Outo kipu hartiassa

Hhhm.

Mistähän mahtaisi johtua poltteleva kipu vasemmassa hartiassa. Säteilee koko käteen ja tuntuu joskus sormenpäissä pistelynä tai ikäänkuin "puutumisena." Alkoi viikonlopun mittaisen tietokonepelimaratonin jälkeen, eikä tunnu kovin normaalilta lihassäryltä. Haittaa todella paljon nukkumista, eivätkä tulehduskipulääkkeet eivätkä voimakkaan särkylääkkeet auta. Kyseessä on siis nuori henkilö.

7

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UMR

      Jos kipu jatkuu ja on muutenkin huono olo , kannattaa mennä lääkäriin. Vaikka oletkin nuori , voi olla myös sydänperäistä. Miehelläni infarktin oireet alkoivat juuri noin. Voihan se jotain ihan viatonta lihaskipuakin olla silti.

    • hoidettu

      Suurin osa tuollaisista niska-hartiakivuista johtuu rintarangan ja niskarangan nikamalukoista. Hyvä manipulaatiohoito auttaa tutkimusten mukaan parhaiten tuollaisiin vaivoihin.

      • Hhm.

        Kyseessä on siis kumppanini, en minä. Ikää kun ei miehellä ole kuin 20 vuotta ja kunto loistava, olisi vähän outoa jos kyseessä olisi sydänvaiva, eikö?

        Miten pitkään tuota uskaltaisi katsella ennenkuin alan patistaa lääkäriin? Ja millaiselle lääkärille kannattaisi mennä ettei tule nämä perinteiset "lopeta koneella istuminen ja tupakointi, aloita venyttely ja liikunta." Ja sitten tietysti, paljonko se maksaa? Onko mahdollista saada jotain korvauksia/alennuksia kun kyseessä on opiskelija? Kun pelkkä päivystysmaksu tuntuu köyhän kukkarossa aika rankasti :/


      • hoidettu
        Hhm. kirjoitti:

        Kyseessä on siis kumppanini, en minä. Ikää kun ei miehellä ole kuin 20 vuotta ja kunto loistava, olisi vähän outoa jos kyseessä olisi sydänvaiva, eikö?

        Miten pitkään tuota uskaltaisi katsella ennenkuin alan patistaa lääkäriin? Ja millaiselle lääkärille kannattaisi mennä ettei tule nämä perinteiset "lopeta koneella istuminen ja tupakointi, aloita venyttely ja liikunta." Ja sitten tietysti, paljonko se maksaa? Onko mahdollista saada jotain korvauksia/alennuksia kun kyseessä on opiskelija? Kun pelkkä päivystysmaksu tuntuu köyhän kukkarossa aika rankasti :/

        Pyydä aika fysiatrille ja lähete OMT-fysioterapeutille. Silloin kai saat jotakin takaisin kelalta... Vaan en yhtään tiedä miten noi menee, kun itse olen aina kiltisti kaiken maksanut.

        Eikös opiskelijoilla ole ilmainen terveydenhuoltojuttu? Varaa aika sinne ja vaadi lähete OMT-fysioterapiaan.


      • Hhm.
        hoidettu kirjoitti:

        Pyydä aika fysiatrille ja lähete OMT-fysioterapeutille. Silloin kai saat jotakin takaisin kelalta... Vaan en yhtään tiedä miten noi menee, kun itse olen aina kiltisti kaiken maksanut.

        Eikös opiskelijoilla ole ilmainen terveydenhuoltojuttu? Varaa aika sinne ja vaadi lähete OMT-fysioterapiaan.

        Meillä on koulukotaiset terveydenhoitajat/koululääkärit. Laatu vaihtelee _todella_ rajusti, yhdet määräävät kaikkeen hiilitabletteja, toiset pyörittelevät päätään ja vain harva oikeasti hoitaa hommansa. Pitää katsoa nyt jos ei tuo käpälä ala olla kunnossa jos sitten soittelisi johonkin lääkäärin. Maksaako puhelinajat jotain?


      • Hhm.
        Hhm. kirjoitti:

        Meillä on koulukotaiset terveydenhoitajat/koululääkärit. Laatu vaihtelee _todella_ rajusti, yhdet määräävät kaikkeen hiilitabletteja, toiset pyörittelevät päätään ja vain harva oikeasti hoitaa hommansa. Pitää katsoa nyt jos ei tuo käpälä ala olla kunnossa jos sitten soittelisi johonkin lääkäärin. Maksaako puhelinajat jotain?

        Siis koulukohtaiset. Ei taida olla omatkaan kädet ihan hallinnassa :D


    • lihaskireysperäinenkin

      Jos tikkuilee pikkusormessa ja nimettömässä ja kyynervarren ulkosyrjssä, niin pinne voi olla lihaskireysperäinenkin. Niitä sormia käskyttävä hermopunos tulee selän puolelta. lapojen välissä ja lapaluun päällä sijaitsevien lihaksien kireydet voivat olla syynä pinnetilaan. Jos vaiva ei ole helpottanut, niin hakeuduppa koulutetulle hierojalle. Jos ja kun vaiva on lihasperäinen pääset huomattavasti edullisemmin siitä eroon. Facettilukot rintarangassa tuovat tyypillisesti piston tunteen läpi rinnan ja myös kiristävät lihakset hartiaseudulta. Lukot saa auki helposti kun lihaskireys on hierottu pois. jos hierojasi on käynyt es. mobilisoivan hieronnan kursseja, niin silloin se onnistuu samalla kertaa.
      Ainakin omalla paikkakunnalla omt-terapeuteilla taksat ovat 2 - 3 kertaiset ammantinharjoittajiin (hierojiin) verrattuna. Kelan korvaus 16 € / tunti ei kuro tuota väliä umpeen.

      Kuten arvata saattaa, niin itse olen hieroja. (kukas se kissan häntää nostaa, jos ei kissa itse)

      Vaivasi vaan kuulostaa siltä, että muorella ihmisellä jopa pari 40 min hoitokertaa riittää...
      Riippuu siitä miten jumissa olet ja miten kipuherkkä. Jos alue on ehtinyt jo tulehtua, niin silloin ei voi hieroja ennenkuin tulehdus on rauhoittunut. Ammatti-ihminen kyllä tietää voiko sinua hieroa..
      Tästähän näkyy jo olevan viikko, eli todennäköisesti tilanne on jo ohi olit sitten hoidattanut itseäsi vai et...Nuoruus on valttia ..ainakin tässä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe