Lopetin pillerit, kivut katosivat

Aloin syömään pillereitä 16-vuotiaana, koska minulla oli niin kovat kuukautiskivut. Nyt sitten 8 vuotta myöhemmin päätin lopettaa pillerit yms hormonaaliset ehkäisykeinot, koska huomasin etteivät ne vain sovi minulle. (kaks eri pillerimerkkiä, rengas, laastari kokeiltu) Ja kas kummaa. Kaikki kuukautiskivut katosivat..

Eli minulla on nyt ensimmäiset kuukautiset lopetuksen jälkeen. Onko tämä vain väliaikainen outo oire vai onko muilla jäänyt pysyväksi? Aikaisemmin kun käytin ehkäisyä niin kivut olivat kovat. Ei niin kovat kuin aiemmin, mutta kovat kuitenkin. Nyt ei edes nipistele tms. Ei turvota eikä mitään. Vähäsen oli pipo kireällä vkolla, muuten kaikki ok..

Pillereiden myötä tuli kamala turvotus ja paino nousi jne. Nyt paino näytti vähäsen tipahtaneen ja mieliala on parantunut. Masennus yms kadonnut.

Voiko olla näin onnellista?

(pastesin tänne, kun äsken vähäsen väärällä palstalla:)
2264
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Itse lopetin pillereiden käytön ehkä hieman alla puoli vuotta sitten noin 7-7½ vuoden käytön jälkeen. Ennen pillereiden aloittamista en kärsinyt kovista kuukautiskivuista. Muutamat kuukautiset lopettamisen jälkeen olivat suht samanlaiset kuin pillereiden käytönkin aikaan. Viimeisimmät olivat kuitenkin erilaiset. Kivuiliaat, vaikkeivät muiden mittakaavassa varmasti kovinkaan kivuliaat. Mutta voi sitä potutuksen määrää... teki mieli repiä silmät päästä ja alkoi tuntua että hulluus tässä iskee. En tiedä liittyikö pillereiden lopetukseen vai oliko elämäni pahimmat kuukautiset jostakin muusta syytä. Sitä en saa selville koska aloitin pillerit muista syistä uudelleen. Voihan olla että keholla menee hieman aikaa tottua uuteen tilanteeseen. Luultavasti hormonien vaikutukset kuitenkin poistuvat hitaasti. En tiedä, en ole asiantuntija. Enkä tainut ihan suoraan vastata kysymykseesi, mutta kirjoitinpa kuitenkin :) Aika varmaankin näyttää. Toivottavasti kipusi pysyvät poissa!

Äänestä

Sen verran on samanlaisia kokemuksia, että itsekin kärsin kuukautiskivuista ennen kuin rupesin pillereitä syömään. Kivut ei olleet mitenkään kamalan kovat, mutta varsinkin menkkojen alkupäivinä olo oli kyllä aika vaikea. Söin pillereitä yli 5 vuotta, menkat niukentui ja kaikki kivut katosivat. Pilsujen lopettamisen jälkeen menkat on säilyneet samanlaisina kuin pillereitä syödessä: ei kipuja, menkat niukat ja erittäin säännölliset. Pillereiden lopettamisesta on kohta vuosi aikaa, joten ei taida ihan ohimenevää ainakaan mulla olla...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


muita? kirjoitti:

Aloin syömään pillereitä 16-vuotiaana, koska minulla oli niin kovat kuukautiskivut. Nyt sitten 8 vuotta myöhemmin päätin lopettaa pillerit yms hormonaaliset ehkäisykeinot, koska huomasin etteivät ne vain sovi minulle. (kaks eri pillerimerkkiä, rengas, laastari kokeiltu) Ja kas kummaa. Kaikki kuukautiskivut katosivat..

Eli minulla on nyt ensimmäiset kuukautiset lopetuksen jälkeen. Onko tämä vain väliaikainen outo oire vai onko muilla jäänyt pysyväksi? Aikaisemmin kun käytin ehkäisyä niin kivut olivat kovat. Ei niin kovat kuin aiemmin, mutta kovat kuitenkin. Nyt ei edes nipistele tms. Ei turvota eikä mitään. Vähäsen oli pipo kireällä vkolla, muuten kaikki ok..

Pillereiden myötä tuli kamala turvotus ja paino nousi jne. Nyt paino näytti vähäsen tipahtaneen ja mieliala on parantunut. Masennus yms kadonnut.

Voiko olla näin onnellista?

(pastesin tänne, kun äsken vähäsen väärällä palstalla:)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu