Terve!
Olen 17-vuotias lukion viimeistä vuotta aloitteleva poika. Koulua minulla on viimeisenä vuotena todella vähän ja ajattelin, että olisi hyvä päästä jonnekkin töihin koulun ohella.
Töitä kävin kyselemässä parissa rautakaupassa, toisessa ei ollut tarvetta työntekijöillle, mutta toisessa ottivat nimen ylös ja käskivät käydä netissä täyttämässä avoimen hakemuksen.
Kannattaako minun elätellä minkään näköistä toivoa töiden saamisesta?
Entäpä miten luoda reipas, houkutteleva ja positiivinen vaikutelma avoimen hakemuksen välityksellä?
Kysymyksistä minua askarruttaa seuraava: "Kerro lyhyesti osaamisestasi, odotuksistasi hakemasi tehtävän suhteen ja siitä, miksi olisit hyvä kyseiseen tehtävään?"
Miten kertoa odotuksista, sekä miten kehua itseään olematta liian ylpeä?
Entäpä mitä tarkoittaa "muu työkokemus"?
Entä mitä on tarkoitus laittaa "muuta mainittavaa kohtaan"?
Olen todella kiitollinen, jos joku auttaisi ongelmieni kanssa ja saisin tehtyä positiivisesti erottuvan hakemuksen.
Avoin hakemus.
1
2945
Vastaukset
- jotakin vinkkejä...
Kysymyksistä minua askarruttaa seuraava: "Kerro lyhyesti osaamisestasi, odotuksistasi hakemasi tehtävän suhteen ja siitä, miksi olisit hyvä kyseiseen tehtävään?"
- > mitä osaat tehdä? esim. atk-taidot, vuorovaikutustaidot, asiakaspalvelutaidot, kädentaidot, oppimiskyky ja -halukkuus jne. Tietenkin kannattaa painottaa niitä asioita, jotka ovat ko. alalla hyödyksi
Jokainen joka haluaa tehdä hakemaansa työtä ja on innokas oppimaan jne. on hyvä kyseiseen tehtävään.
Entäpä mitä tarkoittaa "muu työkokemus"?
Entä mitä on tarkoitus laittaa "muuta mainittavaa kohtaan"?
-> oletko ollut työharjoittelussa tms. tässä kohdassa voi mielestäni kertoa myös harrastuksista tai vapaaehtoistyöstä tms.
Hienoa, että olet motivoitunut hakemaan ja tekemään töitä. Se on jo yksi kehumisen arvoinen asia itsestäsi ja se kannattaa tuoda esille viimeistään työpaikkahaastettelussa.
Onnea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1281246
- 1181058
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97894- 112828
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa270754- 48695
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17667- 41594
- 49589
- 25555