Onko kenelläkään parempaa tietoa kumpi on oikein, vai onko näillä merkitysero.
tuo Sanamittarikin antoi molemmille miltei yhtä paljon vastauksia...
kiinteistövälittäjä / kiinteistönvälittäjä
3
1734
Vastaukset
- Kielien kääntelijä
Minusta asia TUNTUU selvälta lähteitä penkomattakin. Kiinteistönvälittäjä.
Joskus ennesvanhaan puhuttiin kai kiinteimistöistä. Kiinteimistömeklari?
Etelänaapureillemme kiinteistö on "kinnistu" tai "kinnisvara". Kiinteistönvälittäjä on "kinnisvaramaakler" (sanakirjani lähdesana muuten oli juuri kiinteistönvälittäjä eikä kiinteistövälittäjä).
Onkohan kiinteistönvälittäjillä muuten kiinteät välityssuhteet vai antaako momentinmuunnin tarvittaessa pientä luistoa? Taitaa riippua kengännumerosta: isojen toimistojen dirikoilla saattaa olla automaattilaatikkoiset kulkupelit! - verkkofan
Koska miltei kaikki yritykset ovat Kiinteistönvälityksiä, niin eivätköhän niiden työntekijät ole kiinteistönvälittäjiä.
- irtaimistokaisa
Samaan tulokseen tulin, mutta netin tietojen mukaan näyttäisi siltä että myös nominatiivimuotoinen alkuosa sallitaan. Onko toinen muoto vain lipsahtanut sallittujen listalle? Tietoa jotain?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345