Avoin hakemus.

astal

Terve!

Olen 17-vuotias lukion viimeistä vuotta aloitteleva poika. Koulua minulla on viimeisenä vuotena todella vähän ja ajattelin, että olisi hyvä päästä jonnekkin töihin koulun ohella.

Töitä kävin kyselemässä parissa rautakaupassa, toisessa ei ollut tarvetta työntekijöillle, mutta toisessa ottivat nimen ylös ja käskivät käydä netissä täyttämässä avoimen hakemuksen.

Kannattaako minun elätellä minkään näköistä toivoa töiden saamisesta?
Entäpä miten luoda reipas, houkutteleva ja positiivinen vaikutelma avoimen hakemuksen välityksellä?

Kysymyksistä minua askarruttaa seuraava: "Kerro lyhyesti osaamisestasi, odotuksistasi hakemasi tehtävän suhteen ja siitä, miksi olisit hyvä kyseiseen tehtävään?"
Miten kertoa odotuksista, sekä miten kehua itseään olematta liian ylpeä?

Entäpä mitä tarkoittaa "muu työkokemus"?
Entä mitä on tarkoitus laittaa "muuta mainittavaa kohtaan"?

Olen todella kiitollinen, jos joku auttaisi ongelmieni kanssa ja saisin tehtyä positiivisesti erottuvan hakemuksen.

1

2945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotakin vinkkejä...

      Kysymyksistä minua askarruttaa seuraava: "Kerro lyhyesti osaamisestasi, odotuksistasi hakemasi tehtävän suhteen ja siitä, miksi olisit hyvä kyseiseen tehtävään?"
      - > mitä osaat tehdä? esim. atk-taidot, vuorovaikutustaidot, asiakaspalvelutaidot, kädentaidot, oppimiskyky ja -halukkuus jne. Tietenkin kannattaa painottaa niitä asioita, jotka ovat ko. alalla hyödyksi

      Jokainen joka haluaa tehdä hakemaansa työtä ja on innokas oppimaan jne. on hyvä kyseiseen tehtävään.

      Entäpä mitä tarkoittaa "muu työkokemus"?
      Entä mitä on tarkoitus laittaa "muuta mainittavaa kohtaan"?
      -> oletko ollut työharjoittelussa tms. tässä kohdassa voi mielestäni kertoa myös harrastuksista tai vapaaehtoistyöstä tms.

      Hienoa, että olet motivoitunut hakemaan ja tekemään töitä. Se on jo yksi kehumisen arvoinen asia itsestäsi ja se kannattaa tuoda esille viimeistään työpaikkahaastettelussa.

      Onnea!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1246
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1058
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      894
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      754
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      555
    Aihe