Olen joutunut syömään näitä lääkkeitä. Nyt on alkaneet kivut helpottaa, mutta mitäs minä tämän lääkityksen kanssa teen? Kumpi on vaarallisempaa tai koukuttavampaa? Kumman alasajon aloitan ensiksi? Sen verran kauan syönyt, että varmaan jonkunlaista riippuvuutta on ehtinyt tulla.
Turha kehoittaa lääkärille. Kuukauden päästä on vasta aika. Enkä näitä nyt enää haluaisi syödä, kun ei ole ihan pakko.
Tramal ja Lyrica
5
3055
Vastaukset
- M.H.
Tramal on eräänlainen opiaatti (jolla on muitakin vaikutuksia), eli siihen voi kyllä tulla riippuvuus, mutta Lyrica on antikonvulsantti eli epilepsialääke, johon ei tule riippuvuutta. Epilepsialääkkeet olisi sekin kuitenkin hyvä lopettaa vähitellen (koska elimistö tottuu lääkkeen vaikutukseen, mikä ei ole sama kuin riippuvuus), eli jos syöt vaikkapa kolme kapselia päivässä, niin ensin vähennetään kahteen, jonkin ajan päästä (esim. kolme päivää) yhteen ja sitten taas vähän ajan päästä nollaan.
Kumpikaan näistä lääkkeistä ei ole mitenkään sinänsä "vaarallista". Mutta varmaankin Tramalista kannattaisi ensiksi yrittää hankkiutua eroon, mutta hitaamalla aikataululla kuin tuosta Lyricasta. Kuuntele kroppaasi, sillä paljon riippuu siitä, kauanko olet sitä syönyt, millä annoksella, sekä yksilöllisestä vaihtelusta. Voi hyvin olla, ettei sinulla ole juurikaan riippuvuutta siihen ja voit lopettaa sen muutamassa päivässä, mutta voi olla, että siihen menee useita viikkojakin.- mutta jos
et ole huomannu vielä siitä refloja niin eiköhän se onnistu. komppaan äskeistä kirjoittajaa, ja se vielä että bentsoilla voi rauhoitella oloa jos siltä tuntuu ton tramalin jälkeen.
- aloittaja
Mitä tarkoitaa refloja?
Olen nyt vähän vähentänyt tramalia. Joskus jätän päivälääkkeen ottamatta kokonaan. Otan siis niinku tarvittaessa. Kipukin vaihtelee, välillä helpottaa ja välillä kiusaa tosissaan.- elikkä
vieroitusoireet. moni on joutunut ikävään tilanteeseen just esim. tramalin takia. mutta jos hyvältä tuntuu niin hyvä.
- Aloittaja
elikkä kirjoitti:
vieroitusoireet. moni on joutunut ikävään tilanteeseen just esim. tramalin takia. mutta jos hyvältä tuntuu niin hyvä.
Kiitos, kun valistit. Aina sitä jotakin uutta oppii.
Kiitos, kyllä tässä vissin ihan hyältä tai ainkin kestää.
Olen Tramalia vähennellyt, mutta nyt on taas päivälääkkeen aika 8D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171