Mulla on AB-kuuri päällä ja voi luoja tätä väsymystä, johtuneekohan lääkkeestä vai vain yleisestä masesta kun aina vaan sataa....
Väsyttääkö antibiootit?
13
16592
Vastaukset
- johtuu
siitä tulehduksesta joka elimistössäsi jyllää ja johon sen kuurin olet saanut...
- akneminä
Mulla on 5-vuotta ollut akne ja vihdoinkin päädyin hakemaan siihen lääkkeen, antibioottikuurin, ja heti aloittamisen jälkeen on alkanut väsyttää hirmuisesti, jatkunut n. kuukauden, koko pillereiden popsimisen ajan. Vai oletko sitä mieltä että olen 5 vuotta ollut jo väsynyt aknetulehduksen takia?
- johtua
myös antibiooteista.
- Antibiooteista
Antibiootit eivät väsytä
- johtua
Antibiooteista kirjoitti:
Antibiootit eivät väsytä
myös antibiooteista.
Myös antibiootit voivat väsyttää. - Ei väsytä
johtua kirjoitti:
myös antibiooteista.
Myös antibiootit voivat väsyttää.Laitapa malliksi joku antibiootti, joka väsyttää, eli itse aineessa on väsyttävä ominaisuus - ja minkälaisella tutkimusasetelmalla se on tutkittu.
- johtua__
Ei väsytä kirjoitti:
Laitapa malliksi joku antibiootti, joka väsyttää, eli itse aineessa on väsyttävä ominaisuus - ja minkälaisella tutkimusasetelmalla se on tutkittu.
Subjektiivisena tuntemuksena useilla käyttäjillä antibioottien mahdollisista sivuvaikutuksista johtuva väsymys.
Luulisin, että sellainen henkilö, joka haluaa tietää antibiooteista aineosia ja isompia tutkimuksia, etsii vastausta jostain muualta kuin suomi24-keskustelupalstalta.
Tähän keskusteluun en enää palaa. - Siitä,
johtua__ kirjoitti:
Subjektiivisena tuntemuksena useilla käyttäjillä antibioottien mahdollisista sivuvaikutuksista johtuva väsymys.
Luulisin, että sellainen henkilö, joka haluaa tietää antibiooteista aineosia ja isompia tutkimuksia, etsii vastausta jostain muualta kuin suomi24-keskustelupalstalta.
Tähän keskusteluun en enää palaa.Että kaiken maailman "asiantuntijat" kirjoittelevat kaiken maailman palstoille totuuksina, että antibiootit väsyttävät, jolloin herkkäuskoisimmat tulkitsevat subjektiivisesti kokemansa väsymyksen johtuvan niistä, eikä esim. siitä, että tauti valvottaa ja aiheuttaa katkonaista yöunta mm. kuumeen ja tukkoisten röörien vuoksi.
- ,:nviilaaja
En usko, että sade johtuisi lääkkeestä tai yleisestä masesta.
- kärsätukos
kukuu kukkuu kaukana nukkuu ja sillai
- Anonyymi
Väsymyksestä löytyi lähinnä keskustelupalstakommentteja, poikkeuksena fluorokinoloniantibiootti ja jotkin muut antibiootit:
"Fluorokinoloniantibiootin käyttö tulee lopettaa myös, jos potilas saa hermostoon kohdistuvia haittoja, kuten pistelyä, väsymystä, masennusta, sekavuutta, itsemurha-ajatuksia, unihäiriöitä, näkö- ja kuulo-ongelmia tai maku- ja hajuaistin muuttumista."
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/feaaca79-e4d9-4215-866c-4dcebaaee5c8
"antibiotics are not typically known for causing tiredness directly ...
Some antibiotics can cause fatigue or drowsiness as possible side effects. A 2020 articleTrusted Source states a small number of people may experience fatigue after taking vancomycin (Firvanq) or itraconazole (Sporanox, Tosura)."
fatique = uupumus, väsymys
https://www.medicalnewstoday.com/articles/do-antibiotics-make-you-tired
Jotkin silmätipat näyttävät silti tuottavan osalle väsymystä (harvinaista?), kun hakee
eye drops cause fatique - Anonyymi
Kokeile vaihteeks työntekoa, niin ei väsytä ja masenna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595