Pienempi kuin kukaan teistä

Toteaja

Naiset/tytöt täällä väittävät olevansa pieniä kun ovat pari senttiä alle 160cm tai kun esim. ovat 155cm ja painavat 45kg. En sano että olette väärässä, en oikeesti. Mutta mä en pidä teitä pieninä. Entinen paras kaverini oli yks nainen (tuolloin parikymppinen) joka oli 143cm ja painoi vähän alle 30kg. Sen mutsi ja siskot olivat samaa kokoluokkaa. Ei ollut persjalkanen, ei kääpiö, ei vammanen, ei alikehittynyt. Oli vain lyhyt ja oikeasti siro. Muotoja oli silti, suht isot rinnat ja lantiota. Mutta tosi siroluinen tyttö, ja aika hoikka. Käytti lastenvaatteita lähinnä. Ei ollut mikään anoreksia, ei luut törröttänyt, eikä mitään ongelmia. Tytön suvussa kaikki olivat todella siroja ja lyhyitä. Täytyy sanoa että jos pidätte tällaisia ihmisiä sairaina niin olen eri mieltä. Hän ja kaikki hänen perheessä ovat järjettömän terveitä. Hän ei ole KERTAAKAAN elämässään ollut sairas, edes vilustunut. Se että hän oli niin pieni ei vaikuttanut harmittavan häntä oikeastaan ollenkaan. Ei ihmiset sille ihmeemmin viittiny *ittuilla koska hän oli niin nätti. Eikä tämä bestikseni välittänyt kusipäitten mielipiteistä yhtään, ja se oli yks ihailtavampia piirteitä hänessä. Naiset ja varsinkin suomalaiset naiset osaavat olla todella kateellisia ja inhottavia kun jostain ilmestyy nätimpi nainen. Joka tapauksessa ystäväni ei kärsinyt millään tavoin pienestä koostaan. Jossain vaiheessa hän muutti takaisin kotimaahansa Japaniin.
Ystävyytemme alussa mun käsitys siroudesta ja lyhyydestä muuttui. Mulle 155-senttinen nainen ei ole lyhyt. Naishenkilön täytyy olla alle 150cm että mä pitäisin sitä lyhyenä. Ja mitä sirouteen tulee niin täytyy olla todella siro että pitäisin sirona.
Sen mä oon huomannut että jos on isoluinen niin vaikka rasvaprosentti olisi kuinka alhainen niin sitä ei koskaan näytä erityisen hoikalta. Mutta jos on siroluinen ja alhanen rasvaprosentti niin ihmiset ovat niiin "huolestuneita", koska sitä näyttää niin hennolta. Tunnen yhden naisen joka on 160cm ja painaa 48kg, muttei todellakaan näytä hoikalta isojen luittensa takia. Se on niin että luilleen ei voi mitään, läskeille voi yleensä. Sitten on ihmisiä jotka eivät pysty laihtumaan, on semmoset geenit. No, aina voi tehdä hiuksilleen ja naamalleen jotain, esim. meikata iho pilalle ja värjätä hiukset pilalle. Ja vaatteilla voi peittää huonoja puolia ja korostaa mahdollisia hyviä puolia.
Nyt tuli jauhettua ihan liikaa. Halusin oikeastaan vaan sanoa että mulla on oma erikoinen käsitykseni lyhyydestä ja siroudesta, joka poikkeaa aika paljon tän palstan naisten käsityksistä. Mä toivon että vaikka teillä joillain onkin hyvä kroppa muotoineen ja täydellisine vartalonsuhteineen niin ette antaisi kusen nousta päähän, koska just semmoset narsistiset oman kroppansa palvojat vittuilevat sitten niille joilla muutenkin on huono itsetunto. Lyhyesti, älkää miettikö liikaa ulkonäköä, omaa tai toisten. Se johtaa aina joko narsismiin tai masennukseen. Mullakin on tässä asiassa parantamisen varaa...

17

2233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tarkoitettu

      ihmisille, jotka haluavat keskustella (suomalaista) keskipituutta lyhyempien, erityisen hoikkien tai muuten vain jostakin kohdasta (aikuisten vaatteiden) normaalistandardia pienempien kokojen käytöstä, vaatteiden hankkimisesta ja jakaa edellämainittuihin liittyviä vinkkejä.

      Ei tämä palsta ole sitä varten, että täällä joku haluaisi korostaa olevansa erityisen pieni, siro tai laiha!

      Sitä varten on keksitty esimerkiksi rate my- sivustot ja missikisat.

      Minusta ainakin on mahtavaa, että on paikka jossa tapaa muitakin alle keskipituisia.

      • sille!!

        Vai lopetetaanko tämä palsta kun Suomesta ei löydy muita pienikokoisia kuin aloittajan ystävä ja hänen sukunsa... Mitäs me täällä enää pyöritään, ollaan saatu armahdus pienuuden kiroista ja voidaan siirtyä muille palstoille :p

        Aloittaja voi jatkaa ystävättärensä ylistämistä ;)


      • perustaa
        sille!! kirjoitti:

        Vai lopetetaanko tämä palsta kun Suomesta ei löydy muita pienikokoisia kuin aloittajan ystävä ja hänen sukunsa... Mitäs me täällä enää pyöritään, ollaan saatu armahdus pienuuden kiroista ja voidaan siirtyä muille palstoille :p

        Aloittaja voi jatkaa ystävättärensä ylistämistä ;)

        kokonaan uusi palsta... "keskikokoa vain vähäsen pienempien, itseään siroksi luulevien pukeutuminen" ;)

        Heh, minkäs teet kun lantionympärys on suunnilleen kuin aikuisella naisella, mutta pituus loppuu jaloista kesken. Se täällä taitaa olla useimpien ongelmana.


    • nainen taas

      on ihan eri kuin suomalainen nainen! Ne ovat kaikki pieniä ja siroja! Ei voi vertailla!

      • vai niin

        ja kiinalaiset, ne vasta pieniä ovat, ihan kaikki. Ja syövät riisiä koko ajan ja kuuntelevat perinnemusaa. Huh.


    • sentään.

      • tämä oli

        mielenkiintoinen juttu.


    • 157 cm

      En miettisi pituuttani tai edes pitäisi itseäni lyhyenä tai pienenä, mutta kun vaatekaupassa on vuodesta toiseen törmännyt siihen, että koot usein loppuvat kesken tai ainakin kompastuu lahkeisiin, alkaa tuntemaan tarvetta tällaiselle palstalle. Ei minussa mielestän silti mitään vikaa ole, mutta on kiva kuulla vinkkejä, mistä löydän sopivia vaatteita.

      • 157 cm

        "Mä toivon että vaikka teillä joillain onkin hyvä kroppa muotoineen ja täydellisine vartalonsuhteineen niin ette antaisi kusen nousta päähän, koska just semmoset narsistiset oman kroppansa palvojat vittuilevat sitten niille joilla muutenkin on huono itsetunto. "

        Mä en ole kyllä tajunnut miksi ihmeessä mulla nousisi kusi päähän sen vuoksi, että seison lahkeiden päällä sovituskopissa. Ja miksi ihmeessä kuvittelet, että pienikokoisuus tarkoittaisi, että olisi hyvät muodot ja vartalonsuhteet? (No ei ole, jos kiinnostaa.) Ja miksi se, että olen sattunut perimään geenit melko pieneen vartaloon tarkoittaisi, että palvoisin sitä enemmän kuin muutkaan?


    • menneessä aikamuodossa:

      "Entinen paras kaverini oli yks nainen"
      huom! OLI

    • sininen mustikka

      Itse olen 147-senttinen (ja jos joku kysyy, niin "siinä 150 cm kieppeillä" - alle 150-senttistä kun pidetään epänormaalin lyhyenä ja vammaisena). Ennen painoin 43 kiloa, mutta nykyään 55 kg. En näytä niin lyhyeltä kuin olen, tai sanoisinko näin: en näytä epänormaalin lyhyeltä, vaikka lyhyt olenkin.

      Tuolloin 43-kiloisenakin minulla oli muotoja (ja silti ympärilläni kauhisteltiin, kuinka pitäisi lihoa!), mutta tänä päivänä tuo reilu 10 kiloa on kerääntynyt takapuoleen/lantiolle ja rintoihin... en oikein tiedä, voiko minua enää joidenkin mielestä sanoa "pieneksi", kun kilojakin on, mutta ainakin kaikki tuttavani pitävät minua oikein ultimatepienenä. En kyllä itsekään kuvailisi itseäni ainakaan isoksi.

      Toisinaan tuntuu hassulta, kun 160-senttinen kuvailee itseään lyhyeksi. 155-senttinenkään ei mielestäni enää ole mitenkään erityisen pieni, vaikka rajoilla haahuileekin. Ja mielestäni kilot eivät vaikuta "pienuuteen" tai "suuruuteen", jos niitä nyt ei ole ihan hillittömästi.

      • ................

        No tottakai susta tuntuu hassulta jos 160 sanoo olevansa lyhyt, ovathan he Sinusta pitkiä. Mutta otetaanpa objektiivinen näkökanta: 160 cm on kuitenkin selkeästi keskivertoa lyhyempi Suomessa.

        Itse olen 160 cm, 51 kg, vaatekoko 32 tai 34, ja tunnen itseni täällä Suomessa pieneksi. Olimme tosin lomalla Azoreilla kesäkuussa ja tunsin siellä itseni normaalikokoiseksi, jopa pitkäksi. Sikäläiset naiset kun olivat lyhyitä ja hoikkia, paljon lyhyempiä kuin minä. Kaikki on siis suhteellista.

        Koko 32 tai 34 on kuitenkin Suomessa pieni, harva vaatevalmistaja edes tekee kokoa 32. Voin siis hyvällä omalla tunnolla sanoa olevani pienikokoinen. Itseasiassa lääkärikin minulle kerran tokaisi että olen pienikasvuinen :p


      • kuule-
        ................ kirjoitti:

        No tottakai susta tuntuu hassulta jos 160 sanoo olevansa lyhyt, ovathan he Sinusta pitkiä. Mutta otetaanpa objektiivinen näkökanta: 160 cm on kuitenkin selkeästi keskivertoa lyhyempi Suomessa.

        Itse olen 160 cm, 51 kg, vaatekoko 32 tai 34, ja tunnen itseni täällä Suomessa pieneksi. Olimme tosin lomalla Azoreilla kesäkuussa ja tunsin siellä itseni normaalikokoiseksi, jopa pitkäksi. Sikäläiset naiset kun olivat lyhyitä ja hoikkia, paljon lyhyempiä kuin minä. Kaikki on siis suhteellista.

        Koko 32 tai 34 on kuitenkin Suomessa pieni, harva vaatevalmistaja edes tekee kokoa 32. Voin siis hyvällä omalla tunnolla sanoa olevani pienikokoinen. Itseasiassa lääkärikin minulle kerran tokaisi että olen pienikasvuinen :p

        paska. Vaikka olisit keskivertoa sen viis senttiä lyhyempi, et silti mikään pätkä ole. Täällä palstalla on paljon esim. sellasia 152 senttisiä joita sä ketutat.


      • hel....
        kuule- kirjoitti:

        paska. Vaikka olisit keskivertoa sen viis senttiä lyhyempi, et silti mikään pätkä ole. Täällä palstalla on paljon esim. sellasia 152 senttisiä joita sä ketutat.

        Heh, tää alkaa mennä naurettavaksi. Mikä ihmeen ylittämisinto ihmisillä oikein on?? Jos joku valittaa että on vaikea löytää vaatteita, keskivertoa lyhyempi, niin heti on joku toinen sorkkimassa että "minäpäs olen vielä lyhyempi" tai "minulla on vielä vaikeampaa"... niin no, onhan se tietenkin lohdullista huomata että joillakin menee vieläkin "huonommin" kuin itsellä, mutta ei se siihen alkuperäiseen ongelmaan (vaatteiden löytämiseen) anna apua ollenkaan.

        Ei tämä palsta ole mikään kilpailu siitä, kuka on pienin. Tänne voi tulla, jos kokee että vaatteiden ostaminen on hankalaa, koska on jostakin kohtaa keskivertoa pienemmän kokoinen.

        Itsellä on pituutta se maagiset 160cm ja painoakin on peräti 44 kiloa, joten ylimääräistä hihaa ja vyötärökaistaletta sekä lahjetta riittää vaikka ostelisikin xs-kokoa.

        Että voitaisiinko pysyä asiassa, kiitoksia.


      • .................
        kuule- kirjoitti:

        paska. Vaikka olisit keskivertoa sen viis senttiä lyhyempi, et silti mikään pätkä ole. Täällä palstalla on paljon esim. sellasia 152 senttisiä joita sä ketutat.

        asennekasvatusta sinä tarvitset.

        Pienikokoisten muoti ei tarkoita vain lyhyitä - vaan myös PIENIÄ.


    • 174 cm

      Se on kumma juttu, että huolet ja murheet ovay jokaisella kokoon katsomatta. En halua ärsyttää enkä provosoida ketään, mutta itse olen 174 cm pitkä ja painoa on 59 kg. Suurin osa ihmisistä toteaa "mallin mitoissa", mutta itse olisin niin kovin mielelläni lyhyempi! Saisin käyttää AINA iki-ihania korkkareita, mitä korkeampia sen parempi! Mutta ei - jos laitan korkkarit jalkaan, näen lähes jokaisen miehenkin pään yli ja erotun jo sillä joukosta. Vaatekaupoissa ongelma on se, että löydän riittävän pitkät lahkeet ja hihat ilman että vaate on muuten kamala teltta.

      Kaikkinensa olen kyllä kaunis ja näyttävä nainen (näin väitetään), mutta olisi niin kiva kun saisi olla edes hetken pieni ja siro, jota joku kutsuisi söpöksi ja voisi vetää kainaloonsa turvaan.

    • Pieni ihminen

      Minä olen aikuisiässä, kohta parikymppinen ja 135 cm pitkä. Kyllä joskus harmittaa hiukan mutta onneksi korkkarit on keksitty. Ärsyttää kun ihmiset tuijottaa ja supisee mutta minkäs teet..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe