e-pillerit ja syöminen&lihominen

Lihooko e-pillereitä syövä nainen helpommin kuin se joka ei syö?

Itse käytän e-pillereitä ja on tullut lisää painoa, enkä mielestäni syö enempää ja harrastan myös liikuntaa riittävästi.

Joten voivatko pillerit hidastuttss aineenvaihduntaa tai jotain vai olenko vain yksinkertaisesti syönyt liikaa? Masentavaa..
92145
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

se, että paino kyllä nousi pillereiden kanssa. En sitä oikeastaan ensin huomannutkaan, sillä painonnousu tapahtui useamman vuoden aikana. Kun viime lokakuussa lopetin pillerit (syötyäni niitä kuutisen vuotta), painoa lähti heti 4kg, jonka ajattelisin olleen enimmäkseen nestettä. Tähän päivään mennessä on painoa tippunut jo lähes 15kg! Ikinä en enää pillereihin palaa! Varmahan en voi olla, että laihtuminen johtuisi juuri pillereiden lopettamisesta, mutta ruokahalu kyllä väheni olennaisesti, ts palutui normaaliksi. Lisäksi jälkikäteen huomasin, miten masentuneeksi pillerit minut tekivät. Maailma kirkastui, kun pillerit jäi. Valitan, tuli pitkä sepustus! =)

Äänestä

Söin pillereitä kaksi vuotta ja ruokahalu kasvoi sen verran, että tuona aikana lihoin melkein 20 kg.

Äänestä
  • kun käytin pillereitä. Oon mielestäni liian laiha ja aloin käyttämään pilsuja jos ne auttaisivat painonnousussa mutta turhaan. joillekin ne kerrytttävät nestettä ruumiiseen ja siten aiheuttavat painonnousua..tai lisäävät ruokahalua..

    Äänestä

  • lihonnut kirjoitti:

    kun käytin pillereitä. Oon mielestäni liian laiha ja aloin käyttämään pilsuja jos ne auttaisivat painonnousussa mutta turhaan. joillekin ne kerrytttävät nestettä ruumiiseen ja siten aiheuttavat painonnousua..tai lisäävät ruokahalua..

    Jos lihominen tapahtuu lyhyellä ajalla, yllättäen heti pillereiden aloittamisen jälkeen, voi epäillä että pillereiden hormonit jotenkin sotkevat oman energia-aineenvaihduntaa ja ehkä aktivoivat liikaa jotain hormonia joka vastaa energian varastoinnista.

    Jos taas lihominen on tapahtunut vuosien aikana hitaasti ja pikkuhiljaa, voi syy yhtä hyvin olla se, että ihminen yksinkertaisesti syö hieman liikaa kulutukseensa nähden. Suomen kansa on lihava kansa, eikä suurin osa siitä lihavuudesta todellakaan johdu mistään e-pillereistä vaan suurin osa johtuu vääristä ruokatottumuksista. Joku voi omien kilojensa syyksi väittää e-pillereitä, mutta jos kilot on tulleet vaikka 10 vuoden aikana, niin todennäköisemmin johtuu ihan vain liian suuresta energiansaannista.

    Äänestä

  • monesta syystä kirjoitti:

    Jos lihominen tapahtuu lyhyellä ajalla, yllättäen heti pillereiden aloittamisen jälkeen, voi epäillä että pillereiden hormonit jotenkin sotkevat oman energia-aineenvaihduntaa ja ehkä aktivoivat liikaa jotain hormonia joka vastaa energian varastoinnista.

    Jos taas lihominen on tapahtunut vuosien aikana hitaasti ja pikkuhiljaa, voi syy yhtä hyvin olla se, että ihminen yksinkertaisesti syö hieman liikaa kulutukseensa nähden. Suomen kansa on lihava kansa, eikä suurin osa siitä lihavuudesta todellakaan johdu mistään e-pillereistä vaan suurin osa johtuu vääristä ruokatottumuksista. Joku voi omien kilojensa syyksi väittää e-pillereitä, mutta jos kilot on tulleet vaikka 10 vuoden aikana, niin todennäköisemmin johtuu ihan vain liian suuresta energiansaannista.

    itse en ole ehkäisyrenkaan käyttöönoton jälkeen lihonnut grammaakaan. Sanisinkin, että varmaan suurimassa osassa tapauksista lihoamisen selittäminen pillereillä on itselleen valehtelua. Eräs kaverini tosiaan lihoi 15kg pillereiden syönnin aloittamisen jälk., mutta tuo paino tosiaan tuli hyvin nopeasti, ja hän laihtuikin melko nopeasti sen jälk., kun keho tottui hormooneihin. Pitkäaikainen lihoaminenko johtuisi pillereistä? En usko.

    Äänestä

  • puhut kirjoitti:

    itse en ole ehkäisyrenkaan käyttöönoton jälkeen lihonnut grammaakaan. Sanisinkin, että varmaan suurimassa osassa tapauksista lihoamisen selittäminen pillereillä on itselleen valehtelua. Eräs kaverini tosiaan lihoi 15kg pillereiden syönnin aloittamisen jälk., mutta tuo paino tosiaan tuli hyvin nopeasti, ja hän laihtuikin melko nopeasti sen jälk., kun keho tottui hormooneihin. Pitkäaikainen lihoaminenko johtuisi pillereistä? En usko.

    On varmasti laaketieteellinen fakta, etta hormonitoimintaan vaikuttaminen sotkee myos aineenvaihduntaa. joillakin enemman, joillakin vahemman. ehka se kestaa enemman aikaa kuin toisilla, mutta kuitenkin. Te onnelliset jotka olette sailyneet turpoamiselta, lihomiselta tms. sivuoireilta, olkaa onnellisia mutta alkaa kieltako muiden konkreettisesti kokemia vaikutuksia!

    pillerithan toimivat kaytannossa niin, etta ne saavat synteettisilla hormoneilla (jotka tuplaavat naishormonien maaran lamauttaen mieshormonien tuotannon, kuten testosteronin)aikaan elimistossa ns. raskaustilan, jotta se hylkii hedelmoittymista.
    mitahan elimisto tekee kun se on raskaana? ai niin, pyrkii keraamaan rasvaa varastoon!

    Äänestä

Olen käyttänyt melkein vuoden yasmin- e-pillereitä, ja olen lihonnut ainakin 15kg. Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut kuin suuri syömishalu.. Joten kun viimeset pillerilevyt tyhjenevät, lopetan syömisen.Se on kai ainut vaihtoehto, ellei sitten merkin vaihto auta (?)

Äänestä
  • nimittäin merkin vaihto.

    Äänestä

kuusi ja puoli vuotta. Olen aina ollut hoikka, alipainoinenkin. Pillerieden käytön aikana painoa kertyi maltilliseen tahtiin yhteensä noin 8 kg (48 kg:sta 56 kg). Oletin sen johtuvan luontaisesta, iän mukanaan tuomasta lihomisesta, sillä olin pillerit aloittaessani vasta 16-vuotias. Nyt kun lopetin pillerit, painoni putosi äkisti 4 kg ja on jäänyt siihen. Housukokokin pieneni 38:sta jopa 34:seen, eli suurin hävikki oli takapuolen ja vatsan seudulta. Uskoisin, että kyse on ihan vaan nesteestä, joka poistui elimistöstä pillereiden lopettamisen jälkeen.

Ihan vaan vinkkinä, että vaihdoin kuukautta lopettamista ennen Melianen Yasminelleen, jolloin painonalentumista alkoi jo tapahtua. Yasminelleilla on siis oman kokemukseni mukaan myös suotuisa vaikutus painoon. Päädyin kuitenkin pilleriehkäisyn lopettamiseen kokonaan tulehduskierteen vuoksi enkä ole katunut päivääkään. :)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


jeesjeejs kirjoitti:

Lihooko e-pillereitä syövä nainen helpommin kuin se joka ei syö?

Itse käytän e-pillereitä ja on tullut lisää painoa, enkä mielestäni syö enempää ja harrastan myös liikuntaa riittävästi.

Joten voivatko pillerit hidastuttss aineenvaihduntaa tai jotain vai olenko vain yksinkertaisesti syönyt liikaa? Masentavaa..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu