Power metal -faneja?

Child of Wind

Heippa! Ajattelinpa kysyä, että mitä mieltä te ihmiset olette power metallista?
Mistä power bändeistä tykkäätte?
Mun mielestä power on sitä parasta musaa
Stratovarius, Sonata Arctica ja muut parhaita bändejä.

9

1378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stratovariushan on ainakin mitä loistavin bändi. Episode on yhtyeen paras albumi, ja samalla sen voidaan sanoa olevan suomalaisen heavy/metalin merkkiteoksia. Kyllähän ne muutkin levyt mitä olen kuullut toimivat, siis Dreamspace, Visions ja Stratovarius.

      Kyllä kai Nightwishinkin voi laskea power metaliksi, joten mainitsen myös sen. Nightwishin paras levy on Oceanborn, ja siltä täytyy mainita The Pharaoh Sails To Orion, joka saa joka kuuntelukerralla kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin.

      Ei power metalissa yleensäkään ole mitään vikaa, kyllä se toimii siinä missä muukin (metalli)musiikki.

    • diapolos

      Heavymetalperse ja Teräsbetoni menevät sellainen hymyn huulille tuovina pändeinä. Stratovarius ja sonata ovat paria poikkeusta huolimatta rasittavaa tilutusta. Sonatan Still loving you coveri on paras versio biisistä, ja muitakin huippuja Sonatalla kyllä.

      Death ja Black ja Industrial ovat kyllä ne kuninkaat.

    • Stratovariusta ja Sonataa tulee kuunneltua paljon automatkoilla, samoin Teräsbetonia. Viimeaikoina myös... uskaltaakohan tätä tällä palstalla tunnustaa... Ari Koivusta.

      Kuuntelen musiikkia hyvin laidasta laitaan, enkä ole erityisesti jonkun lajin fanittaja, mutta vauhtia saa mielellään olla ja mureita kitarariffejä. Kaikkien aikojen paras metallibiisi on kuitenkin Bachin Toccata ja fuuga d-mollissa suurilla kirkkouruilla soitettuna.

    • Jantza

      Kyllähän tuo on hyvää musiikkia. Ei vaan suomessa ole paljon näitä hyviä muita ku sonata ja stratovarius mutta ulkomailta tulee enemmän. :D Mut kyllähän tuota itse tulee kuunneltua lähes kaikkea metallia, mutta ei nu metallia :)

    • Powerwolf
    • no joo

      Itse en poweria jaksaa kauaa kuunnella, mutta tässä jotain bändejä:

      Stratovarius
      Sonata Arctica
      Hammerfall
      Dragonforce

    • boring

      siinä ei ole mitään uutta
      kaikki biisit samanlasia ja joku mies ulisee
      strato sonata kaikki jo kuuneltu
      siinöä ei ole munaa
      sen sijaan aikoinaan iron maidenilta sai odotta aina jotain hyvää ja sitä tuli 80 luvul
      nyt maiden on paskaa
      ja jengi kuuntlee sitä 80 -luvun kamaa vaikka eletään 2008 ...

      • On se Death...

        Death ja Black metallikin ihan samanlaista paskaa eivät tarjoo mitään uutta.
        Kerroppa mitä uutta noista musatyyleistä saa?
        Samaa helevetin örinää koko ajan.
        Eikä biisin sanoista saa mitään selvää.
        No toisaalta se on vain bändille hyvä ei tartte ajatella sanoituksia ollenkaan : )


      • Anonyymi

        Powerwolf?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe