Eli mikä antoi motivaation/alkusysäyksen laihdutuskuurin aloittamiseen? Valokuva, vaaka, painoindeksi, pieneksijääneet vaatteet....
Itsellä ainakin oma peilikuva ja kun satuin laskemaan painoindeksini antoivat herätyksen: "Tarttis tehdä jotain...."
GALLUP
15
1056
Vastaukset
- putoaa edelleen
Huono yleiskunto ja liikkumisen vaikeus, vaatteet kiristivät tai eivät mahtuneet ylle, nukuin huonosti ja olin sokeririippuvainen. Tajusin, että tässä iässä (43v.) en voi enää lykätä projektia ensi viikkoon tai vuoteen, vaan muutos oli tehtävä heti. Muutoin kuolisin ennen aikojani sairaana, ylipainoisena ja onnettomana.
- ....
olis parit elikkä viinaa meni joka vkl reippaasti ja väliin viikollakin roskaruokaa harvakseltaan tuli syötyä.ja muutenkin kaikkee mätin aamusta iltaan suuhuni kunnes menin vaakalle ja lukemat oli sellaset,että ei ollut muuta vaihtoehtoo,kuin ruveta painon pudotus hommiin.viinat pois mässyt pois lenkille ja terveellistä sapuskaa ja olo on todella hyvä vaikka vasta pari viikkoo olen ollut kaidalla tiellä,mutta päätin,etten periks anna vaikka mikä olis.haluaisn ens kesänä olla hoikemmassa kunnossa.
- Mooses..
Teen toimistotöitä.
Juoksin 1990-luvulla paljon ja säännöllisesti, viimeksi 1998, olin tosi hyvässä kunnossa, juoksin 10-15 kilsan lenkkejä, kilsan uinteja jne..
Sitten en tiedä mitä tapahtui? vuonna 2000 alkoi vaatteet käymään pieneksi, farkut vaihtui suoriin housuihin, lenkkeily yritykset tyrehtyi alkuunsa, pano nousi..
Lenkkeilyä yritin uudelleen joskus 2003 ja 2005, mutta ei se onnistunut, jalat oli ihan "liekeissä" kivusta, liian kova yritys heti alkuun ja iso ylipaino, varmaan 140Kg tuntumassa, oma arvio, kun ei ollut puntaria.
Sysäyksen sain kun marraskuun lopussa viimevuonna siirrettiin yks toimiston iso pöytä kaverin kanssa kellariin, niin rupes puuskuttamaan älyttömästi ja hengästyin. Silloin alkoi herätyskellot taas soida.
Aloitin lenkkeilyt marraskuun lopussa 06. En tiedä miksi, mutta tällä erää juoksu sujui huomattavasti paremmin, alussa oli luonnollisesti paikat kipeät, mutta jo parin viikon lenkkeilyn jälkeen alkoi paikat tottumaan. Olin varmaan saanut painoa alaspäin terveellisemmällä ruokavaliolla ja kun ostin puntarin se näytti viime joulukuussa 126.5Kg, kun olin lenkkeillyt jo kuukauden.
Nyt kunto ei ole enään ongelmana onneksi, en hengästy ja jaksan lenkkeillä vaikka yli tunnin putkeen. Lisäksi farkut on taas vuosien jälkeen jalassa, kokoa 38, mutta ovat taas turhan löysät, eli kohta on ostettava 36 koon farkut :) Painoa on tällä hetkellä 121Kg ja ennen lomia oli jopa 116Kg... - Vihhurikka
Olen melkein aina yrittänyt laihduttaa (lapsesta asti lihava), tosin huonolla menestyksellä. Tällä hetkellä laihdutan siis, motivaatio tuli yksinkertaisesti siitä että ahdistaa, mitkään vaatteet ei tahdo mahtua päälle, kaupasta ei oikein enää edes löydy vaatteita, ihmiset vilkuilee, liikkuminen on raskasta ja peiliin katsominen ei miellytä. Ja kyllähän se vaakakin toki hälyttäviä lukemia näyttää... Eli varmasti tiivistetty vastaukseni olisi:
Huono olo (sekä henkinen että fyysinen), peili ja vaaka. - liina
Ensinnäkin kiristävät farkut ja sittemmin vaaka. On se vaan kumma juttu että noita kiloja tuppaa kertymään näin vanhemmiten :)
Nyt olen hurahtanut sauvakävelyyn, joten eiköhän ne kilot pikkuhiljaa ala pudota...- Mooses..
Vanhemmiten, tuo on kyllä aivan tosi :)
Muistan kun laihdutin eka kerran 1992 (18v), painosta 96Kg -> 75Kg, eli parikytä kiloo, siihen ei mennyt kuin yksi kevät, eli nelisen kuukautta. Nyt 33 vuotiaana tein saman homman ja pidemmillä lenkeillä vielä en saanut kuin 10Kg alaspäin painoa.
Lohdutukseksi voin sanoo, että jos on keho joka rakastaa läskiä, se rakastaa sitä aina vain enemmän. Vuosi vuodelta läskit ovat tiukemmassa :D
- hallinnan menetyksestä.
Nuorempana harrastin kilpavoimistelua, ja olin hoikka ja notkea. Sitten jäi tämä harrastus, ja vähitellen muutkin urheiluharrastukset. Painoa ei tullut paljoakaan lisää, parin vuoden kuluessa noin 5kg. Olin vielä ihan suhteellisen tyytyväinen ulkonäkööni (koska aikaisemmin olin ollut todella hoikka), mutta urheilun uudelleen aloittamiseen, ja tuon muutaman ylimääräisen kilon pudottamiseen antoi motivaation lähinnä pyrkimys saavuttaa taas hyvä kehon hallinta.
Nyt noin vuoden urheilun ja terveellisen ruokavalion seurauksena selluliitit on tiessään, lihakset taas hyvässä kunnossa, ja olo tuntuu paljon varmemmalta. Keho liikkuu tasan sinne minne minä haluan, eikä vaan jotain sinne päin.
En tiedä onko kenelläkään muulla samanlaista kokemusta? Minua itseäni häiritsi jo ihan tavattomasti tuo muutaman kilon ylipaino ja lihasten huono kunto, ja en osaa edes kuvitella millainen olisi olo tällaisella kontrollifriikillä, jos olisi kymmeniä kiloja ylipainoa... - sinivuokko 2
Minulle herätyksen antoi kahden lähisukulaiseni sairastuminen aikuisiändiabetekseen. Tämän jälkeen minä sain herätyksen tarttis vissiin tehdä jotakin. Olen nyt ollut laihiksella nelisen viikkoa, ja kiloja on lähtenyt 4,5. Joten ihan hyvin on mennyt. Vielä haluaisin tiputtaa viitisen kiloa ennen ensi kesää. Kävelen joka päivä monta kilometriä sekä katson mitä suuhuni laitan. Karkkeja ja muitakaan herkkuja en ole laihikseni aikana syönyt. Joten eiköhän tämä tästä. Ylimääräiset kilot toivottavasti lähtevät ensi kesäksi.
- sen teki
Verenpaine 148/96, ikää 21 vuotta. Tarttis tehrä jotain!
- motiivit.
Vaakan lukema kesäloman jälkeen näytti sen verran että oli ryhdyttävä toimeen. Yleensä oon 60 kilon hujakoilla ollu ja hups heijaa, nyt se oli jo lähellä 64. Noin lihava olin viimeksi vuonna nakki ja pottu, eli ehkä kuus seittemän vuotta sitte.
- sjmflafjm
Mulla antoi mun valokuva!!!! Peilistä mä katoin, että kaikki näyttää hyvältä, mutta kun mä näin valokuvan!!! Siitä se heti sitte alko :D
valokuva on parempi ku peili! - ja se
että olin jo aikaisemmin ostanut kokoa suuremmat housut ja nekin alkoivat kiristää. Pian mahdun taas vanhoihin farkkuihin :)
- meppe
se oli ihan peili.
Menin mein porukoilla armottoman vessan peilin eteen ja huomasin millaset roikku allit mulla on. Se oli todellinen reality point.
Sitä myöten oon huomannu nää reidet ja huomioinu oman syönti tottumukset ja kyllähän tuo painoindeksikin on lihavan puolella.
jäi noita kiloja nääs 10 raskauden jälkeen ja ennenkin raskautta kiikuin siinä ylipainon rajoilla.
- vaatteista
Kun huomasin että joudun hakemaan housut xl-mallistosta jos meinasin sopivat saada (siis myös pituudeltaan sopivat). Nyt löytyy jo normaalista mallistosta!
- .....................
Niin että jos on huonovalo niin valokuvat tekee lihavemman näköiseksi.
Mutta hyvä jos päätit kuitenkin ruveta laihikselle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h92781Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062621Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182317Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011154En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958