Kipua istuessa

kohta jo epätoivoinen

Mikä mahtaa olla syynä kipuun "istumaluiden" kohdalla ja reiden ja pakaran liitoskohdan alueella? Kipu ei tunnu esim. kävellessä, mutta jo muutaman minuutin istumisen jälkeen on istuminen epämiellyttävää. Kipu ei ole koskaan hirveän kovaa vaan lähinnä epämiellyttävää ja estää esim. elokuvista nauttimisen. Kipeät kohdat eivät myöskään ole muutoin herkkiä kosketukselle.

Kipu alkoi aikaisemmin n. puolen vuoden istumatyön jälkeen, mutta ei ole parantunut vaikka en pariin kuukauteen ole istumatyötä enää tehnyt. Nyt uutena on tullut samantapaista kipua kantapäihin kun joutuu olemaan jalkojen varassa enemmän.

Kipu siis esiintyy kun ko. alueille kohdistuu painetta vähänkin pitemmän aikaa. Lääkäri otti verikokeesta tulehdusarvot joka oli 2. Diagnoosi oli siis: voi voi, ja asialle ei kuulemma voi tehdä mitään.

Onko muilla ollut samantapaisia oireita? Olisiko hyviä vinkkejä tälläisen hoitamiseen?

Ikää on 26 (mies) ja harrastan liikuntaa monipuolisesti, ylipainoa ei ole.

3

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakaroissa

joka paheni jopa niin pahaksi, etten sietänyt istua paikoillani kuin kiemurrellen ja asentoa vaihdellen.
      Kävin lääkärissä - määräsi lääkettä. Mutta kipu vaan jatkui.
      Sitten ANELIN lähetettä jonkinlaiseen fysikaaliseen hoitoon. Kun jatkuvilla särkylääkkeillä ei viitsi aina olla.
      Menin fys. hoitoon, jossa minulle opetettiin Mac Kenzie-terapian mukainen YKSI liike, jota toistin 10 sarjoissa pari-kolme päivää n. joka toinen tai kolmas tunti. Siis yhteensä sata kertaa! Siinä maataan lattialla mahallaan ja kohotetaan YLÄruumis käsivarsien varassa niin ylös ja käsivarret suoriksi, kuin saa! Lantio tiukasti lattiassa ja voi jopa hetken olla siinä käsien varassa ja yrittää rentouttaa lantiota, ja taas uusi "pumppaava nosto" 10 kertaa peräkkäin. Minä TODELLA tein niin ja VAIVA PARANi! Sitä kirja saa muuten kirjastosta - tietääkseni. On helpot valokuvat myös. Takuulla tepsii, ellei selässä sitten jotain muuta, mutta sitten pitäisi alkaa tutkia!
      Kokeile nyt tuota liikettä...olin itse aivan ällistynyt, kun se auttoi jo 2-3 päivän kuluttua!

• samaa vaivaa

Joo,alkaa kohta hermo mennä kun ei pysty iskiakselta istumaan kuin vähän aikaa kerrallaan.
      Ei aina voi maatakaan eikä seistä,kävelemisestä nyt puhumattakaan.
      On tämä rasittavaa.Olen kärsinyt 7 vk kivuista ja kiristyksistä pakarassa,reidessä ja pohkeessa.
      Lääkäri antoi pari viikkoa sairaslomaa ja panacodia ja ibusalia.Miksei mitään lihasta rentouttavaa.? Kävin yksityisellä ja nyt alkaa lääkkeet loppua ja tuntuu ettei ensi viikolla töihin kykene.Taas lekuriin ... Huokaus..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe