Kipeytynyt isovarvas

-S-

Voiko varpaaseen tulla "mätää" tai jotain mikä saa varpaan kipeytymään niin pahasti, että haittaa jo kävelemistä?
Vajaa viikko sitten aloin tuntea pientä, ajoittaista kipua vasemman jalan isossa varpaassa. Ja nyt viime yönä heräsin kun varpaaseen koski niin lujaa, että itku meinasi tulla. Kengän kanssa kävely on lähes mahdotonta. Itse en ymmärrä mistä ihmeestä varvas on kipeytyny tällä tavalla, nimittäin ulkoisesti varpaassa ei ole mitään: ei haavaa, ei mustelmaa, ei mitään -enkä sitä myöskään ole mihinkään satuttanut. Eikä tietääkseni mikään siihen ole myöskään pistänyt. Taivuteltaessa varvasta ns. kiristää. Mistä ihmeestä voisi olla kyse..?

7

4136

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesämuna

Illalla se on levinnyt jo koko jalkaan, sitten kanttuvei.

• mene

lääkäriin, ottavat uraattiarvot verestä ja saat lääkityksen ja ruokavalio-ohjeet, joita noudattamalla kihtioireet pysyvät poissa.

• Siihen on hyvä lääke

mut tarviit reseptin. Ja jUO PALJON VETTÄ!! mINULLA KIHTI ON OLLUT VUOSIKAUSIA AINAKIN KERRAN VUODESSA. jUURI ISOVARVAS KIPEYTYY JA LAKANAN HIPAISUKIN KOSKEE. pYYDÄ APTEEKISTA kihtipotilaan-ruokavalio-opas. Kihti tulee esi, liiasta kaljasta ja pikkukaloista jne. Ei vaarallinen, mutta KIPIÄ!

• kai mullakin

uraat yli sallitun 490,
        varpaita särki vuosia, keväällä alkoi sormien niveliä särkemään, sitten levisi käsivarsiin, on todella kipeät, ei pysty kauppakassia kantamaan.
        Terkkarissa ei tutkita onko kihti, eli tässä mennään nyt sitten näin vaan kipujen kera.

• Hanki lääkäri
        kai mullakin kirjoitti:

uraat yli sallitun 490,
        varpaita särki vuosia, keväällä alkoi sormien niveliä särkemään, sitten levisi käsivarsiin, on todella kipeät, ei pysty kauppakassia kantamaan.
        Terkkarissa ei tutkita onko kihti, eli tässä mennään nyt sitten näin vaan kipujen kera.

joka kuuntelee ja tajuaa, että jos uraattiarvot pysyvät vuosia korkeina, ne voivat aiheuttaa munuaissairauden. Kihtiin on hyvä lääke, Apurin, mutta se vaatii reseptin. Ja JuO PALJON VETTÄ JOKA PÄIVÄ! Kihtipotilaan ruokavalio-lehtisen saat esim. apteekista.

• jesuiitta

Selviskös koskaan se kipu isovarpaassa? Mulla ihan samoja oireita???

• tudenhoff

kihti oireilee usein noin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5910
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5525
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5237
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3225
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2779
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2591
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2280
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2080
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1801
    Aihe