Olen tehnyt pitkään opettajan sijaisuuksia,olen pätevä mutta ei vaan ole vakituista paikkaa. Nytkin menen vuorotteluvapaan sijaiseksi: työ alkaa samana päivänä kuin koulu ja loppuu myös. Arvaa,kuka saa palkan kesän ajalta? Me opettajat ollaan oikein kahden kerroksen väkeä, toiset tekee työt ja toiset ottaa koristeet kakun päältä. Opettaja voi ottaa kolmen kesän palkat käymättä välillä töissä: jää syksyllä äitiyslomalle, seuraavan kesän on työssä ja jää hoitovapaalle syksyllä, seuraavan kesän on taas työssä ja mahdollisesti palaa työhönsä.Hieno systeemi sille jolla on virka. Meikäläisellä alkaa työttömyyspäivärahakin vasta sen jälkeen kun lomakorvauksetkin on laskettu "työpäiviksi".
Potuttaa
sijaisuudet
1
1104
Vastaukset
- Työssä n. 40v
Näin on asia junailtu, sitten opet ruikuttavat pienestä palkasta. Sietäisi olla sitä moraalia kokoaisuutena työsuhteenkin osalta, sekä jonkinlaista solidaarisuutta ammattikunnassa myös niitä kohtaan, jotka sijaisuuksia hoitavat.
Mitkä tulevat olemaan Sinun tapasi asiassa, kun/jos pääset "vakivirkaan"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka323335Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032525Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv692488- 832054
- 411398
- 111388
Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3781026Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos34813TVssä TomCruisen superjännä Vaarallinen tehtävä Mission Impossible Rogue Nation
Alkaa uskomattomalla lentokone kuvauksella. Toimintaelokuvan jatko-osa agentti (Tom Cruise) on hankaluuksissa, kun järje28798Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6740