apua tummiin karvoihin.

minulla on tummat ihokarvat ja osa niistä ei ole kauheen naisellissa paikoissa. luin netistä, että tumma karvoitus voi olla yksi monirakkulaisten munasarjojen oire. Siihen on avuksi jokin lääke, (jonka nimi ei tule millään päähän) jonka lääkäri määrää lääkärissä käynnin jälkeen mahollisesti. Ajattelin kysyä että te jotka kärsitte tummista karvoista ja olette saaneet avuksi nuo lääkkeet, niin miten ne ovat vaikuttaneet? Hidastanut karvan kasvua? Vaalentanut karvoja? vai jotenki muulla tavalla?
5874
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Nuo lääkkeet vaikuttavat karvan kasvuun, ei väriin. Väri vaalenee yleensä vain iän mukana (harmaantuu), eikä sekään ole varmaa.

Ainakin Diane Nova E-pilleri vähentää naisen miestyyppistä karvankasvua vähentämällä testosteronin vaikutusta. En ole varma auttoiko tämä niihin munasarjaongelmiin.

Äänestä
  • Mulla diane nova-pillerit ei auttaneet ollenkaan vaikka muka ehkäisevät hirsutismia :(

    Äänestä

  • onnetonn kirjoitti:

    Mulla diane nova-pillerit ei auttaneet ollenkaan vaikka muka ehkäisevät hirsutismia :(

    voiha vittu... mulla on niitä tai vaihettii cypretyliin (sama asia kuitenki)
    mutta koitan jaksaa toivoa ja odottaa jos tilanne helpottuis. muilla kokemuksia diaenesta???

    Äänestä

  • nella789 kirjoitti:

    voiha vittu... mulla on niitä tai vaihettii cypretyliin (sama asia kuitenki)
    mutta koitan jaksaa toivoa ja odottaa jos tilanne helpottuis. muilla kokemuksia diaenesta???

    ilmoittelehan jos tilanne helpottuu uusilla pillereillä!

    Äänestä

E-pillereitä yleensä määrävät, eivät välttämättä auta ollenkaan. Mene nyt ensin sinne lekurille niin tiedät sitten, onko taustalla joku sairaus vai johtuuko geeneistä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


niijust kirjoitti:

minulla on tummat ihokarvat ja osa niistä ei ole kauheen naisellissa paikoissa. luin netistä, että tumma karvoitus voi olla yksi monirakkulaisten munasarjojen oire. Siihen on avuksi jokin lääke, (jonka nimi ei tule millään päähän) jonka lääkäri määrää lääkärissä käynnin jälkeen mahollisesti. Ajattelin kysyä että te jotka kärsitte tummista karvoista ja olette saaneet avuksi nuo lääkkeet, niin miten ne ovat vaikuttaneet? Hidastanut karvan kasvua? Vaalentanut karvoja? vai jotenki muulla tavalla?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu