Löytyisikö Munsalan Tykkimyssyä myytäväksi tai vuokrattavaksi?

Amanda99

En oikein löytänyt oikein sopivampaa alasivua tällä kysymykselle joten laitan tämän nyt tänne osastolle.

Eli kolmen viikon päästä olisi tarpeellista saada häihin käyttöön Munsalan puvun kanssa tykkimyssy. Tälläistä ei saa nyt Vuorelmaltakaan tähän hätään kun heidän käsityöntekijä on pitkällä sairaslomalla eikä myssyjä löydy varastolta.

Voi kumpa saisin apuja täältä. Mieluummin tuollaisen myssyn ostaisin itselleni, mutta jos tähän hätään sen saisi vuokrattua niin olis sekin hyvä juttu!

4

1311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletko kysynyt
      • Amanda99

Olen itsekin ajatellut noita tanhuseuroja, mutta luultavimmin heillä ei ole noitä tykkimyssyjä. En ole ainakaan tanhuryhmillä niitä koskaan päällä nähnyt. No pitänee kuitenkin koettaa soittaa josko kuitenkin sellainen löytyisi.

Katsoin myös itse läpi tuota lähettämääsi linkkiä. Hassu juttu mutta tuo siellä oleva Munsalan puku on ihan erilainen kuin omani. Oli kyllä mainittu että on Braggen malli eli olisiko syy siinä.

• olla syynä
        Amanda99 kirjoitti:

Olen itsekin ajatellut noita tanhuseuroja, mutta luultavimmin heillä ei ole noitä tykkimyssyjä. En ole ainakaan tanhuryhmillä niitä koskaan päällä nähnyt. No pitänee kuitenkin koettaa soittaa josko kuitenkin sellainen löytyisi.

Katsoin myös itse läpi tuota lähettämääsi linkkiä. Hassu juttu mutta tuo siellä oleva Munsalan puku on ihan erilainen kuin omani. Oli kyllä mainittu että on Braggen malli eli olisiko syy siinä.

Amanda, todellakin voi olla syynä siihen. Kuitenkin kannattaa kysyä jos siellä olisi myös sinun mallin Munsalan puku.

Tanhuseuroilla (ainakin tuolla seudulla jolta olen kotoisin) on todella paljon pukuja normaalisti. Kun olin penska, aikuiset jopa tekivät yhdessä pukuja. Tottakai lapsilla oli pelkän silkkinauhan kanssa koska protokolla sen niin määrittää ja rippikoulun jälkeen pystyttiin käyttämään säppäliä, jos se kuului pukuun. Sitten tulikin myssyjen ja huntujen vuoro kun ollaan aviossa. Ja meidän seudulla ainakin tätä noudatettiin. Vanhemmilla jäsenillä oli todellakin myssyt ja nuoremmilla säppälit/silkkinauhat.

Meillä oli kotona kun oli pieni myös munsalan puku, mutta ilman tykkimyssyä. parhaimmillaan meillä oli 5-6 eri paikkakunnan puvut kotona.

• sori
        olla syynä kirjoitti:

Amanda, todellakin voi olla syynä siihen. Kuitenkin kannattaa kysyä jos siellä olisi myös sinun mallin Munsalan puku.

Tanhuseuroilla (ainakin tuolla seudulla jolta olen kotoisin) on todella paljon pukuja normaalisti. Kun olin penska, aikuiset jopa tekivät yhdessä pukuja. Tottakai lapsilla oli pelkän silkkinauhan kanssa koska protokolla sen niin määrittää ja rippikoulun jälkeen pystyttiin käyttämään säppäliä, jos se kuului pukuun. Sitten tulikin myssyjen ja huntujen vuoro kun ollaan aviossa. Ja meidän seudulla ainakin tätä noudatettiin. Vanhemmilla jäsenillä oli todellakin myssyt ja nuoremmilla säppälit/silkkinauhat.

Meillä oli kotona kun oli pieni myös munsalan puku, mutta ilman tykkimyssyä. parhaimmillaan meillä oli 5-6 eri paikkakunnan puvut kotona.

unohtu tosiaan että tietty joissakin tapauksissa tykkimyssyä käytettiin jo rippikoulun jälkeen, jos pukuun ei kuulunut säppäliä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      127
      5289
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      190
      4999
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      85
      3480
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3008
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      26
      2360
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      245
      1807
    7. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      3
      1427
    8. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      108
      1364
    9. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      82
      1345
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      139
      1065
    Aihe