Laiton irtisanominen?

irtisanottu

Onkohan kyseessä laiton irtisanominen.

Työnantaja kehotti minua ensin itse irtisanoutumaan ja koska en ollut siihen halukas, sain saman tien ilmoituksen henkilökohtaisilla perusteilla tapahtuvasta irtisanomisesta, jonka otin vastaan. Työnantajan mielestä syynä oli sitoutumisen puuttuminen, joka on näkynyt jokapäiväisessä toiminnassa, tosin asiaa ei tarkemmin eritelty. Asiasta ei annettu varoitusta eikä mahdollisuutta korjata tilannetta. Työnteko yrityksessä päättyi samana päivänä irtisanomisen jälkeen.

Jos on laiton, niin miten asiassa kannattaa edetä?

Kiitos tiedoista!

7

3498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • §§§§

irtisanomisilmoitus kirjallisena ja ota yhteys liittoon.

• Lotus

Jos olit koeajalla niin sen kummempia perusteita ei tarvita...

• Neuvo

Hei!
      Mikäli on ollut kyseessä koeaika, niin kumminkin puolin voi irtisanoutua tai irtisanoa milloin vain.
      Luulisin kyllä, että sinulla on toistaiseksi voimassa oleva työsopimus? Näyttää laittomalta irtisanomiselta.Epämääräinen sitoutumisen puuttuminen ei täytä irtisanomisen perustetta.
      Ota yhteyttä joko SAK:n neuvontapuhelimeen(numero löytyy SAK.N sivuilta) tai työsuojelupiiriin!

• viitsi

Älä viitsi ruikuttaa, jos et tee hommiasi hyvin, mene muualle.

• Korvaamaan

Kyllästyttää kaikenlaiset sääntöjä omaksi edukseen tulkitsevat työnantajat. Jos aihetta on, niin on suorastaan velvollisuus hakea hyvitystä asiaan.

Ei pidä alistua ja antaa kävellä yli!

• tai ei...

niin mietippä asiaa siltä kantilta että pätevistä työntekijöistä on huutava pula ja yksikään työnantaja ei päästä vapaaehtoisesti hyvää työntekijää pois talosta... eli mietippä rehellisesti onko potkuihin ollut aihetta...ja jos on ollut niin itse olisin asiasta hyvin hiljaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe