Jos olen kipeänä, soitetaan ja kysytään onko ruokaa, tarvitseeko käydä kaupassa jne., ovat oikeasti kiinnostuneita/huolestuneita. Ja kaikki muutkin asiat, jos vaikka hakee opiskelupaikkaa, uutta työpaikkaa jne. tukevat ja ovat kiinnostuneita. Eivät kuitenkaan "tunge nokkaansa joka paikkaan". Viikottain pyydetään käymään. Syntymäpäivä muistetaan. Ja jokaisella on joku osa-alue, jonka osaa hyvin ja aina voi kysyä neuvoa/apua. Totta kai myös itse pyrin olemaan apuna ja tukena mahdollisimman paljon. Myös ei voi sanoa ja siitä ei loukkaannuta. Joskus tuntuu, että ovat liiankin kilttejä ja yritän välttää, etten käytä tätä kiltteyttä hyväkseni. Toki ihmisillä on ärsyttäviäkin piirteitä, mutta kun koko ikänsä näiden ihmisten kanssa elänyt niin nekin osaa hyväksyä. Isovanhemmat ovat jo kuolleet ja muut sukulaiset asuvat kaukana, mutta heidänkin seurassaan viihtyy silloin harvoin, kun tavataan.
Aika hurjalta kuulostavat nuo jutut tuolla suku on pahin puolella. Aika useasti tuntuu riidat johtuvan rahasta. Odottavatkohan ihmiset vähän liikaa? En minä ainakaan oleta, että sukulaiseni antaisivat minulle rahaa tai kallita lahjoja. Jokainen vastaa omasta toimeentulostaan itse ja myös päättää omasta rahankäytöstään itse. Kyllä välittäminen ja neuvominen ja esim. auttaminen muutossa, autokyyti joskus yms. (auttamisessakin on tietysti rajansa, automekaanikon ei tarvitse ilmaiseksi aina korjata sukulaisen autoa tai remonttimiehen remontoida asuntoja)ovat paljon tärkeämpiä.
Mulla on kanssa kiva suku
2
1117
Vastaukset
- Jatka samaan malliin!
Sama homma mulla. Ja kiva näin (kun toisin päin :) )
- Sukuunsa suden pennut tulevat
Vuosien saatossa sukulaisille tulee aina joskus kinaa, väärinymmärrystä ja suoranaisia riitoja.
Perintöasiat ovat käsittääkseni suurin syy siihen, että välit joksikin aikaa saattavat viiletä, jopa mennä katkolle.
Itse olen hyvin skeptinen silloin kun kuulen jonkun hehkuttavan kuinka hyvä ja kiva suku hänellä on.
Kyseessä on aina vuorovaikutus ja nk. kemioiden yhteen sopivuus.
Kuten työyhteisössä, niin sukulaissuhteissakin joku serkku, eno, täti, tai sisar, on "helppo" ihminen, rauhaa rakastava, ja kokee kiivasluonteisemman lähisukulaisensa seuran rasittavana ja ahdistavana.
Mielestäni tällä Suhteet ja tunteet - palstalla on hyvä saada myöskin tuulettaa, eli purkaa suruaan ja pahaa mieltään sukulaisten aiheuttamien loukkausten ilmaisuun.
Joku sanoi, että hurjalta kuulostavat nuo sukulaisten toisiaan ruotivat kirjoitukset, mutta eikö totta, että kiltti ja hyväkin, sukuaan kehuskeleva, lukee mielellään "kauhujuttuja" hankalista sukulaissuhteista.
Taidamme olla kaikki ainakin jossain määrin sensaationälkäisiä.
Ainakin harmoonisessa perhe ja sukulaisyhteisössä elävä voi pikkuisen röyhistellä rintaansa: "ei meillä tuollaista ole."
Kuitenkin kun tarkemmin ajattelee, niin eiköhän sitä ole ja joskus ollut. Ainakin niitä luurankoja siellä kaapissa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html4486795Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh6795760Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html4203706- 823322
- 843276
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M6713214Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola4503122Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936