En tiedä olenko oikealla osastolla edes tästä kysymässä, mutta kysynpä silti: Onko kenelläkään tietoa minne kannattaisi hakeutua pienten luomien poistoon Helsingissä/Pääkaupunkiseudulla? Olisi yksi erittäin häiritsevä kasvoissa ja pari muuta yläkropassa. Mitä maksaa jne...? Linkkejä lääkärikeskusten sivuille? Haluaisin laserilla ne poistattaa ja tiedän, että se on kallista, mutta kunnallisella puolella ei ole mitään mahkuja...joten...
Luomien poisto?
7
1093
Vastaukset
- mieti ja
vielä mieti ! Kannattaako poistaa luomia ? Monasti tuleva arpi on paljon häiritsevämpi kuin alunperin joku luomi.Arvetonta luomenpoistoa ei ole olemassakaan. Aina jää arpi.
- minä myös menossa
Mä tilasin just samasta syystä ajan sairaala Laseriin Helsinkiin. Ne sanoi, että 1-2 luomea on saman hintaista ja jos otetaan enemmän ni hinta aina nousee määrän mukaan. Ei kai toi kestä ku pari minuuttia jos sen saa laserilla otettua ja sillä sipuli. Hinta oli noin 200 euroa ja jonkun verran siitä sai kai Kelasta takas. Elokuuksi oli aikoja ainakin eilen vielä kun soitin ja itsekin menen elokuussa.
- ...ei kai...
niinkään paljon jää niitä arpia(?)
- kokemusta!
...ei kai... kirjoitti:
niinkään paljon jää niitä arpia(?)
Olen poistattanut luomia ihan perinteisellä leikkausmenetelmällä ja silloin ainakaan ei jää huomattavaa arpea. Kaikki poistot on tehnyt yleislääkäri ja kasvoissakin arpia saa hakea ja tietää niiden sijainti, ennen kuin huomaa. Tuota laserkäsittelyä ei ole tullut edes harkittua.
- ihan terveyskeskuksessa
kaikki on poistettu naamasta ja nyt käydään muuta vartaloa pikku hiljaa, jotta niistä ei tulisi pahanlaatuisia. Jokainen luomi lähetetään syöpätutkimuksiin aina.
Kasvoihini ei jäänyt minkäänlaisia arpia, mutta se on varmaan yksilöllistä. Eräällä ystävälläni oli iso luomi ja kun hän poistatti sen, siihen jäi iso arpi. Hän sanoo aina, että olisi mieluummin pitänyt luomen kuin arven. Minusta ilman arpea hänkin on parempi. Mutta nämä on niin yksilöllisiä asioita, että toista ei voi neuvoa. Voi vain kertoa omat kokemuksensa.
- poistettu...
...ihan leikkaamalla yksityisellä lääkäriasemalla (Diacor) muutama pieni luomi (n. 0,5 cm halkaisijaltaan) selästä, kun olivat huonossa paikassa vaatteiden aiheuttaman hankauksen takia, ja niistä on kyllä jäänyt ihan selvät arvet. Eli jos minulla olisi kasvoissa tai muussa näkyvässä paikassa vastaavanlaisia luomia, niin itse en ainakaan ulkonäkösyistä lähtisi poistattamaan. Mutta en osaa sanoa sitten tuosta laserista, ties vaikka siitä ei jäisi arpia. Ja nuo arvet ovat muutenkin hyvin yksilöllinen juttu: toisille tulee helpommin kuin toisille.
- - - -
Viimeviikolla otettiin koepala kaulalla olevasta luomesta / kasvaimesta ja tulokset tiedossa huomenna.
Mikäli kyseessä on harmiton muutos, niin nuori ihotautilääkäri sanoi voitavan se poistaa kylmäkäsittelyllä. Onko sellaisesta kokemusta? Ilmeisesti jättää siistin jäljen.
Mutta mikäli kyseessä olisi vaikkapa basalioma, niin kannattaisiko se poistattaa mieluummin plastiikkakirurgin toimesta, joka tekisi ilmeisesti siistimmän tuloksen?
Itse asiassa en tiedä voisiko ihotautilääkäri sitä edes poistaa viimemainitussa tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022142Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122009Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39828- 56789
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734