Kanan kalorit

kippelo

Monesti suositaan syömään kanan lihaa mutta kaloreitahan kanassa on huikeasti.kaloritaulukon mukaan aika reippaasti esim
Broilerin koipi-reisi 1kpl 279kcal->aiheuttaako marinadi tuon määrän vai onko kalorit laskettu nahan kanssa?Tosin rasvaa on kait aika vähän?

http://terveys.mtv3.fi/community/fi/bin/metrics/kaloritaulukko.htm

15

13764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olipa kaloreita tai ei

      Mulla on sydän sen verran paikallaan, että en henno kanaa syödä kun tiedän minkälaisissa kuvottavissa oloissa niitä kasvatetaan. Olipa kaloreita vähän tai paljon.

      Kannattaa kuitenkin katsoa muutakin kaloreita, noin niinkuin ylipäänsä laihduttaessaan. Vaikka jossain olisi paljon kaloreita, siinä voi olla myös paljon proteiinia ja proteiini on tunnetusti tärkeää laihduttajalle.

      Koipi-reisi taitaa olla myös se broilerin rasvaisin kohta. Rintapalat käsittääkseni soveltuvat paremmin laihduttajalle, jos kanaa haluaa ehdottomasti syödä.

      • Kerrotko

        Onko sioilla kuinka paljon paremmat olot pikku karsinoissaan? Eikä kasvatetut kalatkaan kovin suurissa altaissa ui.Lihalehmillä/naudoilla taitaa olla joskus edes hieman paremmat oltavat. Ilmeisesti olet vegaani.


      • itseasiassa
        Kerrotko kirjoitti:

        Onko sioilla kuinka paljon paremmat olot pikku karsinoissaan? Eikä kasvatetut kalatkaan kovin suurissa altaissa ui.Lihalehmillä/naudoilla taitaa olla joskus edes hieman paremmat oltavat. Ilmeisesti olet vegaani.

        Lähestulkoon vegaani olen.


    • Kotkot...

      Broilerinkoipi painaa n 200g. Se on aikamoinen kerta-annos lihaa laihduttajalle. Miksi et syö broilerin fileetä (painaa n 120g/filee=135 kcal) tai filesuikaleita? Nopeita valmistaa, monipuolisempia käyttää, annoskokoon helppo vaikuttaa, ei nahkaa ympärillä -> vähemmän rasvaa.

      • hox...

        Ei sitä koipireittä n. 200g kokonaan syödä. Kylläpä taas raksuttaa kotkotilla. Minulla ainakin ollut tapana jättää se luu syömäti :)


      • kot...kot...
        hox... kirjoitti:

        Ei sitä koipireittä n. 200g kokonaan syödä. Kylläpä taas raksuttaa kotkotilla. Minulla ainakin ollut tapana jättää se luu syömäti :)

        Minä jättäsin nahkatkin syömättä----ja se luu tietenkin


      • Pikkupullikka

        Koivesta kun poistaa luut ja nahat jää n. 167g siinä noin 270kcl lisäät vaikka parsakaali tai kukkakaalisuseen kaveriksi 200g 90kcl niin on ähky . Maha täynnä ja kalireita vaan 370kcl. Syön koiven koska siitä saa enemmän rasvaa, olen myös herkkuperse, kananrintaleike liian kuivaa. Tavallaan tuo rasvanen koioi korvaa pizzaa


    • nahan kanssa...

      Jos otat nahan pois, kalorimäärä putoaa huimasti. Yhdessä broilerin koipi-reisipalassa ilman nahkaa on vain 95 kcal. Lähes kaikki broilerin rasva on nahassa ja jää pois, jos nahka poistetaan ennen syömistä.

      • Kanan syöjä

        Mulla on tänään grillattu koipi-reisi töissä eväänä, mukava että siinä on noin vähän kaloreita. :) nahka on kyllä kanassa parasta mutta kai se on jätettävä syömättä. :)


      • veijo6386763

        "nahka on kyllä kanassa parasta mutta kai se on jätettävä syömättä. :)"

        Miksi??? Ei mitään syytä jos olet itse grillanut sen ilman sokereita tai et muutenkaan mätä itseesi liikaa hiilihydraattia/sokeria. rasva ei lihota-rasvan ja runsas hiilihydraatti yhdistettynä lihottaa.


      • veijoj739873

        nahan kanssa...

        Ei mitään syytä olla syömättä jos olet itse grillanut sen ilman sokereita tai et muutenkaan mätä itseesi liikaa hiilihydraattia/sokeria. rasva ei lihota-rasvan ja runsas hiilihydraatti yhdistettynä lihottaa.

        Huomaa että kaloreiden laskeminen on hukkaan heitettyä aikaa. Ei toimi ihmisen kohdalla jollet nyt satu olemaan pönttöuuni.


    • veijo98379873

      Olipa vanha aloituskaivttu esille.

      Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla ja marinoimatonta kanaa löytyy myös.
      Erittäin hyvää ruokaa laihduttajalle kun muistaa syödä myös sen nahan.

      • Anonyymi

        Kyllä minulla toimii kalorien laskeminen ja kilo lähtee viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minulla toimii kalorien laskeminen ja kilo lähtee viikossa.

        Lähtee lähtee mutta pysyykö se paino pois.

        Vuoden päästä voit esittää varovaisen arvauksen että onnistuiko.

        Useimmilla jotka pudottaa painoa nopeasti se paino tulee myös takaisin kun ei ole oppinut syömään normaalilla tavalla.


    • Anonyymi

      Kannattaa suosia niitä vähärasvaisia osia. Siivet ja koipireidet nahkoineen on hyviä, mutta huomattavasti kaloririkkaampia. Kuten todettu niin kanassa ne kalorit ovat pitkälti nahkassa. Ja vaikkei nahkaisia paloja ostaisikaan niin kannattaa huomioida, että fileessä ja paistileikkeessäkin on eroa. Paistileike on rasvaisempi osa jossa on noin 140-150 kaloria per 100g. Fileessä vain reilu satku.

      Ja pätee sitten myös sikaan. Grillikylki on täysin eri asia kuin sisäfile. Itse asiassa porsaan sisäfileessä ei ole kovinkaan paljon rasvaa. Naudassa fileet myös parempia kuin entrecote. Tosin entrecotekin on pirun hyvää eikä se mitään dieettiä kaada vaikka välillä noitakin popsisi. Mutta pitkässä juoksuss kalereita tulee paljon vähemmän kuin pääsääntöisesti valitsee niitä fileitä, vähän elukasta riippumatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe