Mulla on kanssa kiva suku

Tai oikeastaan perhe

Jos olen kipeänä, soitetaan ja kysytään onko ruokaa, tarvitseeko käydä kaupassa jne., ovat oikeasti kiinnostuneita/huolestuneita. Ja kaikki muutkin asiat, jos vaikka hakee opiskelupaikkaa, uutta työpaikkaa jne. tukevat ja ovat kiinnostuneita. Eivät kuitenkaan "tunge nokkaansa joka paikkaan". Viikottain pyydetään käymään. Syntymäpäivä muistetaan. Ja jokaisella on joku osa-alue, jonka osaa hyvin ja aina voi kysyä neuvoa/apua. Totta kai myös itse pyrin olemaan apuna ja tukena mahdollisimman paljon. Myös ei voi sanoa ja siitä ei loukkaannuta. Joskus tuntuu, että ovat liiankin kilttejä ja yritän välttää, etten käytä tätä kiltteyttä hyväkseni. Toki ihmisillä on ärsyttäviäkin piirteitä, mutta kun koko ikänsä näiden ihmisten kanssa elänyt niin nekin osaa hyväksyä. Isovanhemmat ovat jo kuolleet ja muut sukulaiset asuvat kaukana, mutta heidänkin seurassaan viihtyy silloin harvoin, kun tavataan.

Aika hurjalta kuulostavat nuo jutut tuolla suku on pahin puolella. Aika useasti tuntuu riidat johtuvan rahasta. Odottavatkohan ihmiset vähän liikaa? En minä ainakaan oleta, että sukulaiseni antaisivat minulle rahaa tai kallita lahjoja. Jokainen vastaa omasta toimeentulostaan itse ja myös päättää omasta rahankäytöstään itse. Kyllä välittäminen ja neuvominen ja esim. auttaminen muutossa, autokyyti joskus yms. (auttamisessakin on tietysti rajansa, automekaanikon ei tarvitse ilmaiseksi aina korjata sukulaisen autoa tai remonttimiehen remontoida asuntoja)ovat paljon tärkeämpiä.

2

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatka samaan malliin!

      Sama homma mulla. Ja kiva näin (kun toisin päin :) )

      • Sukuunsa suden pennut tulevat

        Vuosien saatossa sukulaisille tulee aina joskus kinaa, väärinymmärrystä ja suoranaisia riitoja.

        Perintöasiat ovat käsittääkseni suurin syy siihen, että välit joksikin aikaa saattavat viiletä, jopa mennä katkolle.

        Itse olen hyvin skeptinen silloin kun kuulen jonkun hehkuttavan kuinka hyvä ja kiva suku hänellä on.
        Kyseessä on aina vuorovaikutus ja nk. kemioiden yhteen sopivuus.
        Kuten työyhteisössä, niin sukulaissuhteissakin joku serkku, eno, täti, tai sisar, on "helppo" ihminen, rauhaa rakastava, ja kokee kiivasluonteisemman lähisukulaisensa seuran rasittavana ja ahdistavana.

        Mielestäni tällä Suhteet ja tunteet - palstalla on hyvä saada myöskin tuulettaa, eli purkaa suruaan ja pahaa mieltään sukulaisten aiheuttamien loukkausten ilmaisuun.

        Joku sanoi, että hurjalta kuulostavat nuo sukulaisten toisiaan ruotivat kirjoitukset, mutta eikö totta, että kiltti ja hyväkin, sukuaan kehuskeleva, lukee mielellään "kauhujuttuja" hankalista sukulaissuhteista.
        Taidamme olla kaikki ainakin jossain määrin sensaationälkäisiä.
        Ainakin harmoonisessa perhe ja sukulaisyhteisössä elävä voi pikkuisen röyhistellä rintaansa: "ei meillä tuollaista ole."
        Kuitenkin kun tarkemmin ajattelee, niin eiköhän sitä ole ja joskus ollut. Ainakin niitä luurankoja siellä kaapissa:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe