Tunteet puuttuu, muuten täydellisestä suhteesta, erotako?

Kamala tilanne

Olen nyt asunut hetken aikaa miehen kanssa joka on kaikilta osin täydellinen ja joka on hulluna muhun, ja joka on valmis tekemään kaiken tän suhteen eteen, mutta jota en itse rakasta enkä ole edes ihastunut. Hänen kanssa on todella hyvä jutella älykkäästi ja pidän muutenkin hänestä, mutta tunteet puuttuu. Tuntuu että olen tehnyt väärin kun olen antanut tilanteen mennä näin pitkälle, vaikka olen tiennyt että en rakasta. Olen ajatellut että ajan kanssa alan rakastaa, mutta niin ei ole käynyt. Valehdellut en kuitenkaan ole, mutta olen antanut ymmärtää, sekin on värin.

Miten jättää toinen kun tietää että hän saa tosi pahasti siipeensä?? En ole ikinä jättänyt ketään.
Ja asia tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta..

Olenko liian kiltti ja jatkan tätä järkiavoliittoa (omalta kohdaltani) oman onneni kustannuksella. Apuja!

8

2898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Tilanteessa en näe muuta vaihtoehtoa kuin erota.

Itse koin saman kaltaisen tilaneteen reilu kuukausi sitten. Vuoden päivät seurusteltiin ja yhdessä asuttiin.
      Mies kertoi, ettei tunne niin kuin pitäisi/haluaisi. Oli jo jonkin tuntenut näin ja aavistelin itsekin, ettei kaikki ole kohdallaan. Mutta siltikin maailmani romahti.. hän halusi kuitenkin vielä yrittää, mutta eihän siitä mitään tullut, kun tiesin miehen tunteet. Muutama viikon päästä erosimme, sovussa. Rakastan vieläkin tätä miestä enkä tiedä miten saisin hänet pois mielestäni.. Sattuu!

Totuus satuttaa niin ikävää kuin se onkin. Haluaisit varmaan, että miehesi kertoisi sinulle, ettei rakastaisi sinua jos tilanne olisi toisinpäin..?

• vanha mies

Kuinka nopeasti ihmeset nykyään muuttaa saman katon alle?

Eikö ne r:llä alkavat tunteet ole yleensä selvillä ENNEN kuin muutetaan yhten.

• se okoko

Jos ikää on 35 tai enemmän, niin järkiavoliitto on erittäin hyvä ratkaisu.

Kaipa kuitenkin tiedät, mitä ihastumiselle ja rakastumiselle tapahtuu parisuhteessa? Sillä kokemuksella tietää, ettei pitkän suhteen salaisuus ole ihastumisessa ja lemmenhuumassa.

Jotkut etsivät hyvää kumppania koko elämänsä sellaista löytämättä.

Sinähän se tunnet oman elämäsi parhaiten.

• Neuvo vain

Oletkohan sinä nyt hieman väärin perustein muuttanut tämän miehen kanssa yhteen? En sano sitä, etteikö esim. se ole tärkeä asia, että vastapuoli osaa keskustella, mutta eivätkö tunteet ole kuitenkin se kaiken lähtökohta? Itse en usko siihen, että jotain ihmistä oppisi ihan yks kaks rakastamaan. Kyllä ne tunteet on alun alkaenkin oltava. Minusta sinä petät tällä tavalla sekä tätä miestä että itseäsi. Parasta on, kun kerrot rehellisesti, miten asiat on. Mies tulee satuttamaan itsensä ja kärsimään, mutta sille et voi mitään. Mille taas voit jotain, on se, ettet jatka enää tämän tilanteen pitkittämistä.

• saranainen

Niin, täällä meillä päin halutaan romanttisia avioliittoja, eli rakastumisen tunnetta, kun taas esim. Japanissa painotetaan nimenomaan kumppanin luonteenpiirteitä. Jos sinulla on hyvä olla miehesi kanssa, voitko oppia rakastamaan häntä? Välitätkö hänestä? Haluatko häntä? Jos vastaus viimeiseen kahteen on kyllä, mielestäni suhteessa on toivoa. Ongelmaksi voi toki koitua se, etä haet jossain vaiheessa muualta jännitystä ihastumisilla, ehkä pikarakastumisillakin, mutta niissäkin on vaihtoehtona valita, että annat tunteiden mennä, etkä tee mitään.

Ikäkysymys on hyvä, sillä mitä vanhempi on, yleensä sitä enemmän osaa arvostaa kumppanuutta, läheisyyttä ja luottamusta. Ikä ei kuitenkaan ratkaise, sillä erilaisia liittoja on olemassa, liitot perustuvat hyvin erilaisille asioille.

Olisi mielenkiintoista tietää seurusteluhistoriasi, koska se voisi selittää asiaa. Onko sinulla esim. vastikään eroa? Oletko saanut itse siipeesi? Onko tämä ensimmäinen kerta, kun asut miehen kanssa? Jne jne.

Kuinka tärkeä rakastumisen tunne (sehän yleensä haihtuukin ja muuttuu rakkaudeksi, välittämiseksi jossain vaiheessa) on sinulle? Mitä odotat rakastumiselta? Rakastamiselta? Mitä sinulta nyt puuttuu? Voitko elää ilman sitä? Jos olet varma, että et jää kaipaamaan tätä suhdetta ja miestä ja että rakastamisesi on selvästi vahvempaa, kun ihminen on oikea, mene jo. Silloin roikkuminen ei kannata, satutat joka päivä toista enemmän. Anna silloin myös toiselle mahdollisuus rakkauteen.

• rakastamaan..

"eivätkö tunteet ole kuitenkin se kaiken lähtökohta? Itse en usko siihen, että jotain ihmistä oppisi ihan yks kaks rakastamaan."

Tunteet eivät välttämättä ole lähtökohta. Tunteista voi päätyä myös riitaisiin liittoihin ja eroamisiin, koska tunteet eivät ota huomioon tosiasioita. Tunteen varaan ei voi rakentaa mitään pysyvää. Kestävä suhde kestää jostain muusta syystä kuin ensihuumasta.

Yhteensopivuudella aloitetusta suhteesta voi kehkeytyä myös hyvä elämänikäinen suhde. Toiseen ihmiseen voi rakastua ajan myötä, mutta tuskin palavasti ja intohimoisesti ensihuuman lailla. Tällainen rakastuminen tarkoittaa arvostuksen, kunnioituksen ja ystävyyden kautta päivä päivältä kasvavaa sidettä ja kiintymystä.

Täytyy kuitenkin muistaa, että yksikään ensihuuma ei kestä. Joskus ensihuuma on vain rasite ja ärsytys, joka tekee arkistuneesta suhteesta entistä kipeämmän. Järkipohjalle perustuva suhde puolestaan ei voi toimia, jos ihminen ei ole valmis rakentamaan sitä ja pitämään sitä itselleen todellisena oikeana ratkaisuna.

Jos ap ei ole kokenut joskus aiemmin elämässään ensihuumaa, tällaista yhteensopivuuteen perustuvaa suhdetta voi olla hankalampaa rakentaa, koska tässä kulttuurissa mikään ei sido tai velvoita sitä rakentamaan.

• olen huomannut

, että ainakaan mulla ei ilmene ihastus heti. Siis sellaisen kanssa, keneen olen ihastunut ja rakastunut myöhemmin. Mulla on ekana epävarma, kokeiluluonteinen tunne toisesta. Sitten alkaa ihastumaan toiseen sen jälkeen. Jos toinen on sellainen mihin ihastun. Oon oppinut että mä en voi ekojen treffien pohjalta sanoa vielä mitään. Kelkka voi kääntyä kumpaan suuntaan vain. Tokat ja treffit kertoo enemmän, kolmansien jälkeen jo melkein osaa sanoa tuleeko mitään.

• josolisvaikkaavuksi

Kuulostaa kovin tutulta. Itse elin samanlaisessa tilanteessa monta monta vuotta... Ajattelin välillä että ehkä minussa vain ei ole sellaisia tunteita lainkaan, miehessä ei ollut mitään vikaa, kaikkensa teki minun ja lasten eteen...

Kunnes eräs kaunis päivä ymmärsin että teen väärin häntä kohtaan!

Arvostan häntä ihmisenä niin paljon että haluan että hän saa ansaitsemansalaista vastarakkautta suhteessaan.

Erostamme on jo kaksi vuotta ja olemme mitä parhaimmat ystävät. Hän on edelleen loistava isä lapsillemme ja voin aina luottaa hänen apuunsa jos tilanne vaatii.. Alussa hänellä oli vaikeaa, mutta puhuttiin paljon, itkettiin ja huudettiinkin välillä, mutta kaikki on kuitenkin kääntynyt parhain päin. Lapset eivät ole eroon reagoineet, olemme hoitaneet kaiken lasten ehdoilla ja heidän etunsa on aina asetettu etusijalle molemmin puolin.

En ole viime aikoina asiasta hänen kanssaan jutellut mutta luulempa että on onnellinen nyt uudessa suhteessaan ja meidän hyvistä väleistä.

Että tämmönen kanta... :-) Voimia sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2335
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1374
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1106
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      1082
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      176
      1035
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      98
      963
    7. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      950
    8. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      903
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      853
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      843
    Aihe