Monesti suositaan syömään kanan lihaa mutta kaloreitahan kanassa on huikeasti.kaloritaulukon mukaan aika reippaasti esim
Broilerin koipi-reisi 1kpl 279kcal->aiheuttaako marinadi tuon määrän vai onko kalorit laskettu nahan kanssa?Tosin rasvaa on kait aika vähän?
http://terveys.mtv3.fi/community/fi/bin/metrics/kaloritaulukko.htm
Kanan kalorit
15
15030
Vastaukset
- olipa kaloreita tai ei
Mulla on sydän sen verran paikallaan, että en henno kanaa syödä kun tiedän minkälaisissa kuvottavissa oloissa niitä kasvatetaan. Olipa kaloreita vähän tai paljon.
Kannattaa kuitenkin katsoa muutakin kaloreita, noin niinkuin ylipäänsä laihduttaessaan. Vaikka jossain olisi paljon kaloreita, siinä voi olla myös paljon proteiinia ja proteiini on tunnetusti tärkeää laihduttajalle.
Koipi-reisi taitaa olla myös se broilerin rasvaisin kohta. Rintapalat käsittääkseni soveltuvat paremmin laihduttajalle, jos kanaa haluaa ehdottomasti syödä.- Kerrotko
Onko sioilla kuinka paljon paremmat olot pikku karsinoissaan? Eikä kasvatetut kalatkaan kovin suurissa altaissa ui.Lihalehmillä/naudoilla taitaa olla joskus edes hieman paremmat oltavat. Ilmeisesti olet vegaani.
- itseasiassa
Kerrotko kirjoitti:
Onko sioilla kuinka paljon paremmat olot pikku karsinoissaan? Eikä kasvatetut kalatkaan kovin suurissa altaissa ui.Lihalehmillä/naudoilla taitaa olla joskus edes hieman paremmat oltavat. Ilmeisesti olet vegaani.
Lähestulkoon vegaani olen.
- Kotkot...
Broilerinkoipi painaa n 200g. Se on aikamoinen kerta-annos lihaa laihduttajalle. Miksi et syö broilerin fileetä (painaa n 120g/filee=135 kcal) tai filesuikaleita? Nopeita valmistaa, monipuolisempia käyttää, annoskokoon helppo vaikuttaa, ei nahkaa ympärillä -> vähemmän rasvaa.
- hox...
Ei sitä koipireittä n. 200g kokonaan syödä. Kylläpä taas raksuttaa kotkotilla. Minulla ainakin ollut tapana jättää se luu syömäti :)
- kot...kot...
hox... kirjoitti:
Ei sitä koipireittä n. 200g kokonaan syödä. Kylläpä taas raksuttaa kotkotilla. Minulla ainakin ollut tapana jättää se luu syömäti :)
Minä jättäsin nahkatkin syömättä----ja se luu tietenkin
- Pikkupullikka
Koivesta kun poistaa luut ja nahat jää n. 167g siinä noin 270kcl lisäät vaikka parsakaali tai kukkakaalisuseen kaveriksi 200g 90kcl niin on ähky . Maha täynnä ja kalireita vaan 370kcl. Syön koiven koska siitä saa enemmän rasvaa, olen myös herkkuperse, kananrintaleike liian kuivaa. Tavallaan tuo rasvanen koioi korvaa pizzaa
- nahan kanssa...
Jos otat nahan pois, kalorimäärä putoaa huimasti. Yhdessä broilerin koipi-reisipalassa ilman nahkaa on vain 95 kcal. Lähes kaikki broilerin rasva on nahassa ja jää pois, jos nahka poistetaan ennen syömistä.
- Kanan syöjä
Mulla on tänään grillattu koipi-reisi töissä eväänä, mukava että siinä on noin vähän kaloreita. :) nahka on kyllä kanassa parasta mutta kai se on jätettävä syömättä. :)
- veijo6386763
"nahka on kyllä kanassa parasta mutta kai se on jätettävä syömättä. :)"
Miksi??? Ei mitään syytä jos olet itse grillanut sen ilman sokereita tai et muutenkaan mätä itseesi liikaa hiilihydraattia/sokeria. rasva ei lihota-rasvan ja runsas hiilihydraatti yhdistettynä lihottaa. - veijoj739873
nahan kanssa...
Ei mitään syytä olla syömättä jos olet itse grillanut sen ilman sokereita tai et muutenkaan mätä itseesi liikaa hiilihydraattia/sokeria. rasva ei lihota-rasvan ja runsas hiilihydraatti yhdistettynä lihottaa.
Huomaa että kaloreiden laskeminen on hukkaan heitettyä aikaa. Ei toimi ihmisen kohdalla jollet nyt satu olemaan pönttöuuni.
- veijo98379873
Olipa vanha aloituskaivttu esille.
Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla ja marinoimatonta kanaa löytyy myös.
Erittäin hyvää ruokaa laihduttajalle kun muistaa syödä myös sen nahan.- Anonyymi
Kyllä minulla toimii kalorien laskeminen ja kilo lähtee viikossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minulla toimii kalorien laskeminen ja kilo lähtee viikossa.
Lähtee lähtee mutta pysyykö se paino pois.
Vuoden päästä voit esittää varovaisen arvauksen että onnistuiko.
Useimmilla jotka pudottaa painoa nopeasti se paino tulee myös takaisin kun ei ole oppinut syömään normaalilla tavalla.
- Anonyymi
Kannattaa suosia niitä vähärasvaisia osia. Siivet ja koipireidet nahkoineen on hyviä, mutta huomattavasti kaloririkkaampia. Kuten todettu niin kanassa ne kalorit ovat pitkälti nahkassa. Ja vaikkei nahkaisia paloja ostaisikaan niin kannattaa huomioida, että fileessä ja paistileikkeessäkin on eroa. Paistileike on rasvaisempi osa jossa on noin 140-150 kaloria per 100g. Fileessä vain reilu satku.
Ja pätee sitten myös sikaan. Grillikylki on täysin eri asia kuin sisäfile. Itse asiassa porsaan sisäfileessä ei ole kovinkaan paljon rasvaa. Naudassa fileet myös parempia kuin entrecote. Tosin entrecotekin on pirun hyvää eikä se mitään dieettiä kaada vaikka välillä noitakin popsisi. Mutta pitkässä juoksuss kalereita tulee paljon vähemmän kuin pääsääntöisesti valitsee niitä fileitä, vähän elukasta riippumatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882