Moi olen 15 vuotias poika ja pelkään,että minun kasvuni on hidastunut tai pysähtynyt.pituuteni oli viimeeksi mitattuna 162 cm ja terkka sanoi että kasvukäyrä on ok mutta tuntuu vaan kuin en kasvaisi kaikki kaverit meneee "ohi".pari vuotta sitten alkoi kasvupyrähdys mutta nyt olen jäänyt luokan pienimmäksi pojaksi.Vai hidastuuko kasvu ajan myötä vai kuvittelenko vain.Minulla on ollut myös jonkin aikaa polvikipuja molemmissa polvissa esim. kyykistyessä ja joskus kävellessä(välillä tuntuu kipeimmiltä ja välillä taas helpottaa) jonka takia menen kohta lääkäriin ja pelkään että se on jotain vakavaa(reuma) tai että sillä on jotain tekemistä ton kasvun kanssa jos siinä nyt on edes jotain ihmeellistä.
kasvuhäiriötä??!
3
128
Vastaukset
- vähän
Hei ! En usko, että sun kasvusi on vielä pysähtynyt.Kasvu on niin yksilöllistä eikä kannata verrata itteäs muihin.Monet pojat kasvavat vielä armeijassakin.Mun veli oli aikoinaan aika lyhyt mutta intistä tullessa oli pituutta tullut rutkasti.Myös esimerkkinä voin kertoa pojastani,joka oli lyhyt paljon muita pienempi ja ykx kax sain pidentää housunlahkeita monesti !Tällä hetkellä hän on 185 cm.Sun polvikivutkin tosiaan saattaa johtua juuri sun alkavasta kasvusta.Älä turhaan murehdi :)Tsemppiä
- enpä
ihmettelisi vaikka kasvusi olisi hidastunut. sillä JOS juot alkoholia tai tupakoit, etkä syö terveellisesti, kasvu hidastuu ihan takuulla ja pysähtyy. sitä ne aineet tekee :0
- 15VP
EN juo Enkä polta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760