http://www.youtube.com/watch?v=TEsi_rSaa4k&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=kF11Dmp8aLw&mode=related&search=
mikä huilu tuolla pojalla noissa videoissa on? ajattelin että se on joku irlantilainen puuhuilu, mutta ku se on tuollainen poikkihuilun tyylinen ja se ei oo poikkihuilu. mikä se on? kiitoksia vastauksista!
mikä huilu?
9
1053
Vastaukset
Irlanninhuilu. Tuolta niitä saa ostaakin:
http://www.irishflutestore.com/- coldn
kiitoksia tiedosta. kuulosti mukavalta ja hienolta soittimelta ja tekisi mieli aloittaa soittaminen, mutta mitenkähän senkään aloittaisin..
- on...
irlantilainen huilu.
Netistä löytyy tietoa ja kuvaa.
http://images.google.fi/images?sourceid=navclient-menuext&ie=UTF-8&q=Irish Flute&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi - coldn
mutta entä kun olen vasenkätinen? myydäänkö vasenkätisille erikseen :O...???
- coldn
mitenkä kannattaa aloittaa soittamaan irlanninhuilua? voiko sen ite opetella vai pitääkö mennä johonkin musiikkiopistoon? ku sinnekkään ei aina pääse ja kansalaisopistoissa ei irlanninhuilua varmaan opeteta? neuvokaa! ja mistä sen vasenkätisen huilun sais? ja minkälainen aloittelijalle kannattaa olla?
- priori
No ei sitä opetettais musiikkiopistossakaan. Ainakin meillä asiantuntemus rajoittuu noihin perinteisiin.
Erehtyivät vielä väittämään perulaisten sikua panhuiluksi, jne... - coldn
priori kirjoitti:
No ei sitä opetettais musiikkiopistossakaan. Ainakin meillä asiantuntemus rajoittuu noihin perinteisiin.
Erehtyivät vielä väittämään perulaisten sikua panhuiluksi, jne...mutta mitenkä aloitan opettelemaan? onko jotain kirjaa missä neuvotaa alkuun ja "opetetaan"?
auttaako yhtään jos menee poikkihuilu tunneille? - samma
coldn kirjoitti:
mutta mitenkä aloitan opettelemaan? onko jotain kirjaa missä neuvotaa alkuun ja "opetetaan"?
auttaako yhtään jos menee poikkihuilu tunneille?Uskoisin, että huilutunnit auttavat. Opettelin itse ensin nokkahuilun. Ongelmaa tuli vain siitä, että on toisistaan poikkeavat saksalainen ja englantilainen systeemi. Ssamalla nokkahuiluopilla pystyin sitten opettelemaan myös saksofonin. Yleensä kaikissa puupuhaltimissa on sama sormitus. Joten nokkahuili tai huilu on ihan ok aloitukseen. En ole soittanut tuota irlantilaista. Yleensä soittimien mukana tulee jotkin ohjeet. Googletettujen kuvien mukaan sormitus ei ole mitenkään erikoinen. Ja kuuleehan sen sitten jos menee väärin.
Toivottavasti joku oikeakin asiantuntija eksyy tänne palstalle ja korjaa mahdolliset virheeni.
Jos et ole aikaisemmin puhaltimia soittanut niin älä sitten masennu siitä pyöryttävästä tunteesta. Kyllä se ohi menee... - coldn
samma kirjoitti:
Uskoisin, että huilutunnit auttavat. Opettelin itse ensin nokkahuilun. Ongelmaa tuli vain siitä, että on toisistaan poikkeavat saksalainen ja englantilainen systeemi. Ssamalla nokkahuiluopilla pystyin sitten opettelemaan myös saksofonin. Yleensä kaikissa puupuhaltimissa on sama sormitus. Joten nokkahuili tai huilu on ihan ok aloitukseen. En ole soittanut tuota irlantilaista. Yleensä soittimien mukana tulee jotkin ohjeet. Googletettujen kuvien mukaan sormitus ei ole mitenkään erikoinen. Ja kuuleehan sen sitten jos menee väärin.
Toivottavasti joku oikeakin asiantuntija eksyy tänne palstalle ja korjaa mahdolliset virheeni.
Jos et ole aikaisemmin puhaltimia soittanut niin älä sitten masennu siitä pyöryttävästä tunteesta. Kyllä se ohi menee...joo pitääpäs sitten kattoo onko huilutunteja! kai sielä opetetaan lukemaan nuottejakin kun en oikeen varma ole siitä osaanko :D ...mutta kai sen soittamisen ajallaan oppii?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232