Olemme eroamassa.
Olen huolissani siitä, että miten jaksan henkisesti yksin niinä viikkoina kun lapset eivät ole kanssani.
En niinkään tarkoita sitä, ettenkö kestäisi olla ilman lapsiani, vaan että kaatuvatko seinät päälleni kun olen yksin. Ystäväni ovat perheellisinä niin kiireisiä, että harvat ehtivät kylään. Vanhempani asuvat kaukana. Sisaruksia minulla ei ole.
Onko teillä kokemuksia siitä, että miten tähän tottuu ja miten tule sopeutumaan uuteen tilanteeseen.
Minulle on sanottu, että voinhan lukea kirjoja, lehtiä, katsoa elokuvia, käydä shoppailemassa jne. Mutta ne ovat kaikki asioita joita teen yksin. Miten kestän kaiken tämän yksinäisyyden?
Help
1
316
Vastaukset
- kokenut
Yksinäisyyden tunteet olivat HIRVEITÄ aluksi itselleni, kun olin tottunut elämään ja ääniin kotonani. Yhtäkkiä olinkin yksin täysin musertuneena. Telkkari, lukeminen tai shoppaaminen oli pois kysymyksestä, kun oli niin paha mieli, ettei mikään jaksanut kiinnostaa. Seuraa ei ollut läheskään aina saatavilla.
Sanoisin sinulle, että aika on ainoa asia, mikä auttaa. Ajan myötä jaksat kiinnostua taas uusista asioista ympärilläsi, ehkä saada näin uusia kontakteja, ja itse opin nauttimaan myös kotona yksin olosta. Saa elää ja olla juuri niin kuin haluaa, oikein laatuaikaa itselle. Raskaan työpäivänkin jälkeen rauhallinen koti, jossa ei tarvitse riidellä, tuntuu tosi hyvältä. En olisi koskaan heti eron jälkeen uskonut, että voisin sanoa mitään positiivista yksin olemisesta. Yhden henkisesti todella raskaan vuoden se otti. Ja toisen vuoden aikana sosiaaliset suhteet paranivat niin, että yksin oleminen ei enää satu, vaikka parisuhde loppuikin. Tsemppiä sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv302385Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
- 271389
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025