Olen ajatellut vetää jotkin lihasryhmät, kuten ojentajat ja hauikset, siten, että tekisin vain yhtä liikettä per. lihasryhmä. Esimerkiksi ojentajille tekisin vain ranskalaista punnerrusta neljän sarjan verran (4x5-10) ja hauiksille hauiskääntöä tangolla.
Toimiiko tälläinen treenitapa, vai onko pakko tehdä useampi kuin yksi liike lihakselle?
Yksi liike per lihas?
4
515
Vastaukset
- ............
Mikä kenellekin riittää. Itse teen yleensä kahta liikettä per lihasryhmä. Liikkeet ovat aina hyvin erilaisia ja olen huomannut, että vaikka yhden liikkeen vääntää loppuun asti, on silti voimaa tehdä vielä jotain toista liikettä samalle lihasryhmälle. Tästä olen päätellyt, että se yksi liike ei ole minulle vielä riittävästi.
- Pörriäinen
Suosittelen syklitystä. Eli alotat vaikka sillee, että parin viikon ajan teet yhtä liikettä per lihasryhmä. Ennen pitkää lihas tottuu siihen, joten alat tekemään kahta liikettä per lihasryhmä. Parin viikon päästä se tottuu siihenkin. Ei kannata alkaa tehdä enempää liikkeitä per lihasryhmä, tai joudut kierteeseen. Siinä välissä kannattaa pitää viikko lepoa, jotta lihas tottuu lepoon ja yksi liike per lihas tehoaa jälleen. Eli pyörität vaikka seuraavaa sykliä: 1/lihas -> 2/lihas -> 0/lihas. Tuota sitten ympäri uudestaan ja uudestaan.
Hyviä vaihtoehtoja on varmasti muitakin. Tämä on minun ehdotukseni. - treenasi aikoinaan
noin vuoden verran juuri niin, että yksi liike per lihasryhmä. Dorian kasvoi aivan sikana sillä treenisysteemillä. Tosin hänellä on ollut parhaat mahdolliset steroidit mukana kuvioissa, että todennäköisesti jo pelkkä lämmittelysarjakin olisi riittänyt pumppiin ja lihasten kasvuun.
- korvaa
määrän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1325381Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313862No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv382044- 241753
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241704- 411640
- 501608
- 291463
- 381424