papparaisten isot kädet

poju87878787

Ootte varmaan kiinnittäneet huomiota, niin tämän hetken 55-60 vuotiailla ukoilla on monilla kädet ku lapiot. Mitenhän he ovat moiset saaneet? Onko ne vaan tehneet niin pirusti raskaita töitä?

Monta riskiä nuorta miestä olen nähnyt ja tavannut mutta enpä oikeastaan kertaakaan nähnyt samanlaisia lapiokäsiä kuin näillä vanhoilla karskeilla ukoilla. Saako moiset lapiokädet siis vain iän myötä vai?

Ei mullakaan mitkään pienet nyrkit oo mutta olis kyllä mahtava saada samanlaiset jättiläisnyrkit ku noilla joillaki vanhoilla ukoilla :)

25

7429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asäldöas

läskiä se on, näkeehän sen jo mahastakin! äijät ei muuta vedäkään kuin makkaraa ja kaljaa.

• karuatouhua

kysyjä tarkoittaa kämmeniä, hälmö!! ei käsivartta. Tollasilla vanhoilla pullamössökaupunkilaisäijillä jotka ei ikänään oo tehnyt ruumiillista työtä niin kädet on ihan ku nykynaisilla.

Vanhoilla ukoilla on isot kädet tiedetään, varsinkin niillä jotka on tehneet raskasta työtä ikänsä, kuten lapiohommia ja metsätöitä. Silloin 50v sitten ei ollu mitään juuri koneita vaan kaikki tehtiin käsin, kuten esim hiekan ajo peräkärryyn ja viljan ajo lavalta siiloon jne jne. Nykyajan ihminen ei edes viitseis koskea lapioon, saati sitten nostaa sitä maasta.

• poju87878

juu ei kyl mä nyt tarkotan vähän eri asiaa :)

Niillä ukoilla joista puhuin, kyllä näkee ettei ole kyseessä mikään rasva, ja sitä paitti aika mestari saa olla että saa karskit nyrkit lihottamalla.

Monesti oikeen hirvittää ku kättelee sellasia, ku oma kätönen tuntuu niin pieneltä :P

• työtä_

Ne on tehnyt raskasta työtä kymmeniä vuosia.
      Työ on ollut raskaampaa kuin kova sali treeni.
      Jos oot huomannu niillä myös usein väärät sääret. Kannettavat taakat on ollu niin suuria että sääret on taipunut.

• putkitukka

Luut kasvaa rasituksessa. Sitämyöden myös kämmenten koko. Eikä ne luut siitä mihinkään sitte surkastu vaikka hommat loppuu vanhempana.

Joo noita hommia ne on tehny enemmän kuin salilla kukaan, treeni vaan on erilaista kun saliukoilla, rankempaa se oli ja paljon.
      Sillon vedettiin vielä rasvasta ruokaa, kukaan välittäny mistään rasvaprosenteista ja silti äijät oli hoikkia. Jos katotte vanhoja valokuvia työlaisista niin ei siellä kukaan ollu läski niinkuin nykyäijät. Ne veti energiaa napaansa, ei sitä muuten semmosta hommaa olis voinu jaksaa.
      Nykyään jotkut saliukot kehuskelee treenillä, paskan marjat, tunnin äheltävät ja sitten kotiin vetämään proteiinipirtelöä. Ennen vedettiin 10 tunnin päiviä ojankaivuuta lapiolla, tai soranajoa, tai koko päivä tukkisavottaa pokasahalla umpihangessa, viikonloppuisin käytiin mettällä ansoja virittelemässä ja hiihtämässä.

• laiskiainen82

Vai rankempaa... En tiedä mitä sinä siellä salilla teet, pyörittelet peukaloita? Mutta on kunnon sali treeni rakempaa kuin joku kirvesmiehen homma....

• Resident Iivul

Oon miettiny samaa mut sanoisin että tuota näkee jo alle 50-vuotialla.

Jotakin minimaalista luiden kehitystä kai tapahtuu 60-vuotiaaksi asti,mut suurin osa sulkeutuu jossain kaksvitosena.

Monilla tyypeillä on läskiä mutta silti tuntuu huimalta miten paksut kyynervarret ym. niillä on,vaikka eivät ole mitään voimailijoita,jonkun verran salia jotkut,toiset maanviljelijöitä,toiset jotain optikkoja tms.

Ite oon 22.

• karuatouhua

MOnasti nuorempana noi ukot on harrastanut kanssa voimalua ihan kotioloissa ja myös yleisurheilua. Ei sillon ollu mitään punttisaleja, painot tehtiin itse, säkkejä nostettiin ja valettiin betonista kiekkoja johonkin kärrynakseliin ja sitä heivattiin ylös alas..

• piippolan vaari

työntäkää ne papparaisten kädet ny jo perseeseen. ja ruvetkaa reenaan. on niitä pieni kämmenisiäkin papparaisia jotka ovat koko ikänsä kuokkaa vääntäneet.. kyllähän raskas työ venyttää sekä niveliä että luita. mutta faktat on millien luokkaa sanoo jussi kun kuokkaa muokkaa.

• fffffffsssssss
        piippolan vaari kirjoitti:

työntäkää ne papparaisten kädet ny jo perseeseen. ja ruvetkaa reenaan. on niitä pieni kämmenisiäkin papparaisia jotka ovat koko ikänsä kuokkaa vääntäneet.. kyllähän raskas työ venyttää sekä niveliä että luita. mutta faktat on millien luokkaa sanoo jussi kun kuokkaa muokkaa.

kai asioista saa keskustella? Koko ketjun ideanahan oli lähinnä se että aloittaja halusi tietää miten nää papparaiset on sellaiset kourat saaneet..

• karuatouhua
        fffffffsssssss kirjoitti:

kai asioista saa keskustella? Koko ketjun ideanahan oli lähinnä se että aloittaja halusi tietää miten nää papparaiset on sellaiset kourat saaneet..

piippolan vaarilla vaan on niin pienet kädet että tekee häijyä kun joku muistuttaa isoista käsistä.

• muovaa käsiä

Kyllä lähestulkoon kaikilla fyysisen työn tekijöillä on kämmen- ja kyynärvarren lihakset melko kehittyneet. Parhaiten ehkä sellaisilla, jotka tarvitsevat työssään sormivoimia, esim. mekaanikot yms. Mutta onhan esim. bodareillakin lihaksikkaat kämmenet ja kyynärvarret.

• Maven ja rinnallevedon oheistuotteina kasvoi kyynärvarsien alapuolelle (kämmenpuolelle) massiiviset pahkurat. Kymmenien vuosien konttorirottapuuhastelu haihdutti ne.

• huhhuh mitä juttuu!

HAHHHAHHHAHHAAHHAAHAHAAAHH! Kädet ku lapiot!!! jättiläisnyrkit!!!! _HAAHHAHHHHAHHHHAAAAHHHHH!!!!

• -.Jason.

v*ttu mitä p*skaa.

tuliko kenellekään mieleen että ei ne kourat siitä muutu mihinkään muuten paitsi känsät kasvaa. Heittelitpä sitten p*skaa lapiolla pitkin peltoa kuten Hilippa Simpauttajassa tai veivasit 30 vuotta levytankoa :)

• voimamies

Olen 66v.minullakin on isot nyrkit myös lihaksikkat käsivarret

• aitoBlueteam

vetäkää käteen

• kourasami

Iso kämmen perseessä nyt

• Puuhastelu lapsena luo pohjan?
      Pienenä pentuna oli osallistuttava töihin. Isäni hankki minulle normaalia pienemmän lumilapion sekä kirveen ja pokasahan eyyei ollut mitään syytä olla laiskana. Perkele, alle 10v pentu talvisin puukuurissa pari, kolme kertaa viikossa parin tunnin erissä.
      Veden kantaminen vitutti koska en jaksanut roijata täysiä ämpäreitä. Hellepäivinä 400l/päivä naapurin takaa kaivolta muorin mansikkamaalle.
      12v olin ensimmäisen kerran yksin propsien ja tukkien kuorinnassa.
      Jatko samaa rataa.
      Olin 24v tehdessäni viimeiset oikeasti fyysiset työt. Kutina kiveksissäni kuiskii, että ratkaisevaa on ollut kasvuiässä, murrosiän loppuun mennessä tapahtunut puuhastelu.

• järjenääni

Ei tarvi alottaa pienenä. Tunnen kavereita jotka aloittaneet ruumiillisen elämäntavan vasta yli 30 vuotiaina. Jokaisella luut kasvaneet.

Mä taas olen koko ikäni tehnyt ruumiillisesti rankkaa työtä mutta en omista mitään suuria kouria ja mahtavia käsiä. nakkisormilla saan sormet yhteen ranteen ympäriltä.
      Ei ole edes voimaa tullut.

Miksi amsihit ei ole kaikki sellaisia kaappeja kun heillä se vasta rankka elämä onkin?

Toisilla kasvaa toisilla ei.

Turhaa romantisointia.
      Kaikki maajussit on vahvoja.
      Metsurit ne vasta saatanan vahvoja onkin.
      Metallimies murskaa kädenväännössä luut.
      Vitun marjat.

• Luut kasvaneet 30v jälkeen?! Mutantteja! Totuus on kuitenkin se, että luiden kasvupisteiden sulkeuduttua luut eivät enää kasva!
        Tuota ei muuta mikään.

Kaikki eivät kehity saman kaavan mukaan. Vaikka kasvuiässä riehuisi miten tahansa niin se ei takaa rotevuutta mutta kuitenkin se, että ilman harrastusta olisivieläkin hintelämpi.
        Myös liikakuormitus kasvuiässä saattaa häiritä kasvua vaikka nykyisellään taitaa olla kovin harvinaista.

Vanhemmilla ikäpolvilla alle murrosikäisenä tehty, kehitysvaiheeseen nähden raska työ sekä niukka ravinto, jätti porukan lyhyiksi.
        Iäkkäissä espanjalaisissa se on vielä havaittavissa.

• jumputus

Mun appiukko on juuri tätä ikäluokkaa, ja se on ihan risu noin muuten, mutta forkut ja kämmenet on ihan jäätävät. Äijä painaa ehkä 60kg mutta voimaa on ihan mielettömästi. Ammatiltaan metsuri.

Asentelin viimekesänä siellä loisiessa tuvan kattoon leuanvetotangon. Appiukko sanoi että hän ei oo koskaan kokeillut, veti sitten 15 leukaa niinkun ei mitään. (voi olla että koijasi)

• trernasin

Voimaa saa kun tekee paljon työtä ja jonkun verran jos viitsii tai on mahdollisuutta harrastaa painoilla nostoa suhteellisen oikealla nostotekniikalla ja ihan nuorena.

Olen samankaltaisen elämän elänyt kuin vm-43

Minä synnyin 1972 ja jouduin kasvatuskotiin heti lapsesta asti,12 vuoden ikäisenä jouduin toiseen perheseen maalaisperheeseen keskelle korpeen oikein erämaahan rajakuntaan.

Jolloi alkoi taistelu elämästä ja hengissä selviämisestä.

Pakko oli tehdä töitä,aamusta iltaan ja tukki metsään 1985 olin mehtätöissä päivät viikon loppuisin ja koulun jälkeenkin,huh huh kuika raskasta se oli.

Kolmos ropsia märkää puuta vedin silmät ristissä kun kaksi miestä kaatoi puuta,ropsisaksilla sain märkää kuusta vedettyä jotenkin muutamia senttejä hankea pitkin ,munissa asti lunta ja hurjan painavat ropsit joita ei oikein jaksanut liikuttaa,sitten oli kaikkea muuta työtä hirveästi,todella painajaista.

Luulin etten voi hengissä selvitä ja aika oli 1985-1989 jolloin tapahtui tämä elämäni savotat ,jumankauta hiihtää piti joskus kouluun 7 km läpi metsän ilman hiihtolatua ja yksi ainoa asu oli verkkarit ja sukset siis koulussakin 6 luokalle jonne suoraan lensin (jouduin).

Joka välitunti oli hiihdettävä välitunteja oli 4-6 kpl per päivä hiihtää piti ja urheilla.

Kaksi opettajaa koko koulussa he asuivat siinä koulun toisessa päässä,he piirsivät diagrammit käytävälle jota seurattiin koko talvi,välitunti kilometrit ja matka kilometrit.

Huimaa hommaa ,piti hikimärkänä olla tunnit ja viimeistä kilometriä ei hyväksytty jos ei kerennyt luokkaan pulpetin vierelle seisomaan ennen kuin opettaja tuli luokkaan.

Päivässä kilometrejä koululla tuli reilusti,kilometrin latu jota kierettiin ja 4 km oli yleinen määrä joskus viisi km 12 minuutissa ja luokassa ennen opettajaa.

Viikon loput piti pimeessä myös yrittää hiihtää töiden lomassa,jos ei hiihtänyt niin kaiken näki todistus numeroissa siis kaikissa numeroissa.

Sitten loppu tuo 6 luokka lopulta,ja töitä piti painaa ja sukset heitin mäelle,3 sukset meni vuoteen,hirveät määrät normaaliin hiihtäjään nähden,piti hel-vetti kaikki ajat toukokuun kanervikollakin saakeli hiihtää jos lunta vaan näky jossain vähänkin olevan.

No treenasin kun pääsin yläasteelle,7 luokka ja omat painot tehtiin itse metallitunneilla (käsi painot),myöhemmin sitten ostin jo penkit ja valmiit painot levyineen.

Iltapimeässä kun liki 20 lehmän karjatalous muut vasikat ja hiehot oli hoidettu sain luvan aina treenata kylmässä halissa pakkasilla,lämmittelynä käytin 14-15 vuoden ikäisenä 50 kilon jyvä säkkiä,nostin niskaan ja aloin kävellä ja lopulta lenkillä käytiin 50kg säkki niskassa juosten ja kävellen.

Siinä alkoi minun kuntoni olla ihan muissa maailmoissa kuin noiden toisten,27 leukaa liikuntatunnilla opettajan valvonnassa ja en ollut oikein kunnossa,koska levätä en saanut tarpeeksi näiden sijaisperheen työnteettämisen takia.

No mennessäni ammatti kouluun 16 katveella olin suhteellisen pieni mutta kohtuu jäntevä,en ole nähnyt huippuurheilijaa vielä tänäkään päivänä 15-16 vuoden ikäsitä joka ulkoisesti olisi ollut niin treenattu kuin olin,vatsalihakset kuin huippu kehonrakentajalla nykyään,rasvat oli kun mittasin pitkälti alle 10 % .

Nostin omilla painoilla päänpäälle 100kg kun oma painoni oli alle 60kg tuossa 56kiloinen.

maastavedin 15-16 ikäisenä 165kg ja noin 60kg painoisena,hiekkasäkin saatoin nostaa maasta 90kg niskaan ja kävellä sen kanssa .

Olin aika pieni mutta huiman näköinen,penkkiä en jaksanut juuri nostaa,tapanani oli nostaa kun heräsin aamulla kouluun (ammatti kouluun) menin suoraan penkkiin 90kg ja kymmenen nostoa ja sen j älkeen aamu kahvit ja sitten kouluun,tuolloin en siis asunut tuolla kasvatus perheessä enään.

Rakennuksilla töissä ym..kivimiehenä jossa oli vahvoja miehiä kuten eräänä kesänä oli myös maailman vahvin mies palkattu töihin,tuohon aikaan jaksoi mutta sen jälkeen alkoi veltot vuodet,ruummiillinen työ jäi ja voimat meni,mutta ne palautui suhteellisen hyvin kun aloittelin tänä vuonna uudelleen olen 43 vuoden ikäinen mutta selkä ei anna nostaa juuri mitään,mutta käsissä lähinnä sormissa on voimaa.

Olin keväällä niin kovassa kunnossa että lyhythihainen paita oli osittain hankalaa pitää kun ihmiset katsoi käsivarsien suonia ym....jotkut tuli jo sanoaan olenko joku huippu urheilija (nyrkkeilijä) tai vastaava kun olen noin kova kuntoisen näköinen kaveri,olin hiljaa näytin hauista,vaikka en koskaan liielmalti hauista treenannut niin 50kg on nykyisinkin kovin kevyt vaikka omaa painoa ei ole kuin 70kg luokkaa välillä se kävi 105kg jolloin voi sanoa ettei muuta ole kun vaatteet päällä suurennäköinen ei muuten.(85kg kannoin yksin pesukoneet jos tarvitsi)

Nyt 68kg- 70kg olessani olen ulkoisesti niinkin hyvä kuntoinen ettei 20v-25v vuotiaat yleensä ole tässä kunnossa kireydeltään.

Selkä on mikä jarruttaa treenaamisen ja kyynärpäät .Näytän lähes tältä.
      http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.theplace2.ru/archive/franco_columbu/img/Franco_Columbu1.jpg&imgrefurl=http://www.t

• treenasin

Uusin tuon linkin

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.theplace2.ru/archive/franco_columbu/img/Franco_Columbu1.jpg&imgrefurl=http://www.theplace2.ru/photos/Franco-Columbu-md3573/pic-233021.html&h=1720&w=1465&tbnid=Q8qLC3EKgso6AM:&tbnh=186&tbnw=158&usg=__b3ZS6pFzMDsEQFZILN2XRPmdXA0=&docid=b7yxi4DJTCQT2M&itg=1

Tuossa ylläolevassa kuvassa olin tänä kesänäkin kireämmässä kunnossa mutta muutoin vastaavaa,kyseinen henkilö valmenti sylvesterin aikoinaan rocky elokuviin,muttei stallone päässyt rocky kuvissa samaan kuntoon kuin minä olin jo 15-17 vuotiaana ja ilman aineita.

• Kylkyl20

Varmaa se työn tekemisestä johtuu, koska mun isällä on isot kädet ja se o työstäny puuta ja tehny kaikkee rankkaa duuni ku taas mun ukki o ollu opettajana tai jtai nii sen kädet o aika pienet :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2371
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2267
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1456
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1412
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1160
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    Aihe