Helpompi sivistystesti

....................

Kuka sanoi näin ja kenelle ja missä kirjallisuuden klassikossa?

"Tämä opettaa sinut olemaan varovaisempi naisten suhteen,_____, niin toivon, sillä me naiset olemme särkyviä astioita ja tiedänhän itse, millainen lumooja sinä olet,_____, rakkaani."

23

1211

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eimetyhmiäoo

Lada 1200L (1974) Omistajan opas.

• mielestäsi

Ulkoa muistetut asiat sivistyksestä?

• järjen jättiläinen

Gone with the wind.

• Quark

jossa voisi olla tällaista lepertelyä on Anna Karenina... muutoin tämä on jostain kioskikirjasta. Eli puuttuvan sana pitäisi olla Vronski.

• ................

Kyse on suomalaisen kirjallisuuden klassikosta. Pitäisi olla helppo arvata vaikkei tietoa olisikaan.

• on tietysti

vittu

• Jos sä sivistystestiä..

..heität, niin laita kuule jotain sellaista, mihin kaikilla on periaatteessa ollu samat mahdollisuudet perehtyä, noteeraamatta mitenkään kovin spesifejä kiinnostuksenkohteita.

Jollekin suomalaisen kirjallisuuden opiskelijalle esimerkiksi tuo varmasti on todella helppo, mutta jos kirjalliset kiinnostuksenkohteet ovat toisaalla, voi olla vähän paha sanoa. Ja silti voi olla ihan sivistynyt.

Tää on varmaan 100% väärä veikkaus, mut jostakin mulle tuli mieleen Tauno Palo & Ansa Ikonen leffassa kysymysmerkki. *En siis tiedä.*

Vastakysymys samalla linjalla:

Kuka oli Charles Darvinin isoisä ja mikä oli hänen etunimensä?

• tarkoitin..

siis sitä himmeää *ja ehdottoman väärää* mahdollisuutta, että toi kirja olis joskus filmatisoitu elokuvaksi...

Jokatapauksessa olisin kiinnostunut kuulemaan oikean vastauksen.:)

• .....................
        tarkoitin.. kirjoitti:

siis sitä himmeää *ja ehdottoman väärää* mahdollisuutta, että toi kirja olis joskus filmatisoitu elokuvaksi...

Jokatapauksessa olisin kiinnostunut kuulemaan oikean vastauksen.:)

On tehty elokuva, muttei Suomessa. Nyt tiedätkin jo vastauksen :)

• Luin huolimattomasti...
        ..................... kirjoitti:

On tehty elokuva, muttei Suomessa. Nyt tiedätkin jo vastauksen :)

Sori. Oli virheellinen ajatus, että kyse olis suomalaisen kirjallisuuden klassikosta..kenties siksi, että itse pyörittelin tota Tauno Palo & Ansa Ikonen shydeemiä päässäni ja samantyyppistä lausahdusta.

Olisko se sit toi Gone With The Wind (1938). Glark Gable & Vivien Leigh?

Sekin kävi mielessäni, mutta e-p-ä-r-ö-i-n.

PS. Sä et vastannut mun kysymykseeni. Uusin sen: Kuka ts. mikä oli Charles Darwinin isoisä ammatiltaan & etunimeltään?

• _Jos_ toi olisi..
        Luin huolimattomasti... kirjoitti:

Sori. Oli virheellinen ajatus, että kyse olis suomalaisen kirjallisuuden klassikosta..kenties siksi, että itse pyörittelin tota Tauno Palo & Ansa Ikonen shydeemiä päässäni ja samantyyppistä lausahdusta.

PS. Sä et vastannut mun kysymykseeni. Uusin sen: Kuka ts. mikä oli Charles Darwinin isoisä ammatiltaan & etunimeltään?

leffasta Tuulen Viemää, lausuja ei olisi ainakaan Vivien Leigh. *Mikä oli sen näyttelijän nimi, joka esitti Melanieta?*

Niksinurkasta villi veikkaus kakkonen: Humphrey Bogart & Lauren Bacall: "Kirjava satama"?

• ..................
        Luin huolimattomasti... kirjoitti:

No en tiedä Darwinin isoisästä yhtään mitään, mutta jokainen tietää mikä suomalainen kirja on tehty elokuvaksi muualla kuin Suomessa.

• _Minä_ en tiedä, joten
        .................. kirjoitti:

No en tiedä Darwinin isoisästä yhtään mitään, mutta jokainen tietää mikä suomalainen kirja on tehty elokuvaksi muualla kuin Suomessa.

..voisitko valistaa minua kertomalla minulle oikean vastauksen? Minä tiedän -sanoisinko verrattain paljon asioista, mutta tätä asiaa en tiedä. Kirjallisuuden osalta nimenomaisesti suomalaisen kirjallisuuden tuntemukseni on melko rajallinen.:) En ole myöskään humanisti.

Minä puolestani voin valistaa sinua kertomalla sinulle, että Charles ( pikkupiikki siinä Darwin- kyssässä, sorppa!;) Darwinin isoisä oli ammatiltaan lääkäri ja että hänen nimensä oli Erasmus Darwin.

Lisäksi kaikille "Tuulen Viemää" tietämyksensä halukkaille lisääjille tiedoksi, että tuon kyseiseen elokuvaan pohjaavan alkuperäisteoksen kirjoitti kirjailija nimeltään Margaret Mitchell (luin sen 12- vuotiaana, ja oli muutes ihqu!), muistaakseni vain muutamaa vuotta ennen teoksen filmatisointia elokuvaksi v. 1938...Tarkkaa kirjan julkaisuvuotta en muista, tsekatkaa lisätietoja tarvittaessa kuukkelista.

• ................

Eikö särkyvä astia viittaa vahvasti erääseen suomalaiseen klassikkoon, jonka jokainen väittää lukeneensa? Ruukun särkemisestäkin on kyse.

• ,,,,,,

tuohon tyttö nimeltä Minea?

(En nyt viitsi varsinaisesti vastata :P)

• ...................
        ,,,,,, kirjoitti:

tuohon tyttö nimeltä Minea?

(En nyt viitsi varsinaisesti vastata :P)

Ei Minea, mutta samalla kirjaimella nimi alkaa.

• ...............
        ................... kirjoitti:

Samassa opuksessa ollaan.

• ,,,,,,
        ................... kirjoitti:

se olikin Merit.

• ..............
        ,,,,,, kirjoitti:

se olikin Merit.

Näin on.

• ,,,,,,,
        .............. kirjoitti:

Näin on.

vielä jos joku tietäisi opuksen näillä vihjeillä. ;)

• Quark
        ,,,,,,, kirjoitti:

vielä jos joku tietäisi opuksen näillä vihjeillä. ;)

tämä kioskikirjallisuuden helmi, mutta mikä on sivu?
        Ja mikä on opetus?

• ................
        ,,,,,, kirjoitti:

se olikin Merit.

Piti sanoa vielä että olet aika epeli! ;)
        Ratkaise vielä tuo uusi alotukseni niin olet todellinen Mestari.

• testi???

autistit muistaa kaiken lukemansa ja kuulemansa?

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe