Heips!
Eli asiani koskee oksennustautia.
Olen paniikin omaisessa tunteessa kun kuulen/näen jonkun oksentavan. (Tämä takia en koskaan ole harrastanut viikoloppu rientoja kauheasti)
Kirjaimellisesti vedän aivan shokkitilaan kun joku oksentaa(taikka sitten oksennan itse heti perään).
Mutta nyt kävi sitten näin. Pari suhteessa elän ja poikaystäväni sitten tänään alkoi oksentamaan ja sai 38.9 asteen kuumeen. Nyt alkoi huolestuttamaan, että millainen mahdollisuus on että olen itse saanut oksennustaudin? Tänään oli ensimmäinen päivä viikkoon jolloin näimme taas ja tänään se alkoi. Onko mitään "lääkettä" tai luontaistuotetta joka voisi hävittää oksennustauti pöpöt? Eristin poikaystäväni heti makuuhuoneeseemme.(negatiivinen puoli että poikaystävältäni tulee kummastakin päästä) "pöpökammoni" takia.
Viimeksi olin oksennustaudissa Tammi-helmikuussa joka kesti kolmisen viikkoa, pystyin olemaan koulussa 1-2 päivää ja sain korkean kuumeen. Sitten paranin kuumeesta ja yhdenpäivän koulussa ja sitten oksensin loppu viikon. seuraavalla viikolla kaksi päivää koulussa ja vielä rajumpi oksennustauti joka teki sen että tuli kummastakin päästä. Ja sillon laihduin 18kiloa ja kun oksensin niin menetin tajuntani. Eli kanssani piti silloin olla koko ajan joku ihminen. Koska tuo tajunnan menettäminen tai shokkitila ei ole itselläni mitään uutta kun oksennan. Mutta toivottavasti joku osaa edes auttaa minua. Olen aivan epätoivoinen kun kuljen kämpässämme korvalaput päässä etten kuulisi oksennus ääntä. (poikaystäväni tietää tämän reaktioni koska viimeksi hän oli vahtimassa silloin kun olin siinä keskimmäisessä taudissa eli lievemmässä)
Oksennustaudista..
9
4568
Vastaukset
- oksenteluun
Garbomedicine / Lääkehiili
Saa reseptittä apteekista
Lue annostusohje
Siihen oks. pelkoon/inhoon ei ole lääkettä
Oksennus ja ripulitaudissa täytyy muistaa juoda tarpeeksi ettei elimistö kuiva ja menetä suoloja liikaa
Vichy vesi ja mustikkakeitto on hyvää
Pitkittynyt ( yli 2-3 pv) ja kuumeinen oksennus/ripulitauti vaatii lääkärissä käynnin- Kohtalotoveri
Olen kohtalotoverisi. Minulla on myös paha oksennustautikammo! Se on ollut minulla n. 11 vuotta ja rajoittanut elämääni. Alkoiko kammosi tuon äärimmäisen rajun oksennustautisi jälkeen vai oletko kärsinyt pelosta aina?
Muista, että lääkehiiltä ei kannata käyttää, jos syö e-pillereitä. E-pillereiden teho todennäköisesti heikentyy, näin ainakin luulen.
Postafen 25 mg -matkapahoinvointilääke kuulemma lievittää oksentelua, mutta tästä kannattaa kysellä enemmän lääkäriltä, koska en ole täysin varma asiasta.
Kärsitkö muuten myös bakteerikammosta?
Niin ja saitko sitten sen oksennustaudin poikaystävältäsi? Toivottavasti et saanut! - pelle-pelokas
Kohtalotoveri kirjoitti:
Olen kohtalotoverisi. Minulla on myös paha oksennustautikammo! Se on ollut minulla n. 11 vuotta ja rajoittanut elämääni. Alkoiko kammosi tuon äärimmäisen rajun oksennustautisi jälkeen vai oletko kärsinyt pelosta aina?
Muista, että lääkehiiltä ei kannata käyttää, jos syö e-pillereitä. E-pillereiden teho todennäköisesti heikentyy, näin ainakin luulen.
Postafen 25 mg -matkapahoinvointilääke kuulemma lievittää oksentelua, mutta tästä kannattaa kysellä enemmän lääkäriltä, koska en ole täysin varma asiasta.
Niin ja saitko sitten sen oksennustaudin poikaystävältäsi? Toivottavasti et saanut!kiva huomata etten ole ainut. viimevuonna mieheni sairastui maha tautiin, ja valitettavasti se tarttui myös minuun. käsien pesemisellä voi olla hieman apua. Tää talvi ja kevät on ärsyttävää aikaa kun kaikki vaan sairastelee. No onneksi kohta on kesä. Toivottavasti et sairastunut. Hyvää jatkoa =)
- Vilma
pelle-pelokas kirjoitti:
kiva huomata etten ole ainut. viimevuonna mieheni sairastui maha tautiin, ja valitettavasti se tarttui myös minuun. käsien pesemisellä voi olla hieman apua. Tää talvi ja kevät on ärsyttävää aikaa kun kaikki vaan sairastelee. No onneksi kohta on kesä. Toivottavasti et sairastunut. Hyvää jatkoa =)
Mulla on myös oksennustautikammo - paha ja pitkäaikainen sellainen. Itse olen selvinnyt oksentamatta jo kuusi vuotta. Salaisuuteni taitaa olla Gefilus-tuotteet. Gefilus-maitohappobakteerit tehostavat vatsan ja suoliston luontaista vastustuskykyä ja lisäävät vasta-aineiden muodostumista haitallisia mikrobeja vastaan. Gefilusta saa Gefilus-juomista, Gefilus-jugurteista ym. Gefilustuotteista. Apteekistakin saa Gefilus-maitohappobakteerivalmistetta kapseleina. Olen nauttinut Gefilusta jo monta vuotta ja vatsa on voinut loistavasti eikä oksennustauti ole iskenyt. Lisäksi luin jostain tutkimuksesta, jonka mukaan Gefilus-tuotteita käyttävät henkilöt ovat selvinneet vatsatauditta esim. tänäkin talvena, kun tauti on riehunut koko Suomessa. Suosittelen lämpimästi Gefilusta! Onko kellään kokemusta? Kommentoikaa!
- Pelkurityttö
Kohtalotoveri kirjoitti:
Niin ja saitko sitten sen oksennustaudin poikaystävältäsi? Toivottavasti et saanut!Heips!
Oksennustauti kammoni on ollut minulla jo aivan pienestä pitäen. Luulen että se on tullut siitä kun pienenä olin todella korkeassa kuumeessa ja nukuin todella sikeästi kuumeen takia ja sitten olin oksentanut ja nukuin seläläni ja olin melkein tulehtunut siihen. Siitä saakka olen pelännyt oksentamista.
Ai.. kiitos, tuo oli tärkeä tieto, etten saa syödä lääkehiiltä koska syön e-pillereitä.
Bakteeri kammosta kärsin kyllä. Nyt kun tiedän että on joku tauti juuri esim. oksennustauti liikkeellä niin en koske enää paljaalla kädellä oven kahvoihin, enkä käytä yleisiä vessoja ja pesen käsiäni monta kertaa päivässä.
No olen taanut saada jonkun taudin koska maha on aivan sekaisin, mutta oksentanut en ole vielä kertaakaan. Onneksi... - Pelkurityttö
Vilma kirjoitti:
Mulla on myös oksennustautikammo - paha ja pitkäaikainen sellainen. Itse olen selvinnyt oksentamatta jo kuusi vuotta. Salaisuuteni taitaa olla Gefilus-tuotteet. Gefilus-maitohappobakteerit tehostavat vatsan ja suoliston luontaista vastustuskykyä ja lisäävät vasta-aineiden muodostumista haitallisia mikrobeja vastaan. Gefilusta saa Gefilus-juomista, Gefilus-jugurteista ym. Gefilustuotteista. Apteekistakin saa Gefilus-maitohappobakteerivalmistetta kapseleina. Olen nauttinut Gefilusta jo monta vuotta ja vatsa on voinut loistavasti eikä oksennustauti ole iskenyt. Lisäksi luin jostain tutkimuksesta, jonka mukaan Gefilus-tuotteita käyttävät henkilöt ovat selvinneet vatsatauditta esim. tänäkin talvena, kun tauti on riehunut koko Suomessa. Suosittelen lämpimästi Gefilusta! Onko kellään kokemusta? Kommentoikaa!
Nyt ei sitten muuta kuin apteekkiin. ITse olin kummassakin oksennustaudissa juuri ja nyt epäilen jo tätä uutta. =( aha sekaisin ja huono olo. Mutta nyt pitää seuraavaksi mennä itse tai pyytää jonkun hakemaan niitä Gefilut tabletteja apteekista. Maitohappobakteereja kyllä syön, jotka ovat luontais tuote kaupasta ostettuja. Mutta kiitos todella paljon vinkistäsi. Hyvää kesän odottelua!
- Vilma
Kohtalotoveri kirjoitti:
Niin ja saitko sitten sen oksennustaudin poikaystävältäsi? Toivottavasti et saanut!Todella kurjaa, jos olet nyt saanut tartunnan!
Mulla on myös lapsuudesta traumaattinen kokemus oksennustaudin suhteen. Yritän selittää itselleni, ettei oksennustautia tarvitse pelätä, mutta kun kerran olen siihen ehdollistunut, niin on vaikea päästä siitä irti.
Suosittelen kyllä mieluummin Gefilus-jugurtteja ja -juomia! Jugurtit ovat aivan mahtavan makuisia ja juomat ovat pelkkää silkkiä vatsalle. Kapselit eivät tunnu missään, mutta jugurtit ja juomat tuntuvat konkreettisesti - ehkä se on placeboefekti, mutta toimii varmasti!
Itse käytän Gefilusta päivittäin ja siitä todella saa vastustuskykyä myös tutkimusten mukaan. Luin siitä vähän aikaa sitten lehdestä. - terve
Vilma kirjoitti:
Sama täällä! Juon joka aamu lasillisen Gefilus-piimää ja joskus päivälläkin ainakin ruoan kanssa ja toisinaan juon Gefilus-mehuja. Ei ole koskaan tauti iskenyt, voi silti riippua myös ihmisestä. Kotona tauti saattaa kaataa kaikki muut ympäriltä muttei minua, ja olen ollut koulussa töissä jossa monta oppilasta ja pysynyt terveenä.
- Pelkurityttö
Vilma kirjoitti:
Todella kurjaa, jos olet nyt saanut tartunnan!
Mulla on myös lapsuudesta traumaattinen kokemus oksennustaudin suhteen. Yritän selittää itselleni, ettei oksennustautia tarvitse pelätä, mutta kun kerran olen siihen ehdollistunut, niin on vaikea päästä siitä irti.
Suosittelen kyllä mieluummin Gefilus-jugurtteja ja -juomia! Jugurtit ovat aivan mahtavan makuisia ja juomat ovat pelkkää silkkiä vatsalle. Kapselit eivät tunnu missään, mutta jugurtit ja juomat tuntuvat konkreettisesti - ehkä se on placeboefekti, mutta toimii varmasti!
Itse käytän Gefilusta päivittäin ja siitä todella saa vastustuskykyä myös tutkimusten mukaan. Luin siitä vähän aikaa sitten lehdestä...etten saa syödä maitoproteiini/laktoosi valmisteisia tuotteita. Mutta onneksi löysin gefilus mehun missä ei ollut kumpaakaan. Vaikka ei maitoproteiini ole minulle niin vaarallista kuin laktoosi. Mutta nyt pitänee vain vähän piukentaa rahapussia ja alkaa ostamaan gefilus mehua. Kuitenkin opiskelija vielä olen. Mutta opintolainaa saa aina jos liian tiukkaa tekee. Mutta kiitos todella paljon vihjeistäsi. Ja taisi tämä tauti vain peloitella minua. Eilen nousi mielestäni korkea 39.3 kuume ja nyt on jo todella hyvä olo. Toivottavasti meni sillä ohi. Kiitos todella paljon. Ja hyvää kesän odottelua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275