Joku päivä sitten kuljin lasteni kanssa Helsingissä erään keskeisen paikan läpi. Keskellä pihaa oli kolme nuorta helluntailaista nuoren naisen kimpussa. Oikeat kädet oli laskettu uhrin pään päälle ja vasemmat sojottivat yläviistoon kuin Hitler-tervehdyksessä. Helluntailaiset huusivat suoraa huutoa Jeesusta avuksi, puhe oli kovaäänistä, taukoamatonta, fanaattista, mantramaista ja ylinopeaa. Miesäänet kohosivat falsettiin, nainen kimitti kielillä. He olivat kuin meediot transsissa, vartalot nytkähtelivät, päät tärisivät ja silmät pyörivät päässä. Lapseni ovat nyt nähneet tapauksesta painajaisia pari yötä.
Manaaminen pelotti lapsiani.
55
1892
Vastaukset
- henkivirrat
Kerran täällä kirjoitti eräs uskova veli,jolla toimi henkien erottamisen armolahja, niin hän oli nähnyt helluntailaissaarnaajan sisällä käärmeen muotoisen hengen, jonka pää oli ihmisen äänielimien kohdalla!
Aika pelottavaa?
TV:ssä Gris Engel, (hellari?) pisti kätensä noin 8 v. tytön päälle, ja nosti käsistä lähtevän henkivuon avulla tytön maasta ilmaan.
Samoin voidaan ihminen kaataa tönäisemällä kevyesti otsasta. Taitavimmat osaavat tuon "shaktipatin" tehdä pelkällä katseella.
Ks.Googlella "shaktipat" ja "kundaliini" ja "messmerismi" (joukkojen kaataminen selälleen). - Pentecostal.1
ja jos lapsesi todella näkevät painajaisia, niin selitä heille mistä on kyse. Voit myös kertoa rakastavasta Jumalasta ja Hänen lapsistaan...
- Nimetön
helvettiä sinä nulikka haukut toista valehtelijaksi?? Itse suollat sellaista paskaa näillä palstoilla, että sana "valhe" on liian lievä ilmaus siitä!! Hanki elämä ja mene töihin!!
Nimetön kirjoitti:
helvettiä sinä nulikka haukut toista valehtelijaksi?? Itse suollat sellaista paskaa näillä palstoilla, että sana "valhe" on liian lievä ilmaus siitä!! Hanki elämä ja mene töihin!!
jopa oli asiatonta tekstiä. Kummaa, ettei tämän palstan ylläpito reagoi mihinkään asiattomaan?!!!
- itse,
Nimetön kirjoitti:
Vedä siis lettu korville, sinä saastainen valehtelija.
Aloittaja on tosi hupaisa , joten älä sinä kaikkea usko. - lasta rauhoittaakseen
voi kuvailla, kuinka jesse roikkui ristillä. Kuinka veri valui naulanreijistä, visva kyljestä ja vaahto suusta. Kyllä lapsi ymmärtää, että kiduttaminen kuuluu olennaisena osana kristinuskoon.
- Nimetön
itse, kirjoitti:
Vedä siis lettu korville, sinä saastainen valehtelija.
Aloittaja on tosi hupaisa , joten älä sinä kaikkea usko.runk, runk, imbesilli!
- Ohikulkija.
Olitko yksi noista mesmeröityneistä transsissa olijoista, vai miksi reagoit väittämällä valehtelijaksi? On sinulla kanttia tulla väittämään järjettömiä!
- ovat hellureita?
???
- Ohikulkija.
Saattoivat olla nauruherätyksenkin väkeäkin, mutta toiminta oli kyllä perushelluntailaista, jollaista olen nähnyt. Paikalla oli tyttö ja kaksi poikaa, joista toinen oli romani, että tämä romanikin kyllä viittaa vahvasti helluntailaisiin.
"Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja TEKEE LIHAN KÄSIVARREKSENSA ja jonka sydän luopuu Herrasta".
- eräsajattelija
-koko asian väärin,-kyse on ollut tuon naisen puolesta rukoilemisesta,johon on kuulunut kielilläpuhumista ja ehkä profetointiakin...
-uskomattomasta ihmisestä joka ei ole sisäpuolella uskonasioista se varmasti näyttää hullulta äkkiseltään ja ulkopuolelta,-katsottuna !
-kun seurakunnissa rukoillaan myös ihmisten puolesta tapahtuu samankaltaisia ilmiöitä,-ajetaanhan joistakin ihmisistä ulos,-riivaajiakin jne...
-niistä ei kuitenkaan ole mitään vaaraa sivullisille jne!!!
-eivätkä helluntailaiset ole ainoita jotka rukoilevat julkisesti,-ihmisten puolesta jos nämä niin tahtovat jne !
-eiköhän tässäkin taas ole myrsky vesilasissa kyseessä,-oletkos muuten ajatellut minkälaisia menoja jumalattomat pitävät kapakoissa,yökerhoissa,jääkiekko sekä jalkapallo-otteluissa,joissa jopa tapetaan,ihmisiä huligaanien,toimesta ?!
-eikös ne menot kauhistuta sinua ja lapsiasi,jos sattuisivat,-näkemään...vaikkapa vain TV:stä jne?
-miksi juuri uskovaiset ovat silmätikkusi,jotka koittavat auttaa,ihmisiä pääsemään taakoistaan jne,-pitäisikö sillon olla hiljaa kuin kusi sukassa,-kun joku on oikein perkeleen,orjuuttama?
-menisit sinäkin itseesi ja ajattelisit,pikkuisen pidemmälle,kuin nenäsi päähän asioita !- ole.
Tuo ei ole mitään oikeeta rukoilua ole vaan tarpeetonta häiritsemistä ja uskonnollista humpuukia. Miksi lahkolaisten täytyy AINA erottua häiritsevällä ja naurettavalla käytöksellään? Miksi porukka on aina niin hurmoshakuista ja haluaa tehdä itsensä mahdollisimman tyhmäks? Tuollaiset istunnot saataisiin pitää asianomaisten kotona. Aivan naurettavaa millasta humpuukia järjestetään. Kun ei edes rukoilemaan pystytä ilman teatterishowta.
ole. kirjoitti:
Tuo ei ole mitään oikeeta rukoilua ole vaan tarpeetonta häiritsemistä ja uskonnollista humpuukia. Miksi lahkolaisten täytyy AINA erottua häiritsevällä ja naurettavalla käytöksellään? Miksi porukka on aina niin hurmoshakuista ja haluaa tehdä itsensä mahdollisimman tyhmäks? Tuollaiset istunnot saataisiin pitää asianomaisten kotona. Aivan naurettavaa millasta humpuukia järjestetään. Kun ei edes rukoilemaan pystytä ilman teatterishowta.
että lapset yleensä säikähtävät sitä mitä aikuisetkin. Eli mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
Mikäli paheksuisit ylenpalttisesti jotain muuta asiaa, lapsesi todennäköisesti tekisi samoin perässä.
Lapset ja nuoret näkevät usein painajaisia erilaisista asioista. Tyttäreni ollessa yläasteella äidinkielenopettaja määräsi koko luokan lukemaan erään Aghata Cristie'n kirjan (engl.dekkarikirja).
Tyttäreni näki painajaisia lukiessaan sitä ja kertoi kärsivänsä siitä. En noussunt opettajaa vastaan. Tiedän että tyttäreni oli murrosiässä kovin herkkä vaikutteille, kuten olen itsekin ollut. Tietyissä asioissa vain pitää kasvaa aikuisuutta kohti. ELÄMÄ ON!- eräsajattelija
ole. kirjoitti:
-on sun huomiotasi mitenkään hakenut
-vapaissa suunnissa usein tapahtuu rukoiltaessa em.asioita eikä niissä ole mitään epäraamatullista !
-luterilaiset tapakirkkouskovat eivät vain voi käsittää elävästä hengellisyydestä,mitään koska eivät ole siinä itse sisällä,eivätkä soisi toistenkaan sinne sisälle,-menevän !
-kun olisit itse uudestisyntynyt uskova,tajuaisit mistä todella on kyse !
-kyllä Jeesuksenkin aikana oli kovia meteleitä,jopa kansan-nousuja kun syntiset vapautuivat synnin orjuuksista,riivaajista jms,asioista,-sekä kun sairaat paranivat jne...
-ei silloinkaan vallassa oleva showkristillinen kirkko ja sen edustajat ja jäsenet,hyväksyneet,elävää uskoa Jeesukseen,-kuten ei nytkään !
-maailman ihmisessä on maailman henki ja uskovassa on Jumalan Pyhä Henki,-kas siinä ero !Kun nämä kaksi kohtaavat niin selvää on että erimielisyyttä,syntyy !!!
-miksi muuten jumalattomien täytyy nykyisin kanssa erottua mitä erilaisimmilla,tempauksilla ns.normaalista ihmisten käytösmallista ?!
-miksi he ovat omissa rock yms.konserteissaan niin hurmoshakuisia jne:-)?
-mielestäsi varmaan ainut oikea rukouksen muoto on istua kirkon penkissä synkkänä,kuin pataässä
synkkänä,mutisten hiljaa jne...
-tiedätkös että jos ihmisen sydän on puhdas ei rukouksen muodolla ja laadulla ole niin suurta,merkitystä,-eikä rukousasennollakaan,vaan sydämen,sisäisen ihmisen asenteella ! - kernaali
Täysin Jeesukseen luottava ihminen ja olen nähnyt sekä vapaakirkossa että helluntaissa manattavan mielenterveysongelmaisista henkiä pois hirveällä karjumisella ja jankuttamisella.Se oli järkyttävää katsella,onneksi niissä tilanteissa ei ole ollut lapsia läsnä.Mitäänhän ei tietenkään tapahtunut muuta kuin että mielenteveys ongelmista kärsivät olivat vähän aikaa entistä sekaisempia.
- kernaali
kernaali kirjoitti:
Täysin Jeesukseen luottava ihminen ja olen nähnyt sekä vapaakirkossa että helluntaissa manattavan mielenterveysongelmaisista henkiä pois hirveällä karjumisella ja jankuttamisella.Se oli järkyttävää katsella,onneksi niissä tilanteissa ei ole ollut lapsia läsnä.Mitäänhän ei tietenkään tapahtunut muuta kuin että mielenteveys ongelmista kärsivät olivat vähän aikaa entistä sekaisempia.
eikä hengellisesti moinen karjuminen ei ole tervettä eikä raamatun mukaista.
- melissa2001
Jos pidät rukoilemista manaamisena, niin kuinka tulet siitä kertomaan tänne helluntalaisten palstalle.?
Minä sinuna kiertäisin nämä paikat kaukaa...
Voit varautua tulevaisuudessakin siihen, että ehkä näet edelleenkin rukoilijoita kadunkulmassa tai jossain yleisillä paikoilla..
Muista kiertää kaukaa , heh...- Matt.6
"Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."
- melissa2001
Matt.6 kirjoitti:
"Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."
Jos joku pyytää rukousta julkisella paikalla ja hänen puolestaan rukoilee, niin ei tarvitse olla tekopyhä rukoillakseen hänen puolestaan.
- missä
melissa2001 kirjoitti:
Jos joku pyytää rukousta julkisella paikalla ja hänen puolestaan rukoilee, niin ei tarvitse olla tekopyhä rukoillakseen hänen puolestaan.
Missä sanottiin, että tuo lahkojen lähentymisen kohde, olisi pyytänyt helluntailaisia rukoilemaan/mantraamaan omia jumaliaan?
Otaksun, että tuohon manifestaation mentiin ilman, että kyseinen henkilö tiesi,minkä hengen kanssa on tekemisissä? - melissa2001
missä kirjoitti:
Missä sanottiin, että tuo lahkojen lähentymisen kohde, olisi pyytänyt helluntailaisia rukoilemaan/mantraamaan omia jumaliaan?
Otaksun, että tuohon manifestaation mentiin ilman, että kyseinen henkilö tiesi,minkä hengen kanssa on tekemisissä?Missä sanotaan että rukoiltava ei olisi pyytänyt rukoiltavan hänen puolestaan .Ei missään...
- kädet ojossa
melissa2001 kirjoitti:
Missä sanotaan että rukoiltava ei olisi pyytänyt rukoiltavan hänen puolestaan .Ei missään...
Toivottavasti tuo henkilö toipuu tuosta tilanteesta ja pääsee eroon niistä hengistä, mitä paikalle kutsuttiin toistelemalla mahdollisesti demonien kutsumanimiä "kielet" joita kukaan ei koetellut.
- Ohikulkija.
missä kirjoitti:
Otaksun, että tuohon manifestaation mentiin ilman, että kyseinen henkilö tiesi,minkä hengen kanssa on tekemisissä?Tilanne oli jo päällä kun tulin, ja keskipisteenä ollut tyttö vaikutti hermostuneelta. Voin kuvitella, että hänet on ensin napattu aggressiivisen käännytyksen kohteeksi ja sitten ruvettu kolmisin pommittamaan väitteillä ja syytöksillä. Ensin kovaa aivopesua ja sitten ei muuta kuin rukoushyökkäys perään.
- tilanne,
Ohikulkija. kirjoitti:
Tilanne oli jo päällä kun tulin, ja keskipisteenä ollut tyttö vaikutti hermostuneelta. Voin kuvitella, että hänet on ensin napattu aggressiivisen käännytyksen kohteeksi ja sitten ruvettu kolmisin pommittamaan väitteillä ja syytöksillä. Ensin kovaa aivopesua ja sitten ei muuta kuin rukoushyökkäys perään.
Siinä olisi pitänyt ensin selvittää, minkälaista apua tuo tyttö olisi todella tarvinnut.
Ei laupias samarialainenkaa alkanut kädet ojossa ryöstön uhria ensin käännyttämään ja mantraamaan.
Jeesuskin varoittaa uskonlahkojen toiminnasta:
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - melissa2001
Ohikulkija. kirjoitti:
Tilanne oli jo päällä kun tulin, ja keskipisteenä ollut tyttö vaikutti hermostuneelta. Voin kuvitella, että hänet on ensin napattu aggressiivisen käännytyksen kohteeksi ja sitten ruvettu kolmisin pommittamaan väitteillä ja syytöksillä. Ensin kovaa aivopesua ja sitten ei muuta kuin rukoushyökkäys perään.
Olisit mennyt kysymään ,että mitä tässä tapahtuu ,ettei tarvitse luulojen varassa elää... Voi hyvät hyssykät teitä...
- karta
melissa2001 kirjoitti:
Olisit mennyt kysymään ,että mitä tässä tapahtuu ,ettei tarvitse luulojen varassa elää... Voi hyvät hyssykät teitä...
Raamattu neuvoo kiertämään lahkolaisten touhut kaukaa. Mieluummin kadun toiselle puolelle, kun näkee lahkolaisen.
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. - Krusifiksu
Ohikulkija. kirjoitti:
>>> Tilanne oli jo päällä kun tulin, ja keskipisteenä ollut tyttö vaikutti hermostuneelta. Voin kuvitella, että hänet on ensin napattu aggressiivisen käännytyksen kohteeksi ja sitten ruvettu kolmisin pommittamaan väitteillä ja syytöksillä. Ensin kovaa aivopesua ja sitten ei muuta kuin rukoushyökkäys perään. >>>
-Et varmaan itse tajua ollenkaan, miten räikeästi kommenteistasi paistaa läpi ennakkoluulosi ja yksinomaan negatiivinen asenne ko. ryhmää kohtaan ja syntyy kovasti sellainen vaikutelma että taidat tarkoituksenhakuisesti liioitella tilannetta, josta tulkintasi saattaa olla täysin väärä, koska et ole nähnyt kuinka ahdistuneelta ja hermostuneelta, ehkäpä jossain psykoosissa olevalta tuo tyttö on vaikuttanut ennen kuin sinä aloit tilannetta tarkastelemaan. - Nimetön
kädet ojossa kirjoitti:
Toivottavasti tuo henkilö toipuu tuosta tilanteesta ja pääsee eroon niistä hengistä, mitä paikalle kutsuttiin toistelemalla mahdollisesti demonien kutsumanimiä "kielet" joita kukaan ei koetellut.
Joh. 8:48-58
48 Juutalaiset sanoivat Jeesukselle: "Sinä olet samarialainen, ja sinussa on paha henki. Eikö asia olekin niin?"
49 Jeesus vastasi: "Ei minussa ole pahaa henkeä. Minä kunnioitan Isääni, mutta te häpäisette minua.
50 Itse en kysy kunniaani, mutta on toinen, joka kysyy ja tuomitsee.
51 Totisesti, totisesti: joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan näe kuolemaa."
52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt asia on selvä: sinussa on paha henki. Abraham on kuollut, samoin profeetat, mutta sinä sanot: 'Joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan kohtaa kuolemaa.'
53 Sinäkö muka olet suurempi kuin isämme Abraham? Hän on kuollut, ja niin ovat kuolleet myös profeetat. Mikä sinä luulet olevasi?"
54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.
55 Te ette ole oppineet tuntemaan häntä, mutta minä tunnen hänet. Jos sanoisin, etten tunne, olisin valehtelija niin kuin te. Mutta minä tunnen hänet ja pidän kiinni hänen sanastaan.
56 Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi."
57 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole edes viidenkymmenen ja olet muka nähnyt Abrahamin!"
58 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin." - frihet
karta kirjoitti:
Raamattu neuvoo kiertämään lahkolaisten touhut kaukaa. Mieluummin kadun toiselle puolelle, kun näkee lahkolaisen.
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.Ensin meni pappi ja sitten leeviläine, onneksi samarialainen tarjosi apuaan.
Oletko itse "pappi" vai "leeviläinen", eli laki vaiko muotojumalallinen??? - Krusifiksu
Matt.6 kirjoitti:
No tuo raamatun paikka tarkoittaa kylläkin sitä että ihminen asettuu, siis yksinään rukoillen, sellaiselle näkyvälle paikalle ja sellaiseen asentoon, siis kädet kohotettuna, että kaikki varmasti huomaisivat hänen rukoilevan...
- matkalainen
Viestisi, jota on sopivasti väritelty väärillä termeillä ja liioitelluilla kuvilla, kertoo surullisella tavalla siitä, että elämme nykyisin uuspakanallisessa maassa, jossa kristinuskon alkeet ovat hukassa. Voi Suomea!
omastatunnosta. Jos sinulla on rauha sydämessäsi, niin lapsiasi ei paljon hetkauta, mitä ympärillä tapahtuu, koska sinä vanhempana voit selittää asian heille parhain päin...Iltarukous auttaa hyvään yöuneen. Kokemusta on :)
purje kirjoitti:
omastatunnosta. Jos sinulla on rauha sydämessäsi, niin lapsiasi ei paljon hetkauta, mitä ympärillä tapahtuu, koska sinä vanhempana voit selittää asian heille parhain päin...Iltarukous auttaa hyvään yöuneen. Kokemusta on :)
Mitenkäpä lapselle selittäisi sen, että sedät ja tädit ovat vaan vinksahtaneita?
Työmies2 kirjoitti:
Mitenkäpä lapselle selittäisi sen, että sedät ja tädit ovat vaan vinksahtaneita?
eri tavalla kuin me olemme tottuneet. Näinhän se on eri kulttuuritaustoista tulevien ihmisten kohdallakin. Heitä näkee myös tuolla kaduilla ja toreilla. Lapsi kysyy ja sinä vastaat, niin hyvin kuin taidat. :)
purje kirjoitti:
eri tavalla kuin me olemme tottuneet. Näinhän se on eri kulttuuritaustoista tulevien ihmisten kohdallakin. Heitä näkee myös tuolla kaduilla ja toreilla. Lapsi kysyy ja sinä vastaat, niin hyvin kuin taidat. :)
kysyä, mitä nuo tekevät ja miksi.
- Malcolm Hedding
sitten pelota olutta ja viinaa särpivän katujengin sikailu, tappelu ja kiroileminen niin, että näkevät siitä painajaisia? Vai onko se ns. 'normaaliin' yhteiskuntakäyttäytymiseen kuuluva kuvio, johonka lapsesi ovat jo tottuneet, ettei se hetkauta heitä mihinkään?
- Ohikulkija.
Katujengien sikailu ei liity tähän, mutta sanotaan nyt,että en kuljettele lapsiani perjantai-iltaisin laitakaupungin pahamaineisilla alueilla. Sen sijaan oletan, että voin kuljettaa heitä keskellä kirkasta päivää kaupungin keskustassa ilman, että heidän tarvitsee nähdä jotain helluntailaista katuteatteriversiota Manaaja-elokuvasta. En näköjään voi.
- jahava
Ohikulkija. kirjoitti:
Katujengien sikailu ei liity tähän, mutta sanotaan nyt,että en kuljettele lapsiani perjantai-iltaisin laitakaupungin pahamaineisilla alueilla. Sen sijaan oletan, että voin kuljettaa heitä keskellä kirkasta päivää kaupungin keskustassa ilman, että heidän tarvitsee nähdä jotain helluntailaista katuteatteriversiota Manaaja-elokuvasta. En näköjään voi.
aikaan eräässä pohjoisen kaupungissa oli keskusta hirveässä siivossa kun niin sanottuja traktaatteja ja sarjakuvia tuputettiin väkisin jokaiselle vastaantulijalle kysymättä onko hän asiasta ollenkaan kiinnostunut.Samassa kaupungissa(sisätiloissa) ajettiin sairaista ihmisistä isolla äänellä henkiä pois.Eli jossakin vaiheessa pieleen mennyttä uskonnollisuuttahan tämä edustaa.Asialla oli paikallisen helluntaiseurakunnan väki.
katujengin sikailu ei ole lasten silmille sopivaa, tee hihhulointia ja manaamista sopivaksi lasten silmille. Pitäisi teidän uskovaisten ymmärtää tämä.
- Krusifiksu
Etkö itse ollenkaan ymmärrä että tuo avauksesi, jonka tarkoitus on vain nostattaa vihaa ja epäluuloja helluntailaisia kohtaan, paljastuu heti valheeksi, koska tuo kyhäelmäsi on niin kovin epäjohdonmukainen.
Ensinnäkin, vaikka joku hieman tuon tyyppinen tilanne olisi todella tapahtunutkin jossain, niin miten se sinulle, kuvailemaasi tilanteeseen ulkopuolisena, olisi paljastunut heidän olleen nimen omaan HELLUNTAILAISIA? Oliko heillä jotkut ulkonaiset merkit? Vai sisälsikö heidän "kova ääninen puheensa" myös huutoja "Olemme helluntailaisia! Olemme helluntailaisia!" -Ymmärrätkö asian? Väitteesi on täysin absurdi, tai ainakin se että oletat kyseessä olleen helluntailaiset.
Helluntailaisuuteen ei kuulu tuollainen kuvaamasi tuntomerkit täyttävä "manaaminen". Mieti tarkemmin ennen kuin esität enempää valheellisia syytöksiäsi!- helluntailainen nuoresta asti
"Helluntailaisuuteen ei kuulu tuollainen kuvaamasi tuntomerkit täyttävä "manaaminen". Mieti tarkemmin ennen kuin esität enempää valheellisia syytöksiäsi!"
Avauksen valheellisuudesta en tiedä, mutta tähän on pakko sanoa, että tuollaista todella tapahtuu joissakin helluntaiseurakunnissa ja joidenkin muiden vapaiden suuntien piireissä. Olen ihan omin silmin itse nähnyt. Mutta minkään ylihengellisen manaamisen EI PITÄISI kuulua helluntailaisuuteen.
ps. Avauksen tapaus ei ole vielä mitään verrattuna siihen, mitä olen nähnyt. - Ohikulkija.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000027964114
Sinun ja muutaman muun ketjussa olevan tyypillisen helluntailaisen esittämät valehtelijaksi väittämiset sisältävät kunnianloukkausrikoksen. Teinä en lähtisi rikoksen polulle, kun tapaus voidaan oikeussalissa tarkastaa useammankin keskustassa olevan valvontakameran videolta. Te helluntailaiset olette syvästi halveksuttavaa porukkaa, ensin riehutaan keskellä kaupunkia pelotellen lapsia ja sitten syyllistytään lisäksi kunnianloukkaukseen. Vaikka eikös teikäläisten kunnia-asiana olekin kerskailla sillä, kuinka paljon keskuudessanne on vankilakundeja? - rallilauta
Ohikulkija. kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000027964114
Sinun ja muutaman muun ketjussa olevan tyypillisen helluntailaisen esittämät valehtelijaksi väittämiset sisältävät kunnianloukkausrikoksen. Teinä en lähtisi rikoksen polulle, kun tapaus voidaan oikeussalissa tarkastaa useammankin keskustassa olevan valvontakameran videolta. Te helluntailaiset olette syvästi halveksuttavaa porukkaa, ensin riehutaan keskellä kaupunkia pelotellen lapsia ja sitten syyllistytään lisäksi kunnianloukkaukseen. Vaikka eikös teikäläisten kunnia-asiana olekin kerskailla sillä, kuinka paljon keskuudessanne on vankilakundeja?nämä uskonnolliset yhteisöt että heiltä puuttuu täysin itsekritiikki,he eivät näe tai eivät halua nähdä tosiasioita niinkuin ne ovat.Vertaisin ihan entisaikojen kiihkopolitiikkaan,vaikka näki ei siltikään huomannut mitään? Mutta tosi kuin vesi on se että Helluntai seurakunnissa tapahtuu ylilyöntejä tällä hengellisellä alueella hyvin monesti,olen itse vuosia niissä kinkereissä aikoinaan käynyt.
- Krusifiksu
Ohikulkija. kirjoitti:
Sinun ja muutaman muun ketjussa olevan tyypillisen helluntailaisen esittämät valehtelijaksi väittämiset sisältävät kunnianloukkausrikoksen. Teinä en lähtisi rikoksen polulle, kun tapaus voidaan oikeussalissa tarkastaa useammankin keskustassa olevan valvontakameran videolta. Te helluntailaiset olette syvästi halveksuttavaa porukkaa, ensin riehutaan keskellä kaupunkia pelotellen lapsia ja sitten syyllistytään lisäksi kunnianloukkaukseen. Vaikka eikös teikäläisten kunnia-asiana olekin kerskailla sillä, kuinka paljon keskuudessanne on vankilakundeja?Kommenttisi vai vahvistaa sitä, mitä minä esitin omassa kommentissani, joten olen entistä vakuuttuneempi, että sinulla on jostain syystä (?)jotain ns. "hampaankolossa" juuri helluntailaisia kohtaan; mitähän se mahtaisi olla?
Missä muuten olet nähnyt kuvaamasi kaltaista toimintaa helluntailaisten keskuudessa? Voitko kertoa sen? Ottaen huomioon että, sinun omat kommenttisi ennemminkin sisältävät kunnianloukkauksen elementtejä helluntaisrk:aa kohtaan, kuin mitä minun vastakommenttini sinun esittämiisi. Ne kun ovat erittäin hatarasti ja lapsellisin argumentein perusteltuja syytöksiä. Kuten esim. että "mukana ollut romani viittaa vahvasti heluntailaisiin"...! Käsitätkö itse ollenkaan tällaisen viittauksen absurdiutta?
Sinun suhteesi ei edes voi toteutua kunnianloukkauksen tunnusmerkistö, koska nm:si kautta, joka ei edes ole rekisteröity, eikä muutenkaan sinua voida mitenkään identifioida sinuun tiettynä tunnistettavana henkilönä. Joten jos haluat nostaa jotain syytettä, jonka minun puolestani voit tehdä ihan vapaasti, niin ilmoita siinä tapauksessa henkilöllisyytesi...
Jos sinulla on itselläsi ns. "puhtaat jauhot pussissa", niin voitko edes vastata kysymykseeni jonka esitin kommentissani:
"Ensinnäkin, vaikka joku hieman tuon tyyppinen tilanne olisi todella tapahtunutkin jossain, niin miten se sinulle, kuvailemaasi tilanteeseen ulkopuolisena, olisi paljastunut heidän olleen nimen omaan HELLUNTAILAISIA? Oliko heillä jotkut ulkonaiset merkit; vai sisälsikö heidän "kova ääninen puheensa" myös huutoja "Olemme helluntailaisia! Olemme helluntailaisia!"???
Ja sitten vielä: jos ko. henkilöt VAIKKA kuuluisivatkin helluntaiseurakuntaan, toimivat ns. omin päinsä, niin silloin syytöksesi toiminnasta ikään kuin he olisvat toimineet HELLUNTAISEURAKUNNAN toimeksiannosta, ovat täysin perusteettomia.
Oletko muuten esittänyt kritiikkiä sinne mihin se sinun logiikkasi mukaan kuuluisi, elikkä paikallisen helluntaiseurakunnan johdolle? Epäilempä vahvasti, että näin et ole toiminut, koska olen melko varma että pääasiallinen tarkoituksesi on vain mustamaalata helluntailaisia mahdollisimman tehokkaasti.
Mikä on muuten oma suhteesi kristinuskoon yleensä? Uskotko Jumalaan ja että Jeesuksessa Kristuksessa on pelastustie, niin ettei ihmisen tarvitse joutua syntisenä kadotukseen vaan hän voi, saada syntinsä anteeksi Jumalan armosta ja päästä Hänen yhteydessään iankaikkiseen elämään.
Kiinnostaa vain tietää sikäli, että oletko kritisoimassa vain kuvaamaasi yksittäistä tapausta, vai onko sinulla yleensä vain vastahenkisyyttä sen suhteen ettei ihmisiä saisi kaupungin kaduilla evankelioida ja mahdollisesti myös rukoilla heidän puolestaan, heidän itse niin halutessaan, jolloin voi tulla eteen myös tilanne että ko. henkilöstä täytyy ajaa ulos riivaajia, kuten Jeesus on antanut hänen seuraajilleen tehtäväksi.
Mark.16:15 "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
-Toinen vaihtoehto on se että annetaan ihmisten vain olla "omassa rauhassaan" ja jättää riivaajat heitä riivaamaan. Sitäkö vaihtoehtoa sinä olet ajamassa?
Tällainen ihmisen "rauhaan jättäminen" saattaakin sitten jossain vaiheessa tarkoittaa sitä, että ko. henkilö, riivaajiensa kehoituksesta, esim. voi hyökätä lastesi tai jonkun muun, pahaa-aavistamattoman, kaupungilla kulkevan ihmisen kimppuun, tehden ties mitä pahojaan ja selittää sitten että "en minä tiedä mikä minuun meni"
Luuk.8:27. "Ja kun hän oli noussut maihin, tuli häntä vastaan kaupungista mies, jossa oli riivaajia; ja hän ei ollut pitkään aikaan pukenut vaatteita ylleen eikä asunut huoneessa, vaan haudoissa. 28. Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa." 29. Sillä hän oli käskemäisillään saastaista henkeä menemään ulos siitä miehestä. Sillä pitkät ajat se oli temponut häntä mukaansa; hänet oli sidottu kahleisiin ja jalkanuoriin, ja häntä oli vartioitu, mutta hän oli katkaissut siteet ja kulkeutunut riivaajan ajamana erämaihin. 30. Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen." - Ohikulkija.
Krusifiksu kirjoitti:
Kommenttisi vai vahvistaa sitä, mitä minä esitin omassa kommentissani, joten olen entistä vakuuttuneempi, että sinulla on jostain syystä (?)jotain ns. "hampaankolossa" juuri helluntailaisia kohtaan; mitähän se mahtaisi olla?
Missä muuten olet nähnyt kuvaamasi kaltaista toimintaa helluntailaisten keskuudessa? Voitko kertoa sen? Ottaen huomioon että, sinun omat kommenttisi ennemminkin sisältävät kunnianloukkauksen elementtejä helluntaisrk:aa kohtaan, kuin mitä minun vastakommenttini sinun esittämiisi. Ne kun ovat erittäin hatarasti ja lapsellisin argumentein perusteltuja syytöksiä. Kuten esim. että "mukana ollut romani viittaa vahvasti heluntailaisiin"...! Käsitätkö itse ollenkaan tällaisen viittauksen absurdiutta?
Sinun suhteesi ei edes voi toteutua kunnianloukkauksen tunnusmerkistö, koska nm:si kautta, joka ei edes ole rekisteröity, eikä muutenkaan sinua voida mitenkään identifioida sinuun tiettynä tunnistettavana henkilönä. Joten jos haluat nostaa jotain syytettä, jonka minun puolestani voit tehdä ihan vapaasti, niin ilmoita siinä tapauksessa henkilöllisyytesi...
Jos sinulla on itselläsi ns. "puhtaat jauhot pussissa", niin voitko edes vastata kysymykseeni jonka esitin kommentissani:
"Ensinnäkin, vaikka joku hieman tuon tyyppinen tilanne olisi todella tapahtunutkin jossain, niin miten se sinulle, kuvailemaasi tilanteeseen ulkopuolisena, olisi paljastunut heidän olleen nimen omaan HELLUNTAILAISIA? Oliko heillä jotkut ulkonaiset merkit; vai sisälsikö heidän "kova ääninen puheensa" myös huutoja "Olemme helluntailaisia! Olemme helluntailaisia!"???
Ja sitten vielä: jos ko. henkilöt VAIKKA kuuluisivatkin helluntaiseurakuntaan, toimivat ns. omin päinsä, niin silloin syytöksesi toiminnasta ikään kuin he olisvat toimineet HELLUNTAISEURAKUNNAN toimeksiannosta, ovat täysin perusteettomia.
Oletko muuten esittänyt kritiikkiä sinne mihin se sinun logiikkasi mukaan kuuluisi, elikkä paikallisen helluntaiseurakunnan johdolle? Epäilempä vahvasti, että näin et ole toiminut, koska olen melko varma että pääasiallinen tarkoituksesi on vain mustamaalata helluntailaisia mahdollisimman tehokkaasti.
Mikä on muuten oma suhteesi kristinuskoon yleensä? Uskotko Jumalaan ja että Jeesuksessa Kristuksessa on pelastustie, niin ettei ihmisen tarvitse joutua syntisenä kadotukseen vaan hän voi, saada syntinsä anteeksi Jumalan armosta ja päästä Hänen yhteydessään iankaikkiseen elämään.
Kiinnostaa vain tietää sikäli, että oletko kritisoimassa vain kuvaamaasi yksittäistä tapausta, vai onko sinulla yleensä vain vastahenkisyyttä sen suhteen ettei ihmisiä saisi kaupungin kaduilla evankelioida ja mahdollisesti myös rukoilla heidän puolestaan, heidän itse niin halutessaan, jolloin voi tulla eteen myös tilanne että ko. henkilöstä täytyy ajaa ulos riivaajia, kuten Jeesus on antanut hänen seuraajilleen tehtäväksi.
Mark.16:15 "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
-Toinen vaihtoehto on se että annetaan ihmisten vain olla "omassa rauhassaan" ja jättää riivaajat heitä riivaamaan. Sitäkö vaihtoehtoa sinä olet ajamassa?
Tällainen ihmisen "rauhaan jättäminen" saattaakin sitten jossain vaiheessa tarkoittaa sitä, että ko. henkilö, riivaajiensa kehoituksesta, esim. voi hyökätä lastesi tai jonkun muun, pahaa-aavistamattoman, kaupungilla kulkevan ihmisen kimppuun, tehden ties mitä pahojaan ja selittää sitten että "en minä tiedä mikä minuun meni"
Luuk.8:27. "Ja kun hän oli noussut maihin, tuli häntä vastaan kaupungista mies, jossa oli riivaajia; ja hän ei ollut pitkään aikaan pukenut vaatteita ylleen eikä asunut huoneessa, vaan haudoissa. 28. Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa." 29. Sillä hän oli käskemäisillään saastaista henkeä menemään ulos siitä miehestä. Sillä pitkät ajat se oli temponut häntä mukaansa; hänet oli sidottu kahleisiin ja jalkanuoriin, ja häntä oli vartioitu, mutta hän oli katkaissut siteet ja kulkeutunut riivaajan ajamana erämaihin. 30. Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: "Mikä on nimesi?" Hän vastasi: "Legio"; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen."Kylläpä kirjoittelet pöyristyttävällä asenteella. Jos olisit uskovainen, olisit vähemmän röyhkeä ja korskea. Annat erittäin huonon kuvan helluntailaisista, niin luotaantyöntävän saatanallisen, että siihen ei sitten minun tai kenenkään muunkaan kommentit voi mitään lisätä. Olen muuten nähnyt mainitsemani kaltaista raivopäistä julistusta Ylivainion kokouksista alkaen melkein 30 v. aikana eräissä pikku helluntaiseurakunnissa pitkin etelä-Suomea, muutamissa telttakokouksissa ja joskus kadullakin. Ortodoksit eivät sellaista riehumista harrasta, eivätkä katoliset, luterilaiset tai muutkaan, paitsi helluntailaiset ja nykyään torontolaiset, mikä on melkein samaa sakkia. Helluntailaiset ovat oikein kuuluisia tuollaisesta raivokäännytyksestä, JA SENHÄN TÄSSÄ KETJUSSA PARI MUUTAKIN MINUN LISÄKSENI MYÖNTÄÄ. Ei voi mitään, jos sinun kokemuksesi helluntailaisuudesta rajoittuu vain yhteen rauhallisempaan seurakuntaan ja ainoastaan vuoden, parin ajalta.
- frihet
Ohikulkija. kirjoitti:
Kylläpä kirjoittelet pöyristyttävällä asenteella. Jos olisit uskovainen, olisit vähemmän röyhkeä ja korskea. Annat erittäin huonon kuvan helluntailaisista, niin luotaantyöntävän saatanallisen, että siihen ei sitten minun tai kenenkään muunkaan kommentit voi mitään lisätä. Olen muuten nähnyt mainitsemani kaltaista raivopäistä julistusta Ylivainion kokouksista alkaen melkein 30 v. aikana eräissä pikku helluntaiseurakunnissa pitkin etelä-Suomea, muutamissa telttakokouksissa ja joskus kadullakin. Ortodoksit eivät sellaista riehumista harrasta, eivätkä katoliset, luterilaiset tai muutkaan, paitsi helluntailaiset ja nykyään torontolaiset, mikä on melkein samaa sakkia. Helluntailaiset ovat oikein kuuluisia tuollaisesta raivokäännytyksestä, JA SENHÄN TÄSSÄ KETJUSSA PARI MUUTAKIN MINUN LISÄKSENI MYÖNTÄÄ. Ei voi mitään, jos sinun kokemuksesi helluntailaisuudesta rajoittuu vain yhteen rauhallisempaan seurakuntaan ja ainoastaan vuoden, parin ajalta.
Kysymykseen, tai oikeastaan kysymyksiin?
- rallilauta
frihet kirjoitti:
Kysymykseen, tai oikeastaan kysymyksiin?
puhuin kirkon sisällä tapahtuneista yleisistä asioista,enkä ole henkilöinyt ketään,vaikka nämä henkien ajajat olivat toki minullekkin tuttuja helluntai/vapaakirkko akselilta.Kauhistelin ylilyöntejä silloin ja kauhistelen nyt,nähty mikä nähty, sitä ei muuksi voi selittelyillä muuttaa.
- Krusifiksu
Ohikulkija. kirjoitti:
Kylläpä kirjoittelet pöyristyttävällä asenteella. Jos olisit uskovainen, olisit vähemmän röyhkeä ja korskea. Annat erittäin huonon kuvan helluntailaisista, niin luotaantyöntävän saatanallisen, että siihen ei sitten minun tai kenenkään muunkaan kommentit voi mitään lisätä. Olen muuten nähnyt mainitsemani kaltaista raivopäistä julistusta Ylivainion kokouksista alkaen melkein 30 v. aikana eräissä pikku helluntaiseurakunnissa pitkin etelä-Suomea, muutamissa telttakokouksissa ja joskus kadullakin. Ortodoksit eivät sellaista riehumista harrasta, eivätkä katoliset, luterilaiset tai muutkaan, paitsi helluntailaiset ja nykyään torontolaiset, mikä on melkein samaa sakkia. Helluntailaiset ovat oikein kuuluisia tuollaisesta raivokäännytyksestä, JA SENHÄN TÄSSÄ KETJUSSA PARI MUUTAKIN MINUN LISÄKSENI MYÖNTÄÄ. Ei voi mitään, jos sinun kokemuksesi helluntailaisuudesta rajoittuu vain yhteen rauhallisempaan seurakuntaan ja ainoastaan vuoden, parin ajalta.
Ai minäkö se olenkin nyt "antamassa erittäin huonoa kuvaa helluntailaisista"; ohhoh, kylläpä heittelee kuperkeikkaa nuo sinun juttusi. Kyllähän tässä nyt avauksesta alkaen on käynyt selville, kuka tässä on yrittänyt mustamaalata hellareita oikein urakalla.
Luin vielä uudestaan avauksesi ja totesin vieläkin selvemmin että kaikki sananvalinnat ja ilmaukset olet siinä valinnut vain antaaksesi erittäin tarkoituksenhakuisesti negatiivisen kuvan helluntailaisista. Tuosta kertomuksestasi, jos sitä osaa tarkastella hiukankaan kriittisesti, paistaa erittäin selkeästi läpi valheellisuuden henki. Siinä olet kyllä osaltasi toteuttamassa raamatun sanaa... Maran ata! - kaikenlaistanähnyt
Krusifiksu kirjoitti:
Ai minäkö se olenkin nyt "antamassa erittäin huonoa kuvaa helluntailaisista"; ohhoh, kylläpä heittelee kuperkeikkaa nuo sinun juttusi. Kyllähän tässä nyt avauksesta alkaen on käynyt selville, kuka tässä on yrittänyt mustamaalata hellareita oikein urakalla.
Luin vielä uudestaan avauksesi ja totesin vieläkin selvemmin että kaikki sananvalinnat ja ilmaukset olet siinä valinnut vain antaaksesi erittäin tarkoituksenhakuisesti negatiivisen kuvan helluntailaisista. Tuosta kertomuksestasi, jos sitä osaa tarkastella hiukankaan kriittisesti, paistaa erittäin selkeästi läpi valheellisuuden henki. Siinä olet kyllä osaltasi toteuttamassa raamatun sanaa... Maran ata!kyllä mielestäni alkuperäinen kertoi vain mitä oli nähnyt ja mitä tunteita se hänessä ja lapsissaan herätti. (samoin on varmassti muitakin asioita jotka hänessä ja lapsissaan herättää kaikenlaisia tunteita; niistä ei ole nyt puhe)
olen myös nähnyt kaikenlaista (hellareissa pääasiassa); eikä se mielestäni sovi lasten silmille!! (itsekin samoja asioita nähneenä ja pelänneenä tiedän)
En yleistä tai syytä kaikkia sellaisesta toiminnasta. - niin minäkin!
kaikenlaistanähnyt kirjoitti:
kyllä mielestäni alkuperäinen kertoi vain mitä oli nähnyt ja mitä tunteita se hänessä ja lapsissaan herätti. (samoin on varmassti muitakin asioita jotka hänessä ja lapsissaan herättää kaikenlaisia tunteita; niistä ei ole nyt puhe)
olen myös nähnyt kaikenlaista (hellareissa pääasiassa); eikä se mielestäni sovi lasten silmille!! (itsekin samoja asioita nähneenä ja pelänneenä tiedän)
En yleistä tai syytä kaikkia sellaisesta toiminnasta.Olen minäkin huomannut, ettei helat vielä jumalan tasolle yllä, tosin tuon seikan olen muissakin lähimmäisissäni todennut.
Ehkä sinä teet virheitä itsekin, vaan myönnätkö ne?. - Krusifiksu
kyllä mielestäni alkuperäinen kertoi vain mitä oli nähnyt ja mitä tunteita se hänessä ja lapsissaan herätti. (samoin on varmassti muitakin asioita jotka hänessä ja lapsissaan herättää kaikenlaisia tunteita; niistä ei ole nyt puhe)
En yleistä tai syytä kaikkia sellaisesta toiminnasta.Niin en minäkään halua puolustella hellareittenkaan piirissä mahdollisesti tapahtuvia ylilyöntejä ja tiedän että ei helluntailaisuuskaan ole immuuni sille, etteikö voisi olla epätervettä hengen toimintaa, koska aina on ja tulee olemaan ihmisiä, jotka tuovat omasta sielullisuudestaan kumpuavia elementtejä mukaan toimintaan.
Kyseessä on kuitenkin tavallaan samasta asiasta, kuin että jalkapallohuliganismista puhuttaessa, siitäkin alettaisiin syyllistämään niitä jotka järjestävät jakapallo-otteluita...
Täytyy siis osata eroittaa, mikä on "helluntailaisuuttaa" ja mikä on yksittäisten ihmisten sooloilua, vaikkapa olisivatkin sitten helluntaiseurakunnan jäseniä. Eihän esim. jos vaikka raiskaaja tai pedofiili kuuluu ev.lut. seurakuntaan, yleensä heidän rikoksistaan puhuttaessa edes mainita sitä, tyyliin että "ne on niitä hirveitä luterilaisia jotka hyväksikäyttävät lapsia ja raiskaavat naisia"... - melissa2001
En yleistä tai syytä kaikkia sellaisesta toiminnasta.Onhan aikoihin eletty ,jos ei enää ole muuta pahaa kuin se ,että jotkut rukoilevat jonkun puolesta kadulla.!!
Oli ne sitten helluntalaisia tai muita.
Mistäs aloituksen tekijä muuten tietää että kyseiset rukoilijat olivat juuri helluntailaisia??
- AVAA SILMÄSI
Jotenkin tää suomalainen suvaitsevaisuus, joka ei suvaitse sen eikä mikään arvostelua on ylihilseen kipuavaa..
On se kumma, että Jumalaa rukoilevia kauhistellaan,
kun lapsia ei voi viedä ulos ilta-aikaan
koska siellä huudetaan sitä toista suomalaisten enemmän suosimaa herraa nimeltään perkele ja voima juomaa litkineet suomalaiset tosi miehet ja naiset vetelehtii pitkin teitä uhoilleen ja tarpeitaan tehden talojen vieruksiin..
Sellaistako et ole ikinä nähnyt?
Sekö on luonnollista
eikä aiheuta lapsille painajaisia?
Missä ihmeen maalla ja maa kuopassa asut?
Kuinka tulisi elää?
Ketä huutaa ja miten palvella?
Ilmettelen!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 232401
- 951526
- 1181264
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18959- 52862
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249861Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo19840MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840- 34795