Asuin mieheni luona mutta nyt hän ei halua enää asua minun kanssa..ainakaan vähään aikaan mutta seurustella haluaa .Riideltiin kyllä kieltämättä aika paljon.yms. Muutin pois hänen luotaan mutta voikohan tästä enää tulla mitään, kokemuksia?
voikohan tästä tulla enää mitään
3
890
Vastaukset
- onnistuu
En usko. Yleensä jos on yhdessä asunut ja haluaa sitten muuttaa erilleen, on se ainakin mulle selvä vinkki siitä ettei toisen naama enää jaksa kiinnostaa kovin paljon.
- Sivustakatsoja1
Yksi tuttavapariskunta riiteli melkein koko ajan, asuivat avoliitossa suhteen ekat pari vuotta. Nainen muutti pois omaan kämppään ja tilanne rauhottui. Sanoivat vaan, ettei heille avoliitto sopinut ja nyt pyyhkii hyvin. Yhdessä olleet nyt jo noin kymmenen vuotta. Ja toisistaan tykkäävät, sen huomaa ulkopuolinenkin.
- Amy X
Sivustakatsoja1 kirjoitti:
Yksi tuttavapariskunta riiteli melkein koko ajan, asuivat avoliitossa suhteen ekat pari vuotta. Nainen muutti pois omaan kämppään ja tilanne rauhottui. Sanoivat vaan, ettei heille avoliitto sopinut ja nyt pyyhkii hyvin. Yhdessä olleet nyt jo noin kymmenen vuotta. Ja toisistaan tykkäävät, sen huomaa ulkopuolinenkin.
Minullakin on tuttavapariskunta, joka asui ensin yhdessä, ja sitten muutti erilleen. Suhde kuulemma vaan meni niin lukkoon kun yrittivät pyörittää yhteistä taloutta, ettei siinä ollut lopulta muuta kuin riitelyä tyhmistä pikkuasioista. Nyt ovat taas yhdessä, mutta asuvat eri asunnoissa. Ja vaikuttavat onnellisilta, ovat kaiken sen riitelyn loppumisen jälkeen "rakastuneet uudelleen".
En tiedä onko sellaisen perinteisen avioliittotyyppisen suhteen (eli että asutaan samassa taloudessa ja on perhe) luominen tuollaisessa tapauksessa enää mahdollista, vai pitääkö tyytyä seurustelutyyppiseen suhteeseen. Toisaalta, jos se yhden kerran epäonnistui, niin se ei tarkoita, etteikö ihmiset voisi kasvaa ja oppia kokemuksesta, ja myöhemmin onnistua elämään sitä elämää onnellisina yhdessä, joka aikaisemmin ei toiminut...? Jos yhteen on muutettu liian aikaisin, ja koettu se ahdistavana, niin ehkä kun ajatukseen on kypsynyt paremmin ja tietää mitä odottaa, niin se voi onnistuakin.
Vaatii joka tapauksessa henkistä kasvamista, todellista yrittämistä ja paljon rehellistä ja avointa keskustelua siitä, miten molemmat osapuolet kokevat tilanteen, ja mitkä ovat haaveet ja tavoitteet elämässä, jos tuon vielä meinaa saada toimimaan. Ja näkemysten on tietenkin vastattava toisiaan, eikä niin, että toinen haluaa "vaan nyt toistaiseksi seurustella", ja toinen suunnittelee vakavasti tulevaisuutta yhdessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057