Alipainoinen ja selluliittia

Tiedoton13

Painan 48 kiloa ja olen 163 senttiä pitkä. Sairastin anoreksiaa ja olen tässä vuoden aikana hitaasti lihonnut takaisin melkein normaalipainoon. Vieläkin on pari kiloa jäljellä (tavoita 50). Menkat ovat olleet poissa jo kohta kaksi vuotta, rintoja ei ole jne.

Mutta minulla on selluliittia. Pohkeissa pahimmillaan kun puristaa ja reisissä myös. Yököttää. Harrastan paljon liikuntaa (kävelen koiran kanssa, juoksen, käyn salilla, tanssin) ja syön terveellisesti ja SILTI. En voi laihduttaa, koska olen jo valmiiksi sillä rajalla että olen alipainoinen.. Voiko tälle tehdä mitään? :( Ehkä suhtaudun itseeni liian kriittisesti, entinen syömishäiriöinen kun olen, mutta tämä ahdistaa todella..

9

2246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-D

      Onneksi olet paranemassa :-)
      Selluliittiä voi todellakin löytyä vaikka olisit kuinka laiha.
      Kokeilisitko kuivakuppausta?
      Se vaikuttaa muutenkin parantavasti ihon kuntoon ja verenkiertoon :-)
      Selluliitti on pieni vika jos ajattelet asiaa oman terveyden kannalta.

    • perinnöllistä???

      Hei, olen itsekin ollut joskus alipainoinen, eikä nytkään ole liikaa, painoindeksi jotain 19,5, mutta selluliitissa löytyy.

      Myös äidilläni on oikeen reippaasti selluliittia, eikä hänkään ole lihava. Oletan että se on periytynyt hänen geeneistään minulle, koska muutenkin kroppani on samanlainen.

      Siskoni on lihava, mutta hänellä taas ei ole lainkaan sellua...kovat ja kauniit reidet ja sääret.

      Itse olen kokeillut "kaikki" mahdolliset kuumat ja kylmät siteet, voiteet, hieronnat, mutta sellu on ja pysyy, ja se on niin rumaa, en kehtaa käydä yleisissä uimaloissa, enkä saunoissa, puhumattakaan, että olisin jotenkin jonkun miehen silmissä seksikäs.
      Siksi olenkin nykyisin sinkku, enkä halua miestä vierelleni. On helpompi elää sen sellun kanssa yksin....tsemppiä sinun yrityksillesi.

      Kuppausta en ole kokeillut, enkä aio enää siihen ryhtyä. Vettä juon joka päivä pari litraa ja käyn salilla ja liikun muutenkin aika paljon.
      Että tasan ei käy onnenlahjat....

    • bgha

      perusvoiteella tai kaupasta ostettavalla selluliitti geelillä voi hieroa kämmenellä selluliittiä. aina suihkun jälkeen ja illalla voi tehdä tämän toimenpiteen. minulla ainakin toimi reisissä. tulokset näkyy n.viikon jälkeen.
      laihduttaminen ei auta selluliittiin vaan kuntoilu. hyvää tekee esim. juoksu,lenkkeily,vatsalihakset,punnerrukset ja venyttely. jos selluliitti ei lähde,voit mennä terveydenhoitajalle tai lääkäriin. myös tiettyjen ruokien välttäminen tuottaa tulosta,kuten esim. spaghetti,hampurilaiset,rasvainenliha(kuten grilli-ruoka),suklaa,rasva-pitoiset keksit ja pizzat.

      • Tiedoton13

        Rasvaan kehoni joka päivä.
        Kuntoilen näin: 2 viikossa juoksua, 2 viikossa kuntosalia, kerran viikossa tanssia, n. 6 kertaa viikossa koiran kanssa kävelyä väh. 30 min. ja venyttelen joka ikinen päivä.
        Syön tosi terveellisesti, en tosiaankaan mitään pullamössöä ja pelkkää hiilihydraattia. :P

        Että jaa-a, taitaa olla vaan geeneissä.


      • bgha
        Tiedoton13 kirjoitti:

        Rasvaan kehoni joka päivä.
        Kuntoilen näin: 2 viikossa juoksua, 2 viikossa kuntosalia, kerran viikossa tanssia, n. 6 kertaa viikossa koiran kanssa kävelyä väh. 30 min. ja venyttelen joka ikinen päivä.
        Syön tosi terveellisesti, en tosiaankaan mitään pullamössöä ja pelkkää hiilihydraattia. :P

        Että jaa-a, taitaa olla vaan geeneissä.

        okei...... selluliitti ei oo kyllä geeneissä,mutta sun keho voi olla sitä mieltä että sä tarvittet sitä selluliittii. tai sitten se voi suojata jotain siellä sun jaloissa.....
        sitten ehkä vois mennä johonkin leikkaukseen.


      • Tiedoton13
        bgha kirjoitti:

        okei...... selluliitti ei oo kyllä geeneissä,mutta sun keho voi olla sitä mieltä että sä tarvittet sitä selluliittii. tai sitten se voi suojata jotain siellä sun jaloissa.....
        sitten ehkä vois mennä johonkin leikkaukseen.

        Voiko selluliitti sitten vähentyä lihoamisella? Ô_o

        Ja joo menen varmaan 15 vuotiaana leikkaukseen. Heti. Huomenna. Jess..


      • bgha
        Tiedoton13 kirjoitti:

        Voiko selluliitti sitten vähentyä lihoamisella? Ô_o

        Ja joo menen varmaan 15 vuotiaana leikkaukseen. Heti. Huomenna. Jess..

        joo kyllä se mun mielestä lähtee. kokeile pyöräilyä se vois auttaa....


      • Siili80
        bgha kirjoitti:

        okei...... selluliitti ei oo kyllä geeneissä,mutta sun keho voi olla sitä mieltä että sä tarvittet sitä selluliittii. tai sitten se voi suojata jotain siellä sun jaloissa.....
        sitten ehkä vois mennä johonkin leikkaukseen.

        Selluliittia keho tuskin tarvitsee...se on ylimääräistä kuonaa kehossa. ¨
        Rasvakudoksella voi suojatehtäviä ollakin...mutta liikahan on aina liikaa. =)


      • bgha
        Siili80 kirjoitti:

        Selluliittia keho tuskin tarvitsee...se on ylimääräistä kuonaa kehossa. ¨
        Rasvakudoksella voi suojatehtäviä ollakin...mutta liikahan on aina liikaa. =)

        okei,niin sillainhan se on. auringon otto auttaa
        ainakin vähäsen. kun reidet ja sääret sai aurinkoa,selluliitti väheni pikkasen.

        meen tänään viikon lopuks mökille(just me ollaan pakkaamassa),eli en voi vastata tällä viikolla. tuun sunnuntai iltana,eli laitakko vastausta tulemaan sunnuntai päivällä tai lauantai iltana.... no kokeile saada se selluliitti pois!:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      98
      2016
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      120
      1578
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      117
      1100
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1030
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      949
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      849
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      784
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      761
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      731
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      653
    Aihe