sitten niitä "järjestelmiä"? Mistä niitä saa vaivattomasti? Tutkin vähän tällaista äskettäin ja aika vaivalloiselta tuntui silloin. Mutta jos sulla on jotain hyvää järjestelmää suosittaa olen kiinnostunut. Kyseessä 1/2 vuotta vanha auto joka uutena maksoi noin 40 kEUR. Käynnistyksenesto ja varashälytin siinä on jo...

      • xxhumhum

        Taitaa sittenkin olla mahdottoman kallista ja vaivalloista kun ei kuulu yhtään vastausta...?!??

        Niin että kuolleena syntynyt idea?


      • tttttttttttttttttttttt
        xxhumhum kirjoitti:

        Taitaa sittenkin olla mahdottoman kallista ja vaivalloista kun ei kuulu yhtään vastausta...?!??

        Niin että kuolleena syntynyt idea?

        Onhan tuollainen jo olemassa. Vilkaise www.tramigo.net. Hinta ei päätä huimaa, saati sitten käyttökustannukset.


      • Marinekauppa mies
        tttttttttttttttttttttt kirjoitti:

        Onhan tuollainen jo olemassa. Vilkaise www.tramigo.net. Hinta ei päätä huimaa, saati sitten käyttökustannukset.

        Täältä sitä Tramigoa sitten saa jos joskus tulisi hankittua ja vaikka osamaksulla: www.Marinekauppa.com


    • minä poistan oikeasta kuski...

      renkaasta viikonlopuiksi kolmepulttia ja niihin valepultit.Yksi pultti ei kestä revitystä ollenkaan ja jokainen saa poistella vaikka kaikki pultit omasta autostaan koska haluaa.

    • toope

      Eikö se riitä, että autossa on piilotettuna halpa kännykkä. Eikö operaattori saa sitä paikannettua tekniikkansa avulla. Ja eikö sen kännykän laturiin näppäräkaveri saa yhdistettyä virtapiuhoja.

    • Tramigot

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe