Väsyttääkö antibiootit?

kuurilainen

Mulla on AB-kuuri päällä ja voi luoja tätä väsymystä, johtuneekohan lääkkeestä vai vain yleisestä masesta kun aina vaan sataa....

13

16592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johtuu

siitä tulehduksesta joka elimistössäsi jyllää ja johon sen kuurin olet saanut...

• akneminä

Mulla on 5-vuotta ollut akne ja vihdoinkin päädyin hakemaan siihen lääkkeen, antibioottikuurin, ja heti aloittamisen jälkeen on alkanut väsyttää hirmuisesti, jatkunut n. kuukauden, koko pillereiden popsimisen ajan. Vai oletko sitä mieltä että olen 5 vuotta ollut jo väsynyt aknetulehduksen takia?

• johtua

myös antibiooteista.

• Antibiooteista

Antibiootit eivät väsytä

• johtua
        Antibiooteista kirjoitti:

Antibiootit eivät väsytä

myös antibiooteista.
        Myös antibiootit voivat väsyttää.

• Ei väsytä
        johtua kirjoitti:

myös antibiooteista.
        Myös antibiootit voivat väsyttää.

Laitapa malliksi joku antibiootti, joka väsyttää, eli itse aineessa on väsyttävä ominaisuus - ja minkälaisella tutkimusasetelmalla se on tutkittu.

• johtua__
        Ei väsytä kirjoitti:

Laitapa malliksi joku antibiootti, joka väsyttää, eli itse aineessa on väsyttävä ominaisuus - ja minkälaisella tutkimusasetelmalla se on tutkittu.

Subjektiivisena tuntemuksena useilla käyttäjillä antibioottien mahdollisista sivuvaikutuksista johtuva väsymys.

Luulisin, että sellainen henkilö, joka haluaa tietää antibiooteista aineosia ja isompia tutkimuksia, etsii vastausta jostain muualta kuin suomi24-keskustelupalstalta.

Tähän keskusteluun en enää palaa.

• Siitä,
        johtua__ kirjoitti:

Subjektiivisena tuntemuksena useilla käyttäjillä antibioottien mahdollisista sivuvaikutuksista johtuva väsymys.

Luulisin, että sellainen henkilö, joka haluaa tietää antibiooteista aineosia ja isompia tutkimuksia, etsii vastausta jostain muualta kuin suomi24-keskustelupalstalta.

Tähän keskusteluun en enää palaa.

Että kaiken maailman "asiantuntijat" kirjoittelevat kaiken maailman palstoille totuuksina, että antibiootit väsyttävät, jolloin herkkäuskoisimmat tulkitsevat subjektiivisesti kokemansa väsymyksen johtuvan niistä, eikä esim. siitä, että tauti valvottaa ja aiheuttaa katkonaista yöunta mm. kuumeen ja tukkoisten röörien vuoksi.

• ,:nviilaaja

En usko, että sade johtuisi lääkkeestä tai yleisestä masesta.

• kärsätukos

kukuu kukkuu kaukana nukkuu ja sillai

• Anonyymi

Väsymyksestä löytyi lähinnä keskustelupalstakommentteja, poikkeuksena fluorokinoloniantibiootti ja jotkin muut antibiootit:

"Fluorokinoloniantibiootin käyttö tulee lopettaa myös, jos potilas saa hermostoon kohdistuvia haittoja, kuten pistelyä, väsymystä, masennusta, sekavuutta, itsemurha-ajatuksia, unihäiriöitä, näkö- ja kuulo-ongelmia tai maku- ja hajuaistin muuttumista."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/feaaca79-e4d9-4215-866c-4dcebaaee5c8

"antibiotics are not typically known for causing tiredness directly ...

Some antibiotics can cause fatigue or drowsiness as possible side effects. A 2020 articleTrusted Source states a small number of people may experience fatigue after taking vancomycin (Firvanq) or itraconazole (Sporanox, Tosura)."

fatique = uupumus, väsymys
      https://www.medicalnewstoday.com/articles/do-antibiotics-make-you-tired

Jotkin silmätipat näyttävät silti tuottavan osalle väsymystä (harvinaista?), kun hakee

eye drops cause fatique

• Anonyymi

Kokeile vaihteeks työntekoa, niin ei väsytä ja masenna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1201
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1068
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      800
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      794
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      740
    6. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      649
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      642
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      48
      642
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      607
    10. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50