Minusta tuntuu siltä, että kaikki uskovat ovat jotenkin masentuneita näinä päivinä. Ehkä mä kaikki koemme raskaana tämän ajan pahuuden ja sen, kuinka pimeyden voimien vaikutusvalta ja painostus meitä kohtaan lisääntyy.
Saatana hyökkää jokaista uskovaa kohtaan, mutta on riemullista tietää, että Jeesus, voittaja, ei salli meidän sortua maahan!
Hyvä saarna aiheesta: http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts040419.htm
Jumala ei salli uskovan sortua
39
1068
Vastaukset
- älä pelkää poikaseni
Jumala suojelee lapsiaan. Ahkeroi ja lue raamattua.
- Pentecostal.1
Niin pitää tehdä. Kukas olet? :)
- Pakanain-Huuto
Pentecostal.1 kirjoitti:
Niin pitää tehdä. Kukas olet? :)
älä ole penseä Jumalalle, en ole minäkään vaikka en ole uskossa.
- Pentecostal.1
Pakanain-Huuto kirjoitti:
et ole uskossa. Jumala on suurempi kuin kysymyksesi ja tunteesi. Anna Hänelle mahdollisuus, niin Hän pyyhkii epäuskosi pois tavalla, joka saa sinut unohtamaan, että olit kerran uskosta osaton.
- Pakanain-Huuto
Pentecostal.1 kirjoitti:
et ole uskossa. Jumala on suurempi kuin kysymyksesi ja tunteesi. Anna Hänelle mahdollisuus, niin Hän pyyhkii epäuskosi pois tavalla, joka saa sinut unohtamaan, että olit kerran uskosta osaton.
ja kun koko ikäni olen kuullut Jumalan sanaa. Minusta tuntuu, että usko ei ole kaikille tarkoitettu.
Paavalikin sanoi aikoinaan, että kaikki ei ole avioon kelpaavia, mitähän hän silläkin tarkoitti.
On niin mahdottoman vaikea käsittää saa -synti- - Pentecostal.1
ja kun koko ikäni olen kuullut Jumalan sanaa. Minusta tuntuu, että usko ei ole kaikille tarkoitettu.
Paavalikin sanoi aikoinaan, että kaikki ei ole avioon kelpaavia, mitähän hän silläkin tarkoitti.
On niin mahdottoman vaikea käsittää saa -synti-sisimpäsi, niin tunnet, että pääsi toimii loistavasti. Et voi ymmärtää uskoa järjellä, koska sen pohja ei ole järjessä. Usko on sitä, että sinä tiedät Jumalan asuvan sisimmässäsi ja tunnet jokaisella solullasi Hänen läsnäolon. Vaikeissa hetkissä ja ihmisten/sielun vihollisen kiusatessa uskova turvaa Jumalaan ja pyytää Jumalaa olemaan kanssaan. Jumala pitää uskovan uskossa ja pitää järjen toiminnassa niin, että mikään ei horjuta Pyhän hengen valaisemaan uskoa. Vaikka koko maailma ilkkuisi vierelläsi, sinulla on Jumalan antama yliluonnollinen rfauha ja tajuat, että et kertakaikkiaan voi horjua kun Jumala pitää sinut pystyssä.
Saatana sanoo sinulle, ettei pelastus ole sinun. Älä usko sen valheita. Kun menet Jumalan luokse, Hän ei sinua hylkää. Hän on luvannut sen sanassaan.
Synti on epäuskoa ja halua vetäytyä pois Jumalan luota. Synti on ihmisen halua päättää itse asioistaa ja olla itse itselleen jumala. Synti on ylpeyttä ja kapinaa ja siihen me kaikki olemme jossain määrin syyllistyneet. Maailmassa ei ole synnitöntä ihmistä. - Pakanain-Huuto
Pentecostal.1 kirjoitti:
sisimpäsi, niin tunnet, että pääsi toimii loistavasti. Et voi ymmärtää uskoa järjellä, koska sen pohja ei ole järjessä. Usko on sitä, että sinä tiedät Jumalan asuvan sisimmässäsi ja tunnet jokaisella solullasi Hänen läsnäolon. Vaikeissa hetkissä ja ihmisten/sielun vihollisen kiusatessa uskova turvaa Jumalaan ja pyytää Jumalaa olemaan kanssaan. Jumala pitää uskovan uskossa ja pitää järjen toiminnassa niin, että mikään ei horjuta Pyhän hengen valaisemaan uskoa. Vaikka koko maailma ilkkuisi vierelläsi, sinulla on Jumalan antama yliluonnollinen rfauha ja tajuat, että et kertakaikkiaan voi horjua kun Jumala pitää sinut pystyssä.
Saatana sanoo sinulle, ettei pelastus ole sinun. Älä usko sen valheita. Kun menet Jumalan luokse, Hän ei sinua hylkää. Hän on luvannut sen sanassaan.
Synti on epäuskoa ja halua vetäytyä pois Jumalan luota. Synti on ihmisen halua päättää itse asioistaa ja olla itse itselleen jumala. Synti on ylpeyttä ja kapinaa ja siihen me kaikki olemme jossain määrin syyllistyneet. Maailmassa ei ole synnitöntä ihmistä.tuntuu niin tutulta. Mutta kun ei ole sitä Jumala kaipuuta. Ja kun en usko tuohon saatanaakaan. Enkä oikein koe ongelmaksi tätä uskon puutettakaan.
Sähän vaikutat ihan järkevältä uskovaiselta varsinkin nyt, kun sulla maltillinen ote kirjoituksissasi. - Pentecostal.1
tuntuu niin tutulta. Mutta kun ei ole sitä Jumala kaipuuta. Ja kun en usko tuohon saatanaakaan. Enkä oikein koe ongelmaksi tätä uskon puutettakaan.
Sähän vaikutat ihan järkevältä uskovaiselta varsinkin nyt, kun sulla maltillinen ote kirjoituksissasi.Yöllä olen parhaimmillani, olen sen huomannut.
Sinä kuitenkin pohdit koko ajan Jumalaa ja olet vain niin hämmentynyt, että et oikein jaksa havaita kaipuuta sisimmässäsi, ja jotenkin olet väsynyt uskonasioihin. Olenko oikeassa?
Minä en voi sinua puhumalla saada kaipaamaan, enkä voi poistaa hämmennystäsi. Minä kuitenkin tiedän, että Jumala on suurin. Hän voi muuttaa sydämesi, ja lahjoittaa sinulle uuden vahvan hengen. Kaikki on siis Jumalan työtä. Sinun eo tarvitse tehdä mitääm pelastuaksesi, kunhan otat vastaan pelastuksen silloin kun olet valmis niin tekemään.
Voihan olla, että et vielä ole tarpeeksi epätoivoinen halutaksesi Jumalaa, ja ihmiset ovat aikansa maailman teillä.
Jeesus on tullut avaamaan sokeiden silmät ja totuuden henki saattaa jossain vaiheessa esittää sydämellesi kutsun... vastaat siihen sitten, miten sydämesi vaatii vastaamaan... - Pakanain-Huuto
Pentecostal.1 kirjoitti:
Yöllä olen parhaimmillani, olen sen huomannut.
Sinä kuitenkin pohdit koko ajan Jumalaa ja olet vain niin hämmentynyt, että et oikein jaksa havaita kaipuuta sisimmässäsi, ja jotenkin olet väsynyt uskonasioihin. Olenko oikeassa?
Minä en voi sinua puhumalla saada kaipaamaan, enkä voi poistaa hämmennystäsi. Minä kuitenkin tiedän, että Jumala on suurin. Hän voi muuttaa sydämesi, ja lahjoittaa sinulle uuden vahvan hengen. Kaikki on siis Jumalan työtä. Sinun eo tarvitse tehdä mitääm pelastuaksesi, kunhan otat vastaan pelastuksen silloin kun olet valmis niin tekemään.
Voihan olla, että et vielä ole tarpeeksi epätoivoinen halutaksesi Jumalaa, ja ihmiset ovat aikansa maailman teillä.
Jeesus on tullut avaamaan sokeiden silmät ja totuuden henki saattaa jossain vaiheessa esittää sydämellesi kutsun... vastaat siihen sitten, miten sydämesi vaatii vastaamaan...Pohdin uskon asioita koska koti helluntailainen.Olen väsynyt uskonasioihin.
Siitä olen suuresti hämmentynyt, että joku saattaa uskoa, se mietityttää, suorastaa ällistyttää.
Saattaapa tuo olla totta, että aivoissani ei ole enää tilaa ottaa vastaan uskonasioita, kun niistä en sen selkoa parempaa saa. - Pentecostal.1
Pohdin uskon asioita koska koti helluntailainen.Olen väsynyt uskonasioihin.
Siitä olen suuresti hämmentynyt, että joku saattaa uskoa, se mietityttää, suorastaa ällistyttää.
Saattaapa tuo olla totta, että aivoissani ei ole enää tilaa ottaa vastaan uskonasioita, kun niistä en sen selkoa parempaa saa.hengessä, että kahleesi ovat lähinnä yliluonnollisia.
Et voi sille mitään, että et voi uskoa ja mielesi on pimitetty kaikelta, mikä liittyy Jumalaan.
Uskon kuitenkin, että Jumalalla on sanansa sanottavana.
Oletko joskus kokenut uudestisyntymisen?
Se, miksi toinen uskoo, ja toinen epäilee, eikä usko, on mysteeri.
Kyse on siitä, että jos ihminen ei halua uskoa, Jumala vetäytyy pois. Raamatustsa näemme, että Jeesus ei useinkaan vastannut epäuskoisille mitään, Hän lähti pois.
Traagista on se, että jossain vaiheessa Jumala on lähtenyt luotasi pois, tai ainakin lakannut puhumasta sinulle. Et ole halunnut seurata Jeesusta tai jostain syystä olet ajautunut pelastuksen ohi.
Ehkä sinulla on traumaattisia kokemuksia ihmissuhteissa tai olet tunnetasolla kokenut turhan paljon vierautta uskovaisiin. Saatat olla vähän katkera uskovaisille tai vihainen Jumalalle jotenkin alitajuisesti.
Tai sitten syyt ovat muunlaisia...
Mutta sinulla silti on mahdollisuus ottaa Jeesus vastaan. Kyllä Hän sinua on kutsunut, vaikka et tässä sitä kerro. - Johnny.
Ei ole.
On niin mahdottoman vaikea käsittää saa -synti-on sinua varten. Hän ei koputa päähäsi vaan sisimpääsi, henkeesi, sydämeesi ja pyytää, että saisi syödä kanssasi. Ilm.3:20
Ihan yksinkertaista. Pöytä on katettu: nouse ja syö, vain sinä ja Jeesus!!!- mopo.nen
Johnny. kirjoitti:
Ei ole.
Niin se ainakin on kertonut.
Wanhan ajan heränneet eli körttiläiset ymmärsivät jotain hyvin syvällistä kristityn vaelluksesta. He kokivat vainoa kirkon enemmistön taholta, heiltähän kiellettiin jopa oikeus pitää omia seuroja, mutta he jatkoivat silti seuroja ja uskomista haavoitettuun ja ristiinnaulittuun Jeesukseen. He jatkoivat uskomista mahdottomaan; syntisille osoitettuun armoon. Samaa ei valitettavasti voi enää sanoa nykykörteistä. Körttiläinen herätysliike on kadottanut suolansa.
"Jeesus ei syntisen sortua sallis...". Näin lauletaan vanhassa virressä nimeltä 'Joutukaa sielut, on aikamme kallis".- Pentecostal.1
körttiläisissä on ollut jotain aitoa alunperin... Saattaa tosiaan olla, mutta kun minä en tiedä.. Käsittivätkö he uudestisyntymisen merkityksen?
- Pakanain-Huuto
Pentecostal.1 kirjoitti:
körttiläisissä on ollut jotain aitoa alunperin... Saattaa tosiaan olla, mutta kun minä en tiedä.. Käsittivätkö he uudestisyntymisen merkityksen?
jos minäkin sen ymmärrän.
- Pentecostal.1
jos minäkin sen ymmärrän.
esim. luterilaisessa kirkossa ei ole aina tajuttu sen merkitystä, niinkuin ei tajuta nytkään suurimmassa osassa kirkkoa. He eivät tiedä, mitä se on käytännössä, eivätkä yleensä edes sitä, mitä se on teoriassa.
Pentecostal.1 kirjoitti:
Alkuperäiset körtit ymmärsivät 1800-luvulla oikein hyvin sen, mitä on herätyksen tilaan tuleminen ja parannuksen tekeminen. Siihen aikaan ei vielä käytetty sanontaa 'uskoon tuleminen', mutta kyse on samasta asiasta eri termein. Sinähän olet kertonut pitäväsi hengellisistä kirjoista. Jos voit, osta kirpputorilta tai lainaa kirjastosta seuraava kirja: Aukusti Oravala: Erämaan profeetta, Gummerus v. 1917. Siinä on aikalaiskertomus körttiläisyyden alkuajoista. Toinen hyvä on Olavi Kares: Palava kynttilä, WSOY v. 1937. Näitä kahta et ehkä löydä enää mistään, mutta tämän löydät taatusti kirjastosta: Juhani Aho: Kevät ja takatalvi, WSOY, useita uusintapainoksia.
- Pentecostal.1
Basker kirjoitti:
Alkuperäiset körtit ymmärsivät 1800-luvulla oikein hyvin sen, mitä on herätyksen tilaan tuleminen ja parannuksen tekeminen. Siihen aikaan ei vielä käytetty sanontaa 'uskoon tuleminen', mutta kyse on samasta asiasta eri termein. Sinähän olet kertonut pitäväsi hengellisistä kirjoista. Jos voit, osta kirpputorilta tai lainaa kirjastosta seuraava kirja: Aukusti Oravala: Erämaan profeetta, Gummerus v. 1917. Siinä on aikalaiskertomus körttiläisyyden alkuajoista. Toinen hyvä on Olavi Kares: Palava kynttilä, WSOY v. 1937. Näitä kahta et ehkä löydä enää mistään, mutta tämän löydät taatusti kirjastosta: Juhani Aho: Kevät ja takatalvi, WSOY, useita uusintapainoksia.
Kyllä körttiläisyydessä on paljon hyvääkin. Sehän on rehellistä touhua, mutta jotenkin aika sielullista...
Ja pitää tosiaan tutustua liikkeeseen, kun en siitä mitään tiedä.
Monesti vain on niin, että kokonaisia uskonnollisia herätysliikkeitä saattaa syntyä ilman Jumalan työtä, niinkuin tämä Markun missio...
Onko sinulle körttiläinen tausta? - Pakanain-Huuto
Pentecostal.1 kirjoitti:
esim. luterilaisessa kirkossa ei ole aina tajuttu sen merkitystä, niinkuin ei tajuta nytkään suurimmassa osassa kirkkoa. He eivät tiedä, mitä se on käytännössä, eivätkä yleensä edes sitä, mitä se on teoriassa.
ei tajuta samalla tavalla uudestisyntymisen merkitystä kuin helluntailaiset sen kokevat.
Mun mielestä uudestisyntynyt ihminen on 'heränyt' erilaiselle tasolle käsittämään Raamattua ja sen Sanaa. Uudestisyntyneestä ihmisestä on ikään kuin tullut toinen ihminen hengellisessä mielessä. Hänelle on avautunut pelastusvarmuus Jeesuksessa.
Maallinen minä pysyy samana omine luonteenpiirteineen.
Uudestisyntynyt ihminen Jeesuksessa on kuin toi parjaamani Frihet, jätti viinan kun Herra astui viinan tilalle. Hän koki jotain juuri sen kaltaista, että 'heräsi' ymmärtämään Jeesuksen tuoman pelastusvarmuuden. Vaikka suuvärkki onkin toisinaan kuin katupojalla. - Pentecostal.1
ei tajuta samalla tavalla uudestisyntymisen merkitystä kuin helluntailaiset sen kokevat.
Mun mielestä uudestisyntynyt ihminen on 'heränyt' erilaiselle tasolle käsittämään Raamattua ja sen Sanaa. Uudestisyntyneestä ihmisestä on ikään kuin tullut toinen ihminen hengellisessä mielessä. Hänelle on avautunut pelastusvarmuus Jeesuksessa.
Maallinen minä pysyy samana omine luonteenpiirteineen.
Uudestisyntynyt ihminen Jeesuksessa on kuin toi parjaamani Frihet, jätti viinan kun Herra astui viinan tilalle. Hän koki jotain juuri sen kaltaista, että 'heräsi' ymmärtämään Jeesuksen tuoman pelastusvarmuuden. Vaikka suuvärkki onkin toisinaan kuin katupojalla.suuvärkkinsä on hänen luonteensa mukainen. Frihetillä on värikäs ulosanti, koska hän on sosiaalinen ja nauttiva ihminen. Keksii kaikkea pientä pilaa ja jäynää..
Sinussa on sitä samaa, joten älä nyt niin kauheasti häntä soimaa. Värikäs on sinunkin sanainen antisi tietyllä tavalla.
Uudestisyntyminen on sitä, että Maailmankaikkeuden Luoja tulee asumaan meihin. Sen kyllä vaistoaa ihan jokainen ja siksi uskovaa kummeksutaan, vaikka kukaan ei tietäisikään, että tämä on uskovainen. Siis tosiuskovaa ja sitä lihallista uskovaa, joka erehtyy kertomaan, että on uskis. Pentecostal.1 kirjoitti:
Kyllä körttiläisyydessä on paljon hyvääkin. Sehän on rehellistä touhua, mutta jotenkin aika sielullista...
Ja pitää tosiaan tutustua liikkeeseen, kun en siitä mitään tiedä.
Monesti vain on niin, että kokonaisia uskonnollisia herätysliikkeitä saattaa syntyä ilman Jumalan työtä, niinkuin tämä Markun missio...
Onko sinulle körttiläinen tausta?Ei. Minulla ei ole körttiläistä taustaa. Pidän kyllä kaikkia uudestisyntyneitä veljinäni ja sisarinani, niin körttejä kuin helluntailaisiakin. Körttiläisyys mielletään yleensä alkavaksi Paavo Ruotsalaisen julistustyöstä. Totuus on toinen. Avaa Google, ja kirjoita hakusanaksi "Telppäsniitty".
- Pakanain-Huuto
Pentecostal.1 kirjoitti:
suuvärkkinsä on hänen luonteensa mukainen. Frihetillä on värikäs ulosanti, koska hän on sosiaalinen ja nauttiva ihminen. Keksii kaikkea pientä pilaa ja jäynää..
Sinussa on sitä samaa, joten älä nyt niin kauheasti häntä soimaa. Värikäs on sinunkin sanainen antisi tietyllä tavalla.
Uudestisyntyminen on sitä, että Maailmankaikkeuden Luoja tulee asumaan meihin. Sen kyllä vaistoaa ihan jokainen ja siksi uskovaa kummeksutaan, vaikka kukaan ei tietäisikään, että tämä on uskovainen. Siis tosiuskovaa ja sitä lihallista uskovaa, joka erehtyy kertomaan, että on uskis.olen saanut kasvaa uskontäyteisessä helluntai- kodissa ja raamattu pitää kotia päässäni vaikka sitä en ymmärrä mitä se siellä tekee.
- Pentecostal.1
Basker kirjoitti:
Ei. Minulla ei ole körttiläistä taustaa. Pidän kyllä kaikkia uudestisyntyneitä veljinäni ja sisarinani, niin körttejä kuin helluntailaisiakin. Körttiläisyys mielletään yleensä alkavaksi Paavo Ruotsalaisen julistustyöstä. Totuus on toinen. Avaa Google, ja kirjoita hakusanaksi "Telppäsniitty".
porukat oli helluntailaisia, hehän kokivat siellä pellolla 100% Helluntain.
Suomessa on vuosisatoja ollut vilkastakin Pyhän hengen toimintaa, enkä ymmärrä, miksi nykyään väitetään, että Jumala tulee Suomeen Amerikasta. Helluntailaisia ja muita vapaiden suuntien uskovaisia pidetään jotenkin puoliksi amerikkalaisina, vaikka Jumala on sama Suomessa ja Amerikassa. - Pentecostal.1
olen saanut kasvaa uskontäyteisessä helluntai- kodissa ja raamattu pitää kotia päässäni vaikka sitä en ymmärrä mitä se siellä tekee.
se pitää siellä kotia.
Uskossahan kyse on siitä, että Jumala antaa sinulle uskon. Sinussa ei ole mitään, mikä voisi epäuskoisen maailman keskellä kestää. Usko on alusta loppuun täysin yliluonnollinen asia ja Jumala ylläpitää sitä itse. Kun annat Hänelle mahdollisuuden, synnyt uudesti ylhäältä ja epäusko on pois pyyhitty. Pentecostal.1 kirjoitti:
porukat oli helluntailaisia, hehän kokivat siellä pellolla 100% Helluntain.
Suomessa on vuosisatoja ollut vilkastakin Pyhän hengen toimintaa, enkä ymmärrä, miksi nykyään väitetään, että Jumala tulee Suomeen Amerikasta. Helluntailaisia ja muita vapaiden suuntien uskovaisia pidetään jotenkin puoliksi amerikkalaisina, vaikka Jumala on sama Suomessa ja Amerikassa.Olen täsmälleen samaa mieltä. Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Aikoinaan Telppäsniityn herätystä kutsuttiin nimellä 'herännäisyys', nyt vastaavaa ilmiötä kutsutaan nimellä 'helluntailaisuus'. Termit vaihtuvat, Jumala pysyy samana.
- Pakanain-Huuto
Pentecostal.1 kirjoitti:
se pitää siellä kotia.
Uskossahan kyse on siitä, että Jumala antaa sinulle uskon. Sinussa ei ole mitään, mikä voisi epäuskoisen maailman keskellä kestää. Usko on alusta loppuun täysin yliluonnollinen asia ja Jumala ylläpitää sitä itse. Kun annat Hänelle mahdollisuuden, synnyt uudesti ylhäältä ja epäusko on pois pyyhitty.koska lapsi kasvaa vanhempiensa arvomaailman mukaisesti.
On erittäin vaikea käsittää, että täällä maailmassa on kaikkivaltias Jumala. En ole mitenkään
Jumala kielteinen, mutta uskovien huulilta muodostuu sanoja uskosta, jotka ajatuttavat ja ihmetyttävät sekä tekevät olon sellaiseksi, että näin ei-uskovana pitää sanoa "Herra anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät".
Siis epäusko kohdistuu uskoviin enemmän kuin tähän yli ymmärryksen menevään Jumalaan. - Pentecostal.1
Basker kirjoitti:
Olen täsmälleen samaa mieltä. Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Aikoinaan Telppäsniityn herätystä kutsuttiin nimellä 'herännäisyys', nyt vastaavaa ilmiötä kutsutaan nimellä 'helluntailaisuus'. Termit vaihtuvat, Jumala pysyy samana.
on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
19. saarnaamaan Herran otollista vuotta". (Lk. 4:18-19)
Periaatteessahan usko on sitä, mitä tuossa raamatunkohdassa sanotaan. Kaikkialla, missä Jumalan henki vaikuttaa sitä, että sokeiden silmät saavat näkönsä jne. ollaan oikeassa uskossa. - Pentecostal.1
koska lapsi kasvaa vanhempiensa arvomaailman mukaisesti.
On erittäin vaikea käsittää, että täällä maailmassa on kaikkivaltias Jumala. En ole mitenkään
Jumala kielteinen, mutta uskovien huulilta muodostuu sanoja uskosta, jotka ajatuttavat ja ihmetyttävät sekä tekevät olon sellaiseksi, että näin ei-uskovana pitää sanoa "Herra anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät".
Siis epäusko kohdistuu uskoviin enemmän kuin tähän yli ymmärryksen menevään Jumalaan.siltä ja olet kykenemätöm uskomaan, koska saatana estää sinua uskomasta.
Sinua ei voida argumentoida sisälle Jumalan valtakuntaan, koska Jumalan valtakunta ei ole tästä maailmasta. Tämä maailma ei kaipaa Jumalaa ja sillä on omat sinänsä ihan todellisen arvonsa ja totuutensa. Jumalalla ei ole mitään tekemistä Jumalalle vihamielisten aatteiden ja uskomusten, sekä poliittisten järjestelmien kanssa, joiden vaikutuspiirissä elät.
Uskovat ovat uloskutsuttuja ja Jumala antaa uskovalle jotain, mikä poikkeaa täysin siitä, mitä tässä maailmassa on. Tämä maailma ei suo sinulle mahdollisuutta uskoa. Tämä maailma haluaa olla erossa Jumalasta ja touhuta omiaan. Sillä on siihen täysi oikeus, mutta jokaisella on myös oikeus valita Jumala, jos vain haluaa... - Pakanain-Huuto
Pentecostal.1 kirjoitti:
siltä ja olet kykenemätöm uskomaan, koska saatana estää sinua uskomasta.
Sinua ei voida argumentoida sisälle Jumalan valtakuntaan, koska Jumalan valtakunta ei ole tästä maailmasta. Tämä maailma ei kaipaa Jumalaa ja sillä on omat sinänsä ihan todellisen arvonsa ja totuutensa. Jumalalla ei ole mitään tekemistä Jumalalle vihamielisten aatteiden ja uskomusten, sekä poliittisten järjestelmien kanssa, joiden vaikutuspiirissä elät.
Uskovat ovat uloskutsuttuja ja Jumala antaa uskovalle jotain, mikä poikkeaa täysin siitä, mitä tässä maailmassa on. Tämä maailma ei suo sinulle mahdollisuutta uskoa. Tämä maailma haluaa olla erossa Jumalasta ja touhuta omiaan. Sillä on siihen täysi oikeus, mutta jokaisella on myös oikeus valita Jumala, jos vain haluaa...Jumalan maailma ei ole tästä maailmasta kotoisin.
Nyt en jaksa enää. Sulkeudun lukemaan lehtimoguli Eljas Erkon elämästä kertovaa kirjaa.
Oli mukava jutella, kiitos. Jatka matkaa uskosi osoittamalla tiellä. - Pentecostal.1
Jumalan maailma ei ole tästä maailmasta kotoisin.
Nyt en jaksa enää. Sulkeudun lukemaan lehtimoguli Eljas Erkon elämästä kertovaa kirjaa.
Oli mukava jutella, kiitos. Jatka matkaa uskosi osoittamalla tiellä.Sen vielä sanon, että usko on kivempaa kuin epäusko. :)
- Sillä Jeesus
elää ja toimii! Hänessä on ilo olla ja elää! Saan tehdä vapaasti kaikkea kivaa! Iloitsen aina Herassani, mutta enhän olekaan hellari!!!
- jaina
Kysypä omalääkäriltä, josko olis kyse psykoosista.
- jaina
Kirjoitit:
"Minusta tuntuu siltä, että kaikki uskovat ovat jotenkin masentuneita näinä päivinä."
Tämä johtuu siitä, että dogminne ja tapanne harjoittaa dogmiuskontoanne eivät tuota hyvää oloa ja terveyttä. Saatanalla syyllistäminen ja pelottelu enentävät pelkoja, vainoharhoja ja vieraannuttavat terveen järjen käytöstä. Krisselisminne on silkkaa eskapismia.
Lisäksi Jeesusta ei millään mittapuulla voi pitää voittajana: ensinnä hänet voittivat Roomalaiset virkamiehet ja naulasivat ristiin, toiseksi hänet voittivat Roomalaiset virkamiehet toistamiseen ja vääristelivät hänen opetuksensa (what ever) dogmiuskonnoksi.
Eikö teitä muuten kiusaa, että käytätte edelleen katolista valikoimaa Raamatunteksteistä?
Ja, koska kuolemanvoittamiskysymys noussee esiin niin tiedustelisin jo ennalta Pente, että jos YHWH armollisuudessaan sallisi geneetikkojen, noiden molekyylievoluution ilosanoman julistajien, kehitellä kuolemattomaksi muuntelevan siirtogeenin niin, antaisitko muunnella itsesi kuolemattomuuteen? Olisi kuolema voitettu.- herramrks
on surullista miten monet täällä kritisoivat asioita mitä eivät tunne. Vastalauselistoja ym on monet lukeneet kyllä ja sen huomaa. Perusteet ovat täysin hukassa, mutta kovasti luullaan että kyllä se kristiusko näillä mun ulkoa opettelemilla hienonkuuloisilla sanoilla kaatuu.
Totuus pysyy, et voi sille mitään muuta kuin räksyttää.
Kannattaisi olla sinunkin avoin ja pyrkiä eroon ennakkoluuloista. Vapaus kun on hieno asia. - jaina
herramrks kirjoitti:
on surullista miten monet täällä kritisoivat asioita mitä eivät tunne. Vastalauselistoja ym on monet lukeneet kyllä ja sen huomaa. Perusteet ovat täysin hukassa, mutta kovasti luullaan että kyllä se kristiusko näillä mun ulkoa opettelemilla hienonkuuloisilla sanoilla kaatuu.
Totuus pysyy, et voi sille mitään muuta kuin räksyttää.
Kannattaisi olla sinunkin avoin ja pyrkiä eroon ennakkoluuloista. Vapaus kun on hieno asia.asian sivusta yleistäen
Iloisesti veljeäsi puolustat. Siksikö, ettei hän itse osaa vaiko siksi, ettei tohdi?
Totuudesta sitten hieman: eikö protestanttista fundiskrisua koskaan huimaa käyttää eittämättä katolistakin katolisimman Nikean kirkolliskokouksen tekstejä ns. Raamattuna? Ajatteeleeko fundiskrisu, että krisselismi on sitten katolisuuden päivien muuttunut, protestoitunut, suom. kapinoitunut hellarihihhulismiksi?
Ja siis mikä totuus se nyt sitten säilyikään? - herramrks
jaina kirjoitti:
asian sivusta yleistäen
Iloisesti veljeäsi puolustat. Siksikö, ettei hän itse osaa vaiko siksi, ettei tohdi?
Totuudesta sitten hieman: eikö protestanttista fundiskrisua koskaan huimaa käyttää eittämättä katolistakin katolisimman Nikean kirkolliskokouksen tekstejä ns. Raamattuna? Ajatteeleeko fundiskrisu, että krisselismi on sitten katolisuuden päivien muuttunut, protestoitunut, suom. kapinoitunut hellarihihhulismiksi?
Ja siis mikä totuus se nyt sitten säilyikään?ettet tiedä paljoakaan kristinuskosta etkä raamatusta.
Tiedät vain propagandaa, vääristeltyä ja tarkoituksella harhaanjohtavaa. Se on surullista. Mutta kunhan vain uskallat ottaa oikeasti asioista selvää ja hiukan aikuistut niin kyllä susta vielä järkevä tulee. Helppoa se ei ole, mutta mahdollista.
- parana
Entisenä uskovaisena tiedän tunteen. Ymmärsin kyllä, ettei uskoni perustunut mihinkään todisteisiin eikä siinä ollut mitään järkeä, mutta oli vaikea päästää irti. Se masentaa, kun yrittää valehdella itselleen.
Sanoisin, että "ongelma" on todellinen, tulkintasi on vain väärä. Ei se ole mikään "paholainen" tai "saatana" joka sinua painostaa, se on sinun järkesi joka sanoo, ettei mitään Jumalaa tai Jeesusta ole olemassakaan. Ei liion mitään Saatanaakaan ole.
Miten siis päästä eroon mainitsemistasi "masennusoireista"? Hyväksymällä sen tosiseikan, ettei Jumalaa ole (tai ainakaan siitä ei ole mitään todisteita) eikä mitään muitakaan mielikuvitusolentoja. Auttoi minua. muista uskovista mene takuuseen, mutta koska Jumala on antanut minulle Kristuksesta samaa mieltä:
1. Kor. 2:16
"Sillä: »kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?»" Mutta meillä on Kristuksen mieli", niin minä uskon, että Jumala on minut geenimanipuloinut kuolemattomaksi, sillä:
Johannes 11
25 "Jeesus sanoi hänelle: »Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?»"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302845
- 951606
- 1211404
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371244- 761165
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo251064- 53972
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270951MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil221924Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall112875