olen hiukan alle 50 vuotias nainen. olen syönyt yli vuoden verenpainelääkkeitä ja yrittänyt laihduttaa mutta paino ei putoa. liikun sitten miten paljon tahansa tai syön terveellisesti niin paino tippuu ehkä kilon ja tulee heti takaisin. painoa pitäisi pudottaa 10 kiloa, niin verenpaine laskisi. mutta ystävä sanoi että painon junnaus johtuu takuuvarmasti lääkkeistä. niissä lukeekin että aiheuttaa painon nousua. mitä minä teen? olen ikuisessa noidankehässä tämän kanssa. auttakaa ihmiset jotka olette kokeneet saman!!
verenpainelääkkeet...
toivoton....
3347
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
merkkisiin, sellaisiin joissa on eri vaikuttava aine. Ei kaikilla beetasalpaajilla ole sivuvaikutuksena painonnousua, ei ainakaan omillani.
mitattu kilpirauhasarvot?!
Paineeseeni määrättiin 10mg em. painelääkettä.
Paineet tulivat 117/75 tasoon.
Alettuani käymään 5krt/vko kuntosalilla.
1,5h/krt, syke 110 - 130, sain puolessa vuodessa vähentää annostuksen 0 - 5mg:aan.
Painoni ei muuttunut käytännössä lainkaan.
176cm / 90kg.
Jos pysyn täysin erossa alkoholista en tarvitse lääkitystä lainkaan.
Yksi mökkiviikonloppu aiheuttaa viikon taantuman ja lääkityksen 5mg:aan.
Salpaajista minulla ei ole kokemusta.