Millainen palvelu taivaassa on?

Olen miettinyt sitä Raamatun jaetta Luukkaan evankeliumista(..?)joka menee näin:"tapahtukoon sinun tahtosi niin maan päällä kuin taivaissa."
Olen lukenut muutaman(ainakin yhden)Lutherin kirjoittaman kirjan ja hän on sisäistänyt tuon kohdan niin että nykyisin sen vois sanoa sanoilla:enkelit palvelevat sinua siellä jossain-sinisen taivaan takana, me tahtoisimme palvella sinua täällä maan päällä samalla innolla,
Monet tekee niin-ovat Jumalan edessä alttiit palvelemaan-ei vain sanomaan"tapahtukoon sinun tahtosi."
Luther tukisti tuon kohdan niin kuin äsken yritin toivottavasti ymmärrettävästi selittää.
Jotkut on mulle sanonut että tuon jakeen perimmäinen tarkoitus on sama kuin Jobin kirjassa jakeella:"Herra antoi, Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi." Eli ett haluavat rukouksissaan että hyväksyvät kohtalonsa, kuolemansa ja myös ne hyvät asiat.
Mä olen Lutherin kannalla: taivaassa palvellaan Jumalaa. Meidän täytyy yrittää olla niin kuin enkelit.
Mitä tietoa teillä on taivaan enkeleistä?
Millä tavalla ne palvelevat meitä ihmisiä ja Jumalaa?
Siis millainen palvelu taivaassa on?

8

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tältä palstalta

      vaikka pari päivää sit sanoit, et adjöö.

      • Viiva-Liisa

        Minäkin olin melkein kuukauden tauolla ja nyt jatkan ontuvaa taivallustani tällä polulla.
        Palaisin tuohon sisareni auroporealiksen teemaan. Minäkään en oikeasti tiedä miten meitä palvellaan taivaassa, mutta mieleeni muistui pyhäkoulun opettajan esittämä näkemys, ehkä hieman väritettykin.
        Ensinäkään pelastuneiden kiitoslaulussa ei ole taukoja ja Herran enkelit tekevät meille palvelusta, josta emme voisi edes unelmoita, täällä ajassa. Tästä on hyvä jatkaa.
        t. Viivi


      • ehkä niin ?
        Viiva-Liisa kirjoitti:

        Minäkin olin melkein kuukauden tauolla ja nyt jatkan ontuvaa taivallustani tällä polulla.
        Palaisin tuohon sisareni auroporealiksen teemaan. Minäkään en oikeasti tiedä miten meitä palvellaan taivaassa, mutta mieleeni muistui pyhäkoulun opettajan esittämä näkemys, ehkä hieman väritettykin.
        Ensinäkään pelastuneiden kiitoslaulussa ei ole taukoja ja Herran enkelit tekevät meille palvelusta, josta emme voisi edes unelmoita, täällä ajassa. Tästä on hyvä jatkaa.
        t. Viivi

        Voisiko olla niin että me saamme itse palvella ?


      • ..asioita.
        ehkä niin ? kirjoitti:

        Voisiko olla niin että me saamme itse palvella ?

        ...myös Taivaallisen Isämme...


      • Viiva-Liisa kirjoitti:

        Minäkin olin melkein kuukauden tauolla ja nyt jatkan ontuvaa taivallustani tällä polulla.
        Palaisin tuohon sisareni auroporealiksen teemaan. Minäkään en oikeasti tiedä miten meitä palvellaan taivaassa, mutta mieleeni muistui pyhäkoulun opettajan esittämä näkemys, ehkä hieman väritettykin.
        Ensinäkään pelastuneiden kiitoslaulussa ei ole taukoja ja Herran enkelit tekevät meille palvelusta, josta emme voisi edes unelmoita, täällä ajassa. Tästä on hyvä jatkaa.
        t. Viivi

        olisin halunnut miettiä. Miten voi olla että samalla jakeella on eri tulkinta aina sen mukaan kuka lukee...Ei se voi olla niin.
        Eli pakko olla vain yksi totuus. Mä pidän Raamattua Jumalan Sanana.
        Ehkä tein väärin kun kysyin...koska Jumalahan tietää mutta ihmiset ei.
        Pilkkaaminen ja ns.kyseenalaistaminen onnistuu kyllä- mikään ei oo niin helppoa kuin arvostelu.


      • niinkin :)
        auroraboreallis kirjoitti:

        olisin halunnut miettiä. Miten voi olla että samalla jakeella on eri tulkinta aina sen mukaan kuka lukee...Ei se voi olla niin.
        Eli pakko olla vain yksi totuus. Mä pidän Raamattua Jumalan Sanana.
        Ehkä tein väärin kun kysyin...koska Jumalahan tietää mutta ihmiset ei.
        Pilkkaaminen ja ns.kyseenalaistaminen onnistuu kyllä- mikään ei oo niin helppoa kuin arvostelu.

        Että alussa oli raamattu ja raamattu oli Jumalan tykönä: Raamattu oli jumala, kaikki mikä......




        Raamatumme, tuo ei epäjumalamme, tuo jumalamme.......


      • rauhassasi vain
        auroraboreallis kirjoitti:

        olisin halunnut miettiä. Miten voi olla että samalla jakeella on eri tulkinta aina sen mukaan kuka lukee...Ei se voi olla niin.
        Eli pakko olla vain yksi totuus. Mä pidän Raamattua Jumalan Sanana.
        Ehkä tein väärin kun kysyin...koska Jumalahan tietää mutta ihmiset ei.
        Pilkkaaminen ja ns.kyseenalaistaminen onnistuu kyllä- mikään ei oo niin helppoa kuin arvostelu.

        Jos rohkenet tunnustaa että ramattusi on " Jumalasi", niin jatka tietäsi sillä minäkin toivon sinulle pitkämilisyyttä tielläsi kunnes jonakin päivänä tulet huomaamaan että Jumalasi onkon jotalin paljon enemmän... siihen asti :)


        kyseenalaisatko sinä muiden kaltaistesi lapseutta ?? helppoa kyllä


      • Viiva-Liisa
        auroraboreallis kirjoitti:

        olisin halunnut miettiä. Miten voi olla että samalla jakeella on eri tulkinta aina sen mukaan kuka lukee...Ei se voi olla niin.
        Eli pakko olla vain yksi totuus. Mä pidän Raamattua Jumalan Sanana.
        Ehkä tein väärin kun kysyin...koska Jumalahan tietää mutta ihmiset ei.
        Pilkkaaminen ja ns.kyseenalaistaminen onnistuu kyllä- mikään ei oo niin helppoa kuin arvostelu.

        Älä sinä pohdi kovin vakavia yksiksesi, en minäkään. Lueskelin noita tekstejäsi ja mieleeni nousi hengellinen laulu, joka on varmaan tuttu sinullekin.
        Uuden taivaan, sekä uuden maan,
        vielä kerran, nähdä saan.
        Hyräilepäs sitä ja kuvittele neliäänisen kuoron laulavan sitä kanssasi.
        Minulla ainakin unohtuu silloin kaikki huolet, toivottavasti sinullakin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe